eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Katowice › ROPS-PSO/3321/3/12 - Świadczenie usług szkoleniowych w ramach projektu systemowego Kształcenie i doradztwo dla kadr pomocy i integracji społecznej województwa śląskiego realizowanego przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Województwa Śląskiego

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-01-03

Katowice: ROPS-PSO/3321/3/12 - Świadczenie usług szkoleniowych w ramach projektu systemowego Kształcenie i doradztwo dla kadr pomocy i integracji społecznej województwa śląskiego realizowanego przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Województwa Śląskiego
Numer ogłoszenia: 3346 - 2013; data zamieszczenia: 03.01.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Województwa Śląskiego , ul Modelarska 10, 40-142 Katowice, woj. śląskie, tel. 32 730 68 68, faks 32 730 68 71.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.rops-katowice.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: ROPS-PSO/3321/3/12 - Świadczenie usług szkoleniowych w ramach projektu systemowego Kształcenie i doradztwo dla kadr pomocy i integracji społecznej województwa śląskiego realizowanego przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Województwa Śląskiego.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Opis przedmiotu zamówienia Część I - Aktywizacja klientów pomocy społecznej - możliwości wspólnego działania OPS i PCPR 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa szkoleniowa polegająca na zrealizowaniu szkolenia pod nazwą Aktywizacja klientów pomocy społecznej - możliwości wspólnego działania OPS i PCPR dla 4 grup szkoleniowych, ilość osób - ok. 20 w każdej grupie. 2. Program szkolenia obejmuje następujące moduły: a) Identyfikacja potrzeb klientów pomocy społecznej - 14 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe). b) Planowanie wsparcia aktywizacyjnego - 14 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe). c) Metody i narzędzia budowania współpracy pomiędzy OPS i PCPR - 14 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe). 3. Łącznie na cykl szkoleniowy składają się 42 godziny dydaktyczne dla każdej z 4 grup. 4. Zajęcia prowadzone będą w następującym trybie: a) I moduł - szkolenie stacjonarne, realizowane w Katowicach (2 grupy), Bielsku Białej (1 grupa), Częstochowie (1 grupa). Zamawiający zapewnia sale szkoleniowe, poczęstunek w postaci przerwy kawowej oraz obiadu w formie drugiego dania dla uczestników szkolenia oraz trenerów Wykonawcy. Zamawiający nie zwraca kosztów dojazdu oraz ewentualnego noclegu trenerom Wykonawcy. b) II moduł - szkolenie stacjonarne, realizowane w Katowicach (2 grupy), Bielsku Białej (1 grupa), Częstochowie (1 grupa). Zamawiający zapewnia sale szkoleniowe, poczęstunek w postaci przerwy kawowej oraz obiadu w formie drugiego dania dla uczestników szkolenia oraz trenerów Wykonawcy. Zamawiający nie zwraca kosztów dojazdu oraz ewentualnego noclegu trenerom Wykonawcy. c) III moduł - szkolenie wyjazdowe w jednym z hoteli na terenie województwa śląskiego (Zamawiający zapewnia nocleg oraz wyżywienie uczestnikom i trenerom Wykonawcy). d) Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany trybu zajęć ze szkolenia wyjazdowego na szkolenie stacjonarne. Zakres merytoryczny szkolenia musi obejmować między innymi następujące zagadnienia tematyczne: Identyfikacja potrzeb klientów pomocy społecznej - narzędzia diagnozy potrzeb klientów pomocy społecznej; - metody pracy z różnymi typami klientów pomocy społecznej; - zasady zawierania kontraktu pomocowego; - komunikacja z klientem pomocy społecznej; - diagnoza potrzeb klientów pomocy społecznej w kontekście współpracy pomiędzy OPS i PCPR. Planowanie wsparcia aktywizacyjnego - metody projektowanie wsparcia aktywizacyjnego; - wskaźniki, pomiar i ocena skuteczności podjętych