eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gidle › Dobudowa klatki schodowej i garażu do budynku remizy strażackiej OSP Gidle

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2010-10-21

Gidle: Dobudowa klatki schodowej i garażu do budynku remizy strażackiej OSP Gidle
Numer ogłoszenia: 339984 - 2010; data zamieszczenia: 21.10.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Gidle , ul. Pławińska 22, 97-540 Gidle, tel. 034 3272027, faks 034 3272111.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.gidle.pl
  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dobudowa klatki schodowej i garażu do budynku remizy strażackiej OSP Gidle.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Dobudowa klatki schodowej i garażu do budynku remizy strażackiej OSP Gidle o powierzchni zabudowy 99,84 m2, powierzchni użytkowej 102,23 m2 i kubaturze 535,12 m3 wraz ze zjazdem z drogi wojewódzkiej oraz wykonaniem wewnętrznej instalacji elektrycznej, na działce położonej w miejscowości Gidle oznaczonej nr ewidencyjnym gruntu 1248/4.
Zakres robót obejmuje:
- wykonanie wykopów pod fundamenty klatki schodowej i garażu;
- wykonanie fundamentów żelbetowych wraz z izolacją pionową i poziomej ścian fundamentowych;
- wykonanie ścian zewnętrznych warstwowych, ścian wewnętrznych, ścianek działowych, schodów żelbetowych, stropu i wieńca;
- wykonanie konstrukcji stalowej dachu i pokrycia z płyt warstwowych EPS;
- montaż stolarki okiennej i drzwiowej wraz z wykuciem otworów drzwiowych w istniejącej ścianie szczytowej i wykonanie nadproży;
- wykonanie posadzek, tynków wewnętrznych i zewnętrznych oraz prac wykończeniowych (ułożenie płytek ceramicznych gresowych, malowanie ścian, montaż poręczy metalowych);
- wykonanie obróbek blacharskich i orynnowania, montaż parapetów oraz daszku z poliwęglanu przed wejściem;
- utwardzenie terenu wokół budynku z kamienia i ułożenie kostki brukowej na podsypce cementowo - piaskowej;
- wykonanie zjazdu z drogi publicznej z mieszanki mineralno bitumicznej o grubości 4 cm, na podbudowie z kruszywa 0-60 mm o grubości min. 14 cm i warstwie odsączającej z pospółki o grubości min.10 cm;
- wykonanie instalacji elektrycznej wraz z instalacją odgromową i oświetleniem ewakuacyjnym.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych oraz przedmiary robót stanowiące załączniki do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie innych materiałów i urządzeń niż podane w dokumentacji pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych niż określone w tej dokumentacji.
Materiały użyte do realizacji zamówienia muszą odpowiadać, co do jakości wymaganiom określonym ustawą z dnia 16 kwietnia 2004r. o wyrobach budowlanych (Dz.U. z 2004r. Nr 92, poz. 881 z późn. zm.). Na wbudowane materiały wykonawca zobowiązany jest posiadać odpowiedni certyfikat na znak bezpieczeństwa wskazujący, że zapewniono zgodność z kryteriami technicznymi określonymi na podstawie Polskiej Normy, aprobaty technicznej, deklaracje zgodności lub certyfikat zgodności z Polską Normą lub aprobatą techniczną, w przypadku wyrobów dla których nie ustanowiono Polskiej Normy.
Wykonawcy przed złożeniem oferty winni dokonać weryfikacji zgodności przedmiarów robót z dokumentacją projektową i ze stanem faktycznym poprzez szczegółową analizę ww. dokumentów oraz wizję lokalną terenu budowy. Koszty dokonania wizji lokalnej ponosi Wykonawca.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.00.00 - Roboty budowlane w zakresie budynków 45.11.10.00 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne 45.40.00.00 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 45.45.30.00 - Roboty remontowe i renowacyjne 45.26.00.00 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze 45.30.00.00 - Roboty instalacyjne w budynkach .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2011.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium:
Zamawiający wymaga wniesienia wadium.
Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 7.000,00zł, słownie: siedem tysięcy złotych. Wykonawca wnosi wadium w wybranej przez siebie, wymienionej poniżej, formie:
1) w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy: Bank Spółdzielczy w Żytnie O/Gidle, Nr konta: 92 8267 1019 2101 0000 0127 0002 z adnotacją Wadium - Dobudowa klatki schodowej i garażu do budynku remizy strażackiej OSP Gidle;
2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym,
3) w gwarancjach bankowych,
4) w gwarancjach ubezpieczeniowych,
5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007r. Nr 42, poz. 275 ze zm.).
W przypadku wniesienia wadium w postaci gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej winna to być co najmniej gwarancja bezwarunkowa, nieodwołalna i płatna na pierwsze pisemne żądanie bez jakichkolwiek zastrzeżeń. Wadium powinno obejmować cały okres związania ofertą, poczynając od daty składania ofert.
Wadium wniesione przez jednego ze wspólników konsorcjum uważa się za wniesienie prawidłowo.
Wadium w formie innej niż pieniądz należy złożyć łącznie z ofertą (ale w oddzielnej kopercie, by nie było na stałe związane z ofertą, koperta oznakowana: WADIUM - Dobudowa klatki schodowej i garażu do budynku remizy strażackiej OSP Gidle)
Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Przy czym za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku zamawiającego.
W zakresie wadium obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych zawarte w art. 45 i 46.
W przypadku nie zabezpieczenia oferty jedną z określonych w niniejszej specyfikacji form wadium wykonawca zostanie wykluczony z udziału w postępowaniu, a jego oferta podlegać będzie odrzuceniu

