eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Dąbrowa Górnicza › Bieżące utrzymanie sygnalizacji świetlnych na terenie gminy Dąbrowa Górnicza

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-12-02

Dąbrowa Górnicza: Bieżące utrzymanie sygnalizacji świetlnych na terenie gminy Dąbrowa Górnicza
Numer ogłoszenia: 327974 - 2015; data zamieszczenia: 02.12.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Dąbrowa Górnicza , ul. Graniczna 21, 41-300 Dąbrowa Górnicza, woj. śląskie, tel. 32 2956700, faks 32 2625032, 2956700.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.dabrowa-gornicza.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Bieżące utrzymanie sygnalizacji świetlnych na terenie gminy Dąbrowa Górnicza.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.), o wartości zamówienia poniżej 207.000,00 EUR. 1.W zakres prac związanych z utrzymaniem i konserwacją sygnalizacji wchodzą: a) Utrzymanie sygnalizacji polegające na: Codziennych objazdach wszystkich sygnalizacji świetlnych, Sprawdzaniu poprawności działania sygnalizacji świetlnych w zakresie kontroli pracy sterownika, kontroli układów zabezpieczeń, regulacji zegara dobowego, poprawności wyświetlanych sygnałów, Sprawdzaniu świecenia źródeł światła połączone wymianą spalonych żarówek, halogenów oraz układów LED 200 i 300, Sprawdzeniu skuteczności działania detektorów dla pieszych, pętli indukcyjnych, detektorów wideo (łącznie z ich regulacją, jeżeli zachodzi taka konieczność) i innych urządzeń realizujących program sygnalizacji, Sprawdzaniu skuteczności działania sygnalizatorów akustycznych na przejściach dla pieszych, Sprawdzaniu stanu urządzeń sygnalizacyjnych w tym również konstrukcji wsporczych sygnalizatorów, Czyszczeniu osprzętu sygnalizacyjnego (jeżeli zachodzi taka konieczność), Sprawdzaniu poprawności działania monitoringu, b) Konserwacja utrzymywanych sygnalizacji świetlnych polegających na : Przeprowadzaniu drobnych napraw sygnalizacji, takich jak: naprawa przycisków zgłoszeniowych dla pieszych, naprawa sygnalizatorów akustycznych, naprawa mocowań sygnalizatorów, konsoli i głowic, prostowanie skrzywionych konstrukcji wsporczych sygnalizacji, głowic, wierzchołkowych, drobnych napraw sterowników do kwoty 2000 zł brutto w okresie 1 miesiąca. Wymiana uszkodzonych listew zaciskowych w głowicach wierzchołkowych, przyziemnych, wewnątrz masztów i kolumn, Czyszczenie styków połączeń kablowych, Zabezpieczenie uszkodzeń wymagających użycia nowych materiałów do czasu podjęcia przez zamawiającego decyzji o wymianie, Przeprowadzaniu drobnych napraw aparatu sterowniczego takich jak: naprawa obudowy sterowników, naprawa zamków do szaf sterowniczych, wymiana uszkodzonych modułów sterownika, wymian bezpieczników, diod i innych materiałów eksploatacyjnych sterownika - łącznie dla wszystkich sygnalizacji do kwoty 2000 zł brutto w okresie 1 miesiąca, Badaniu i dostrajaniu indukcyjności pętli indukcyjnych, Regulacji, ustawianiu i czyszczeniu systemów wideo detekcji (kamer), Wymianie zużytych soczewek i daszków w latarniach sygnalizacyjnych Wykonanie pomiarów sprawdzających skuteczność ochrony przeciwporażeniowej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa dot. eksploatacji urządzeń elektrycznych (raz w roku do dnia 30 czerwca), Zabezpieczeniu antykorozyjnym elementów metalowych (raz w roku do dnia 30 czerwca), Zabezpieczeniu przyłączy, rozdzielnic i podzespołów sterownika zgodnie z instrukcją producenta, c) Utrzymanie całodobowego pogotowia sygnalizacji, rejestrującego w książce zgłoszeń zaistniałej nieprawidłowości w pracy sygnalizacji świetlnej, rodzaj usterki oraz godzinę ich usunięcia. Kopia zapisów dokonanych w książce zgłoszeń winna być przekazywana Zamawiającemu