Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2011-01-28
Polanów: Przebudowa dróg na terenie miasta Polanowa obejmująca ulice: Cmentarną, Stawną, Strumykową, Mokrą, Magazynową, część ulicy Zamkowej
oraz ulicę Wiejską
Numer ogłoszenia: 33267 - 2011; data zamieszczenia: 28.01.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Polanów , ul. Wolności 4, 76-010 Polanów, woj. zachodniopomorskie, tel. 094 3188351, 3480641, faks 094 3188387.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.polanow.pl
- Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa dróg na terenie miasta Polanowa obejmująca ulice: Cmentarną, Stawną, Strumykową, Mokrą, Magazynową, część ulicy Zamkowej oraz ulicę Wiejską.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: ZADANIE NR 1 Przebudowa ulicy Cmentarnej w Polanowie Zakres prac: 1/ Roboty przygotowawcze w tym: a/ Roboty pomiarowe b/ Wycinka drzew i krzewów c/ Rozbiórki 2/ Roboty ziemne 3/ Podbudowy jezdni 4/ Nawierzchnie jezdni 5/ Zjazdy 6/ Chodniki 7/ Chodniki wzmocnione 8/ Elementy ulic 9/ Roboty wykończeniowe 10/ Sieć oświetlenia drogowego 11/ Budowa sieci kanalizacji deszczowej 12/ Parkingi 13/ Przepust 14/ Ułożenie rur ochronnych dla likwidacji kolizji 15/ Przełożenie płyt Jombo 16/ Tablica promocyjna UWAGA Zamawiający przy ul. Cmentarnej wymagać będzie zamontowania słupów parkowych wraz z oprawami stylizowanymi, o zbliżonym wyglądzie do obecnie funkcjonujących na pasarzu pawilonów handlowych przy ul. Wolności. W kalkulacji oświetlenia ulicy Cmentarnej uwzględnić dodatkowo automatykę sterowania oświetleniem (nocne, północne). ZADANIE NR 2 Przebudowa ulicy Stawnej i Strumykowej Zakres prac: 1/ Roboty przygotowawcze w tym: a/ Roboty pomiarowe b/ Wycinka drzew i krzewów c/ Rozbiórki d/ Zdjęcie warstwy humusu 2/ Roboty ziemne 3/ Odwodnienie korpusu drogowego 4/ Podbudowy jezdni 5/ Nawierzchnie jezdni 6/ Zjazdy 7/ Chodniki 8/ Elementy ulic 9/ Roboty wykończeniowe 10/ Urządzenia bezpieczeństwa ruchu 11/ Ułożenie rur ochronnych dla likwidacji kolizji 12/ Sieć oświetlenia drogowego od ulicy Wolności (Strumykowa - Cmentarna) 13/ Ścieżka rowerowa 14/ Regulacja studzienek i rur 15/ Sieć oświetlenia drogowego od ulicy Bobolickiej (Stawna, Strumykowa) UWAGA Wykonawca będzie zobowiązany do współpracy z Zakładem Energetycznym w zakresie wykonywania robót elektrycznych związanych z likwidacją linii napowietrznych i przyłączy do poszczególnych odbiorców w ul. Stawnej. ZADANIE NR 3 Przebudowa ulic: Mokrej, Magazynowej, Wiejskiej, część ulicy Zamkowej i część ulicy Strumykowej Zakres prac: 1/ Roboty przygotowawcze w tym: a/ Roboty pomiarowe b/ Wycinka drzew i krzewów c/ Rozbiórki 2/ Roboty ziemne 3/ Odwodnienie korpusu drogowego 4/ Podbudowy jezdni 5/ Nawierzchnie jezdni 6/ Zjazdy 7/ Chodniki 8/ Elementy ulic - obsadzenie krawężników drogowych, obrzeży 9/ Roboty wykończeniowe - humusowanie 10/Urządzenia bezpieczeństwa ruchu 11/ Ułożenie rur ochronnych + regulacja pionowa włazów 12/ Drenaż źródeł 13/ Tablica promocyjna Elementami składowymi przedmiotu zamówienia są także wszelkie roboty i usługi towarzyszące realizacji robót, a w szczególności: koszty obsługi geodezyjnej wraz z dokumentacją geodezyjną powykonawczą, dokumentacją projektową powykonawczą, koszty uzyskania niezbędnych badań, opinii i uzgodnień, opracowanie i zatwierdzenie projektu organizacji ruchu niezbędnego do realizacji robót, zajęcia pasa drogowego, zużycia wody i energii elektrycznej, ubezpieczenia budowy, zabezpieczenia placu budowy, odszkodowania za szkody powstałe podczas robót, koszty przywrócenia terenu w rejonie prowadzonych robót do stanu istniejącego, ryzyka pogorszenia się warunków geotechnicznych, tablic budowlanych, tablic promocyjnych - szt. 2 o wymiarach 2 m x 1,5 m - zawierających: logo i nazwę programu (źródło dofinansowania - Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych 2008 - 2011), nazwę projektu, (wzór w uzgodnieniu z Zamawiającym - przykładowy wzór tablicy w załączeniu), itp..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.20 - Roboty w zakresie budowy dróg .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.10.2011.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 90.000,00 zł .
