eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Dmosin › Udzielenie kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Dmosin oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań w wysokości 824.000,00 zł

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-09-24

Dmosin: Udzielenie kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Dmosin oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań w wysokości 824.000,00 zł
Numer ogłoszenia: 362670 - 2012; data zamieszczenia: 24.09.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Dmosin , Dmosin 9, 95-061 Dmosin, woj. łódzkie, tel. 046 8747485, faks 046 8746294.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.dmosin.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Dmosin oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań w wysokości 824.000,00 zł.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Opis przedmiotu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 824.000,00zł ( słownie zł: osiemset dwadzieścia cztery tysiące )przeznaczonych na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Dmosin oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań. 2. Uruchomienie środków kredytu odbywać się będzie każdorazowo na pisemny wniosek Zamawiającego w transzach, których termin i wysokość zostanie określona we wniosku składanym na 2 dni przed uruchomieniem. 3. Zamawiający zastrzega sobie możliwość nie wykorzystania pełnej kwoty kredytu bez dodatkowych obciążeń finansowych. 4. Obsługa kredytu będzie dotyczyła faktycznej kwoty wykorzystanego kredytu. 5. Środki z uruchomionego kredytu bankowego będą przekazane na rachunek Gminy Dmosin wskazany przez Zamawiającego. 6. Okres karencji w spłacie kredytu od dnia postawienia do dyspozycji kredytu do końca trzeciego kwartału 2013r. 7. Okres spłaty - 10 lat w tym jeden rok karencji w spłacie kredytu. 8. Spłata całej kwoty zaciągniętego kredytu będzie następowania od końca III kwartału 2013 roku do czerwca 2020r. tj. przez okres 9 lat w następujących terminach i kwotach: l.p. Termin spłaty kwota 1. 20.09.2013 500 2. 20.10.2013 500 3. 20.11.2013 500 4. 20.12.2013 500 5. 20.01.2014 500 6. 20.02.2014 500 7. 20.03.2014 500 8. 20.04.2014 500 9. 20.05.2014 500 10. 20.06.2014 500 11. 20.07.2014 500 12. 20.08.2014 500 13. 20.09.2014 500 14. 20.10.2014 1000 15. 20.11.2014 1000 16. 20.12.2014 1000 17. 20.01.2015 3000 18. 20.02.2015 3000 19. 20.03.2015 3000 20. 20.04.2015 3000 21. 20.05.2015 3000 22. 20.06.2015 3000 23. 20.07.2015 3000 24. 20.08.2015 3500 25. 20.09.2015 4000 26. 20.10.2015 4000 27. 20.11.2015 4000 28. 20.12.2015 5000 29. 20.01.2016 10000 30. 20.02.2016 10000 31. 20.03.2016 10000 32. 20.04.2016 10000 33. 20.05.2016 10000 34. 20.06.2016 10000 35. 20.07.2016 10000 36. 20.08.2016 10000 37. 20.09.2016 10000 38. 20.10.2016 10000 39. 20.11.2016 10000 40. 20.12.2016 10000 41. 20.01.2017 10000 42. 20.02.2017 10000 43. 20.03.2017 10000 44. 20.04.2017 10000 45. 20.05.2017 10000 46. 20.06.2017 10000 47. 20.07.2017 10000 48. 20.08.2017 10000 49. 20.09.2017 10000 50. 20.10.2017 10000 51. 20.11.2017 10000 52. 20.12.2017 10000 53. 20.01.2018 10000 54. 20.02.2018 10000 55. 20.03.2018 10000 56. 20.04.2018 10000 57. 20.05.2018 10000 58. 20.06.2018 10000 59. 20.07.2018 10000 60. 20.08.2018 10000 61. 20.09.2018 10000 62. 20.10.2018 10000 63. 20.11.2018 10000 64. 20.12.2018 10000 65. 20.01.2019 10000 66. 20.02.2019 10000 67. 20.03.2019 10000 68. 20.04.2019 10000 69. 20.05.2019 10000 70. 20.06.2019 10000 71. 20.07.2019 10000 72. 20.08.2019 10000 73. 20.09.2019 10000 74. 20.10.2019 10000 75. 20.11.2019 10000 76. 20.12.2019 10000 77. 20.01.2020 10000 78. 20.02.2020 10000 79. 20.03.2020 10000 80. 20.04.2020 10000 81. 20.05.2020 10000 82. 20.06.2020 10000 83. 20.07.2020 10000 84. 20.08.2020 10000 85. 20.09.2020 10000 86. 20.10.2020 10000 87. 20.11.2020 10000 88. 20.12.2020 10000 89. 20.01.2021 10000 90. 20.02.2021 10000 91. 20.03.2021 10000 92. 20.04.2021 10000 93. 20.05.2021 10000 94. 20.06.2021 10000 95. 20.07.2021 10000 96. 20.08.2021 10000 97. 20.09.2021 10000 98. 20.10.2021 10000 99. 20.11.2021 10000 100. 20.12.2021 10000 101. 20.01.2022 10000 102. 20.02.2022 10000 103. 20.03.2022 10000 104. 20.04.2022 10000 105. 20.05.2022 10000 106. 20.06.2022 3000 Razem 824000 zł 9. Wysokość kwartalnych rat spłat kapitału może ulec zmianie w przypadku wykorzystania przez Zamawiającego mniejszej kwoty kredytu. 10. Do każdej z 106 rat należy naliczyć odsetki od faktycznie zaciągniętego kredytu. 11. Wykonawca przyjmuje jako zabezpieczenie kredytu weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. 12. Oprocentowanie kredytu będzie zmienne i ustalone na podstawie stawki bazowej WIBOR 1M powiększonej o stałą marżę banku. Stawka bazowa jest ustalona na okres 1 miesiąca i stanowi stopę WIBOR 1M z ostatniego dnia roboczego każdego miesiąca i ma zastosowanie do odsetek naliczanych od pierwszego dnia następnego miesiąca kalendarzowego. Zmiana oprocentowania wynikająca ze zmiany stawki WIBOR 1M nie stanowi zmiany warunków umowy i nie wymaga jej wypowiedzenia. 