przynajmniej raz w miesiącu. d) Prowadzenie dzienników eksploatacji sygnalizacji - oddzielnie dla każdej sygnalizacji. Dzienniki należy prowadzić zgodnie z wymogami określonymi rozporządzeniem Ministra infrastruktury z dnia 3 lipca 2003r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz. U nr 220, poz. 2181 z 2003r.). Kserokopia dziennika winna być przekazywana zamawiającemu raz w miesiącu. e) Wprowadzenie w ramach potrzeb aktualizacji plików obrazu skrzyżowań w bazie danych Systemu zdalnej kontroli i Zbierania danych SNS/ASR (w sterownikach wyposażonych w system). f) Wnioskowanie o przeprowadzenie ewentualnego remontu na podstawie bieżącej oceny stanu technicznego urządzeń sygnalizacji. g) Sprawowanie nadzoru technicznego z ramienia Zamawiającego w przypadku prowadzenia przez inne podmioty robót w sąsiedztwie urządzeń sygnalizacyjnych, w celu uniknięcia uszkodzeń lub zniszczeń. h) Udzielanie Zamawiającemu informacji umożliwiających udzielenie odpowiedzi na zapytania dot. działania sygnalizacji świetlnych objętym niniejszym zamówieniem, skierowane prze Policję, Prokuraturę, Sąd lub inne podmioty w tym także użytkowników dróg. i) W przypadku zaistnienia konieczności czasowego wyłączenia sygnalizacji (prowadzone roboty, imprezy, uroczystości) Wykonawca zobowiązany jest żądanie zamawiającego do dokonania wyłączenia oraz ponownego załączenia przedmiotowej sygnalizacji, j) w zakresie bieżącego utrzymanie i konserwacji sygnalizacji świetlnych Wykonawca zapewni medium transmisji danych ze sterownikiem sygnalizatora wraz z jego utrzymaniem przez cały okres trwania umowy. Naprawy, o których mowa w pkt. powyżej nie dotyczą uszkodzeń i awarii powstałych na skutek zdarzeń losowych, w szczególności zdarzeń drogowych, ingerencji osób trzecich, sił przyrody. - system ważenia pojazdów w ruchu WIM - 2 stacje wim zlokalizowane na odcinku DK-94 - w zakresie bieżącego utrzymanie i konserwacji WIM Wykonawca zapewni medium transmisji danych z WIM wraz z jego utrzymaniem przez cały okres trwania umowy oraz kosztach ujmie obsługę i utrzymanie serwera danych. - w kosztach bieżącego utrzymania i konserwacji sygnalizacji WIM Wykonawca ujmie wykonanie dwa razy w roku kalibracji stacji WIM. Każdorazowo podczas konserwacji należy sprawdzić następujące elementy: W zakresie konserwacji fundamentów należy sprawdzić: Czy występuje skruszenie lub wykruszenie fundamentu, w miejscach, w których jest to możliwe do zweryfikowania, Czy występuje spękanie betonu, w miejscach, w których jest to możliwego zweryfikowania, W zakresie konserwacji konstrukcji należy: Zweryfikować integralność konstrukcji w szczególności: wgniecenia, pęknięcia spawów i elementów konstrukcji, zniszczenia na skutek aktów wandalizmu, wypadków drogowych lub innych, Sprawdzić czy występuje rdza w na konstrukcji i w punktach mocowania, Sprawdzić czy występują poluzowania śrub konstrukcji, ewentualne poluzowania dokręcić za pomocą dedykowanych kluczy oczkowych lub innych zapewniających utrzymanie śrub i nakrętek w należytym stanie technicznym, Sprawdzić stan techniczny śrub i nakrętek, uzupełnić środek zabezpieczający śruby - smar, Sprawdzić stan powłoki ocynku oraz stan warstw hydroizolacyjnych w miejscach gdzie są one zastosowane. Obudowa Techniczna Sprawdzić stan techniczny obudowy, w szczególności: Stan drzwi, zawiasów i zamków drzwi, nasmarować zawiasy i zamknięcia olejem silnikowym, Sprawdzić zamocowanie obudowy do fundamentu/konstrukcji, Uzupełnić środek zabezpieczający śruby mocujące, Sprawdzić ciągłość uszczelek i zabezpieczeń odpowiednim środkiem - preferowany olej silnikowy. Stosowanie innego środka wymaga konsultacji z Dostawcą urządzeń, Sprawdzić czy występują ślady wilgoci wewnątrz obudowy. Urządzenia