eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Piła › Działania studyjno - koncepcyjne dla przygotowania terenów inwestycyjnych i wznowienia funkcjonowania lotniska w Pile

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2010-12-20

Piła: Działania studyjno - koncepcyjne dla przygotowania terenów inwestycyjnych i wznowienia funkcjonowania lotniska w Pile
Numer ogłoszenia: 366687 - 2010; data zamieszczenia: 20.12.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Pilski reprezentowany przez Zarząd Powiatu w Pile , al. Niepodległości 33/35, 64-920 Piła, woj. wielkopolskie, tel. 067 2109330, 2109337, faks 067 2109332.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.pila.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Działania studyjno - koncepcyjne dla przygotowania terenów inwestycyjnych i wznowienia funkcjonowania lotniska w Pile.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia oznaczony jest tytułem Działania studyjno - koncepcyjne dla przygotowania terenów inwestycyjnych i wznowienia funkcjonowania lotniska w Pile. Opis przedmiotu zamówienia. 1. Uzasadnienie i cel wykonania przedmiotu zamówienia: Aktem notarialnym z dnia 27 listopada 2009 r. Powiat Pilski przejął od Skarbu Państwa teren byłego lotniska wojskowego w Pile. Warunkiem przejęcia było przywrócenie funkcji lotniczych i uruchomienie lotniska cywilnego użytku publicznego. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie i przedstawienie Zamawiającemu dokumentów studyjno-koncepcyjnych dla przygotowania terenów inwestycyjnych i wznowienia funkcjonowania lotniska w Pile. 2. W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca ma opracować: 1) Koncepcję funkcjonowania cywilnego lotniska i terminalu lotniczego w Pile, zakresu jego działania i funkcji, w tym inwentaryzację i ocenę infrastruktury technicznej. Koncepcja powinna zawierać: a) inwentaryzację i ocenę istniejącej infrastruktury technicznej lotniska (m. in. badanie stanu nawierzchni oraz nośności pasa startowego, dróg kołowania oraz płyt postojowych samolotów a także pozostałej istniejącej infrastruktury), b) konieczne do uzupełnienia elementy infrastruktury technicznej, niezbędne do uruchomienia i funkcjonowania lotniska kategorii 4D, c) koncepcję funkcjonowania lotniska uwzględniającą jego funkcje, możliwości rozwoju, w tym modelu biznesowego, d) prognozę ruchu pasażerskiego oraz cargo dla portu lotniczego w Pile, e) szacunkowe nakłady inwestycyjne, konieczne do poniesienia w celu uruchomienia lotniska wraz z potencjalnymi źródłami finansowania. f) analizę wariantów rozbudowy lotniska. 2) Analizę formalno-prawną wykorzystania terenu lotniska dla celów inwestycyjnych; Analiza winna uwzględniać uwarunkowania wynikające z obowiązującego prawa polskiego i prawa Unii Europejskiej związane zarówno z uruchomieniem funkcji lotniczych, jak i ewentualnym wykorzystaniem posiadanego przez Powiat terenu do zorganizowania terminalu lotniczego i prowadzenia innej działalności inwestycyjnej. Analiza ma pozwolić przyszłemu inwestorowi na zapoznanie się z ewentualnymi ograniczeniami przyszłej działalności i wyznaczyć ramy prawne zgodne z prawem polskim i wspólnotowym, ze szczególnym uwzględnieniem ustawy Prawo lotnicze. Analiza powinna zawierać m.in. - opis stanu prawnego gruntów lotniska, - przeznaczenie zgodne z dokumentami planistycznymi Samorządu Województwa Wielkopolskiego, Powiatu Pilskiego oraz Miasta Piły, - odniesienie do dokumentów programowych i strategicznych (strategie, sektorowe plany operacyjne itp.) miasta, powiatu, województwa. 3) Analizę klimatu inwestycyjnego i celowości funkcjonowania lotniska w Pile, w tym analizę SWOT; Analiza ta winna zawierać: a) wstępną analizę uwarunkowań środowiskowych wynikających z ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, b) analizę wariantów rozwoju lotniska w Pile, c) analizę możliwości pozyskania inwestorów dla lotniska, d) analizę możliwości pozyskania źródeł finansowania inwestycji na terenie lotniska, e) analizę SWOT. 4) Informację promocyjną (memorandum informacyjne) o możliwościach działania inwestycyjnego w kontekście uruchomienia działalności lotniska w Pile, w języku polskim i angielskim skierowaną do potencjalnych partnerów biznesowych oraz finansowych. Przy opracowywaniu dokumentacji będącej przedmiotem zamówienia należy uwzględnić zapisy aktu notarialnego z dnia 27 listopada 2009 r. (Repertorium A numer 9355/2009). Zamawiający udostępni treść w/w dokumentu wybranemu Wykonawcy. 3. Każdy z wymienionych w punkcie 2 dokumentów musi stanowić odrębną całość. 4. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dostarczył każdy z opracowanych dokumentów w pięciu egzemplarzach drukowanych oraz w formie elektronicznej (pdf). Dodatkowo informację promocyjną (memorandum informacyjne) o możliwościach działania inwestycyjnego w kontekście uruchomienia działalności lotniska w Pile należy dostarczyć w wersji drukowanej i elektronicznej w języku angielskim. 5. Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Priorytet: 6. Polska gospodarka na rynku międzynarodowym, Działanie: 6.2. Rozwój sieci centrów obsługi inwestorów i eksporterów oraz powstawanie nowych terenów inwestycyjnych, Poddziałanie 6.2.2 Wsparcie działań studyjno - koncepcyjnych w ramach przygotowania terenów inwestycyjnych dla projektów inwestycyjnych. Warunki zapłaty: 1) Wykonawca wystawi jedna fakturę VAT po odbiorze materiałów, potwierdzonym protokołem odbioru 2) termin zapłaty faktury - do 14 dni od dnia otrzymania faktury VAT przez Zamawiającego, 3) płatnikiem faktury jest Powiat Pilski..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.31.14.00 - Usługi badań ekonomicznych 72.22.10.00 - Usługi doradcze w zakresie analizy biznesowej .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.03.2011.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca winien posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie. Wykonawca powinien wykazać, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej dwa opracowania o podobnym zakresie dla konkretnych lotnisk, o wartości nie mniejszej niż 380 000 złotych każde.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca winien dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował następującą kadrą ze wskazanym doświadczeniem: 1. Kierownik Zespołu - co najmniej z 10-letnim doświadczeniem zawodowym w dziedzinie infrastruktury lotniskowej, - brał udział w przygotowaniu wymaganych zamówieniem dokumentów (koncepcji) dla budowy/rozbudowy co najmniej 2 portów lotniczych, w tym co najmniej jedno przedsięwzięcie prowadził jako kierownik zespołu, 2. Ekspert ds. prognozowania ruchu lotniczego: - co najmniej 7 lat doświadczenia w dziedzinie szacowania i prognozowania ruchu pasażerskiego i operacji lotniczych zarządzania ruchem lotniczym, - udział w co najmniej dwóch projektach związanych z szacowaniem i prognozowaniem ruchu lotniczego, 3. Ekspert ds. planowania strategicznego: - co najmniej 7 lat doświadczenia zawodowego w dziedzinie rozwoju infrastruktury transportowej, w tym planowania strategicznego rozwoju lotnisk, - udział w przygotowaniu analogicznych koncepcji dla minimum dwóch portów lotniczych, 4. Ekspert ds. analiz ekonomiczno-finansowych: - co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego w dziedzinie analiz ekonomicznych i finansowych związanych z planowaniem budowy/rozbudowy lotnisk i prognozowaniem ruchu, - udział w przygotowaniu analiz ekonomicznych i finansowych dla co najmniej trzech projektów związanych z rozwojem portów lotniczych, 5. Ekspert ds. analiz środowiskowych: - udział w wykonaniu co najmniej jednego raportu oddziaływania na środowisko dotyczącej lotniska.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca winien znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej gwarantującej wykonanie zamówienia i w tym względzie udokumentuje, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę co najmniej 500 000 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych).