13. Zamawiający zastrzega możliwość wcześniejszej spłaty kredytu w części lub całości bez dodatkowych kosztów. W przypadku spłaty kredytu we wcześniejszym terminie, odsetki liczone będą do dnia faktycznej spłaty kredytu, a nie do końca umowy. O zmianie terminu spłaty kredytu Zamawiający poinformuje w formie pisemnej Wykonawcę. 14. Spłata odsetek będzie następowała w terminach spłaty kwoty zaciągniętego kredytu. 15. Każda z rat kredytu płatna będzie przelewem tak, aby środki znajdowały się na rachunku banku udzielającego kredytu do 20 każdego miesiąca 16. Odsetki naliczane będą od kwoty aktualnego rzeczywistego zadłużenia w ratach miesięcznych na podstawie zawiadomienia przesłanego przez Wykonawcę -Bank. 17. Marża banku określona w procentach powinna być stała w okresie kredytowania ( obowiązywania umowy). 18. Prowizja od udzielonego kredytu - płatna jednorazowo w dniu wypłaty kredytu. Kredyt nie może być obciążany innymi opłatami, niż prowizja przygotowawcza, marża oraz oprocentowanie. 19. Zamawiający zastrzega sobie , że kredyt nie może być obciążony dodatkowymi opłatami za ubezpieczenie kredytu, koszty manipulacyjne, lub innymi kosztami. 20. Zamawiający nie dopuszcza kapitalizacji odsetek..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: zamawiajacy nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania za spełniony, gdy Wykonawca złoży wraz z ofertą zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. prawo bankowe (Dz. U. z 2002 r. Nr 72, poz. 665 z późn. zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo Bankowe ,w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę; Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ) dołączonych do ofert.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek posiadania wiedzy i doświadczenia za spełniony, jeżeli wykonawca złoży wraz z ofertą oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o treści odpowiadającej treści art. 22 ust. 1 ustawy Pzp , o którym mowa w Rozdziale 10 pkt 1.ppkt 1.1. niniejszej siwz. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ) dołączonych do ofert.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek dysponowanie odpowiednim potencjałem technicznym, jeżeli wykonawca złoży wraz z ofertą oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o treści odpowiadającej treści art. 22 ust. 1 ustawy Pzp , o którym mowa w Rozdziale 10 pkt 1.ppkt 1.1. niniejszej siwz. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ) dołączonych do ofert.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia za spełniony, jeżeli wykonawca złoży wraz z ofertą oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o treści odpowiadającej treści art. 22 ust. 1 ustawy Pzp , o którym mowa w Rozdziale 10 pkt 1.ppkt 1.1. niniejszej siwz. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ) dołączonych do ofert.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek sytuacji ekonomicznej i finansowej za spełniony, gdy Wykonawca złoży wraz z ofertą oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o treści odpowiadającej treści art. 22 ust. 1 ustawy Pzp., o którym mowa w Rozdziale 10 pkt 1.ppkt 1.1. niniejszej siwz. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ) dołączonych do ofert.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • koncesję, zezwolenie lub licencję
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Wszelkie zmiany umowy muszą być zgodne z art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamawiający przewiduje, że w ramach umowy można zmienić : - zmiany obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia lub świadczenia stron, - zmian nazwy, siedziby lub innych danych Wykonawcy , - zmianę terminu wykonania umowy wynikającą z przedłużających się procedur administracyjnych (np. związanych z zamówieniami publicznymi), - zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego) - powstania rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie będzie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony. - w uzasadnionych przypadkach, gdy konieczna będzie zmiana terminu realizacji zamówienia, Zamawiający może zmienić termin wzięcia kredytu lub jego spłaty. - w innych uzasadnionych przypadkach , gdy zajdzie konieczność wprowadzenia zmian wynikających z okoliczności , których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy - w przypadku gdy zmiany postanowień zawartej umowy będzie korzystna dla Zamawiającego wynikły one w trakcie realizacji zamówienia - w przypadku gdy zajdzie uzasadniona konieczność ograniczenia lub rezygnacji z części lub całości kredytu będącego przedmiotem niniejszego zamówienia. - Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia kwoty kredytu lub rezygnacji z kredytu w całości.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.dmosin.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: W siedzibie Zamawiającego w Urzędzie Gminy Dmosin, Dmosin 9, 95-061 Dmosin pokój nr 15a.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 02.10.2012 godzina 10:00, miejsce: W siedzibie Zamawiającego w Urzędzie Gminy Dmosin, Dmosin 9, 95-061 Dmosin w pokoju nr 15a.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.