wewnątrz stacji W zakresie konserwacji instalacji i urządzeń wewnątrz obudowy należy: Sprawdzić poprawność uziemienia konstrukcji stacji, wartość rezystancji powinna wynosić 10 Ohm, uzupełnić środek zabezpieczający połączenie przed korozją, Sprawdzić ciągłość połączeń wyrównawczych według wytycznych norm PN-HD60364-6, Sprawdzić rezystancję pętli zwarciowej według wytycznych norm PN-HD60364-6, Sprawdzić rezystancję izolacji kabli zasilających według wytycznych norm PN-HD60364-6, Sprawdzić wizualnie stan zamocowania urządzeń oraz aparatów elektrycznych i elektronicznych wraz z ich podłączeniami, Sprawdzić wizualnie, jakość kabli zasilających w obrębie stacji. Czujniki stacji WIM (czujniki piezo zamontowane w jezdni oraz czujniki wysokości W skład konserwacji wchodzą następujące czynności: Wizualna ocena stanu zamontowanych czujników wraz z ewentualnym uzupełnieniem ubytków, Sprawdzenie poprawności komunikacji, Sprawdzenie kompletności przekazywanych danych, Sprawdzenie poprawności reakcji czujnika na zmieniające się warunki, Kamery systemu ANPR oraz poglądowe W skład konserwacji wchodzą następujące czynności: Wizualna ocena stanu zamontowanych kamer, Czyszczenie kamer, Sprawdzenie poprawności komunikacji, Sprawdzenie kompletności przekazywanych danych - W zakresie prac związanych z utrzymaniem i konserwacją sytemu osłony meteorgicznej - Drogowe Systemy Meteo (DSM) - 4 kpl. Stacji DSM składające się z czujników pomiarowych oraz tablic VMS (znaki zmiennej treści): W zakresie bieżącego utrzymania i konserwacji DSM Wykonawca zapewni medium transmisji danych z DSM wraz z jego utrzymaniem przez cały okres trwania umowy oraz w kosztach ujmie obsługę i utrzymanie serwera danych. Każdorazowo podczas konserwacji należy sprawdzić następujące elementy: Fundamenty i Konstrukcje W zakresie konserwacji fundamentów betonowych należy sprawdzić: Czy występuje skruszenie lub wykruszenie fundamentu, w miejscach, w których jest to możliwe do zweryfikowania, Czy występuje spękanie betonu, w miejscach, w których jest to możliwe do zweryfikowania, W zakresie konserwacji konstrukcji należy: Zweryfikować integralność konstrukcji w szczególności: wgniecenia, pęknięcia spawów i elementów konstrukcji, zniszczenia na skutek aktów wandalizmu, wypadków i innych, Sprawdzić czy występuje rdza na konstrukcji i w punktach mocowania, Sprawdzić czy występują poluzowania śrub konstrukcji, ewentualne poluzowania dokręcić za pomocą dedykowanych kluczy oczkowych lub innych zapewniających utrzymanie śrub i nakrętek w należytym stanie technicznym, Sprawdzić stan techniczny śrub i nakrętek, uzupełnić środek zabezpieczający śruby - smar, Sprawdzić stan powłoki ocynku oraz stan warstw hydroizolacyjnych w miejscach gdzie są one zastosowane. Obudowa Techniczna Sprawdzić stan techniczny obudowy, w szczególności: Stan drzwi, zawiasów i zamków drzwi, nasmarować zawiasy i zamknięcia olejem silnikowym, Sprawdzić zamocowanie obudowy do fundamentu/konstrukcji, Uzupełnić środek zabezpieczający śruby mocujące, Sprawdzić ciągłość uszczelek i zabezpieczeń odpowiednim środkiem - preferowany olej silnikowy. Stosowanie innego środka wymaga konsultacji z Dostawcą urządzeń, Sprawdzić czy występują ślady wilgoci wewnątrz obudowy. Urządzenia wewnątrz stacji W zakresie konserwacji instalacji i urządzeń wewnątrz obudowy należy: Sprawdzić poprawność uziemienia konstrukcji stacji, wartość rezystancji powinna wynosić 10 Ohm, uzupełnić środek zabezpieczający połączenie przed korozją, Sprawdzić ciągłość połączeń wyrównawczych według wytycznych norm PN-HD60364-6, Sprawdzić rezystancję pętli zwarciowej według wytycznych norm PN-HD60364-6, Sprawdzić rezystancję izolacji kabli zasilających według wytycznych norm PN-HD60364-6, Sprawdzić