eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Szczecin › Przetarg nieograniczony na roboty budowlane - adaptacja pomieszczeń MEDIATEKI Akademii Sztuki w Szczecinie przy pl. Orła Białego 2 w Szczecinie

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-10-24

Szczecin: Przetarg nieograniczony na roboty budowlane - adaptacja pomieszczeń MEDIATEKI Akademii Sztuki w Szczecinie przy pl. Orła Białego 2 w Szczecinie
Numer ogłoszenia: 349524 - 2011; data zamieszczenia: 24.10.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Akademia Sztuki w Szczecinie , plac Orła Białego 2, 70-562 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, tel. 91 8876678.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przetarg nieograniczony na roboty budowlane - adaptacja pomieszczeń MEDIATEKI Akademii Sztuki w Szczecinie przy pl. Orła Białego 2 w Szczecinie.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na wykonaniu prac budowlanych - adaptacja pomieszczeń MEDIATEKI Akademii Sztuki w Szczecinie w budynku przy pl. Orła Białego 2 w Szczecinie wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie. 2. Z zastrzeżeniem ust. 3 - 5 niniejszego działu, zakres oraz opis, w tym lokalizację robót, o których mowa w ust. 1 niniejszego działu, określa Dokumentacja projektowa, na którą składa się: a) Załączniki nr 7a, 7b, 7c i 7d specyfikacji - zawierające projekty budowlane; b) Załączniki nr 8a, 8b, 8c i 8d specyfikacji - zawierające projekty wykonawcze (branża sanitarna została w całości uwzględniona w projekcie budowlanym); c) Załącznik nr 9 specyfikacji - zawierający Specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót. 3. Ilekroć w dalszej części SIWZ mowa będzie o Dokumentacji projektowej bez bliższego określenia rozumieć przez to należy całość treści zawartej na załącznikach nr 7a, 7b, 7c, 7d, 8a, 8b, 8c , 8d i 9 SIWZ. 4. Niezależnie od postanowień ust. 2 niniejszego działu, Zamawiający wymaga, aby czynności składające się na przedmiot niniejszego zamówienia były wykonane w sposób i na warunkach określonych we wzorze umowy, o którym mowa w dziale XV specyfikacji - zwanym dalej Wzorem umowy. 5. W przypadku stwierdzenia rozbieżności pomiędzy projektem wykonawczym i budowlanym należy uznać, iż projekt budowlany jest nadrzędny nad projektem wykonawczym, chyba, że dokonane przez Zamawiającego, w trybie art. 38 PZP, wyjaśnienia lub zmiany specyfikacji będą stanowić inaczej. W przypadku znaczących różnic mających przełożenie na rozbieżność w zakresie docelowej funkcjonalności obiektu budowlanego, należy zwrócić się do Zamawiającego celem wyjaśnienia niezgodności..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.43.00.00 - Pokrywanie podłóg i ścian 45.33.24.00 - Roboty instalacyjne w zakresie urządzeń sanitarnych 45.31.10.00 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 150.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem udziału w niniejszym postępowaniu jest wniesienie wadium. Wysokość wymaganego wadium wynosi: 10 000 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych). 2. Zamawiający dopuszcza wniesienie wadium w jednej lub kilku następujących formach: a) poręczeniach bankowych; b) gwarancjach bankowych; c) gwarancjach ubezpieczeniowych; d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 09.11.2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007r. Nr 42, poz. 275); e) w pieniądzu wpłaconym przelewem na następujący rachunek bankowy: NORDEA BANK POLSKA SA ODDZIAŁ SZCZECIN Nr rachunku: 57 1440 1143 0000 0000 1212 7898 z dopiskiem na przelewie: Wadium w przetargu nieograniczonym na: Przetarg nieograniczony na roboty budowlane - adaptacja MEDIATEKI Akademii Sztuki w Szczecinie. 3. Wadium wniesione w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w terminie do dnia 08.11.2011r. do godz. 12:00 znajdzie się na rachunku, o którym mowa w ust. 2 lit. e) niniejszego działu.. 4. Wadium wnosi się na czas nie krótszy niż termin związania ofertą w niniejszym postępowaniu (stosownie do postanowień działu X specyfikacji). Treść uprawnień zamawiającego wynikająca z dokumentu wadium wniesionego w formach wskazanych w ust. 2 lit. a - d) musi umożliwiać wystąpienie zamawiającemu z roszczeniem do poręczyciela lub gwaranta o wypłatę kwoty wadium w terminie związania ofertą w niniejszym postępowaniu. 5. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26. ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. 6. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana mimo wezwania (stosownie do postanowień zawartych w dziale XIII specyfikacji) do zawarcia umowy o wykonanie zamówienia objętego przedmiotem niniejszego postępowania odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie; nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; lub zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 7. Z zastrzeżeniem wynikającym z postanowień ust. 4 niniejszego działu, zamawiający zwróci wykonawcy wniesione wadium na podstawie i na zasadach określonych w art. 46 ust. 1, 1a, 2 i 4 ustawy - PZP.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wymagane jest złożenie wykazu (oświadczenie wykonawcy) wykonanych w ciągu ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum dwóch robót polegających na wykonaniu robót budowlanych podobnych do robót objętych przedmiotem zamówienia o wartości minimum 300 000,00 zł (trzysta tysięcy złotych). Wskazane w wykazie wykonane roboty będą spełniały wymagania Zamawiającego jeżeli co najmniej jedna robota będzie wykonana w obiekcie wpisanym do rejestru zabytków (w wykazie należy wskazać w jakim rejestrze zabytków i pod jakim numerem wpisany jest obiekt w którym były wykonane prace). W odniesieniu do każdej roboty wymienionej w wykazie należy podać wartość brutto roboty (kwota zapłaty z tytułu jej wykonania), datę jej wykonania oraz miejsce wykonania robót i adres odbiorcy roboty, na rzecz którego została wykonana. Oświadczenie należy złożyć według wzoru podanego na druku stanowiącym załącznik nr 5 niniejszej specyfikacji; dokumentów potwierdzających, że roboty wyszczególnione przez wykonawcę w wykazie, o którym mowa w powyżej (wyszczególnione w załączniku nr 5 niniejszej specyfikacji) zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (dokumentami takimi mogą być np.: referencje lub rekomendacje odbiorców robót lub protokoły odbiorów potwierdzające prawidłowe wykonanie robót zgodnie ze sztuką budowlaną).