działań aktywizacyjnych; - sposoby motywowania do zmian; - prawne możliwości wsparcia aktywizacji klientów; - planowanie wsparcia aktywizacyjnego w kontekście współpracy pomiędzy OPS i PCPR. Metody i narzędzia budowania współpracy pomiędzy OPS i PCPR - ramy prawne i płaszczyzny współpracy pomiędzy OPS i PCPR; - możliwości i korzyści z wspólnego działania OPS i PCPR w zakresie aktywizacji klientów; - zasady budowania współpracy międzyinstytucjonalnej; - formy partnerstwa oraz etapy jego budowania - skuteczna komunikacja i przepływ informacji pomiędzy OPS i PCPR. Część II - Możliwości ekonomii społecznej w upowszechnianiu aktywnej integracji i walce z wykluczeniem społecznym 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa szkoleniowa polegająca na zrealizowaniu szkolenia pod nazwą Możliwości ekonomii społecznej w upowszechnianiu aktywnej integracji i walce z wykluczeniem społecznym dla 2 grup szkoleniowych, ilość osób - ok. 20 w każdej grupie. 2. Program szkolenia obejmuje następujące moduły: a) I sesja warsztatowa - 14 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe). b) II sesja warsztatowa - 14 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe). 3. Łącznie na cykl szkoleniowy składa się 28 godzin dydaktycznych dla każdej z 2 grup. 4. Zajęcia prowadzone będą w następującym trybie szkoleń wyjazdowych w jednym z hoteli na terenie województwa śląskiego (Zamawiający zapewnia nocleg oraz wyżywienie uczestnikom i trenerom Wykonawcy). 5. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany trybu zajęć ze szkolenia wyjazdowego na szkolenie stacjonarne. Zakres merytoryczny szkolenia musi obejmować między innymi następujące zagadnienia tematyczne: - formy prawno-instytucjonalne oraz otoczenie podmiotów ekonomii społecznej; - system wsparcia ekonomii społecznej w Polsce; - narzędzia ekonomii społecznej; - budowanie partnerstw lokalnych i regionalnych na rzecz ekonomii społecznej; - rola samorządów lokalnych w rozwoju ekonomii społecznej; - sposoby aktywizowania klientów pomocy społecznej przy wykorzystaniu instrumentów ekonomii społecznej; - reintegracja społeczna i zawodowa osób zagrożonych wykluczeniem społecznym; - współpraca międzyinstytucjonalna w sferze ekonomii społecznej; - narzędzia ekonomii społecznej. UWAGA! Dla sprawnej realizacji zamówienia wymaga się aby Wykonawca zapewnił co najmniej 3 trenerów (Część I) oraz 2 trenerów (Część II) i ujął ich w wykazie osób, stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ. Wykonawca musi złożyć osobny wykaz dla każdej Części zamówienia. W toku realizacji zamówienia Zamawiający nie dopuszcza zmiany osób prowadzących szkolenie z wyjątkiem sytuacji określonej w Rozdziale XVI punkt 6 SIWZ. Wykonawca powinien zapewnić taką liczbę osób aby w razie wypadków losowych był w stanie zrealizować umowę. Zamawiający określa jedynie minimalną liczbę osób, którymi Wykonawca powinien dysponować realizując zamówienie, jednak to na Wykonawcy spoczywa obowiązek zapewnienia takiej liczby osób aby zagwarantować rzetelną i sprawną realizację przez cały okres trwania umowy (choroba, wypadek losowy). 1. Wykonawca odpowiada za: a) Przygotowanie i przeprowadzenie zajęć dydaktycznych zgodnie z harmonogramem w ramach wskazanego szkolenia. Osoba (osoby) prowadząca szkolenie winna być ujęta w tabeli stanowiącej załącznik do złożonej oferty (Załącznik nr 7 do SIWZ) oraz posiadać: - minimalne wykształcenie na poziomie wyższym magisterskim o kierunku psychologia lub/i pedagogika lub/i praca socjalna lub/i socjologia lub/i politologia lub/i ekonomia (tylko w przypadku Części II); - doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu pracy socjalnej lub/i pracy z klientem pomocy społecznej lub/i ekonomii społecznej - co najmniej 5-letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z pracy socjalnej lub/i pracy