Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-08-19
Lubartów: Świadczenie usług edukacyjnych w Regionalnym Centrum Edukacji Zawodowej w Lubartowie, w ramach projektu pn. Nauka - Praktyka - Sukces
Numer ogłoszenia: 333398 - 2013; data zamieszczenia: 19.08.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Regionalne Centrum Edukacji Zawodowej , ul. 1 Maja 82, 21-100 Lubartów, woj. lubelskie, tel. 0-81 855 22 14, faks 0-81 855 29 82.
- Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.rcez.lubartow.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usług edukacyjnych w Regionalnym Centrum Edukacji Zawodowej w Lubartowie, w ramach projektu pn. Nauka - Praktyka - Sukces.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług edukacyjnych w Regionalnym Centrum Edukacji Zawodowej w Lubartowie, w ramach projektu pn.: Nauka - Praca - Sukces. Projekt realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytetu IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działania 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego, współfinansowanego z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Celem głównym projektu jest wyrównanie różnic edukacyjnych, nabycie kompetencji zawodowych i przygotowanie uczniów do wejścia na rynek pracy do końca czerwca 2015 r. Liderem projektu jest Lechaa Consulting Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie przy ul. Fiołkowej 7, 20-834 Lublin. Regionalne Centrum Edukacji Zawodowej w Lubartowie wraz z Zespołem Szkół nr 2 w Lubartowie są partnerami projektu. Nr ewidencyjny projektu: POKL.09.02.00-06-089 12-00. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje 29 części: Część 1 - prowadzenie zajęć dydaktyczno - wyrównawczych z Matematyki dla uczniów Technikum Grupa I - w łącznej ilości 30 godzin (rok 2013 2014: 1 grupa x 30 godzin); Do realizacji tej części zamówienia będzie zatrudniona 1 osoba. Część 2 - prowadzenie zajęć dydaktyczno - wyrównawczych z Matematyki dla uczniów Technikum Grupa II - w łącznej ilości 30 godzin (rok 2013 2014: 1 grupa x 30 godzin); Do realizacji tej części zamówienia będzie zatrudniona 1 osoba. Część 3 - prowadzenie zajęć dydaktyczno - wyrównawczych z Matematyki dla uczniów Technikum Grupa III - w łącznej ilości 30 godzin (rok 2013 2014: 1 grupa x 30 godzin); Do realizacji tej części zamówienia będzie zatrudniona 1 osoba. Część 4 - prowadzenie zajęć dydaktyczno - wyrównawczych z Matematyki dla uczniów Zasadniczej Szkoły Zawodowej Grupa I - w łącznej ilości 30 godzin (rok 2013 2014: 1 grupa x 30 godzin); Do realizacji tej części zamówienia będzie zatrudniona 1 osoba. Część 5 - prowadzenie zajęć dydaktyczno - wyrównawczych z Matematyki dla uczniów Zasadniczej Szkoły Zawodowej Grupa II- w łącznej ilości 30 godzin (rok 2013 2014: 1 grupa x 30 godzin); Do realizacji tej części zamówienia będzie zatrudniona 1 osoba. Część 6 - prowadzenie zajęć dydaktyczno - wyrównawczych z Języka angielskiego dla uczniów Technikum Grupa I - w łącznej ilości 30 godzin ( rok 2013 2014: 1 grupa x 30 godzin); Do realizacji tej części zamówienia będzie zatrudniona 1 osoba. Część 7 - prowadzenie zajęć dydaktyczno - wyrównawczych z Języka angielskiego dla uczniów Technikum Grupa II - w łącznej ilości 30 godzin (rok 2013 2014: 1 grupa x 30 godzin); Do realizacji tej części zamówienia będzie zatrudniona 1 osoba. Część 8 - prowadzenie zajęć dydaktyczno - wyrównawczych z Języka angielskiego dla uczniów Technikum Grupa III - w łącznej ilości 30 godzin (rok 2013 2014: 1 grupa x 30 godzin); Do realizacji tej części zamówienia będzie zatrudniona 1 osoba Część 9 - prowadzenie zajęć dydaktyczno - wyrównawczych z Języka angielskiego dla uczniów Zasadniczej Szkoły Zawodowej Grupa I - w łącznej ilości 30 godzin (rok 2013 2014: 1 grupa x 30 godzin); Do