eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Olsztyn › Wykonanie robót budowlanych dodatkowych w ramach projektu pn. Budowa układu komunikacyjnego wraz z parkingami dla samochodów osobowych w Olsztynie, przy ul. Lubelskiej 37.



Ogłoszenie z dnia 2011-12-23

Olsztyn: Wykonanie robót budowlanych dodatkowych w ramach projektu pn. Budowa układu komunikacyjnego wraz z parkingami dla samochodów osobowych w Olsztynie, przy ul. Lubelskiej 37.
Numer ogłoszenia: 343525 - 2011; data zamieszczenia: 23.12.2011
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Kontroli Skarbowej w Olsztynie, ul. Lubelska 37, 10-408 Olsztyn, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 089 5324021, faks 089 5324001.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa terenowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie robót budowlanych dodatkowych w ramach projektu pn. Budowa układu komunikacyjnego wraz z parkingami dla samochodów osobowych w Olsztynie, przy ul. Lubelskiej 37..

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Zakres robót dodatkowych stanowiący zamówienie dodatkowe, obejmuje wykonanie robót budowlanych, w tym: 1. Wykonanie dodatkowej powierzchni parkingu; 2. Wykonanie dodatkowej powierzchni chodnika; 3. Wykonanie fundamentu pod bramę wraz z montażem bramy;.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.22.33.00 - Roboty budowlane w zakresie parkingów 45.23.31.40 - Roboty drogowe .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 14.12.2011.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Firma Usługowo - Handlowa HYDROL Tomasz Leonard, ul. Zbożowa 47, 10-808 Olsztyn, kraj/woj. warmińsko-mazurskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 15146,59 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 19213,87

