eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Katowice › Remont elewacji oraz dachów wraz z termomodernizacją obiektów 1, 1A, 16, 17 na terenie Oddziału Prewencji Policji w Katowicach przy ul. Koszarowej 17.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2009-09-22

Katowice: Remont elewacji oraz dachów wraz z termomodernizacją obiektów 1, 1A, 16, 17 na terenie Oddziału Prewencji Policji w Katowicach przy ul. Koszarowej 17.
Numer ogłoszenia: 327114 - 2009; data zamieszczenia: 22.09.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Komenda Wojewódzka Policji w Katowicach , ul. J. Lompy 19, 40-038 Katowice, woj. śląskie, tel. 032 2002055, faks 032 2002060.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.slaska.policja.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa terenowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont elewacji oraz dachów wraz z termomodernizacją obiektów 1, 1A, 16, 17 na terenie Oddziału Prewencji Policji w Katowicach przy ul. Koszarowej 17..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiot zamówienia obejmuje m.in. roboty w zakresie: a. roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych, roboty ziemne, b. odwodnienie i drenaż, c. roboty izolacyjne - ocieplenie ścian, d. roboty murarskie, e. roboty tynkarskie, f. roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie, g. wymiana i zabezpieczenie elementów stalowych, h. chodniki opaskowe, i. roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistyczne, j. okładziny ścienne, k. montaż i demontaż rusztowań 2. Szczegółowo przedmiot zamówienia został opisany w: a) załączniku nr 3 do SIWZ - dokumentacja techniczna, - Projekt budowlany Remont elewacji budynku Nr 1 - Projekt budowlany Remont elewacji budynku Nr 16 - Projekt budowlany Remont elewacji budynku Nr 17 b) w załączniku nr 4 do SIWZ - STWiOR, - Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót do projektu budowlanego Remont elewacji budynku nr 1, - Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót do projektu budowlanego Remont elewacji budynku nr 16, - Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót do projektu budowlanego Remont elewacji budynku nr 17, - Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót na Docieplenie i remont elewacji oraz dachów z izolacją przeciwwilgociową i termiczną, ścian fundamentowych budynków 1, 1A, 16, 17 na terenie OPP KWP w Katowicach przy ul. Koszarowej 17 c) w załączniku nr 5 do SIWZ - przedmiary robót. - Przedmiar robót do projektu budowlanego Remont elewacji budynku Nr 1 - Przedmiar robót do projektu budowlanego Remont elewacji budynku Nr 16 - Przedmiar robót do projektu budowlanego Remont elewacji budynku Nr 17 - Przedmiar robót na Docieplenie i remont elewacji oraz dachów z izolacją przeciwwilgociową i termiczną, ścian fundamentowych budynków 1, 1A, 16, 17 na terenie OPP KWP w Katowicach przy ul. Koszarowej 17 3. Zadanie inwestycyjne jest realizowane w ramach Modernizacji gospodarki cieplnej w OPP w Katowicach ul. Koszarowa 17, objętego umową o dofinansowanie przedsięwzięcia z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. 4. Zamawiający nie wymaga załączenia do oferty własnego harmonogramu prac. Zamawiający zapewnia media. 5. Zamawiający informuje, iż budynki są objęte ochroną konserwatorską i nie są wpisane do rejestru zabytków. 6. Zamawiający zastrzega sobie w uzgodnieniu z Wykonawcą kolejność typowania robót na poszczególnych budynkach. 7. Zamawiający wymaga, aby gwarancja na pokrycie dachowe wynosiła 60 miesięcy licząc od dnia odbioru końcowego a na pozostałe wykonane roboty budowlane wynosiła minimum 36 miesięcy licząc od dnia odbioru końcowego. Dokumenty gwarancyjne wykonawca przedkłada w dniu odbioru końcowego. 8. Wykonawca może powierzyć wykonanie zamówienia podwykonawcom. Na formularzu ofertowym Wykonawca składa oświadczenie wskazując zakres robót, jaki będzie realizował przy udziale podwykonawcy/ów. 9. W przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie (konsorcjum) o udzielenie zamówienia publicznego niezbędnym jest wskazanie w ofercie, jaki zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia będzie realizował każdy z uczestników konsorcjum..

