eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Werbkowice › Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego dla inwestycji pod nazwą Przebudowa, rozbudowa i adaptacja budynku rehabilitacyjnego w Alojzowie, gm. Werbkowice realizowana w ramach Projektu Transgraniczna współpraca na rzecz edukacji, rehabilitacji i turystyki osób niepełnosprawnych-przebudowa, rozbudowa i adaptacja budynków rehabilitacyjnych w Alojzowie i Lwowie. Projekt współfinansowany z Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa i Partnerstwa w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Polska - Białoruś - Ukraina 2007-2013

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-08-22

Werbkowice: Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego dla inwestycji pod nazwą Przebudowa, rozbudowa i adaptacja budynku rehabilitacyjnego w Alojzowie, gm. Werbkowice realizowana w ramach Projektu Transgraniczna współpraca na rzecz edukacji, rehabilitacji i turystyki osób niepełnosprawnych-przebudowa, rozbudowa i adaptacja budynków rehabilitacyjnych w Alojzowie i Lwowie. Projekt współfinansowany z Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa i Partnerstwa w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Polska - Białoruś - Ukraina 2007-2013
Numer ogłoszenia: 338344 - 2013; data zamieszczenia: 22.08.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym Koło w Werbkowicach , ul. Piłsudskiego 4, 22-550 Werbkowice, woj. lubelskie, tel. 84 6572049, faks 84 6572049.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.werbkowice.psouu.org.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: organizacja pozarządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego dla inwestycji pod nazwą Przebudowa, rozbudowa i adaptacja budynku rehabilitacyjnego w Alojzowie, gm. Werbkowice realizowana w ramach Projektu Transgraniczna współpraca na rzecz edukacji, rehabilitacji i turystyki osób niepełnosprawnych-przebudowa, rozbudowa i adaptacja budynków rehabilitacyjnych w Alojzowie i Lwowie. Projekt współfinansowany z Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa i Partnerstwa w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Polska - Białoruś - Ukraina 2007-2013.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest usługa pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego dla inwestycji pod nazwą Przebudowa, rozbudowa i adaptacja budynku rehabilitacyjnego w Alojzowie, gm. Werbkowice realizowana w ramach Projektu Transgraniczna współpraca na rzecz edukacji, rehabilitacji i turystyki osób niepełnosprawnych-przebudowa, rozbudowa i adaptacja budynków rehabilitacyjnych w Alojzowie i Lwowie. 2. Zakres robót budowlanych, nad którymi będzie pełniony nadzór inwestorski określony został w dokumentacji technicznej, stanowiącej załącznik nr 9 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. Przebudowa, rozbudowa i adaptacja budynku rehabilitacyjnego w Alojzowie, gm. Werbkowice realizowana w ramach Projektu Transgraniczna współpraca na rzecz edukacji, rehabilitacji i turystyki osób niepełnosprawnych-przebudowa, rozbudowa i adaptacja budynków rehabilitacyjnych w Alojzowie i Lwowie (znak sprawy: PSOUU.PLBYUA.4021.IA.2013). Ogłoszenie o ww. zamówieniu zostało opublikowane w dniu 21.08.2013r. w Biuletynie Zamówień Publicznych pod numerem 336296-2013 oraz zamieszczone na stronie internetowej www.werbkowice.psouu.org.pl i tablicy ogłoszeń Zamawiającego: PSOUU Koło w Werbkowicach Warsztat Terapii Zajęciowej w Turkowicach, 22-530 Mircze, Turkowice 131. Specyfikacja istotnych warunków zamówienia dotycząca ww. postępowania została zamieszczona w dniu 21.08.2013r. na stronie internetowej www.werbkowice.psouu.org.pl. 3.Ogólny zakres robót budowlanych objętych nadzorem inwestorskim obejmuje w szczególności: -roboty w zakresie burzenia i rozbiórki, -roboty ziemne, -roboty w zakresie wznoszenia obiektów, -roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych, -roboty w zakresie instalacji wodno-kanalizacyjnej, centralnego ogrzewania, wentylacji mechanicznej, kotłowni olejowej, zbiornik ścieków oraz przyłącze kanalizacji sanitarnej, -roboty w zakresie wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych, -roboty izolacyjne, -budowa zjazdu z drogi gminnej nr 111282 L na działkę nr 295/3. 4.Lokalizacja robót budowlanych: Alojzów 39, 22-550 Werbkowice, nr ewidencyjny działki 295/3. 5.Szacunkowa wartość robót budowlanych, nad którymi będzie sprawowany nadzór wynosi ok. 3 mln zł netto. 