eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gorzyce › Ochrona i zabezpieczenie krytej p³ywalni GOTSiR NAUTICA w Gorzycach w zakresie ratownictwa wodnego

Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu



Og³oszenie z dnia 2016-11-15

Og³oszenie nr 343561 - 2016 z dnia 2016-11-15 r.

Gorzyce: Ochrona i zabezpieczenie krytej p³ywalni GOTSiR NAUTICA w Gorzycach w zakresie ratownictwa wodnego
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - Us³ugi

Zamieszczanie og³oszenia: obowi±zkowe

Og³oszenie dotyczy: zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej

nie


Nazwa projektu lub programu

O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie zak³ady pracy chronionej oraz wykonawcy, których dzia³alno¶æ, lub dzia³alno¶æ ich wyodrêbnionych organizacyjnie jednostek, które bêd± realizowa³y zamówienie, obejmuje spo³eczn± i zawodow± integracjê osób bêd±cych cz³onkami grup spo³ecznie marginalizowanych

nie


Nale¿y podaæ minimalny procentowy wska¼nik zatrudnienia osób nale¿±cych do jednej lub wiêcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy ni¿ 30%, osób zatrudnionych przez zak³ady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)

SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY

Postêpowanie przeprowadza centralny zamawiaj±cy

nie

Postêpowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowania

nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli prowadzenie postêpowania:
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiaj±cych

nie


Je¿eli tak, nale¿y wymieniæ zamawiaj±cych, którzy wspólnie przeprowadzaj± postêpowanie oraz podaæ adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej

nie

W przypadku przeprowadzania postêpowania wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej - maj±ce zastosowanie krajowe prawo zamówieñ publicznych:
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Gminny O¶rodek Turystyki, Sportu i Rekreacji NAUTICA w Gorzycach, krajowy numer identyfikacyjny 24073141000000, ul. ul. Bogumiñska  31, 44350   Gorzyce, woj. ¶l±skie, pañstwo Polska, tel. 609 042 223, e-mail , faks .
Adres strony internetowej (URL): www.nautica-gorzyce.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Jednostki organizacyjne administracji samorz±dowej

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (je¿eli dotyczy):

Podzia³ obowi±zków miêdzy zamawiaj±cymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiaj±cych jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postêpowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postêpowania odpowiadaj± pozostali zamawiaj±cy, czy zamówienie bêdzie udzielane przez ka¿dego z zamawiaj±cych indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozosta³ych zamawiaj±cych):

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pe³ny i bezpo¶redni dostêp do dokumentów z postêpowania mo¿na uzyskaæ pod adresem (URL)

nie
www.nautica-gorzyce.pl


Adres strony internetowej, na której zamieszczona bêdzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

nie
www.nautica-gorzyce.pl


Dostêp do dokumentów z postêpowania jest ograniczony - wiêcej informacji mo¿na uzyskaæ pod adresem

nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu nale¿y przesy³aæ:
Elektronicznie

nie
adres


Dopuszczone jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
tak
Inny sposób:
Wymagane jest sk³adanie ofert w formie pisemnej. Oferty nale¿y sk³adaæ osobi¶cie w siedzibie zamawiaj±cego, przes³aæ poczt± lub kurierem.
Wymagane jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
nie
Adres:
GOTSiR NAUTICA w Gorzycach, ul. Bogumiñska 31, 44-350 Gorzyce


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne

nie
Nieograniczony, pe³ny, bezpo¶redni i bezp³atny dostêp do tych narzêdzi mo¿na uzyskaæ pod adresem: (URL)

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: Ochrona i zabezpieczenie krytej p³ywalni GOTSiR NAUTICA w Gorzycach w zakresie ratownictwa wodnego
Numer referencyjny: GOTSIR.271.01.2016
Przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

nie


II.2) Rodzaj zamówienia: us³ugi
II.3) Informacja o mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych
Zamówienie podzielone jest na czê¶ci:

Nie



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane: 1.Przedmiotem zamówienia jest kompleksowe zabezpieczenie ratownicze p³ywalni GOTSiR NAUTICA w Gorzycach przy ul. Bogumiñskiej 31 (44-350 Gorzyce) , na któr± sk³adaj± siê: - basen p³ywacki - wymiary 25 m x 12,5 m, g³êboko¶æ od 1 do 2 m, 6 torów, - basen rekreacyjny - wymiary 12,5 x 6 m, g³êboko¶æ od 0,1 do 1,0 m, - zje¿d¿alnia - d³ugo¶æ 63 metry, ró¿nica poziomów 5 metrów - JACUZZI - cztery okr±g³e wanny spa, w tym dwie z sol± z K³odawy, ka¿da przeznaczona dla 6 osób, - tunel wodny - bicze ¶cienne i denne, parasol, armatki, kaskada, - grota solna - kameralna grota dla czterech osób. - widownia dla 145 osób. Godziny otwarcia p³ywalni: - od poniedzia³ku do pi±tku w godz. od 7:00 do 22:00 - w soboty , niedziele i ¶wiêta w godz. od 9:00 do 21:00 2. Opis przedmiotu zamówienia: 2.1.Wykonawca zobowi±zany jest zapewniæ ratowników pe³ni±cych dy¿ur w ilo¶ci zgodnej z przepisami rozporz±dzenia Ministra Spraw Wewnêtrznych z dnia 23 stycznia 2012 r. w sprawie minimalnych wymagañ dotycz±cych liczby ratowników wodnych zapewniaj±cych sta³± kontrolê wyznaczonego obszaru wodnego (Dz. U. z 2012 r. poz. 108) jednak nie mniejsza ni¿ trzech ratowników w godzinach popo³udniowych (od godz. 14.00 do godz. 22.00) od poniedzia³ku do pi±tku oraz nie mniejsza ni¿ trzech ratowników w godzinach otwarcia p³ywalni w soboty, niedziele i ¶wiêta. 2.2.Wykonawca zobowi±zany jest zapewniæ, aby ka¿dy z ratowników posiada³ aktualne uprawnienia zawodowe (uprawnienia ratownika wodnego, ukoñczony kurs kwalifikowanej pierwszej pomocy) i aktualne badania lekarskie oraz aktualne badania do celów sanitarno-epidemiologicznych uprawniaj±ce do wykonywania obowi±zków ratownika wodnego na p³ywalniach. 2.3.Ratownicy pe³ni±cy dy¿ur zobowi±zani s± wykonywaæ obowi±zki zgodnie z przepisami i zapisami niniejszej umowy a w szczególno¶ci zobowi±zani s± do: a) zapewnienia bezpieczeñstwa osobom korzystaj±cym z p³ywalni, b) pe³nienia dy¿uru na wyznaczonym stanowisku, sta³ego obserwowania powierzchni wody oraz osób znajduj±cych siê na terenie p³ywalni, reagowania na ka¿dy sygna³ wzywania pomocy w sposób zgodny z zaleceniami, zasadami postêpowania i zasadami etycznymi, c) sprawdzania przed przyst±pieniem do pracy oraz na bie¿±co, w trakcie trwania zmiany, stanu niecek, stanu technicznego urz±dzeñ (w tym zje¿d¿alni wodnej) i sprzêtu zapewniaj±cego bezpieczeñstwo osób k±pi±cych siê a w razie stwierdzenia jakichkolwiek nieprawid³owo¶ci informowania o nich niezw³ocznie Zamawiaj±cego, d) prowadzenia i dokumentowania bie¿±cej obserwacji wody oraz na pocz±tku pierwszej zmiany dokonywania pomiarów zawarto¶ci chloru wolnego, odczynu pH wody i temperatury wody, e) reagowania na bie¿±co i niezw³ocznie na wszelkie naruszenia regulaminu p³ywalni i zarz±dzeñ kierownictwa, dotycz±ce w szczególno¶ci: - zachowañ naruszaj±cych rygory sanitarno - epidemiologiczne (stany chorobowe, zmiany skórne, rany itp.); - zachowañ zagra¿aj±cych bezpieczeñstwu klientów p³ywalni (bieganie, skoki do wody itp.); - spo¿ywanie alkoholu i innych ¶rodków odurzaj±cych na terenie p³ywalni; - zachowañ zagra¿aj±cych uszkodzeniem lub zniszczeniem urz±dzeñ i wyposa¿enia p³ywalni, f) uaktualniania danych dotycz±cych temperatury wody i powietrza na p³ywalni (w razie awarii automatycznego systemu pomiarowego), a w przypadku zauwa¿onych nieprawid³owo¶ci w eksploatacji p³ywalni (brak wentylacji, zimna woda w natryskach, niew³a¶ciwa temperatura powietrza i wody w nieckach itp.) zg³aszania ich niezw³ocznie Zamawiaj±cemu, g) oczyszczania powierzchni wody, dna obszaru wodnego z zanieczyszczeñ i przedmiotów stanowi±cych zagro¿enie dla klientów p³ywalni, a w przypadku zanieczyszczeñ ka³owych w porozumieniu z Zamawiaj±cym zawieszania zajêæ, h) prowadzenia na bie¿±co dziennika pracy, rejestrowania wszystkich wa¿nych wydarzeñ, a w szczególno¶ci faktów udzielania pomocy i podjêtych akcji ratowniczych, g) utrzymywania w czysto¶ci i porz±dku stanowiska pracy i pomieszczeñ socjalnych, h) podczas pe³nienia swojego dy¿uru kilkakrotnie w ci±gu godziny obej¶æ halê basenow±, a swoj± postaw± stwarzaæ klientom p³ywalni poczucie pe³nego bezpieczeñstwa, i) zwracania szczególnej uwagi na klientów p³ywalni korzystaj±cych z urz±dzeñ znajduj±cych siê na hali basenowej (bicze wodne - masa¿e), w celu zapewnienia bezpiecznego i zgodnego z regulaminem ich wykorzystywania, j) dostosowywania wszystkich interwencji do zaistnia³ej sytuacji, k) odnoszenia siê w sposób uprzejmy i grzeczny do klientów p³ywalni, a w przypadku braku reakcji na zwrócon± uwagê, przekazania niezw³ocznie sprawy Zamawiaj±cemu, l) udzielania klientom wyczerpuj±cych informacji dotycz±cych regulaminu oraz obs³ugi i dzia³ania urz±dzeñ na terenie p³ywalni, ³) zapobiegania wszelkim szkodom materialnym wyrz±dzanym przez u¿ytkowników p³ywalni; w sytuacji zaistnienia takich szkód, fakt ten musi byæ natychmiast zg³oszony Zamawiaj±cemu, m) sterowania i nadzorowania pracy atrakcji wodnych (np. bicze wodne, jacuzzi, gejzer), n) udostêpniania osobom korzystaj±cym z p³ywalni sprzêtu do nauki p³ywania i zabawek wodnych oraz nadzór nad poprawno¶ci± ich u¿ywania i oddawania, o) obs³ugi urz±dzeñ zabawowych (np. kula wodna, tor przeszkód) zgodnie z harmonogramem Zamawiaj±cego, p) wykonywania poleceñ kierownika p³ywalni w zakresie przedmiotu umowy, r) kontroli stanu apteczek pierwszej pomocy oraz zg³aszania kierownikowi p³ywalni konieczno¶ci uzupe³nienia jej w niezbêdne ¶rodki s) na zakoñczenie pracy p³ywalni dokonania kontroli pomieszczeñ znajduj±cych siê na terenie hali basenowej (w tym dopilnowanie opuszczenia niecek basenowych), natrysków, szatni celem stwierdzenia czy wszyscy klienci opu¶cili te miejsca t) na zakoñczenie pracy p³ywalni wy³±czenia sprzêtu nag³a¶niaj±cego i czê¶ci o¶wietlenia, u) kontroli nad powierzonym mieniem i zg³aszania kierownikowi p³ywalni wszelkich nieprawid³owo¶ci wynikaj±cych z powy¿szego. 