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.32.10.00 - Izolacja cieplna 45.40.00.00 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: Wadium w wysokości 20 000,00 złotych należy wnieść jak niżej: 1. Wadium należy wnieść w formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy Prawo Zamówień Publicznych tj. w pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). 2. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Zamawiającego tj. Komenda Wojewódzka Policji w Katowicach PKO BP S.A. I O/Katowice nr 55 1020 2313 0000 3402 0026 6619. Zaleca się umieszczenie dopisku wadium dot. ZP-2380-95-264-148/2009 Wadium musi być wniesione najpóźniej w terminie do dnia 15.10.2009 r. do godziny 13.00 Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które w oznaczonym terminie tj. najpóźniej w dniu 15.10.2009 r., o godzinie 13.00 znajdzie się na koncie Zamawiającego. Uwaga: Wadium w pieniądzu wnosi się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego (art. 45 ust. 7 ustawy PZP). Z przepisu tego wynika jednoznacznie obowiązek bezgotówkowego rozliczenia wadium w drodze przelewu bankowego. Przepis ten wyraźnie wyklucza dokonywanie wpłat gotówkowych na rachunek Zamawiającego i to niezależnie od tego, czy wpłata taka dokonywana byłaby w kasie banku prowadzącego rachunek zamawiającego, czy też zupełnie innego banku. Przepis mówi o przelewie, a więc operacji bezgotówkowej, a nie gotówkowej. Wniesienie wadium w formie gotówkowej na rachunek Zamawiającego jest niedopuszczalną formą zabezpieczenia oferty, co w konsekwencji skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania. (Analiza wyroków sądów okręgowych oraz analiza orzecznictwa zespołów arbitrów wydanych na podstawie przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych Urząd Zamówień Publicznych 2006). Taka interpretacja ma dodatkowe potwierdzenie w treści art. 63 ustawy z dnia 29.08.1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2002 r. nr 72 poz.665). Powyższe ma odzwierciedlenie w wyroku Zespołu Arbitrów z 10.10.2005r. sygn. akt UZP/ZO/0-2788/05. 3. Wadium w innej formie niż w ppkt. 2 należy złożyć (oryginał) w siedzibie Zamawiającego tj. KWP w Katowicach ul. J. Lompy 19, pokój 504 kasa - V piętro budynek C najpóźniej w dniu 15.10.2009 r. do godziny 13.00 Kasa jest czynna w dniach: poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek w godzinach 1100 - 1300, w środę w godzinach 1300-1600 Wadium ma zabezpieczać interes Zamawiającego na okres wskazany w punkcie VII SIWZ. Kserokopię gwarancji należy dołączyć do oferty. Brak dokumentu w ofercie nie spowoduje odrzucenia oferty. 4. Wadium zostanie zwrócone w trybie określonym a/ w art. 46 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych jeżeli: 1) upłynął termin związania ofertą, 2) zawarto umowę w sprawie zamówienia publicznego i wniesiono zabezpieczenie należytego wykonania tej umowy, 3) Zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia, a protesty zostały ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do ich wnoszenia. b/ w art. 46 ust. 2 z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Prawo Zamówień Publicznych na pisemny wniosek Wykonawcy: 1) który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert, 2) który został wykluczony z postępowania, 3) którego oferta została odrzucona. 5. Zgodnie z art. 46 ust. 5 ustawy Prawo Zamówień Publicznych Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 6. Zgodnie z art.46 ust 4 a Prawa Zamówień Publicznych Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust.1, lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. Uwaga: W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, wadium wnoszone w formie innej niż w pieniądzu musi w pozycji zobowiązanego (Wykonawcy) wskazywać wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie lub lidera konsorcjum jako działającego w imieniu wszystkich Wykonawców działających w konsorcjum.