6.Zakres usługi obejmuje wykonywanie stosownie do przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz.U. z 2010r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.) następujących funkcji: -inspektora nadzoru inwestorskiego (zgodnie z art. 25, 26 ustawy Prawo budowlane), -koordynatora czynności nadzoru inwestorskiego (zgodnie z art. 27 ustawy Prawo budowlane) 7.Szczegółowy zakres czynności objętych przedmiotem zamówienia określony jest w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 8 do SIWZ. 8.Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności: ustawie z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2010r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.) i aktom wykonawczym do niej, ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16 poz. 93 ze zm.) oraz ustawie z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2013r., poz. 907)..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.52.00.00 - Usługi nadzoru budowlanego 71.24.70.00 - Nadzór nad robotami budowlanymi 71.52.10.00 - Usługi nadzorowania placu budowy .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.04.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1.Warunkiem udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia jest wniesienie wadium w wysokości: 1.500 zł (słownie: jeden tysiąc pięćset złotych). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, tj.: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz.U. z 2007r. Nr 42, poz.275 z późn. zm.).

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowych warunków w tym zakresie.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający przy ocenie spełniania przez Wykonawcę warunku wiedzy i doświadczenia będzie brał pod uwagę wyłącznie główne usługi wykonane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych, również wykonywane w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, które zostaną poparte dowodami wskazującymi, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Zamawiający uzna, że Wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie, jeżeli w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - wykaże się wykonaniem usługi bądź usług polegających na pełnieniu funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi, obejmującymi swoim zakresem: a) roboty konstrukcyjno-budowlane w obiekcie o kubaturze nie mniejszej niż 5000 m3 i wartości robót budowlanych nie mniejszej niż 1.500.000 zł b) roboty budowlane sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej o wartości robót budowlanych nie mniejszej niż 400.000 zł c) roboty budowlane sieci elektrycznych o wartości robót budowlanych nie mniejszej niż 100.000 zł d) roboty budowlane drogowe o wartości robót budowlanych nie mniejszej niż 5.000 zł oraz załączy dowody określające, czy usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Zakres wymieniony w ppkt a-d może być wykonany w ramach jednego lub więcej zadań. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniane będą ich łączne kwalifikacje i doświadczenie. Wartości pieniężne wskazane w dokumentach złożonych przez Wykonawcę w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa powyżej, podane w walutach innych niż PLN, Wykonawca przeliczy na złote polskie wg średniego kursu walut NBP z dnia publikacji ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu ogłoszenia nie będzie opublikowany średni kurs walut przez NBP, Wykonawca powinien przyjąć kurs przeliczeniowy z ostatniej opublikowanej tabeli kursów NBP przed dniem publikacji ogłoszenia o zamówieniu.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowych warunków w tym zakresie.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca wykaże dysponowanie osobami o odpowiednich kwalifikacjach zawodowych, doświadczeniu i wykształceniu niezbędnym do wykonania zamówienia: a) Inżynier Koordynator - Kierownik Zespołu Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego oraz Inspektor Nadzoru Robót Ogólnobudowlanych - 1 osoba - posiadająca uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie, tj. do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń oraz co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika budowy lub inspektora nadzoru przy realizacji obiektów kubaturowych, w tym doświadczenie w kierowaniu budową lub nadzorowaniu robót budowlanych nad co najmniej jednym zakończonym obiektem kubaturowym o powierzchni nie mniejszej niż 1.000 m2, przy