eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Włocławek › KONSERWACJA TRANSFER I DIGITALIZACJA MALOWIDŁA ŚCIENNEGO W MUZEUM HISTORII WŁOCŁAWKA PRZY UL. SZPICHLERNEJ 19 PANORAMA WŁOCŁAWKA I ZAWODY WIOŚLARSKIE NA WIŚLE Z KOŃCA XIX WIEKU

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2010-02-19

Włocławek: KONSERWACJA TRANSFER I DIGITALIZACJA MALOWIDŁA ŚCIENNEGO W MUZEUM HISTORII WŁOCŁAWKA PRZY UL. SZPICHLERNEJ 19 PANORAMA WŁOCŁAWKA I ZAWODY WIOŚLARSKIE NA WIŚLE Z KOŃCA XIX WIEKU
Numer ogłoszenia: 34987 - 2010; data zamieszczenia: 19.02.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Muzeum Ziemi Kujawskiej i Dobrzyńskiej , ul. Słowackiego 1a, 87-800 Włocławek, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 054 2323243, faks 054 2323625.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: samorządowa instytucja kultury.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: KONSERWACJA TRANSFER I DIGITALIZACJA MALOWIDŁA ŚCIENNEGO W MUZEUM HISTORII WŁOCŁAWKA PRZY UL. SZPICHLERNEJ 19 PANORAMA WŁOCŁAWKA I ZAWODY WIOŚLARSKIE NA WIŚLE Z KOŃCA XIX WIEKU.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: KONSERWACJA TRANSFER I DIGITALIZACJA MALOWIDŁA ŚCIENNEGO W MUZEUM HISTORII WŁOCŁAWKA PRZY UL. SZPICHLERNEJ 19 PANORAMA WŁOCŁAWKA I ZAWODY WIOŚLARSKIE NA WIŚLE Z KOŃCA XIX WIEKU Malowidło o wymiarach: wysokość 237 cm, szerokość 340 cm jest wpisane do księgi inwentarzowej zabytków pod numerem MK 36500/5235-S STAN ZACHOWANIA MALOWIDŁA Na całej powierzchni malowidła obserwuje się liczne ubytki i daszkowato wzniesione spęcherzenia warstwy malarskiej zlokalizowane głównie wzdłuż krawędzi płatów. Powierzchnia warstwy malarskiej jest błyszcząca i z niewielkimi przecierkami. Spękania warstwy malarskiej mają dawny charakter. Najbardziej niepokojący jest ciągle aktywny proces złuszczania się warstwy malarskiej, bowiem oznacza bezpowrotną utratę fragmentów malowidła. To permanentne zjawisko samoistnego odspajania się malatury występuje już od dawna, o czym świadczą liczne i niejednorodne retusze, wykonywane w odmiennych technikach, przez różne osoby przez ostatnie 30 lat. Powodem złuszczania się warstwy jest osłabienie przyczepności warstwy malarskiej do autentycznej sztablatury, a więc o oddziaływanie pomiędzy elementami pierwotnej budowy technicznej oryginału. Wszystkie retusze wykazują oznaki pociemnienia i zmatowienia, a więc przestały już pełnić swą estetyczną funkcję - zamiast scalać optycznie obraz dzielą go na prostokątne bryty. Powierzchnia obrazu jest silnie zabrudzona. Na licu warstwy malarskiej, wzdłuż krawędzi spękań, obecne są charakterystyczne rozjaśnienia, układające się w wyrazistą wizualnie wtórną sieć. Przyczyną powstania tego zjawiska jest prawdopodobnie lokalne silniejsze przechładzanie miejsc sąsiadujących ze spękaniami podłoża (ściany), powodujące kondensację pary wodnej wzdłuż szczelin i uniemożliwienie osadzania się kurzu wskutek spływania wody kondensacyjnej. Na powierzchni malowidła znajdują się też pewne ilości wosku zmieniające optycznie warstwę malarską. Wskutek elektrostatycznego przyciągania kurzu i trwałego zatapiania jego cząstek w spoiwie oraz żółtej barwy wosku ogólna kolorystyka malowidła uległa przyciemnieniu i pożółknięciu, przytłumiona została intensywność i kontrasty barw. Na stykach niektórych płatów dają się zauważyć różnice wysokości powierzchni, wynikające z niedokładnie opracowanych powierzchni odwroci. Uwaga: Muzeum nie posiada żadnej dokumentacji konserwatorskiej dotyczącej pierwotnego transferu malowidła. Z przedmiotem zamówienia (malowidłem ściennym) można zapoznać się na miejscu, w Muzeum Historii Włocławka we Włocławku ul. Szpichlerna 19, po uprzednim umówieniu się z przedstawicielem Muzeum, upoważnionym do kontaktów z Oferentami (pkt.XI SIWZ) Zakres prac: 1. wykonanie badań laboratoryjnych budowy technologicznej malowidła niezbędnych dla dokładnego określenie rodzaju zniszczeń, stanu zachowania i potrzeb konserwatorskich, 2. oczyszczenie malowidła z wtórnych nawarstwień, 3. wykonanie nowego, mobilnego podłoża zastępczego, 4. odcięcie malowidła (wraz z częścią podłoża) od ściany, 5. wyprostowanie powierzchni malowidła z zachowaniem zastanych wymiarów oraz oryginalnej i specyficznej dla tego typu malowideł faktury, 6. transfer na nowe, mobilne podłoże, 7. uzupełnienie ubytków podłoża i warstwy malarskiej, 8. scalenie kolorystyczne i fakturowe oraz zabezpieczenie malowidła, 9. wykonanie nowej konstrukcji nośnej i montaż malowidła, 10. wykonanie digitalizacji zakonserwowanego malowidła w całości oraz min. 12 fragmentach w plikach TIFF o rozdzielczości 600 dpi oraz w plikach PDF 11. wykonanie dokumentacji powykonawczej prac konserwatorsko-restauratorskich - opisowa, rysunkowa, fotograficzna i elektroniczna 12. przedstawienie raportu z prac na sesji naukowej zorganizowanej przez Muzeum Ziemi Kujawskiej i Dobrzyńskiej..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 92.52.12.20 - Usługi ochrony eksponatów .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 29.11.2010.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wadium nie pobiera się