2.4. Wykonawca i osoby przy pomocy, których wykonuje przedmiot umowy nie mog± wykonywaæ na obiekcie p³ywalni innych czynno¶ci ni¿ wynikaj±ce z umowy z wyj±tkiem dzia³añ uzgodnionych wcze¶niej z Zamawiaj±cym. 2.5. Wykonawca ponosi pe³n± odpowiedzialno¶æ za bezpieczeñstwo osób przebywaj±cych na hali basenowej, organizuj±c we w³a¶ciwy sposób prace za³ogi ratowniczej. 2.6 Obowi±zki Wykonawcy 1) Wykonawca zobowi±zuje siê do wykonywania us³ugi zabezpieczenia ratowniczego w zakresie organizacji pracy ratowników wodnych zgodnie z postanowieniami umowy i jest odpowiedzialny za ca³okszta³t spraw zwi±zanych z prac± ratowników, respektowaniem i stosowaniem przez nich zapisów regulaminu krytej p³ywalni GORSiR Nautica w Gorzycach oraz postanowieñ umowy. 2) Osoby zatrudnione przez Wykonawcê do realizacji us³ug bêd±cych przedmiotem niniejszej umowy bêd± posiadaæ aktualne przeszkolenie w zakresie BHP i P. Po¿. Wykonawca o¶wiadcza, ¿e znany jest mu plan budynku, w tym hali basenowej oraz rozk³ad dróg po¿arowych i ewakuacyjnych. 3) Wykonawca na w³asny koszt zobowi±zuje siê do bie¿±cego wyposa¿ania ratowników w jednolite stroje i obuwie zgodne z wymogami BHP. 4) Wykonawca ponosi odpowiedzialno¶æ materialn± za powierzony mu przez Zamawiaj±cego sprzêt i wyposa¿enie. 5) Wykonawca bêdzie stosowa³ siê do wszelkich uwag i zaleceñ Zamawiaj±cego w kwestiach technicznych i organizacyjnych. 6) Wykonawca imiennie wyznacz na ka¿dej zmianie kierownika zmiany nadzoruj±cego wype³nianie przepisów owi±zuj±cych s³u¿by ratownicze na p³ywalni. 7) Wykonawca zobowi±zuje siê do udzielania pomocy w organizowaniu imprez sportowych i zawodów. 8) Wykonawca oraz ratownicy zobowi±zani s± do zachowania w tajemnicy, zarówno w trakcie trwania umowy jak i po jej rozwi±zaniu lub wyga¶niêciu, wszelkich informacji jakie uzyskali w trakcie realizacji przedmiotu umowy. 9) Celem w³a¶ciwego wykonania umowy Wykonawca zobowi±zuje siê do opracowania i wdro¿enia dokumentu obejmuj±cego w szczególno¶ci zakres czynno¶ci ratowników, plan rotacji zespo³u w czasie zmiany z okre¶leniem miejsca i czasu pe³nienia dy¿uru, procedury obejmowania, przekazywania i zakoñczenia dy¿uru i inne konieczne opracowania. 10) Podczas pe³nienia dy¿uru ratownikowi zabrania siê: a) zezwalania na przebywanie osób postronnych w pomieszczeniu ratowników lub na stanowisku ratownika, b) prowadzenia rozmów prywatnych z osobami przebywaj±cymi na p³ywalni, jak równie¿ prywatnych rozmów przez telefon komórkowy, c) czytania ksi±¿ek, prasy, itp., d) ogl±dania i s³uchania no¶ników informacji (laptop, notebook, smartphon, itp.) oraz noszenia s³uchawek, e) podejmowania dzia³alno¶ci gospodarczej i prywatnej, f) innych czynno¶ci utrudniaj±cych nale¿yte wykonanie obowi±zków wynikaj±cych z niniejszej umowy. 11) Na ¿±danie Zamawiaj±cego, Wykonawca jest zobowi±zany do dokonania zmiany osoby ratownika wodnego realizuj±cego us³ugi w terminie 3 dni od dnia zg³oszenia takiego ¿±dania. 12) Wykonawca wyra¿a zgodê na poddawanie badaniu stanu trze¼wo¶ci ratowników przez upowa¿nionych pracowników Zamawiaj±cego, ka¿dorazowo w przypadku podejrzenia, ¿e ratownik znajduje siê w stanie po spo¿yciu alkoholu/nietrze¼wo¶ci. Zamawiaj±cy po uzyskaniu zgody tego ratownika, przeprowadzi badanie stanu trze¼wo¶ci za pomoc± alkomatu. W przypadku niewyra¿enia zgody przez ratownika zamawiaj±cy odsunie/niedopu¶ci ratownika od/do ¶wiadczenia us³ug bêd±cych przedmiotem umowy. 2.7. Klauzula spo³eczna 1) Zamawiaj±cy wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracê przez wykonawcê lub podwykonawcê osób wykonuj±cych czynno¶ci w zakresie ratownictwa wodnego w trakcie realizacji zamówienia. 2) W trakcie realizacji zamówienia zamawiaj±cy uprawniony jest do wykonywania czynno¶ci kontrolnych wobec wykonawcy odno¶nie spe³niania przez wykonawcê lub podwykonawcê wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych wskazane w punkcie 1 czynno¶ci. Zamawiaj±cy uprawniony jest w szczególno¶ci do: a) ¿±dania o¶wiadczeñ i dokumentów w zakresie potwierdzenia spe³niania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) ¿±dania wyja¶nieñ w przypadku w±tpliwo¶ci w zakresie potwierdzenia spe³niania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania ¶wiadczenia. 3) Obowi±zek okre¶lony w ust. 1 dotyczy tak¿e podwykonawców. Wykonawca jest zobowi±zany zawrzeæ w ka¿dej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowi±zuj±ce podwykonawców do zatrudnienia na umowê o pracê wszystkich osób wykonuj±cych czynno¶ci wskazane w ust. 1. 13) W przypadku nieprzybycia ratownika lub przybycia w stanie uniemo¿liwiaj±cym ¶wiadczenie us³ug Wykonawca ma obowi±zek niezw³ocznie skierowaæ innego pracownika do ¶wiadczenia us³ug informuj±c o powy¿szym Zamawiaj±cego. 14) Wykonawca umo¿liwi Zamawiaj±cemu wgl±d w prowadzone przez Wykonawcê dokumenty zwi±zane z wykonaniem przedmiotu umowy.