wizualnie stan zamocowania urządzeń oraz aparatów elektrycznych i elektronicznych wraz z ich podłączeniami, Sprawdzić wizualnie, jakość kabli zasilających w obrębie stacji. Czujniki meteorologiczne inteligentny, aktywny czujnik drogowy ARS31-UMB W skład konserwacji wchodzą następujące czynności: Wizualna ocena stanu obudowy, Sprawdzenie poprawności komunikacji, Sprawdzenie kompletności przekazywanych danych, Sprawdzenie poprawności reakcji czujnika na zmieniające się warunki. Wymiana czujnika jest zalecana w przypadku jego znaczącego uszkodzenia mechanicznego, przy czym proces wymiany może dotyczyć samego czujnika bez konieczności demontażu zatopionej w asfalcie obudowy. Zaleca się przeprowadzić kalibrację czujnika, raz w roku do dnia 30 czerwca, oraz w sytuacji, gdy istnieje uzasadnione podejrzenie jego niepoprawnej pracy. Czujnik może zostać zdemontowany celem naprawy lub kalibracji wyłącznie przez dostawcę Drogowej Stacji Meteorologicznej. Inteligentny czujnik drogowy IRS31-UMB W skład konserwacji wchodzą: Wizualna ocena stanu obudowy, Sprawdzenie poprawności komunikacji, Sprawdzenie kompletności przekazywanych danych, Sprawdzenie poprawności reakcji czujnika na zmieniające się warunki, Sprawdzenie poprawności odczytu wysokości filmu wodnego, Sprawdzenie poprawności współpracy z czujnikiem aktywnym ARS31-UMB (o ile występuje) Wymiana czujnika jest wymagana w przypadku jego znaczącego uszkodzenia mechanicznego, przy czym proces wymiany może dotyczyć samego czujnika bez konieczności demontażu zatopionej w asfalcie obudowy. Zaleca się przeprowadzić kalibrację czujnika, raz w roku do dnia 30 czerwca, oraz w sytuacji, gdy istnieje uzasadnione podejrzenie jego niepoprawnej pracy. Czujnik może zostać zdemontowany celem naprawy lub kalibracji wyłącznie przez dostawcę Drogowej Stacji Meteorologicznej. Kompaktowa stacja pogodowa WS600-UMB W skład konserwacji wchodzą: Wizualna ocena stanu obudowy i czystości sprzętu, oraz ewentualne czyszczenie, jeżeli jest wymagane, Sprawdzenie poprawności komunikacji, Sprawdzenie kompletności przekazywanych danych, Sprawdzenie poprawności pracy czujnika temperatury i wilgotności metodą porównawcza, Sprawdzenie poprawności reakcji czujnika wiatru na zmieniające się warunki wiatrowe (zarówno prędkości jaki i kierunku wiatru), Sprawdzenie poprawności pracy i reakcji czujnika opadu metodą sztucznego opadu (według wytycznych producenta), Sprawdzenie poprawności pracy wentylatora, Wymiana stacji jest wymagana w przypadku uszkodzenia jego obudowy, a także w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w działaniu któregokolwiek z czujników. Niemożliwe jest usunięcie lub wymiana czujnika w miejscu, w takim przypadku cała stacja pogodowa musi zostać wysłana do producenta. Ze względu na łatwość uszkodzenia radarowego czujnika opadu, czynności konserwacyjne mogą być wykonywane wyłącznie przez dostawcę Drogowej Stacji Meteorologicznej. Czujnik widoczności VS20 W skład konserwacji wchodzą następujące czynności: Wizualna ocena stanu obudowy, Weryfikacja czystości soczewek i ich ewentualne czyszczenie, Sprawdzenie poprawności komunikacji, Sprawdzenie kompletności przekazywanych danych, Weryfikacji poprawności wskazań i reakcji czujnika na zmieniające się warunki pogodowe metodą sztucznej mgły (według wytycznych producenta) Kalibracja pomiarów w przypadku, gdy jest to wymagane. Ze względu na wysoką czułość elementu pomiarowego na stopień zabrudzenia soczewek i ich ułożenie względem czujnika nie dopuszcza się jakiejkolwiek ingerencji w elementy czujnika. Najmniejsza ingerencja może być powodem rozkalibrowania czujnika, a nawet jego uszkodzenia, z tego względu wszystkie czynności muszą być wykonane wyłącznie przez wykwalifikowany