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą spełniać następujące warunki udziału w postępowaniu: 1. warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, dotyczące: a) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, b) posiadania wiedzy i doświadczenia, c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia d) sytuacji ekonomicznej i finansowej,

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunkiem przystąpienia do przetargu jest posiadanie niezbędnej wiedzy i doświadczenia w wykonywaniu prac konserwatorskich lub restauratorskich w zakresie konserwacji lub restauracji polichromii ściennej a w tym: 1. posiadanie przez osoby prowadzące prace konserwatorskie tytułu zawodowego magistra uzyskanego po ukończeniu wyższych studiów na kierunku konserwacja i restauracja dzieł sztuki (lub wyższych studiów w specjalności w zakresie konserwacji zabytków) w zakresie obejmującym konserwację i restaurację malarstwa 2. doświadczenie w zakresie transferu wielkoformatowego malarstwa ściennego, potwierdzone pozytywną opinią Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków. Dotyczy przynajmniej jednej realizacji o powierzchni powyżej 4 m2 w zakresie malowideł wpisanych do rejestru zabytków, 3. ponadto doświadczenie w zakresie konserwacji wielkoformatowego malarstwa ściennego - malowideł o powierzchni powyżej 4 m2 wpisanych do rejestru zabytków potwierdzone pozytywną opinią Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków. Dotyczy przynajmniej trzech realizacji, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - minimum jednej takiej realizacji, Wykonawca jest także zobowiązany do: 1. zapoznania się z przedmiotem zamówienia na miejscu, po uprzednim umówieniu się z przedstawicielem Muzeum, upoważnionym do kontaktów z Oferentami 2. przedstawienia szczegółowego programu prac restauratorskich oraz konkretnych metod i materiałów planowanych do realizacji umowy z uwzględnieniem pełnego zakresu prac określonego przez Zamawiającego,

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

  • 1 - Cena - 70
  • 2 - Program prac restauratorskich - 30

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.muzeum.wloclawek.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Muzeum Ziemi Kujawskiej i Dobrzyńskiej we Włocławku, ul. Słowackiego 1a, 87-800 Włocławek.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.03.2010 godzina 10:00, miejsce: Muzeum Ziemi Kujawskiej i Dobrzyńskiej we Włocławku, ul. Słowackiego 1a, 87-800 Włocławek, sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.