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę realizacji, tj. zakończenia co najmniej 1 (jednej) roboty budowlanej w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie polegającej na wybudowaniu lub przebudowaniu budynku użyteczności publicznej (zgodnie z definicją zawartą § 3 pkt. 6 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002r., Dz. U. z 2002r. Nr 75 poz. 690 ze zm.), o kubaturze nie mniejszej niż 350m3 oraz wartości co najmniej 150.000,00zł brutto.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę, że będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.:
      a) osobą, która będzie pełnić funkcje kierownika budowy, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń;
      b) osobami, które będą pełnić funkcję kierowników robót, posiadającymi uprawnienia do kierowania robotami w następujących specjalnościach:
      - instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych;
      - drogowej.
      Dopuszcza się połączenie wyżej wskazanych funkcji pod warunkiem spełnienia przez osobę łączącą te funkcje wszystkich warunków dla poszczególnych funkcji.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę:
      a) posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej o łącznej kwocie w wysokości co najmniej 250.000,00zł;
      b) posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż 250.000,00zł

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

a) wypełniony formularz ofertowy, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszej siwz;
b) kosztorys ofertowy opracowany metodą kalkulacji szczegółowej;
c) dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień/ pełnomocnictw osób składających ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub z przedstawionych dokumentów rejestrowych

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1) Zamawiający dopuszcza możliwość wystąpienia w trakcie realizacji przedmiotu umowy konieczności wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych dokumentacją projektową oraz robót dodatkowych w sytuacji gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego ze sztuką budowlaną i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami wykonania przedmiotu umowy określonego w ust. 1 niniejszego paragrafu. Dopuszcza się wprowadzanie robót zamiennych powodujących m.in. poprawienie funkcji obiektu, estetyki i jakości jego wykonania, obniżenie kosztów wykonania robót lub kosztów eksploatacji obiektu, podniesienie bezpieczeństwa, poprawę wartości lub podniesienie sprawności ukończonych robót, aktualizację rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny.
2) Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmiany materiałów i urządzeń przedstawionych w ofercie przetargowej pod warunkiem, że zmiany te będą korzystne dla Zamawiającego i wynikały będą z następujących okoliczności:
a) powodujące obniżenie kosztu ponoszonego przez Zamawiającego na eksploatację i konserwację wykonanego przedmiotu umowy;
b) powodujące poprawienie parametrów technicznych;
c) wynikających z faktu aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny lub zmiany w obowiązujących przepisach;
d) materiały przewidziane w ofercie do wykonania zamówienia nie mogą być użyte przy realizacji inwestycji z uwagi na zaprzestanie ich produkcji.
3) Każdorazowo wprowadzenie robót i materiałów zamiennych musi być udokumentowane stosownymi protokołami podpisanymi przez kierownika budowy, inspektora nadzoru oraz zatwierdzonymi przez głównego księgowego Zamawiającego i samego Zamawiającego.
4) Wykonawca może przedłużyć termin wykonania przedmiotu umowy o czas opóźnienia, jeżeli takie opóźnienie będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy w następujących przypadkach:
- zawieszenia robót przez zamawiającego;
- nie wywiązania się przez zamawiającego z obowiązków określonych w umowie;
- szczególnie niesprzyjających warunków atmosferycznych;
- zmian dokumentacji projektowej;
- wystąpienia robót dodatkowych.
Wykonawca nie będzie uprawniony do przedłużenia terminu wykonania umowy, jeżeli na przedłużenie terminu wpływ miały zaniedbania lub błędy ze strony wykonawcy.
5) W przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT w trakcie realizacji zamówienia, zmianie ulegnie stawka podatku VAT i cena brutto, ceny netto pozostaną bez zmian.
6) Zamawiający ma prawo, jeżeli jest to niezbędne do zgodnej z umową realizacji robót, polecać dokonywanie takich zmian ich jakości i ilości, jakie będą niezbędne dla wykonania przedmiotu zamówienia, a wykonawca zobowiązany jest wykonać każde z poleceń, tj.:
a) zwiększyć lub zmniejszyć ilości robót objętych kosztorysem ofertowym,
b) pominąć jakieś roboty,
c) wykonać roboty nieprzewidziane.
Wprowadzone przez Zamawiającego zmiany nie unieważniają w jakiejkolwiek mierze umowy, ale skutki tych zmian stanowią podstawę do zmiany wynagrodzenia.
7) Dopuszcza się możliwość zmiany kierownika budowy, jedynie za pisemną zgodą zamawiającego, w następujących przypadkach:
a) śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych;
b) niewywiązywania się kierownika budowy z obowiązków wynikających z umowy;
c) jeżeli zmiana kierownika budowy stanie się konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od wykonawcy, np. rezygnacja itp.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.gidle.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: bezpłatnie w wersji elektronicznej ze strony internetowej www.bip.gidle.pl lub w wersji papierowej osobiście w siedzibie Urzędu Gminy w Gidlach, ul. Pławińska 22, 97-540 Gidle, pokój nr 2 (parter).

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 09.11.2010 godzina 10:00, miejsce: w siedzibie zamawiającego: Urząd Gminy w Gidlach, ul. Pławińska 22, 97-540 Gidle, pokój nr 9 - Sekretariat (I piętro).

IV.4.5) Termin związania ofertą: do 08.12.2010.

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.