II.5) G³ówny kod CPV: 75.25.20.00 - S³u¿by ratownicze

II.6) Ca³kowita warto¶æ zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT:
Waluta:


(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa ca³kowita maksymalna warto¶æ w ca³ym okresie obowi±zywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: tak
Okre¶lenie przedmiotu, wielko¶ci lub zakresu oraz warunków na jakich zostan± udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: do 50 % warto¶ci zamówienia podstawowego
II.8) Okres, w którym realizowane bêdzie zamówienie lub okres, na który zosta³a zawarta umowa ramowa lub okres, na który zosta³ ustanowiony dynamiczny system zakupów:

Okres w miesi±cach: 12


II.9) Informacje dodatkowe: Planowany okres rozpoczêcia przedmiotu umowy 01.03.2017r.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów
Okre¶lenie warunków: O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie podmioty uprawnione do wykonywania ratownictwa wodnego, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 roku o bezpieczeñstwie osób przebywaj±cych na obszarach wodnych (t.j. Dz.U. 2016 poz. 656 z pó¼n. zm.).
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Okre¶lenie warunków: Za minimalny poziom zdolno¶ci uznane zostanie, wykazanie przez Wykonawcê, ¿e jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± nie mniejsz± ni¿ 500.000,00 z³, lub dla walut obcych na kwotê w wysoko¶ci równowa¿nej liczonej wed³ug ¶redniego kursu z³otego w stosunku do walut obcych og³oszonego przez NBP obowi±zuj±cego w dniu, w którym zamieszczone zosta³o og³oszenie o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówieñ Publicznych.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa
Okre¶lenie warunków: 1.Wykonawca posiada niezbêdn± wiedzê i do¶wiadczenie w zakresie wykonywania us³ug objêtych zamówieniem, tj. wykona³, a w przypadku ¶wiadczeñ okresowych lub ci±g³ych wykonuje, w okresie trzech ostatnich lat przed up³ywem terminu do sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwie us³ugi zrealizowane lub realizowane na p³ywalniach i k±pieliskach, nieprzerwanie przez okres minimum 3 miesiêcy, w tym ka¿da o warto¶ci nie mniejszej ni¿ 100 000,00 z³ brutto, wraz z dokumentami potwierdzaj±cymi, ¿e wykazane us³ugi zosta³y wykonane (lub s± wykonywane) nale¿ycie 2.Dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.: posiadaj±cymi odpowiednie uprawnienia w zakresie ratownictwa wodnego (co najmniej 5 osób) zgodnie z wymogami ustawy o bezpieczeñstwie osób przebywaj±cych na obszarach wodnych z dnia 18 sierpnia 2011 r. (t.j. Dz. U. z 2016r. poz. 656 z pó¼n.zm.)
Zamawiaj±cy wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach zawodowych lub do¶wiadczeniu tych osób: tak
Informacje dodatkowe:

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia okre¶lone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiaj±cy przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp tak
Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce fakultatywne podstawy wykluczenia:
(podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)

III.3) WYKAZ O¦WIADCZEÑ SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W CELU WSTÊPNEGO POTWIERDZENIA, ¯E NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPE£NIA WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ SPE£NIA KRYTERIA SELEKCJI

O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu
tak
O¶wiadczenie o spe³nianiu kryteriów selekcji
nie

III.4) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW , SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

Odpis z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp. Dokument winien byæ wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 m-cy przed up³ywem terminu sk³adania ofert. Je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 7.1.6 sk³ada dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibê lub miejsce zamieszkania potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci; dokument winien byæ wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania ofert. 1. Je¿eli w miejscu zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa powy¿ej, zastêpuje siê je dokumentem zawieraj±cym o¶wiadczenie z³o¿one przed notariuszem, w³a¶ciwym organem s±dowym, administracyjnym albo organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania. 2. Dokumenty s± sk³adane w formie orygina³u, odpisu, wypisu, wyci±gu lub kopii, przet³umaczonych na jêzyk polski, zawieraj±cych po¶wiadczenie dokumentów zgodnie z Europejsk± konwencj± z dnia 7 czerwca 1968 roku o zniesieniu wymogu legalizacji dokumentów sporz±dzonych przez przedstawicieli dyplomatycznych lub urzêdników konsularnych (Dz. U. z 1995 r., nr 76, poz. 381) lub konwencj± hask± z 5 pa¼dziernika 1961 r. znosz±c± wymóg legalizacji zagranicznych dokumentów urzêdowych (Dz. U. z 2005 r., nr 112, poz. 938), a w stosunku do pañstw, które nie podpisa³y konwencji haskiej - po¶wiadczone przez polskie placówki konsularne. Wszystkie dokumenty sporz±dzone w jêzyku obcym sk³adane musz± byæ wraz z t³umaczeniem na jêzyk polski. 3. W przypadku w±tpliwo¶ci co do tre¶ci dokumentu z³o¿onego przez wykonawcê maj±cego siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamawiaj±cy mo¿e zwróciæ siê do w³a¶ciwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbêdnych informacji dotycz±cych przed³o¿onego dokumentu.

III.5) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP

III.5.1) W ZAKRESIE SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU:
1.Decyzja w³a¶ciwego ministra wyra¿aj±ca zgodê na wykonywanie us³ug w zakresie ratownictwa wodnego zgodnie z ustaw± o bezpieczeñstwie osób przebywaj±cych na obszarach wodnych z dnia 18 sierpnia 2011 r. (t.j. Dz.U. z 2016 r.poz. 656 z pó¼n. zm) 2. Wykaz wykonanych, a w przypadku ¶wiadczeñ okresowych lub ci±g³ych równie¿ wykonywanych, g³ównych us³ug, w okresie ostatnich trzech lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których us³ugi zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów, czy zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie - wg za³±cznika nr 5 do SIWZ, w zakresie okre¶lonym w pkt 5.2.3. lit. a) SIWZ Dowodami potwierdzaj±cymi czy us³ugi zosta³y wykonane w sposób nale¿yty s±: - po¶wiadczenie, ¿e us³ugi zosta³y wykonane w sposób nale¿yty (np. referencje), - inne dokumenty - je¿eli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ po¶wiadczenia, o którym mowa powy¿ej. Je¿eli Wykonawca sk³ada o¶wiadczenie, zobowi±zany jest podaæ przyczyny braku mo¿liwo¶ci uzyskania po¶wiadczenia. W razie konieczno¶ci, szczególnie gdy wykaz wykonanych us³ug lub dowody potwierdzaj±ce czy us³ugi zosta³y wykonane w sposób nale¿yty budz± w±tpliwo¶ci Zamawiaj±cego, lub gdy z po¶wiadczenia albo z innego dokumentu wynika, ¿e zamówienie nie zosta³y wykonane w sposób nale¿yty, Zamawiaj±cy mo¿e zwróciæ siê bezpo¶rednio do w³a¶ciwego podmiotu, na rzecz którego us³ugi by³y lub mia³y zostaæ wykonane, o przed³o¿enie dodatkowych informacji lub dokumentów bezpo¶rednio Zamawiaj±cemu. 3. O¶wiadczenie o posiadaniu odpowiednich uprawnieñ osób wyznaczonych do realizacji zamówienia - wg za³±cznika nr 6 do SIWZ. 4. Dokument potwierdzaj±cy, ¿e Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± okre¶lon± przez Zamawiaj±cego w pkt 5.2.2. SIWZ. 5. Dokument(-y) - je¿eli dotyczy, np. zobowi±zanie podmiotów na zasobach których Wykonawca, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona bêdzie polega³ w trybie art. 22a "uPzp", do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, z tre¶ci których musi wynikaæ w szczególno¶ci: a) zakres dostêpnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcê, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, c) zakres i okres udzia³u innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, d) czy podmiot, na zdolno¶ciach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolno¶ci dotycz±.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