  • Oferta z najniższą ceną: 19213,87 / Oferta z najwyższą ceną: 19213,87

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami. I. Wykonanie robót budowlanych dodatkowych polegających na budowie dodatkowej powierzchni parkingu, chodnika, elementów ogrodzenia w ramach projektu pn. Budowa układu komunikacyjnego wraz z parkingami dla samochodów osobowych w Olsztynie, przy ul. Lubelskiej 37 Urząd Kontroli Skarbowej w Olsztynie ul. Lubelska 37, 10-408 Olsztyn, w trybie zamówienia z wolnej ręki zgodnie z Art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007r. Nr 223 poz. 1655 z późn. zm), którego wartość nie przekracza 50% wartości realizowanego zamówienia oraz kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 (art. 67 ust. 2) Dz. U. Nr 224 poz. 1795 z 2009r. II. Ze względu na wyjątkową sytuację, nie wynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia, mianowicie: 1. Wykonanie dodatkowej powierzchni parkingu; W celu zachowania stabilności cokołu ogrodzenia, należy zlikwidować pas zieleni pomiędzy ogrodzeniem i parkingiem oraz ustawić obrzeże betonowe przy cokole ogrodzenia. W celu zapewnienia odpowiednich spadków na parkingu i nie dopuszczenia do odsłonięcia cokołu ogrodzenia, należy podnieść jego poziom średnio o ok. 15 cm przy budynku. 2. Wykonanie dodatkowej powierzchni chodnika; W związku z niebezpieczeństwem zalewania wodami opadowymi budynku UKS należy wykonać chodnik z odpowiednim spadkiem bezpośrednio przy ścianie budynku od strony szczytu i wzdłuż budynku. Wymagane jest również podniesienie poziomu krat naświetli okiennych przy budynku. 3.Wykonanie fundamentu pod bramę wraz z montażem bram; W celu ograniczenia dostępu do parkingu osobom postronnym oraz zamknięcia ogrodzenia wokół posesji UKS, należy wykonać bramę wjazdową przesuwną zlokalizowaną w linii ogrodzenia przy wjeździe na parking. W trakcie realizacji Kontraktu, wystąpiły okoliczności, których nie można było przewidzieć na etapie projektowania i zawierania umowy na realizację robót., powodujące konieczność wykonania robót dodatkowych. Wszystkie zmiany ujęte w Protokole Konieczności są niezbędne dla prawidłowej realizacji Kontraktu. Wprowadzenie zmian jest niezbędne dla prawidłowej realizacji Kontraktu, zgodnie ze sztuką budowlaną, obowiązującymi normami i przepisami prawa, a także jest korzystne z punktu widzenia celów realizowanego zamówienia publicznego, tak by zmaksymalizować trwałość efektu i korzyści wynikające z jego realizacji. Gdyby zmiany te nie zostały wprowadzone, niektóre z robót mogłyby nie spełnić obowiązujących obecnie norm i warunków odbioru. Mogłoby się również okazać, że z tego powodu, niezbędna jest kolejna modernizacja zagospodarowania terenu wokół UKS w zakresie np. remontu istniejącego ogrodzenia. III. Udzielenie zamówienia dodatkowego dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych: Realizacja zakresu rzeczowego objętego umową podstawową uzależniona jest od wykonania robót dodatkowych, koniecznych do zakończenia realizacji. W przedmiotowym postępowaniu zaistniały następujące okoliczności: zamówienie dodatkowe zostanie udzielone dotychczasowemu wykonawcy, zamówienie dodatkowe dotyczy robót budowlanych, zamówienie dodatkowe nie jest objęte zamówieniem podstawowym, zamówienie dodatkowe nie przekracza łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia podstawowego, zamówienie dodatkowe jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego, wykonanie zamówienia dodatkowego stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, W ocenie Zamawiającego zachodzą łącznie przesłanki zastosowania art. 67 ust. 1 pkt 5 PZP tj: a)z przyczyn technicznych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów. wprowadzenie nowego wykonawcy robót na wykonanie części robót podwyższy koszt realizacji, ograniczy odpowiedzialność wykonawcy z tytułu gwarancji i rękojmi ze względu na trudność w rozgraniczeniu zakresu objętego gwarancją i rękojmią, zaproponowane w projekcie umowy wynagrodzenie ryczałtowe za roboty dodatkowe, zgodne z przepisami ustawy Prawo Zamówień Publicznych zabezpiecza interes Zamawiającego w zakresie wykonania całego zakresu rzeczowego robót na przedmiotowym obiekcie, w ustalonej w umowie podstawowej i umowie na roboty dodatkowe ostatecznej wartości zamówienia. b) wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. przeprowadzenie nowej procedury przetargowej oraz wprowadzenie nowego wykonawcy w obecnym stanie zaawansowania robót zakłóci harmonogram realizacji inwestycji, przez co zostanie wydłużony termin zakończenia robót, prawidłowa koordynacja robót oraz osiągnięcie zakładanego efektu w ustalonym cyklu realizacyjnym jest możliwe, gdy odpowiedzialność za roboty na obiekcie spoczywa w rękach jednego wykonawcy, wykonanie w/w robót jest ściśle technologicznie związane z robotami ziemnymi, budowlanymi i zagospodarowania na przedmiotowym obiekcie, Należyte wykonanie zamówienia podstawowego jest uwarunkowane od wykonania zamówienia dodatkowego. Zamawiający na etapie przygotowywania SIWZ przy zachowaniu należytej staranności nie był w stanie przewidzieć konieczności wykonania zakresu prac przewidzianych w zamówieniu dodatkowym. Zaawansowanie robót na obiekcie umożliwia wprowadzenie powyższego rozwiązania. Firma Usługowo Handlowa HYDROL Tomasz Leonard 10-808 Olsztyn, ul. Zbożowa 47 na podstawie Umowy NR DO/2/09/2011 z dnia 27.09.2011 r. jest Wykonawcą przedmiotowej budowy, wybranym w trybie przetargu nieograniczonego. Zaawansowanie robót na przedmiotowym zadaniu umożliwia wprowadzenie powyższego rozwiązania bez zakłóceń w harmonogramie robót Wykonawcy. Zamówienie dodatkowe nie przekracza 50% wartości realizowanego zamówienia tj. kwoty 173 784,24 PLN brutto. Wartość zamówienia wynosi 19 213,87 PLN brutto.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.