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Wypełniony formularz oferty - załącznik nr 1 do SIWZ. 2. Pełnomocnictwo do podpisania oferty i umowy jeżeli forma reprezentacji nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. W przypadku ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług Zamawiający dokona zmiany umowy w zakresie wynagrodzenia. Zmianie nie ulegną ceny netto podane w ofercie Wykonawcy. Zamawiający dokona zmiany jedynie o zastosowanie nowej stawki podatku VAT. Ewentualna zmiana może nastąpić ze skutkiem od dnia wejścia w życie ustawy zmieniającej wysokość podatku do dnia zakończenia realizacji przedmiotu zamówienia, po złożeniu stosownego wniosku o dokonanie takiej zmiany przez Wykonawcę. 2. Zamawiający przewiduje zmianę terminu realizacji przedmiotu umowy w przypadku, gdy niedotrzymanie tego terminu związane jest z okolicznościami niezależnymi od Wykonawcy. W takim przypadku Wykonawca złoży stosowny wniosek wraz z uzasadnieniem. 3. Zmiana postanowień umowy może nastąpić tylko w formie pisemnego aneksu, pod rygorem nieważności.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.powiat.pila.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe al. Niepodległości 37 64-920 Piła pokój 304.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.12.2010 godzina 10:00, miejsce: Starostwo Powiatowe al. Niepodległości 33/35 64-920 Piła pokój 111.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Priorytet: 6. Polska gospodarka na rynku międzynarodowym, Działanie: 6.2. Rozwój sieci centrów obsługi inwestorów i eksporterów oraz powstawanie nowych terenów inwestycyjnych, Poddziałanie 6.2.2 Wsparcie działań studyjno - koncepcyjnych w ramach przygotowania terenów inwestycyjnych dla projektów inwestycyjnych..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.