1. Formularz oferty 2. Wykazu osób skierowanych do realizacji zamówienia - wg za³±cznika nr 4 do niniejszej SIWZ. 3.Dowód wniesienia wadium. 4.Pe³nomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy przed³o¿one w formie orygina³u lub kopii po¶wiadczonej przez notariusza - je¿eli zosta³o ustanowione, tj. uprawnienie do podpisania oferty nie wynika z dokumentów rejestrowych, b±d¼ do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie (dotyczy równie¿ spó³ki cywilnej). 5. Zobowi±zania osób trzecich - je¿eli dotyczy 6. O¶wiadczenie o przynale¿no¶ci lub braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp.- Za³. Nr 7 do SIWZ. Dokument ten sk³ada Wykonawca samodzielnie bez odrêbnego wezwania ze strony Zamawiaj±cego.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium:

tak,
Informacja na temat wadium
1. Wykonawca przystêpuj±cy do przetargu jest zobowi±zany wnie¶æ wadium w wysoko¶ci 1.000,00 z³ (s³ownie: jeden tysi±c i 00/100). 2. Termin wniesienia wadium up³ywa dnia 07.12.2016r do godz. 14:00 3. Wadium mo¿e byæ wnoszone w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach: 1) pieni±dzu; 2) porêczeniach bankowych lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej, z tym ¿e porêczenie kasy jest zawsze porêczeniem pieniê¿nym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz.U. z 2007 r. nr 42, poz. 275). 4. Wadium wnoszone w pieni±dzu wp³aca siê przelewem na rachunek bankowy Zamawiaj±cego nr konta 59 8469 0009 0007 6946 2000 0002 Wniesienie wadium jest skuteczne tylko w przypadku uznania rachunku bankowego zamawiaj±cego nale¿n± kwot± wadium przed up³ywem terminu sk³adania ofert. Sama dyspozycja przelewu nie jest równowa¿na z dokonaniem wp³aty. Wykonawca winien dokonaæ czynno¶æ przelewu z odpowiednim wyprzedzeniem maj±c ¶wiadomo¶æ procedury przelewów miêdzybankowych i konieczno¶ci przeprowadzenia czynno¶ci kontrolnych i sprawdzaj±cych przez bank celem udostêpnienia odbiorcy przelewu okre¶lonej kwoty pieniê¿nej. Zamawiaj±cy od momentu up³ywu terminu sk³adania ofert powinien mieæ potencjaln± mo¿liwo¶æ dysponowania kwot± wadium, aby mo¿na by³o uznaæ, ¿e wniesienie wadium stanowi prawid³owe zabezpieczenie finansowe oferty wykonawcy. 5. Miejsce z³o¿enia wadium w formie gwarancji bankowej, ubezpieczeniowej lub porêczenia: a) orygina³ nale¿y z³o¿yæ w siedzibie Zamawiaj±cego, kopiê potwierdzon± przez dyrektora GOTSiR "NAUTICA" lub g³ówn± ksiêgow±, nale¿y do³±czyæ do oferty przetargowej b) dopuszcza siê do³±czenie orygina³u do oferty przetargowej (w³o¿yæ lu¼no do oferty, nie zszywaæ, nie spinaæ). Gwarancja bankowa lub gwarancja ubezpieczeniowa bêdzie wa¿na na okres wa¿no¶ci oferty. Za pierwszy dzieñ przyjmuje siê dzieñ, w którym up³ywa termin sk³adania ofert. Z tre¶ci gwarancji winno wynikaæ ¿e jest gwarancj± nieodwo³aln± oraz bezwarunkow±, wykonaln± na terenie Rzeczpospolitej Polskiej na pierwsze pisemne ¿±danie zg³oszone przez zamawiaj±cego w terminie zwi±zania ofert± w zwi±zku z przes³ankami okre¶lonymi w art. 46 ust 4a lub 5 ustawy PZP. 6. Zamawiaj±cy zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezw³ocznie po wyborze 1.oferty najkorzystniejszej lub uniewa¿nieniu postêpowania, z wyj±tkiem wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza. 7. Wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiaj±cy zwraca wadium niezw³ocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy, je¿eli jego wniesienia ¿±dano. 8. Zamawiaj±cy zwraca niezw³ocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofa³ ofertê przed up³ywem terminu sk³adania ofert. 9. Zamawiaj±cy ¿±da ponownego wniesienia wadium przez wykonawcê, któremu zwrócono wadium je¿eli w wyniku rozstrzygniêcia odwo³ania jego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie okre¶lonym przez zamawiaj±cego. 10. Je¿eli wadium wniesiono w pieni±dzu, zamawiaj±cy zwraca je wraz z odsetkami wynikaj±cymi z umowy rachunku bankowego, na którym by³o ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniêdzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcê. 11. Zamawiaj±cy zatrzyma wadium wraz z odsetkami, je¿eli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn le¿±cych po jego stronie, nie z³o¿y³ o¶wiadczeñ lub dokumentów potwierdzaj±cych okoliczno¶ci o których mowa w art. 24 ust.1 o¶wiadczenia o którym mowa w art. 25a ust.1,pe³nomocnictw lub nie wyrazi³ zgody na poprawienie omy³ki o której mowa w art. 87 ust.2 pkt 3, co spowodowa³o brak mo¿liwo¶ci wybrania oferty z³o¿onej przez Wykonawcê jako najkorzystniejszej. 12. Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, je¿eli wykonawca, którego oferta zosta³a wybrana: 1) odmówi³ podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okre¶lonych w ofercie; 2) nie wniós³ wymaganego zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego sta³o siê niemo¿liwe z przyczyn le¿±cych po stronie wykonawcy.