z klientem pomocy społecznej lub/i ekonomii społecznej. b) Prawidłowe przeprowadzenie badania pretestowego i posttestowego, w tym za opracowanie, rozdanie i zebranie wypełnionych i podpisanych przez uczestników szkolenia imieniem i nazwiskiem testów oraz przekazanie do siedziby Zamawiającego elektronicznej wersji testów wraz z kluczem z odpowiedziami. Formularze pretestu i posttestu winny być identyczne i zawierać 5 pytań (cztery pytania zamknięte jednokrotnego wyboru i jedno pytanie otwarte), obejmujące zakres merytoryczny danego modułu szkoleniowego. Pretest winien być przeprowadzony przed rozpoczęciem zajęć dydaktycznych realizowanych w ramach wskazanej ścieżki szkoleniowej, natomiast posttest - przed ich zakończeniem. c) Opracowanie, wydruk i rozdysponowanie wśród uczestników szkolenia materiałów szkoleniowych. Materiały szkoleniowe winny być przygotowane w formie skryptu i zawierać: - stronę tytułową; - harmonogram szkolenia; - informacje teoretyczne z zakresu prowadzonego szkolenia; - treści pomocnicze do prowadzonych zajęć warsztatowych; - miejsce do prowadzenia notatek (co najmniej 3 strony na 1 dzień ). Na materiałach należy umieścić informację o współfinansowaniu szkolenia ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz logotypy zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Przesłanie do zatwierdzenia przez Zamawiającego elektronicznej wersji materiałów dydaktycznych najpóźniej na 3 dni robocze przed terminem rozpoczęcia szkolenia. d) Opracowanie, konsultacje z Zamawiającym, wydruk, przygotowanie duplikatów lub kserokopii dla Zleceniodawcy oraz rozdysponowanie pomiędzy wszystkich uczestników szkolenia certyfikatów uczestnictwa. Na certyfikatach należy umieścić informację, iż szkolenie realizowane było w ramach projektu pt.: Kształcenie i doradztwo dla kadr pomocy i integracji społecznej województwa śląskiego realizowanego przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Województwa Śląskiego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz logotypy zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. e) Wydruk, rozdanie i zebranie wśród uczestników szkolenia 2-stronnych ankiet ewaluacyjnych sporządzonych według wzoru przekazanego przez Zamawiającego..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.51.00.00-2.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 29.03.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • - Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg formuły spełnia-nie spełnia. Spełnia oznacza, że wykonawca w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie, co najmniej 5 usług polegających na świadczeniu usług szkoleniowych o tematyce z zakresu pracy socjalnej lub/i pracy z klientem pomocy społecznej lub/i ekonomii społecznej o wartości nie mniejszej niż 2 000,00 zł każda.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • - Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg formuły spełnia-nie spełnia. Spełnia oznacza, że wykonawca dysponuje osobami, które posiadają kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie niezbędne do realizacji przedmiotu zamówienia, tj. minimalne wykształcenie na poziomie wyższym magisterskim o kierunku psychologia lub/i pedagogika lub/i praca socjalna lub/i socjologia lub/i politologii lub/i ekonomia (tylko w przypadku Części II). Osoby muszą posiadać co najmniej 5-letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń o tematyce z zakresu pracy socjalnej lub/i pracy z klientem pomocy społecznej lub/i ekonomii społecznej.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    Oświadczenie zgodne w treści z Załącznikiem nr 8 do SIWZ, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia spełniają wszystkie wymagania Zamawiającego przedstawione w opisie przedmiotu zamówienia do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