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający wymaga przedłożenia wykazu (oświadczenia wykonawcy) zawierającego wyszczególnienie osób lub podmiotów, które będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Katalog informacji wymaganych do podania w wykazie osób określa załącznik nr 3 niniejszej specyfikacji. Zamawiający uzna za spełnione warunki uczestnictwa, gdy w zał. nr 3 wykonawca poda: a)kierownika budowy posiadającego uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi określone przepisami prawa budowlanego w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń b)kierownika robót posiadającego uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi określone przepisami prawa budowlanego w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych; c)kierownika robót posiadającego uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi określone przepisami prawa budowlanego w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji elektrycznych oraz posiadającego zaświadczenie kwalifikacyjne do wykonywania prac kontrolno-pomiarowych do 1 kV w zakresie urządzeń elektrycznych na stanowisku DOZÓR (D) i EKSPLOATACJA (E), oraz oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia (kierownik budowy i kierownicy robót przewidziani przez wykonawcę do wykonania niniejszego zamówienia) posiadają wymagane uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi.Jeżeli wykonawca przewiduje posłużyć się podwykonawcami w wykonaniu zamówienia, wypełnia załącznik nr 4 specyfikacji, przy czym zamawiający uzna za spełnione warunki uczestnictwa, gdy w zał. nr 4 wykonawca poda zakres oraz rodzaj podzlecanych robót, Wykonawca zagraniczny przedstawia wskazane dokumenty z uwzględnieniem dodatkowych wymagań określonych dla wykonawców zagranicznych w ustawie z dnia 07.07.1994 - Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r., Nr 243, poz. 1623) - zwana dalej prawem budowlanym- w tym postanowień rozdziału 2 tejże ustawy (art. 12 i n.),