personel. Znaki VMS dla DSP W skład konserwacji wchodzą następujące czynności: Wizualna ocena stanu obudowy oraz pozostałych elementów znaku VMS Sprawdzenie poprawności komunikacji, Sprawdzenie kompletności przekazywanych danych, Sprawdzenie poprawności wyświetlanych komunikatów. Oznakowanie aktywne U-3a, U-3c, U-3d, C-9, miernik prędkości. W skład konserwacji wchodzą następujące czynności: Wizualna ocena stanu obudowy i czystości sprzętu, oraz ewentualne czyszczenie, jeżeli jest wymagane, Sprawdzenie poprawności wyświetlanych komunikatów, Czyszczeniu oznakowania (jeżeli zachodzi taka konieczność). Zakres prac w ramach pkt. 3.2.1. SIWZ Wykonawca zobowiązany jest podjąć niezwłocznie po stwierdzeniu zaistniałych nieprawidłowości w pracy ww. urządzeń związanych z uprzednim powiadomieniem Policji, Straży Miejskiej lub Miejskiego Ośrodka Dyspozycyjnego, przy czym maksymalny czas podjęcia działań nie może przekroczyć 1 godziny od przedmiotowego powiadomienia przez powyższe instytucje. 2. Naprawy, modernizacje sygnalizacji świetlnych nie ujętych w pkt. 3.3.1. SIWZ na terenie gminy Dąbrowa Górnicza a) Wykonawca w ramach zadania zobowiązany jest naprawy i wyeliminowania zaistniałych usterek w pracy sygnalizacji świetlnych, stwierdzonych na podstawie codziennych objazdów sygnalizacji, b) Wykonawca w ramach zadania zobowiązany jest do modernizacji sygnalizacji świetlnych wskazanych każdorazowo przez Zamawiającego, c) Zakres prac ujętych w niniejszym pkt. wykonywany będzie przez Wykonawcę wyłącznie na podstawie pisemnego zlecenia Zamawiającego w terminie przez niego wskazanym obejmującego sporządzenie przez Wykonawcę wymaganej prawem dokumentacji (np. projekt organizacji ruchu drogowego, projekt pracy sterownika) i wykonania przedmiotowych prac, d) Zakres prac ujętych w niniejszym pkt. nie będzie ujęty w cenie ryczałtowej zakresu określonego w pkt. 3.3.1 SIWZ. 3. Wykaz sygnalizacji objętych przedmiotem zamówienia w pkt. 3.3.3 SIWZ. 4. Wykonawca winien pozostawać w gotowości realizacyjnej na każde wezwanie Zamawiającego przez 24 godziny na dobę. 5. W przypadku zatrudnienia przez Wykonawcę personelu obcojęzycznego, Wykonawca zapewni ciągłą możliwość porozumiewania się personelu Zamawiającego z personelem Wykonawcy w języku polskim. 6. Gwarancja jakości i rękojmia za wady 6.1. Na przedmiot niniejszego zamówienia Wykonawca udzieli gwarancji jakości na okres zgodny z deklaracją ofertową licząc od daty podpisania protokołu odbioru prac. Gwarancja zgodnie z pkt. 24.1 SIWZ stanowi kryterium oceny ofert. 6.2. Wykonawca udzieli rękojmi za wady na okres zgodny z okresem trwania gwarancji jakości. 7. Ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej Wykonawca winien zapewnić ciągłość ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 500.000,00 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych) lub dla walut obcych na kwotę w wysokości równoważnej liczonej według średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych ogłoszonego przez NBP obowiązującego w dniu, w którym zamieszczone zostało ogłoszenie o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. 8. Rozwiązania równoważne 1. Wskazane w SIWZ normy, znaki towarowe, patenty i miejsce pochodzenia są uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i mają na celu wskazanie jedynie jakości i parametrów przedmiotu zamówienia z uwagi na brak innych dostatecznie dokładnych określeń, które pozwalałyby opisać przedmiot zamówienia w tej części w sposób jednoznaczny i wyczerpujący. W związku z powyższym Wykonawcy mogą składać oferty równoważne w stosunku do przedmiotu zamówienia przedstawionego w SIWZ - zgodnie z art. 30 ust. 4 i 5 Ustawy. W związku z tym: a) Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów i urządzeń równoważnych - tj. o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż określone w SIWZ - w odniesieniu do materiałów i urządzeń, których pochodzenie zostało określone przez Zamawiającego w SIWZ nazwą producenta. b) Zgodnie z art. 30 ust. 5 Ustawy Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego. Równoważność pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych ma w szczególności gwarantować realizację prac w zgodzie z wymaganiami przedmiotu zamówienia oraz zapewnić uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w SIWZ..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.23.22.00 - Usługi w zakresie konserwacji sygnalizacji ulicznej .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do przetargu jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 20. 000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych) w formach określonych w art. 45 ust. 6 Ustawy.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnieniu wymagań określonych w art. 22 ust. 1 Ustawy - załącznik nr 2 do SIWZ.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert ,a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, wykonał lub wykonuje min. 1 usługę obejmującą swym zakresem bieżące utrzymanie sygnalizacji świetlnych o wartości minimum 500 000,00 zł brutto.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje narzędziami i urządzeniami technicznymi w ilościach minimalnych jak niżej a. minimum 2 oznakowane samochody Pogotowie sygnalizacji do objazdu i kontroli sygnalizacji świetlnych, b. minimum 1 podnośnik montażowy, c. minimum 1 samochód dostawczy, d. minimum 1 dźwig o udźwigu min. 3Mg, e. minimum 1 pila do cięcia asfaltu, f. minimum 1 sterownik sygnalizacji świetlnej ( dla potrzeb awaryjnej wymiany), g. wyposażony min. 1 warsztat elektroniczny umożliwiający sprawdzenie poszczególnych podzespołów elektronicznych sygnalizacji, h. min. 1 zestaw kalibracyjny do czytników stacji DSM ( Drogowych Stacji Meteo) w skład którego wchodzą: ręczny miernik temperatury i wilgotności powietrza, kołnierze do weryfikacji poprawności wskazań wysokości filmu wodnego, przesłony dla czujnika przeźroczystości powietrza typu sztuczna mgła.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia (które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia), tj.: a) min. 1 osoba do nadzoru posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i energetycznych, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2013r. poz. 1409 z późn. zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, b) min. 4 osoby posiadające świadectwo kwalifikacji E uprawniające do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci energetycznych, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci (Dz. U nr 89, poz. 828) lub odpowiadające im ważne kwalifikacje, c) min. 2 osoby posiadające świadectwo kwalifikacji D uprawniające do dozoru oraz eksploatacji urządzeń, instalacji i sieci energetycznych, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci (Dz. U nr 89, poz. 828) lub odpowiadające im ważne kwalifikacje, d) min. 1 osobę kadry technicznej z dyplomem inżyniera o specjalności inżynieria ruchu, e) min. 2 osoby posiadające autoryzację producenta/dostawcy do obsługi i przeglądów sterowników zainstalowanych na terenie gminy Dąbrowa Górnicza, o których mowa w pkt. 3.3.3 SIWZ; f) min. 2 osoby posiadające autoryzację producenta/dostawcy do obsługi i programowania systemów wideo detekcji Autoscope, Trafficon; g) min. 2 osoby posiadające uprawnienia do kierowania ruchem drogowym, zgodnie z Rozporządzeniem MSWIA w sprawie kierowania ruchem drogowym z dnia 6 lipca 2010 r. (Dz. U 2010 nr 123, poz. 840 z późn. zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia; h) min. 