W skład oferty powinny wchodzić: a) Podpisany i wypełniony Formularz ofertowy, załącznik nr 1 do SIWZ. Oferta musi zawierać oświadczenie Wykonawcy, wskazujące te części zamówienia, których wykonanie powierzy podwykonawcom, b) Podpisany i wypełniony Formularz cenowy, załącznik nr 2 do SIWZ, c) Podpisany i wypełniony Program zajęć, załącznik nr 9 do SIWZ , d) Wszystkie wymagane przez Zamawiającego oświadczenia i dokumenty wskazane w rozdziale VI niniejszej SIWZ, e) Pełnomocnictwo.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

  • 1 - Cena - 60
  • 2 - Doświadczenie firmy - 40

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zmiany umowy mogą nastąpić w następujących przypadkach: a) Zaistnienia omyłki pisarskiej, b) Zmiany danych teleadresowych, c) Zaistnienia siły wyższej (np. powódź, pożar, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, przerwy w dostawie energii elektrycznej) mającej wpływ na realizację umowy. Dopuszcza się możliwość zmiany terminów szkoleń składających się na przedmiot umowy z następujących przyczyn: a) jeżeli w wyniku przeprowadzonej rekrutacji do udziału w szkoleniu nie zostanie zakwalifikowana przynajmniej 60% grupa uczestników spełniających kryteria stawiane na etapie procesu rekrutacji, b) zaistnienie siły wyższej (w szczególności: choroba trenera, powódź, pożar, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, przerwy w dostawie energii elektrycznej) mającej wpływ na realizację umowy. Zamawiający może zwrócić się do Wykonawcy o zmianę osoby (osób) prowadzącej szkolenie jeśli w wyniku przeprowadzonej przez Zamawiającego ankiety ewaluacyjnej uzyska ona ocenę poniżej 3,75 pkt. w pięciostopniowej skali ocen. Zamawiający zastrzega sobie prawo do rozwiązania umowy ze skutkiem natychmiastowym w przypadku braku decyzji o dofinansowaniu lub wstrzymaniu dofinansowania projektu systemowego ROPS pn.: Kształcenie i doradztwo dla kadr pomocy i integracji społecznej województwa śląskiego, W przypadku rozwiązania umowy z przyczyny, o której mowa w ust. 5, Wykonawca oświadcza, że nie będzie z tego tytułu podnosił jakichkolwiek roszczeń wobec Zamawiającego związanych z niezrealizowanym przedmiotem umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.rops-katowice.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Województwa Śląskiego, ul. Modelarska 10, 40-142 Katowice pokój nr 213.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 14.01.2013 godzina 10:00, miejsce: Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Województwa Śląskiego, ul. Modelarska 10, 40-142 Katowice kancelaria, pokój nr 111.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie współfinansowane jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach projektu systemowego pod nazwą: Kształcenie i doradztwo dla kadr pomocy i integracji społecznej województwa śląskiego realizowanego przez przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Województwa Śląskiego..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Część I - Aktywizacja klientów pomocy społecznej - możliwości wspólnego działania OPS i PCPR.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Część I - Aktywizacja klientów pomocy społecznej - możliwości wspólnego działania OPS i PCPR 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa szkoleniowa polegająca na zrealizowaniu szkolenia pod nazwą Aktywizacja klientów pomocy społecznej - możliwości wspólnego działania OPS i PCPR dla 4 grup szkoleniowych, ilość osób - ok. 20 w każdej grupie. 2. Program szkolenia obejmuje następujące moduły: a) Identyfikacja potrzeb klientów pomocy społecznej - 14 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe). b) Planowanie wsparcia aktywizacyjnego - 14 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe). c) Metody i narzędzia budowania współpracy pomiędzy OPS i PCPR - 14 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe). 3. Łącznie na cykl szkoleniowy składają się 42 godziny dydaktyczne dla każdej z 4 grup. 4. Zajęcia prowadzone będą w następującym trybie: a) I moduł - szkolenie stacjonarne, realizowane w Katowicach (2 grupy), Bielsku Białej (1 grupa), Częstochowie (1 grupa). Zamawiający zapewnia sale szkoleniowe, poczęstunek w postaci przerwy kawowej oraz obiadu w formie drugiego dania dla uczestników szkolenia oraz trenerów Wykonawcy. Zamawiający nie zwraca kosztów dojazdu oraz ewentualnego noclegu trenerom Wykonawcy. b) II moduł - szkolenie stacjonarne, realizowane w Katowicach (2 grupy), Bielsku Białej (1 grupa), Częstochowie (1 grupa). Zamawiający zapewnia sale szkoleniowe, poczęstunek w postaci przerwy kawowej oraz obiadu w formie drugiego dania dla uczestników szkolenia oraz trenerów Wykonawcy. Zamawiający nie zwraca kosztów dojazdu oraz ewentualnego noclegu trenerom Wykonawcy. c) III moduł - szkolenie wyjazdowe w jednym z hoteli na terenie województwa śląskiego (Zamawiający zapewnia nocleg oraz wyżywienie uczestnikom i trenerom Wykonawcy). d) Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany trybu zajęć ze szkolenia wyjazdowego na szkolenie stacjonarne. Zakres merytoryczny szkolenia musi obejmować między innymi następujące zagadnienia tematyczne: Identyfikacja potrzeb klientów pomocy społecznej - narzędzia diagnozy potrzeb klientów pomocy społecznej; - metody pracy z różnymi typami klientów pomocy społecznej; - zasady zawierania kontraktu pomocowego; - komunikacja z klientem pomocy społecznej; - diagnoza potrzeb klientów pomocy społecznej w kontekście współpracy pomiędzy OPS i PCPR. Planowanie wsparcia aktywizacyjnego - metody projektowanie wsparcia aktywizacyjnego; - wskaźniki, pomiar i ocena skuteczności podjętych działań aktywizacyjnych; - sposoby motywowania do zmian; - prawne możliwości wsparcia aktywizacji klientów; - planowanie wsparcia aktywizacyjnego w kontekście współpracy pomiędzy OPS i PCPR. Metody i narzędzia budowania współpracy pomiędzy OPS i PCPR - ramy prawne i płaszczyzny współpracy pomiędzy OPS i PCPR; - możliwości i korzyści z wspólnego działania OPS i PCPR w zakresie aktywizacji klientów; - zasady budowania współpracy międzyinstytucjonalnej; - formy partnerstwa oraz etapy jego budowania - skuteczna komunikacja i przepływ informacji pomiędzy OPS i PCPR..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.51.00.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 29.03.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