IV.1.3) Przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

nie


IV.1.4) Wymaga siê z³o¿enia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:

nie
Dopuszcza siê z³o¿enie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
nie
Informacje dodatkowe:


IV.1.5.) Wymaga siê z³o¿enia oferty wariantowej:

nie
Dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej
nie
Z³o¿enie oferty wariantowej dopuszcza siê tylko z jednoczesnym z³o¿eniem oferty zasadniczej:
nie


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do udzia³u w postêpowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa bêdzie zawarta:

Czy przewiduje siê ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
nie
Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
nie
Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza siê z³o¿enie ofert w formie katalogów elektronicznych:
nie
Przewiduje siê pobranie ze z³o¿onych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporz±dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
nie


IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem) nie
Nale¿y wskazaæ elementy, których warto¶ci bêd± przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje siê ograniczenia co do przedstawionych warto¶ci, wynikaj±ce z opisu przedmiotu zamówienia:
nie
Nale¿y podaæ, które informacje zostan± udostêpnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki bêdzie termin ich udostêpnienia:
Informacje dotycz±ce przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postêpowania w toku aukcji elektronicznej i jakie bêd± warunki, na jakich wykonawcy bêd± mogli licytowaæ (minimalne wysoko¶ci post±pieñ):
Informacje dotycz±ce wykorzystywanego sprzêtu elektronicznego, rozwi±zañ i specyfikacji technicznych w zakresie po³±czeñ:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Aukcja wieloetapowa

etap nrczas trwania etapu

Czy wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu: nie
Warunki zamkniêcia aukcji elektronicznej:


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria

KryteriaZnaczenie
cena60
Termin p³atno¶ci20
Do¶wiadczenie osób20


IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
tak
IV.3) Negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z og³oszeniem
Minimalne wymagania, które musz± spe³niaæ wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrze¿enie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstêpnych bez przeprowadzenia negocjacji nie
Przewidziany jest podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: nie
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbê etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagañ zamawiaj±cego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysoko¶ci nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwi±zania stanowi±ce podstawê do sk³adania ofert, je¿eli zamawiaj±cy przewiduje nagrody:

Wstêpny harmonogram postêpowania:

Podzia³ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwi±zañ: nie
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiuj±ce minimalne wymagania, którym musz± odpowiadaæ wszystkie oferty:

Podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegaj±cych negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
nie
Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której bêdzie prowadzona licytacja elektroniczna:

Adres strony internetowej, na której jest dostêpny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:

Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urz±dzeñ informatycznych:

Sposób postêpowania w toku licytacji elektronicznej, w tym okre¶lenie minimalnych wysoko¶ci post±pieñ:

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Licytacja wieloetapowa

etap nrczas trwania etapu

Wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu: nie

Termin otwarcia licytacji elektronicznej:

Termin i warunki zamkniêcia licytacji elektronicznej:


Istotne dla stron postanowienia, które zostan± wprowadzone do tre¶ci zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:


Wymagania dotycz±ce zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy:


Informacje dodatkowe:

IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Nale¿y wskazaæ zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Strony zobowi±zuj± siê dokonaæ zmiany wysoko¶ci wynagrodzenia nale¿nego Wykonawcy, o którym mowa w § 5 ust. 1 Umowy, w formie pisemnego aneksu, ka¿dorazowo w przypadku wyst±pienia jednej z nastêpuj±cych okoliczno¶ci: 1) zmiany stawki podatku od towarów i us³ug, 2) zmiany wysoko¶ci minimalnego wynagrodzenia ustalonego na podstawie przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracê, 3) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom spo³ecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysoko¶ci stawki sk³adki na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne 4) zmiany przepisów prawa, maj±cych wp³yw na wykonywanie przedmiotu zamówienia, - na zasadach i w sposób okre¶lony w ust. 2 - 10, je¿eli zmiany te bêd± mia³y wp³yw na koszty wykonania Umowy przez Wykonawcê. 2. Zmiana wysoko¶ci wynagrodzenia nale¿nego Wykonawcy w przypadku zaistnienia przes³anki, o której mowa w ust. 1 pkt 1, bêdzie odnosiæ siê wy³±cznie do czê¶ci przedmiotu Umowy zrealizowanej, zgodnie z terminami ustalonymi Umow±, po dniu wej¶cia w ¿ycie przepisów zmieniaj±cych stawkê podatku od towarów i us³ug oraz wy³±cznie do czê¶ci przedmiotu Umowy, do której zastosowanie znajdzie zmiana stawki podatku od towarów i us³ug. 3. W przypadku zmiany, o której mowa w ust. 1 pkt 1, warto¶æ wynagrodzenia netto nie zmieni siê, a warto¶æ wynagrodzenia brutto zostanie wyliczona na podstawie nowych przepisów. 4. Zmiana wysoko¶ci wynagrodzenia w przypadku zaistnienia przes³anki, o której mowa w ust. 1 pkt 2 lub 3, bêdzie obejmowaæ wy³±cznie czê¶æ wynagrodzenia nale¿nego Wykonawcy, w odniesieniu do której nast±pi³a zmiana wysoko¶ci kosztów wykonania Umowy przez Wykonawcê w zwi±zku z wej¶ciem w ¿ycie przepisów odpowiednio zmieniaj±cych wysoko¶æ minimalnego wynagrodzenia za pracê lub dokonuj±cych zmian w zakresie zasad podlegania ubezpieczeniom spo³ecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub w zakresie wysoko¶ci stawki sk³adki na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne. 5. W przypadku zmiany, o której mowa w ust. 1 pkt 2, wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o kwotê odpowiadaj±c± wzrostowi kosztu Wykonawcy w zwi±zku ze zwiêkszeniem wysoko¶ci wynagrodzeñ Pracowników ¶wiadcz±cych us³ugi do wysoko¶ci aktualnie obowi±zuj±cego minimalnego wynagrodzenia za pracê, z uwzglêdnieniem wszystkich obci±¿eñ publicznoprawnych od kwoty wzrostu minimalnego wynagrodzenia. Kwota odpowiadaj±ca wzrostowi kosztu Wykonawcy bêdzie odnosiæ siê wy³±cznie do czê¶ci wynagrodzenia pracowników ¶wiadcz±cych us³ugi, o których mowa w zdaniu poprzedzaj±cym, odpowiadaj±cej zakresowi, w jakim wykonuj± oni prace bezpo¶rednio zwi±zane z realizacj± przedmiotu. Uwaga: Ze wzglêdu na opublikowanie rozporz±dzenia Rady Ministrów z dnia 9 wrze¶nia 2016r. (Dz.U.2016 poz.1456) w sprawie wysoko¶ci minimalnego wynagrodzenia za pracê w 2017r. oraz ¶wiadczenia us³ug po dacie wej¶cia w ¿ycie tego rozporz±dzenia, Wykonawca skalkulowa³ cenê oferty uwzglêdniaj±c wysoko¶æ minimalnego wynagrodzenia za pracê w 2017r. w ofercie i nie bêdzie siê domaga³ zmiany wynagrodzenia z tytu³u tego rozporz±dzenia. 6. W przypadku zmiany, o której mowa w ust. 1 pkt 3, wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o kwotê odpowiadaj±c± zmianie kosztu Wykonawcy ponoszonego w zwi±zku z wyp³at± wynagrodzenia pracownikom ¶wiadcz±cym us³ugi. Kwota odpowiadaj±ca zmianie kosztu Wykonawcy bêdzie odnosiæ siê wy³±cznie do czê¶ci wynagrodzenia pracowników ¶wiadcz±cych us³ugi, o których mowa w zdaniu poprzedzaj±cym, odpowiadaj±cej zakresowi, w jakim wykonuj± oni prace bezpo¶rednio zwi±zane z realizacj± przedmiotu Umowy. 7. W przypadku zmian, o których mowa w ust. 1 pkt 2 lub pkt 3 Wykonawca jest zobowi±zany do³±czyæ do wniosku dokumenty, z których bêdzie wynikaæ, w jakim zakresie zmiany te maj± wp³yw na koszty wykonania Umowy. 8. Zamawiaj±cy zastrzega, ¿e zmiany postanowieñ umowy dopuszczalne s± w przypadkach kiedy zosta³y spe³nione ³±cznie nastêpuj±ce warunki: a) konieczno¶æ zmiany umowy spowodowana jest okoliczno¶ciami, których Zamawiaj±cy, dzia³aj±c z nale¿yt± staranno¶ci±, nie móg³ przewidzieæ, b) warto¶æ zmiany nie przekracza 50% warto¶ci okre¶lonej w § 5 ust.1. 9. £±czna warto¶æ zmian nie mo¿e byæ wiêksza ni¿ 10% warto¶ci umowy okre¶lonej w § 5 ust.3. 10. Zawarcie aneksu nast±pi nie pó¼niej ni¿ w terminie 10 dni roboczych od dnia zatwierdzenia wniosku o dokonanie zmiany wysoko¶ci wynagrodzenia nale¿nego Wykonawcy. 11. O zmianach teleadresowych, zmianach rachunku bankowego, osób reprezentuj±cych strony i tym podobnych Wykonawca powiadomi pisemnie Zamawiaj±cego. Takie zmiany nie wymagaj± sporz±dzenia aneksu do umowy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostêpniania informacji o charakterze poufnym (je¿eli dotyczy):

¦rodki s³u¿±ce ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin sk³adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu:
Data: 07/12/2016, godzina: 14:00,
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem):
nie
Wskazaæ powody:

Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu
> Jêzyk polski
IV.6.3) Termin zwi±zania ofert±: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert)
IV.6.4) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: nie
IV.6.5) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, je¿eli ¶rodki s³u¿±ce sfinansowaniu zamówieñ na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiaj±cy zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia, nie zosta³y mu przyznane nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.