1 osoba przeszkolona w zakresie projektowania systemów wideo detekcji, i) min. 2 osoby posiadające uprawnienia do pracy pod napięciem w sieciach do 1 kV, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci (Dz. U nr 89, poz. 828) lub odpowiadające im ważne uprawnienia, j) min. 2 osoby posiadające min. 1 roczne doświadczenie każda, w obsłudze i konserwacji systemów DSM (Drogowych Stacji Meteorologicznych) i osprzętu firmy WFT lub równoważnych; k) min. 2 osoby posiadające min. 1 roczne doświadczenie każda, w obsłudze i konserwacji znaków VMS (zmiennej treści), zainstalowanych dla stacji DSM firmy Swarco Funrit lub równoważnych; l) min. 2 osoby posiadające min. 1 roczne doświadczenie każda, w obsłudze i konserwacji drogowych stacji ważenia pojazdów WIM działających na bazie czujników piezoelektrycznych i osprzętu Hitrack lub równoważnych. Zamawiający dopuszcza łączenia ww. funkcji.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że: jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 500.000,00 zł /słownie: pięćset tysięcy złotych/ lub dla walut obcych na kwotę w wysokości równoważnej liczonej według średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych ogłoszonego przez NBP obowiązującego w dniu, w którym zamieszczone zostało ogłoszenie o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Obowiązek wskazania przez Wykonawcę w wykazie oraz złożenia dowodów dotyczy usług pozwalających wykazać, iż Wykonawca spełnia warunek określony w pkt. III.3.2. ogłoszenia. W wykazie nie należy podawać informacji o usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie - Zamawiający nie ocenia zdolności Wykonawcy do należytego wykonania zamówienia na podstawie art. 22 ust. 5 Ustawy (zdanie 2).;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Formularz ofertowy - załącznik nr 1 do SIWZ (wskazana data podpisania); 2. Formularz cenowy -załącznik nr 1 A do SIWZ (wskazana data podpisania); 3.Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy - jeżeli zostało ustanowione bądź do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie przedłożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza (dotyczy również spółki cywilnej); 4. w przypadku, gdy Wykonawca będzie polegać na zasobach Podwykonawcy - zgodnie z art. 26 ust. 2b Ustawy: Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. 5. potwierdzenie wniesienia wadium.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - Gwarancja - 5

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w zakresie: 1.1. zmiany terminu wykonania zamówienia w następujących przypadkach: 1.1.1. wystąpienie siły wyższej. Siła wyższa oznacza wydarzenie nieprzewidywalne i poza kontrolą stron niniejszej umowy, występujące po podpisaniu umowy, a powodujące niemożliwość wywiązania się z umowy w jej obecnym brzmieniu, 1.2. w pozostałym zakresie zmiany do umowy mogą dotyczyć następujących okoliczności: 1.2.1. zmiany podwykonawców na zasobach, których Wykonawca opierał się wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu pod warunkiem , że nowy podwykonawca wykaże spełnianie warunków w zakresie nie mniejszym niż wskazany na etapie postępowania o zamówienie publiczne dotychczasowy podwykonawca, 1.2.2.zmiany przepisów prawa istotnych dla postanowień zawartej umowy, 1.2.2. zmiany stawki VAT: - w przypadku zwiększenia stawki VAT- ceny jednostkowe brutto nie mogą być wyższe niż zadeklarowane w ofercie przez cały okres obowiązywania umowy. - w przypadku zmniejszenia stawki VAT- ceny jednostkowe brutto zostaną odpowiednio pomniejszone w odniesieniu do cen zadeklarowanych w ofercie. 