    • 1. Cena - 60
    • 2. Doświadczenie firmy - 40

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Część II - Możliwości ekonomii społecznej w upowszechnianiu aktywnej integracji i walce z wykluczeniem społecznym.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Część II - Możliwości ekonomii społecznej w upowszechnianiu aktywnej integracji i walce z wykluczeniem społecznym 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa szkoleniowa polegająca na zrealizowaniu szkolenia pod nazwą Możliwości ekonomii społecznej w upowszechnianiu aktywnej integracji i walce z wykluczeniem społecznym dla 2 grup szkoleniowych, ilość osób - ok. 20 w każdej grupie. 2. Program szkolenia obejmuje następujące moduły: a) I sesja warsztatowa - 14 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe). b) II sesja warsztatowa - 14 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe). 3. Łącznie na cykl szkoleniowy składa się 28 godzin dydaktycznych dla każdej z 2 grup. 4. Zajęcia prowadzone będą w następującym trybie szkoleń wyjazdowych w jednym z hoteli na terenie województwa śląskiego (Zamawiający zapewnia nocleg oraz wyżywienie uczestnikom i trenerom Wykonawcy). 5. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany trybu zajęć ze szkolenia wyjazdowego na szkolenie stacjonarne. Zakres merytoryczny szkolenia musi obejmować między innymi następujące zagadnienia tematyczne: - formy prawno-instytucjonalne oraz otoczenie podmiotów ekonomii społecznej; - system wsparcia ekonomii społecznej w Polsce; - narzędzia ekonomii społecznej; - budowanie partnerstw lokalnych i regionalnych na rzecz ekonomii społecznej; - rola samorządów lokalnych w rozwoju ekonomii społecznej; - sposoby aktywizowania klientów pomocy społecznej przy wykorzystaniu instrumentów ekonomii społecznej; - reintegracja społeczna i zawodowa osób zagrożonych wykluczeniem społecznym; - współpraca międzyinstytucjonalna w sferze ekonomii społecznej; - narzędzia ekonomii społecznej..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.51.00.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 29.03.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

    • 1. Cena - 60
    • 2. Doświadczenie firmy - 40

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.