realizacji tej części zamówienia będzie zatrudniona 1 osoba. Część 10 - prowadzenie zajęć dydaktyczno - wyrównawczych z Języka angielskiego dla uczniów Zasadniczej Szkoły Zawodowej Grupa II - w łącznej ilości 30 godzin (rok 2013 2014: 1 grupa x 30 godzin); Do realizacji tej części zamówienia będzie zatrudniona 1 osoba. Część 11 - prowadzenie zajęć dydaktyczno - wyrównawczych z Język polskiego dla uczniów Technikum Grupa I - w łącznej ilości 30 godzin (rok 2013 2014: 1 grupa x 30 godzin) Do realizacji tej części zamówienia będzie zatrudniona 1 osoba. Część 12 - prowadzenie zajęć dydaktyczno - wyrównawczych z Język polskiego dla uczniów Technikum Grupa II - w łącznej ilości 30 godzin (rok 2013 2014: 1 grupa x 30 godzin); Do realizacji tej części zamówienia będzie zatrudniona 1 osoba. Część 13 - prowadzenie zajęć dydaktyczno - wyrównawczych z Język polskiego dla uczniów Technikum Grupa III - w łącznej ilości 30 godzin (rok 2013 2014: 1 grupa x 30 godzin); Do realizacji tej części zamówienia będzie zatrudniona 1 osoba. Część 14 - prowadzenie zajęć dydaktyczno - wyrównawczych z Geografii dla uczniów Technikum Grupa I - w łącznej ilości 30 godzin (rok 2013 2014: 1 grupa x 30 godzin); Do realizacji tej części zamówienia będzie zatrudniona 1 osoba. Część 15 - prowadzenie zajęć dydaktyczno - wyrównawczych z Geografii dla uczniów Technikum Grupa II w łącznej ilości 30 godzin (rok 2013 2014: 1 grupa x 30 godzin); Do realizacji tej części zamówienia będzie zatrudniona 1 osoba. Część 16 - prowadzenie zajęć dydaktyczno - wyrównawczych z Geografii dla uczniów Technikum Grupa III w łącznej ilości 30 godzin (rok 2013 2014: 1 grupa x 30 godzin); Do realizacji tej części zamówienia będzie zatrudniona 1 osoba. Część 17 - prowadzenie zajęć dodatkowych przygotowujących do egzaminów maturalnych i zawodowych z Matematyki dla uczniów Technikum Grupa I- w łącznej ilości 25 godzin (rok 2013 2014: 1 grupa x 25 godzin); Do realizacji tej części zamówienia będzie zatrudniona 1 osoba. Część 18 - prowadzenie zajęć dodatkowych przygotowujących do egzaminów maturalnych i zawodowych z Matematyki dla uczniów Technikum Grupa II- w łącznej ilości 25 godzin (rok 2013 2014: 1 grupa x 25 godzin); Do realizacji tej części zamówienia będzie zatrudniona 1 osoba. Część 19 - prowadzenie zajęć dodatkowych przygotowujących do egzaminów maturalnych i zawodowych z Języka angielskiego dla uczniów Technikum Grupa I - w łącznej ilości 25 godzin (rok 2013 2014: 1 grupa x 25 godzin); Do realizacji tej części zamówienia będzie zatrudniona 1 osoba. Część 20 - prowadzenie zajęć dodatkowych przygotowujących do egzaminów maturalnych i zawodowych z Języka angielskiego dla uczniów Technikum Grupa II - w łącznej ilości 25 godzin (rok 2013 2014: 1 grupa x 25 godzin); Do realizacji tej części zamówienia będzie zatrudniona 1 osoba. Część 21 - prowadzenie zajęć dodatkowych przygotowujących do egzaminów maturalnych i zawodowych z Języka polskiego dla uczniów Technikum Grupa I - w łącznej ilości 25 godzin (rok 2013 2014: 1 grupa x 25 godzin); Do realizacji tej części zamówienia będzie zatrudniona 1 osoba. Część 22 - prowadzenie zajęć dodatkowych przygotowujących do egzaminów maturalnych i zawodowych z Języka polskiego dla uczniów Technikum Grupa II - w łącznej ilości 25 godzin (rok 2013 2014: 1 grupa x 25 godzin); Do realizacji tej części zamówienia będzie zatrudniona 1 osoba. Część 23 - prowadzenie zajęć dodatkowych przygotowujących do egzaminów maturalnych i zawodowych z Geografii dla uczniów Technikum Grupa I - w łącznej ilości 25 godzin (rok 2013 2014: 1 grupa x 25 godzin); Do realizacji tej części zamówienia będzie zatrudniona 1 osoba. Część 24 - prowadzenie zajęć dodatkowych przygotowujących do egzaminów maturalnych i zawodowych z Geografii dla uczniów Technikum Grupa II - w łącznej ilości 25 godzin (rok 2013 2014: 1 grupa x 25 godzin); Do realizacji tej części zamówienia będzie zatrudniona 1 osoba. Część 25 - prowadzenie zajęć dodatkowych; Kosztorysowanie robót budowlanych oraz Exel dla uczniów Zasadniczej Szkoły Zawodowej - w łącznej ilości 60 godzin (rok 2013 2014: 1 grupa x 60 godzin); Do realizacji tej części zamówienia będzie zatrudniona 1 osoba. Część 26 - prowadzenie zajęć dodatkowych; Kurs grafiki komputerowej z elementami reklamy dla uczniów Zasadniczej Szkoły Zawodowej - w łącznej ilości 60 godzin (rok 2013 2014: 1 grupa x 60 godzin); Do realizacji tej części zamówienia będzie zatrudniona 1 osoba. Część 27 - prowadzenie zajęć dodatkowych; Kurs grafiki komputerowej z elementami reklamy dla uczniów Technikum - w łącznej ilości 60 godzin (rok 2013 2014: 1 grupa x 60 godzin); Do realizacji tej części zamówienia będzie zatrudniona 1 osoba. Część 28 - prowadzenie zajęć dodatkowych; Mała księgowość z obsługą kas fiskalnych dla uczniów Technikum - w łącznej ilości 60 godzin (rok 2013 2014: 1 grupa x 60 godzin); Do realizacji tej części zamówienia będzie zatrudniona 1 osoba. Część 29 - prowadzenie zajęć dodatkowych; Mała księgowość z obsługą kas fiskalnych dla uczniów Zasadniczej Szkoły Zawodowej - w łącznej ilości 60 godzin (rok 2013 2014: 1 grupa x 60 godzin); Do realizacji tej części zamówienia będzie zatrudniona 1 osoba. UWAGA: Czas trwania jednej godziny zajęć dla wszystkich części zamówienia wynosi 45 minut. Liczba osób w jednej grupie wynosi ok. 8 osób. 3. Zamówienie wykonywane będzie na terenie siedziby zamawiającego w Regionalnym Centrum Edukacji Zawodowej w Lubartowie. 4. Zamawiający udostępni materiały niezbędne do realizacji zamówienia w tym program zajęć. 5. Zajęcia będą prowadzone po obowiązkowych lekcjach, w godzinach dostosowanych do wymogów uczestników Projektu i warunków szkół. Realizacja zajęć objętych zamówieniem nie może kolidować z kalendarzem roku szkolnego w województwie lubelskim oraz planem zajęć szkoły, musi być dostosowana do planu zajęć lekcyjnych uczestników Projektu oraz innych wydarzeń jak np. wycieczki i przerwy w zajęciach. Szczegółowy harmonogram i rozkład zajęć na każdy semestr opracowuje Koordynator szkolny w porozumieniu z Wykonawcą oraz Dyrektorem Regionalnego Centrum Edukacji Zawodowej w Lubartowie..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.20.00.00 - Usługi szkolnictwa średniego .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 29.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca zobowiązany jest do wykazania się dysponowaniem co najmniej 1 osobą, która będzie realizowała zamówienie: 1. posiadającą kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela: 1.1. w technikum - dotyczy części 1, 2, 3, 6, 7, 8, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 27, 28 - tj.: a) ukończone studia magisterskie na kierunku (specjalności) zgodnym z nauczanym przedmiotem lub prowadzonymi zajęciami, lub b) ukończone studia magisterskie, na kierunku, którego zakres określony w standardzie kształcenia dla tego kierunku studiów w grupie treści podstawowych i kierunkowych obejmuje treści nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć, lub c) ukończone studia magisterskie na kierunku (specjalności) innym niż wymienione w lit. a) i b) i studia podyplomowe w zakresie nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć, 1.2. w zasadniczych szkołach zawodowych - dotyczy części 4, 5, 9, 10, 25, 26, 29 - tj.: a) ma kwalifikacje określone w pkt. 4.1.1.1 lub b) ukończone studia pierwszego stopnia na kierunku (specjalności) zgodnym z nauczanym przedmiotem lub prowadzonymi zajęciami, lub c) ukończone studia pierwszego stopnia, na kierunku którego zakres określony w standardzie kształcenia dla tego kierunku studiów w