2. W przypadku wystąpienia okoliczności skutkujących koniecznością zmiany umowy z przyczyn, o których mowa w ust.1 Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania o tym fakcie Zamawiającego i wystąpienia z wnioskiem o dokonanie wskazanej zmiany. 3. Z okoliczności stanowiących podstawę zmiany do umowy strony sporządzą protokół konieczności oraz aneks do umowy, w trybie art. 144 ustawy. 4. Zmiana umowy powinna nastąpić w formie pisemnego aneksu podpisanego przez obie strony, pod rygorem nieważności takiego oświadczenia oraz powinna zawierać uzasadnienie faktyczne i prawne. 5. Zmiana do umowy w sprawie zamówienia publicznego bez zachowania formy pisemnej jest dotknięta sankcją nieważności, a więc nie wywołuje skutków prawnych.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.dabrowa-gornicza.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej, ul. Graniczna 21, Wydział Komunikacji i Drogownictwa, III piętro, pokój nr 319..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.12.2015 godzina 09:30, miejsce: Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej, ul. Graniczna 21, parter, stanowisko nr 13 - INFORMACJA.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: I. Zamówienie nie jest finansowane ze środków Unii Europejskiej. II. Zamawiający wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 3% maksymalnej wartości nominalnej umowy. III. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia. 1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia powinni spełniać warunki udziału w postępowaniu określone w punkcie 8 niniejszej SIWZ oraz złożyć dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie tych warunków zgodnie z zapisami zawartymi w punkcie 9 SIWZ. 2. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców, w ofercie muszą być złożone dokumenty i oświadczenia wymienione w pkt 9.2. SIWZ przez każdego z nich lub przez pełnomocnika w imieniu każdego z nich. Dokument wymieniony w pkt. 9.3. SIWZ każdy z Wykonawców składa oddzielnie. 3.Dokumenty i oświadczenia wymienione w pkt. 9.1.2, 9.1.3, 9.1.4.i 9.1.5. SIWZ Wykonawcy składają wspólnie, przy czym w przypadku polisy wymaganej w pkt. 9.1.5. SIWZ Zamawiający dopuszcza także przedstawienie jednej polisy wystawionej na Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Oświadczenie wymienione w pkt. 9.1.1. SIWZ, formularz ofertowy wymieniony w pkt. 9.4.1. SIWZ oraz formularz cenowy wymieniony w pkt. 9.4.2. SIWZ winny być podpisane przez uprawnionych przedstawicieli Wykonawców. Oświadczenia na podstawie art. 22 ust. 1 Ustawy (załącznik nr 2 do SIWZ), o którym mowa w pkt. 9.1.1. SIWZ składają wszyscy wykonawcy wspólnie na jednym druku lub pełnomocnik. 4. Ponadto ww. Wykonawcy ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 5. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem. IV. Uszczegółowienie sekcji III.2.1. ogłoszenia: Kryteria oceny ofert: Sposób punktacji w ramach kryteriów: 1. Cena oferty - 95%: a. dotycząca bieżącego utrzymania sygnalizacji świetlnej (cena Ca) podana w pkt. 2.2 formularza ofertowego -waga 69% b. dotycząca zadań określonych w pkt. 3.3.2. SIWZ (Koszt K) wg danych podanych w pkt. 3 formularza ofertowego: - stawka roboczogodziny R - waga 7% - wskaźnik narzutów kosztów pośrednich Kp - waga 6% - wskaźnik narzutów zysków - waga 6% - wskaźnik narzutów do zakupu materiałów Kz - waga 7% 2. Gwarancja - 5%. W ramach kryterium Gwarancja ocena będzie dokonywana na podstawie deklaracji zawartej w pkt. 4 Formularza ofertowego (zał. nr 1 do SIWZ). Wykonawca może zadeklarować gwarancję z przedziału od 24 do 60 miesięcy. Zadeklarowanie gwarancji krótszej niż 24 miesiące skutkuje odrzuceniem oferty. W przypadku zadeklarowania gwarancji dłuższej niż 60 miesięcy Zamawiający przyjmuje gwarancję 60 miesięcy..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.