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

W celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę określonych w dziale IV ust. 1 pkt b, c warunków udziału w postępowaniu Wykonawca może również polegać na dostawach (zasobach) wykonanych przez podmiot prawa inny niż Wykonawca lub Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie - zwany w dalszej części niniejszego ustępu podmiotem trzecim. Dopuszczalność polegania na zasobach podmiotu trzeciego Zamawiający oceni na podstawie i w granicach określonych treścią art. 26 ust. 2b. PZP, z uwzględnieniem następujących postanowień: 1) Podmiot trzeci będzie uczestniczył w wykonaniu zamówienia objętego niniejszym postępowaniem (np. jako podwykonawca). Ocena spełnienia wskazanego wymogu zostanie dokonana z uwzględnieniem obowiązku przedstawienia Zamawiającemu informacji jaka część (rodzaj i zakres) zamówienia (umowy o niniejsze zamówienie publiczne) będzie podlegać wykonaniu przez podmiot trzeci. Ze względów porządkowych wskazaną informację zaleca się przedstawić Zamawiającemu na druku (oświadczenie Wykonawcy) według wzoru określonego w załączniku nr 4. Jeżeli zgłoszenie nie zostanie dokonane przez Wykonawcę, na wskazanym druku lub nie odpowiadało treści określonej w druku, w szczególności, jeżeli informacje wymagane do podania w tym druku będą zamieszczone w innej części oferty lub dokumentach załączonych do oferty, ocena spełnienia wymogu zgłoszenia informacji wskazującej jaka część zamówienia podlega wykonaniu przez podmiot trzeci, będzie dokonana na podstawie całości dokumentów przedstawionych przez Wykonawcę w postępowaniu, w tym dokumentów wymaganych na podstawie pkt 3) niniejszego ustępu. 2) Dokumenty, o których mowa w ust. 3 pkt c) niniejszego działu będą wskazywać na wykonanie przez podmiot trzeci robót budowlanych polegających na ułożeniu podłóg parkietowych 3) Niezależnie od dokumentów, o których mowa w ust. 3 pkt c) niniejszego działu, Wykonawca złoży Zamawiającemu dokumenty, potwierdzające fakt dysponowania przez Wykonawcę zasobami podmiotu trzeciego niezbędnymi do realizacji zamówienia. Wykonawca zrealizować może powyższy obowiązek poprzez przedłożenie Zamawiającemu dowolnego dokumentu lub dokumentów (w szczególności dokumentów zawierających zobowiązanie podmiotu trzeciego; np. umowę zlecenia, umowę o dzieło, oświadczenie podmiotu trzeciego, umowę przedwstępną, umowę generalną o współpracy, itd.), z których wynikać będzie łącznie: a)Zgoda podmiotu trzeciego na posługiwanie się przez Wykonawcę, przy wykazywaniu spełnienia określonych w dziale IV ust. 1 pkt b, c warunków udziału w postępowaniu robotami budowlanymi wykonanymi przez podmiot trzeci. b)Zobowiązanie podmiotu trzeciego do uczestniczenia w realizacji zamówienia objętego niniejszym postępowaniem, wraz ze wskazaniem rodzaju i zakresu czynności, jakie podmiot trzeci zobowiązuje się wykonywać przy realizacji zamówienia (umowy o niniejsze zamówienie publiczne), stosownie do obowiązku w tym zakresie wynikającego z ust. 2 pkt 1) niniejszego działu specyfikacji. 4) Dokumenty, o których mowa w pkt 2 i 3) niniejszego ustępu zostaną złożone Zamawiającemu najpóźniej w terminie wyznaczonym na złożenie oferty w niniejszym postępowaniu lub (w przypadkach, zakresie oraz w sposób wynikający z treści art. 26 ust. 3 PZP) zostaną złożone Zamawiającemu w dodatkowym terminie wyznaczonym przez Zamawiającego. 5) Dokumenty, o których mowa w pkt. 3) niniejszego działu składa się wyłącznie na piśmie (w rozumieniu działu I ust. 2 pkt c) specyfikacji z dodatkowym uwzględnieniem postanowień art. 26 ust. 2b. PZP).

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - Termin wykonania - 10

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Na podstawie i w granicach art. 144 ust. 1 PZP Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy o zamówienie zawartej w stosunku do treści ofert, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy. Zmiana nastąpi wyłącznie w drodze aneksu do umowy, którego przedmiot stanowić mogą następujące okoliczności (warunki zmiany umowy): a) obniżenie podanej w umowie ceny (np. roboty zaniechane, zmiana limitu finansowego w danym roku budżetowym), b) wydłużenie terminu wykonania zamówienia w stosunku do wskazanego w umowie, jeżeli jego dotrzymanie stanie się niemożliwe lub poważnie utrudnione z przyczyn niezależnych od wykonawcy lub zamawiającego, a zaistniałych po zawarciu umowy, w tym w szczególności wynikających z błędów projektowych, c) wydłużenie terminu wykonania zamówienia w stosunku do wskazanego w umowie, jeżeli jego dotrzymanie będzie wynikało z przestojów w wykonywaniu zamówienia zawinionych przez Zamawiającego lub wystąpienia okoliczności, których strony nie były w stanie przewidzieć pomimo zachowania należytej staranności, d) zmiany polegającej na dopuszczeniu do wykonywania zamówienia podwykonawcy nie wymienionego w wykazie robót proponowanych do wykonania przez podwykonawców, po wcześniejszej akceptacji przez Zamawiającego i spełnieniu wymagań specyfikacji dotyczących wykonywania wskazanego zakresu robót przez podwykonawców, e) zmiany w ilości dopuszczonych ilości faktur częściowych, f) inne niż wskazane w ust. a-c) okoliczności, jeżeli w stosunku do zawartej umowy będą korzystne dla zamawiającego, np. zastosowanie lepszej technologii wykonania lub zastosowanie materiałów lepszej jakości, g) aktualizacja rozwiązań z uwagi na zmiany obowiązujących przepisów odnoszących się do tego zamówienia, h) zmiany tekstu umowy, jeżeli nie będą miały wpływu na treść ustalonych w umowie zobowiązań stron, i) zmiana stawki podatku VAT. 2. Postanowienia ust. 1 nie będą stanowiły dla żadnej ze stron zawartej umowy zobowiązania do zawarcia aneksu (obie strony muszą zgodzić się na zawarcie aneksu).

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.akademiasztuki.eu
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Akademia Sztuki w Szczecinie, plac Orła Białego 2, 70-562 Szczecin, pok.206.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.11.2011 godzina 12:00, miejsce: Akademia Sztuki w Szczecinie, plac Orła Białego 2, 70-562 Szczecin, Sekretariat Rektora, pok. 108, I piętro..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.