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że zrealizował, w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 1 (jedną) robotę budowlaną odpowiadająca swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, tzn. robotami polegającymi na budowie lub przebudowie drogi o wartości nie mniejszej niż 2 mln. zł. brutto.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, posiadającymi doświadczenie, wykształcenie i kwalifikacje zawodowe odpowiednie do stanowisk, jakie zostaną im powierzone, tj.: - kierownika budowy, posiadającego uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej lub odpowiadające im ważne uprawniania budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz co najmniej 3 - letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy robót drogowych.Wykonawca zobowiązany będzie dostarczyć uprawnienia budowlane oraz aktualne zaświadczenie o przynależności do Izby Inżynierów Budownictwa po wyborze oferty najkorzystniejszej w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
a/ Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże (załączy) opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości 2 mln. zł. b/ Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości minimum 2 mln. zł. Wykonawca zobowiązany jest załączyć informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, w których posiada rachunek, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Formularz ofertowy sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ 2. Opis i zakres robót przewidzianych do realizacji przez podwykonawców, sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SIWZ. 3. Harmonogram rzeczowo-finansowy robót wg załączonego wzoru stanowiącego załącznik nr 9 do SIWZ. 4. Kosztorys ofertowy.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zmiany umowy, na skutek wystąpienia poniższych okoliczności mogą dotyczyć następujących elementów umowy: 8.1. Zmiany ogólne: a) zmiana w kolejności i terminach wykonywanych robót b) za zgodą Zamawiającego - możliwość zmiany podwykonawcy, c) za zgoda Zamawiającego - zmiana osób uczestniczących w wykonywaniu zamówienia, pod warunkiem, że będą posiadały co najmniej takie same uprawnienia. Terminu wykonania zamówienia: a) z przyczyn losowych, np.: udokumentowane niekorzystne warunki atmosferyczne o czas tych warunków, b) podpisanie umowy o dofinansowanie ww. inwestycji w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych na lata 2008 - 2011, zmieniającego zasady i terminy jej realizacji, c) wystąpienie różnego rodzaju klęsk żywiołowych, epidemii, operacji wojennych, strajku generalnego, d) zmiana kolejności i terminów wykonania umowy, e) z przyczyn nie zależnych od Wykonawcy robót za zgodą Zamawiającego, 8.3. Zmiany wynagrodzenia: a) zmiana stawki podatku od towarów i usług (VAT).
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.polanow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Papierową wersję SIWZ wraz z załącznikami można będzie odebrać w Przedsiębiorstwie Usług Inwestycyjnych Powiernik Sp. z o.o. w Koszalinie, ul. 4 Marca 38, 75 - 708 Koszalin.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 16.02.2011 godzina 10:00, miejsce: Ofertę należy złożyć w budynku Zamawiającego, Urząd Miejski w Polanowie, ul. Wolności 4, 76 - 010 Polanów - sekretariat - pokój nr 5.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa drogi gminnej do terenów inwestycyjnych w Brzozowie.
- Modernizacja drogi gminnej w miejscowości Studzianki
- Rozbudowa drogi gminnej relacji Strzegowo - Budy Strzegowskie - Augustowo - Konotopa
- Przebudowa odcinka drogi gminnej nr 108057E ul. Lipowa w Chechle Drugim i innych dróg gminnych
- Budowa budynku administracyjnego - podwójnej kancelarii leśniczego dla Leśnictw Knieja i Głuszec wraz z zagospodarowaniem terenu i infrastrukturą towarzyszącą
- "Przebudowa drogi gminnej nr 117054E w m. Krzyworzeka-Majorat, gm. Mokrsko"
więcej: Roboty w zakresie budowy dróg »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.