czym w ramach robót powinny być wykonywane roboty w następujących branżach: ogólnobudowlana, konstrukcyjna, elektryczna, drogowa, sanitarna, b) Inspektor Nadzoru Robót Sanitarnych - 1 osoba - posiadająca uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie, tj. uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń oraz co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu robotami bądź nadzorowaniu robót budowlanych w zakresie sieci i instalacji sanitarnych jako kierownik budowy lub kierownik robót lub inspektor nadzoru i udział w realizacji zakończonego co najmniej jednego obiektu kubaturowego o powierzchni nie mniejszej niż 1.000 m2, c) Inspektor Nadzoru Robót Elektrycznych - 1 osoba - posiadająca uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie, tj. uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń oraz co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu robotami elektrycznymi bądź nadzorowaniu robót elektrycznych jako kierownik budowy lub kierownik robót lub inspektor nadzoru i udział w realizacji zakończonego co najmniej jednego obiektu kubaturowego o powierzchni nie mniejszej niż 1.000 m2, d) Inspektor Nadzoru Robót Drogowych - 1 osoba - posiadająca uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie, tj. uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej oraz co najmniej 3-letnie doświadczenie na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót lub inspektora nadzoru, w ramach realizacji co najmniej 1 roboty budowlanej obejmującej branżę drogową. Uwaga: Inżynier Koordynator oraz Inspektorzy Nadzoru poszczególnych specjalności powinni posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2010r. Nr 243 poz. 1623 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2006r. Nr 83 poz. 578 z późn. zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Kierowanie budową, kierowanie robotami budowlanymi lub nadzorowanie robót budowlanych musi obejmować pełny proces realizacji obiektu (budowę lub przebudowę lub remont obiektu), a obiekt musi być zakończony przed upływem terminu składania ofert wyznaczonego w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego (za zakończenie uznaje się datę podpisania protokołu odbioru końcowego). Zamawiający dopuszcza przedstawienie tej samej osoby do pełnienia więcej niż jednej z wymienionych powyżej funkcji. Zgodnie z art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2010r. Nr 243 poz. 1623 z późn. zm.) samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. Nr 63 poz.394, z późn. zm.).

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże: a) posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości co najmniej 50.000,00 zł, oraz b) posiadanie opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości co najmniej 50.000,00 zł. Wartości pieniężne wskazane w dokumentach złożonych przez Wykonawcę w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa powyżej, podane w walutach innych niż PLN, Wykonawca przeliczy na złote polskie wg średniego kursu walut NBP z dnia publikacji ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu ogłoszenia nie będzie opublikowany średni kurs walut przez NBP, Wykonawca powinien przyjąć kurs przeliczeniowy z ostatniej opublikowanej tabeli kursów NBP przed dniem publikacji ogłoszenia o zamówieniu.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Zamawiający uzna, że Wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie, jeżeli w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - wykaże się wykonaniem usługi bądź usług polegających na pełnieniu funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi, obejmującymi swoim zakresem: a) roboty konstrukcyjno-budowlane w obiekcie o kubaturze nie mniejszej niż 5000 m3 i wartości robót budowlanych nie mniejszej niż 1.500.000 zł b) roboty budowlane sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej o wartości robót budowlanych nie mniejszej niż 400.000 zł c) roboty budowlane sieci elektrycznych o wartości robót budowlanych nie mniejszej niż 100.000 zł d) roboty budowlane drogowe o wartości robót budowlanych nie mniejszej niż 5.000 zł oraz załączy dowody określające, czy usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Zakres wymieniony w ppkt a-d może być wykonany w ramach jednego lub więcej zadań. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniane będą ich łączne kwalifikacje i doświadczenie.;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Jeżeli na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, to Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest do udowodnienia Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w następujących sytuacjach: 1. Zamawiający dopuszcza zmianę osób i podmiotów w następujących sytuacjach: a) Zamawiający dopuszcza zmianę osób wyznaczonych do pełnienia funkcji w przypadku: -śmierci, -rozwiązania stosunku pracy, -utraty uprawnień niezbędnych do wykonywanie funkcji w ramach niniejszego zamówienia, -choroby powyżej 14 dni potwierdzonej zaświadczeniem lekarskim, -innych zdarzeń losowych zaistniałych z przyczyn niezależnych od Zamawiającego oraz Wykonawcy, skutkujących obiektywną niemożliwością pełnienia funkcji przez daną osobę, wynikających z okoliczności, których mimo zachowania należytej staranności nie można było przewidzieć przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Zmiana osób będzie możliwa na wniosek Wykonawcy uzasadniony obiektywnymi okolicznościami, po przedstawieniu i zaakceptowaniu przez Zamawiającego kandydatury innej osoby spełniającej warunki zawarte w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Zamawiający zastrzega sobie prawo do nie wyrażenia zgody na zmianę osób, których kwalifikacje są niższe niż osób wymienionych w ofercie. b) Zamawiający, na pisemny wniosek Wykonawcy, dopuszcza zmianę Podwykonawcy lub rezygnację z udziału Podwykonawcy przy realizacji przedmiotu zamówienia. Zmiana może nastąpić wyłącznie po przedstawieniu przez Wykonawcę oświadczenia Podwykonawcy o jego rezygnacji z udziału w realizacji przedmiotu zamówienia oraz o braku roszczeń wobec Wykonawcy z tytułu realizacji umowy. Jeżeli zmiana dotyczy podmiotu trzeciego, na zasobach, którego Wykonawca opierał się, wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu, Zamawiający dopuści zmianę pod warunkiem, że nowy Podwykonawca wykaże spełnianie warunków w zakresie nie mniejszym niż wskazane na etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego przez dotychczasowego Podwykonawcę. 2. Zamawiający dopuszcza zmianę terminów realizacji umowy w następujących sytuacjach: a) w przypadku wykrycia na etapie sprawdzania i aktualizacji dokumentacji dostarczonej przez Zamawiającego wadliwości lub niekompletności projektu budowlanego, które: -zagrażają bezpieczeństwu robót w trakcie ich realizacji lub po ich ukończeniu, niezależnie od tego, czy zagrożenie dotyczy życia lub zdrowia ludzi, całości wznoszonego budynku czy interesów osób trzecich, lub -nie zagrażają bezpieczeństwu jak wyżej, lecz prowadzą do innych niekorzystnych cech wykonywanego obiektu, obniżając jego walory funkcjonalne bądź estetyczne, lub -prowadzą do niepotrzebnych kosztów samej inwestycji, bądź przedłużają czas jej realizacji i które powodują konieczność zmiany lub uzupełnienia projektu budowlanego, zmianie mogą ulec terminy, o których mowa w § 4 umowy. b) w przypadku niezawinionego przez Wykonawcę przesunięcia (wydłużenia lub skrócenia) harmonogramu czasowego i ostatecznego zakończenia robót objętych nadzorem Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, wydłużeniu lub skróceniu ulec może termin realizacji umowy, z zastrzeżeniem, że skrócenie terminu realizacji umowy musi być korzystne dla Zamawiającego, c) jeżeli zmiany będą następstwem działania organów sądowych lub administracyjnych, w szczególności dotyczących: -przekroczenia określonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń itp., -odmowy wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę, d) w przypadku konieczności uzyskania wyroku sądowego lub innego orzeczenia sądu lub organu administracyjnego, którego konieczności nie można było przewidzieć przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, e) w przypadku konieczności zaspokojenia roszczeń osób trzecich - w tym grup społecznych lub zawodowych nie artykułowanych lub niemożliwych do jednoznacznego określenia przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, f) w przypadku, gdy nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy, g) jeżeli zmiana terminów realizacji umowy jest konieczna z powodu działania siły wyższej tj. niezwykłych i nieprzewidzianych okoliczności niezależnych od Strony, która się na nie powołuje i których konsekwencji mimo zachowania należytej staranności nie można było przewidzieć przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Pod pojęciem siły wyższej na potrzeby niniejszego warunku, rozumieć należy zdarzenie zewnętrzne: -o charakterze niezależnym od stron, -którego nie można było przewidzieć przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, -którego nie można uniknąć ani któremu strony nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej staranności, -którego nie można przypisać drugiej stronie. Za siłę wyższą warunkującą zmianę umowy uważać się będzie w szczególności: -powódź, pożar, -silne wiatry, obfite opady atmosferyczne, ekstremalny upał lub mróz, nietypowe dla obszaru, na którym realizowany jest przedmiot umowy, szczególnie w dłuższym okresie, -inne zdarzenia związane z działaniem sił natury, nietypowe dla tego obszaru. Nie uważa się za czynnik zakłócający wpływ czynników atmosferycznych, których wystąpienie musi być normalnie brane pod uwagę przy składaniu ofert. Za siłę wyższą warunkującą zmianę umowy uważać się będzie również: -zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, działania wojenne, -nagłe i długotrwałe przerwy w dostawie energii elektrycznej, -promieniowanie lub skażenia, -nieprzewidziane uszkodzenie lub zniszczenie obiektu budowlanego, urządzenia technicznego lub systemu urządzeń technicznych powodujące przerwę w ich używaniu lub utratę ich właściwości, bez których zrealizowanie założonego pierwotnie celu umowy stało się niemożliwe, -wystąpienie na obszarze, na którym realizowany jest przedmiot umowy zakażeń lub zachorowań na chorobę zakaźną lub innych zjawisk związanych ze zdrowiem w liczbie większej niż zwykle albo wystąpienie zakażeń lub chorób zakaźnych dotychczas niewystępujących. 3. Jeżeli w trakcie realizacji przedmiotu umowy nastąpi zmiana stawki podatku VAT dla robót objętych przedmiotem zamówienia, Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania odpowiedniej zmiany wynagrodzenia umownego - dotyczy to części wynagrodzenia za prace, których w dniu zmiany stawki podatku VAT jeszcze nie wykonano. 4. Inne zmiany niż wymienione w pkt 1-3 w następujących sytuacjach: a) zmiany prowadzące do likwidacji oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych w treści umowy, b) zmiany dotyczące nazwy, siedziby Wykonawcy lub jego formy organizacyjno-prawnej w trakcie trwania umowy, numerów kont bankowych oraz innych danych identyfikacyjnych, c) zmiany i modyfikacje w harmonogramie płatności na wniosek Zamawiającego, Instytucji Pośredniczącej lub w okolicznościach, za które Inspektor Nadzoru Inwestorskiego nie ponosi żadnej odpowiedzialności - na jego wniosek, d) zmiany wskutek wystąpienia innych okoliczności nie wynikających z winy Inspektora Nadzoru Inwestorskiego ani Zamawiającego, których mimo zachowania należytej staranności nie można było przewidzieć przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a zrealizowanie założonego pierwotnie celu umowy byłoby bez tych zmian niemożliwe lub zmiany te są korzystne dla Zamawiającego, e) dopuszczalne są wszelkie zmiany nieistotne rozumiane w ten sposób, że wiedza o ich wprowadzeniu na etapie postępowania o zamówienie nie wpłynęłaby na krąg podmiotów ubiegających sie o zamówienie ani na wynik postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. 5. Powyższe ewentualne zmiany zostaną wprowadzone aneksami i dokonane po przeprowadzeniu uzgodnień przez Strony umowy, w formie pisemnej pod rygorem nieważności.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.werbkowice.psouu.org.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: SIWZ (materiały przetargowe) można uzyskać nieodpłatnie w siedzibie Zamawiającego: PSOUU Koło w Werbkowicach Warsztat Terapii Zajęciowej w Turkowicach,22-530 Mircze,Turkowice 131,pok.Nr 20.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 30.08.2013 godzina 11:00, miejsce: Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego: PSOUU Koło w Werbkowicach Warsztat Terapii Zajęciowej w Turkowicach, 22-530 Mircze, Turkowice 131, pok. Nr 20.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt jest współfinansowany z Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa i Partnerstwa w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Polska - Białoruś - Ukraina 2007-2013.Otwarcie ofert nastąpi w dniu 30.08.2013 r. o godz. 11:30 w siedzibie Zamawiającego - PSOUU Koło w Werbkowicach Warsztat Terapii Zajęciowej w Turkowicach, 22-530 Mircze, Turkowice 131, pok. Nr 20.Osoby uprawnione do kontaktów z Wykonawcami: Wojciech Krempla nr fax (84) 657-20-49, e-mail wtz.turkowice@psouu.org.pl.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.