grupie treści podstawowych i kierunkowych obejmuje treści nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć, lub d) ukończone studia wyższe na kierunku (specjalności) innym niż wymienione w lit. a) i b), a ponadto ukończyła studia podyplomowe lub kurs kwalifikacyjny w zakresie nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć. 1.2. posiadającą przygotowanie pedagogiczne - dotyczy wszystkich 29 części, 1.3. posiadającą minimum 2-letnie doświadczenie w prowadzeniu zajęć z uczniami szkół zawodowych i technicznych w przedmiocie: matematyki - dotyczy części 1 - 5 i 17 - 18, języka angielskiego - dotyczy części: 6 - 10 i 19 - 20, języka polskiego - dotyczy części: 11 - 13 i 21 - 22, geografii - dotyczy części: 14 - 16 i 23 - 24, informatyki - dotyczy części: 26 - 27, przedmiotów ekonomicznych: dotyczy części: 28 - 29, przedmiotów budowlanych: dotyczy części: 25. Uwaga: Zamawiający określając wymóg w zakresie posiadanych kwalifikacji, dopuszcza kwalifikacje, które zostały wydane na podstawie ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r. Nr 63, poz.394 z późn. zm.). Potencjalni Wykonawcy z innych państw członkowskich Unii Europejskiej mogą spełnić ten warunek posiadając równoważne uprawnienia uzyskane w swoich krajach pochodzenia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy, w przypadku, gdy nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizacje przedmiotu umowy. 2) Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy, w przypadku, gdy konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych lub zaleceń Instytucji, która przyznała środki na sfinansowanie umowy. 3) Konieczności zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy z przyczyn niezawinionych przez strony nie może spowodować zmiany ceny wynikającej z oferty na podstawie, której był dokonany wybór Wykonawcy. 4) Zmiana terminu wykonania zamówienia spowodowanej wystąpienia siły wyższej, czyli zdarzenia, którego strony nie mogły przewidzieć i któremu nie mogły zapobiec, ani któremu nie mogą przeciwdziałać, a które uniemożliwiają Wykonawcy wykonanie w części lub w całości jego zobowiązań, 5) Zmiana warunków płatności na rzecz Wykonawcy na skutek zmian zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie projektu lub wytycznych dotyczących realizacji projektu; 6) Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić wyłącznie w przypadkach przewidzianych ustawą oraz postanowieniami niniejszej Specyfikacji istotnych warunków zamówienia, za zgodą obu Stron wyrażoną na piśmie w formie aneksu do umowy, pod rygorem nieważności takiej zmiany.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.rcez.lubartow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Regionalne Centrum Edukacji Zawodowej ul. 1 Maja 82, 21 - 100 Lubartów Sekretariat.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 27.08.2013 godzina 09:00, miejsce: Regionalne Centrum Edukacji Zawodowej ul. 1 Maja 82, 21 - 100 Lubartów Sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytetu IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działania 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego, współfinansowanego z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z LUBARTOWA
- Modernizacja systemu ppoż na hali sortowni ZZO w Wólce Rokickiej
- Zaprojektowanie i budowa skateparku przy ul. Mucharskiego w Lubartowie
- Przebudowa drogi powiatowej nr 1432 L w miejscowości Walentynów na długości ok. 1200 m - etap I.
- Zakup sprzętu ICT oraz elementów wyposażenia dla 6 szkół podstawowych
- Przebudowa mostu na rzece Wieprz w ciągu drogi powiatowej nr 1538 L w miejscowości Luszawa.
- Wymiana pokrycia dachowego na budynku kwatery myśliwskiej "Stary Tartak"
więcej: przetargi w Lubartowie »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.