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, a w szczególności: 1.1. nie podlegają wykluczeniu z art. 24 ust.1. W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie warunki formalne określone w art. 24 ust. 1 ustawy PZP musi spełniać każdy z członków konsorcjum. Jeśli jeden z nich nie spełnia choćby jednego warunku, całe konsorcjum będzie wykluczone z ubiegania się o zamówienie. 1.2. dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.: a. dysponują osobami posiadającymi wymagane przepisami prawa budowlanego uprawnienia do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie dla kierownika budowy w specjalności konstrukcyjno - budowlanej. b. W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, każdy z członków konsorcjum dysponuje osobami posiadającymi uprawnienia do wykonania zamówienia w zakresie, jaki przyjmują na siebie za wyjątkiem sytuacji, gdy jeden z członków konsorcjum dysponuje osobami posiadającymi uprawnienia do wykonania zamówienia w całości. c. W przypadku, gdy Wykonawca nie dysponuje osobą, o której mowa w punkcie 1.2 lit. a, a dopiero będzie dysponował osobą, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia zgodnie z wypełnionym wg wzoru załącznikiem nr 6 do SIWZ, wymagane jest pisemne zobowiązanie innego podmiotu/ów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia. 1.3. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie w wykonywaniu robót odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom stanowiącym przedmiot zamówienia. 1.3.1. Jako roboty odpowiadające swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia Wykonawca musi wykazać się robotami w zakresie wykonania: a. co najmniej jednej roboty budowlanej w zakresie wykonania docieplenia i remontu elewacji jednego budynku na kwotę, co najmniej 200 000,00 złotych netto. b. co najmniej jednej roboty budowlanej w zakresie remontu dachu jednego budynku na kwotę, co najmniej 200 000,00 złotych netto. 1.3.2. Każda robota zostanie uznana, jeżeli została wykonana w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia (dzień wszczęcia postępowania to dzień ogłoszenia o zamówieniu zgodnie z art. 40 ust. 1 ustawy PZP), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie. Roboty mają zostać potwierdzone dokumentami, np. referencjami, że zostały wykonane należycie. 1.3.3. W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienia (konsorcjum firm) wymagania odnoszą się do każdego uczestnika konsorcjum indywidualnie w zakresie, jaki przyjmują na siebie w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia. 2. Zamawiający dokona oceny spełnienia wymaganych warunków udziału w postępowaniu na podstawie załączonych do oferty dokumentów i oświadczeń w formie spełnia, nie spełnia. Wykonawca nie spełniający warunków udziału w postępowaniu zostanie wykluczony zgodnie z art. 24 ustawy PZP. 2.1. Aktualność dokumentów składanych do oferty, a określonych w punkcie IV.A SIWZ a) Za aktualny zostanie uznany zarówno dokument wystawiony odpowiednio nie wcześniej niż 3 m-ce i 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert, jak również dokument wystawiony w okresie wcześniejszym, jeżeli istnienie określonych w nim okoliczności potwierdzone zostanie przez właściwy organ w wymaganym terminie. Adnotacja na odwrocie zaświadczenia z ewidencji działalności gospodarczej, dokonana przez właściwy organ, z której jednoznacznie będzie wynikać, że dane zawarte w zaświadczeniu są aktualne, spełnia wymóg zaświadczenia aktualnego. Przedłożona przez wykonawcę informacja o aktualności wpisu do ewidencji działalności gospodarczej zawierająca adnotację z nieczytelnym podpisem, bez możliwości jego identyfikacji, nie będzie spełniać wymagań określonych w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U. z 16.10.2008r.. Nr 188 poz 1155). Powyższe ma odzwierciedlenie w wyroku Zespołu Arbitrów z 1 lutego 2005r. sygn. akt UZP/ZO/0-102/05. b) W przypadku spółek prawa handlowego zmiany w składzie zarządu są skuteczne z chwilą podjęcia uchwały przez odpowiedni organ. Skuteczność takiej uchwały nie jest uzależniona od dokonania odpowiedniego wpisu w KRS. Wystarczającym będzie, że wykonawca dołączy do oferty uchwałę o zmianie zarządu jak również przedłożenie informacji z KRK dotyczącej urzędującego na tej podstawie członka zarządu. Brak informacji z KRK dotyczącej osoby figurującej w KRS, ale faktycznie nie będącej członkiem zarządu, co wynikać będzie z uchwały nie będzie miało negatywnych skutków dla wykonawcy. Powyższe ma odzwierciedlenie w wyroku Zespołu Arbitrów z 22 marca 2005r. sygn. akt UZP/ZO/0-478/05. 2.2. Dokument uprawniający do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie. a) W jakim zakresie dana osoba zachowuje uprawnienia budowlane w rozumieniu przepisów ustawy Prawo budowlane decyduje treść orzeczenia stwierdzającego nabycie tych uprawnień. Przepis ten wyklucza jakąkolwiek rozszerzającą możliwość interpretacji zakresu posiadanych uprawnień (Wyrok NSA z 11.02.1998r. Nr IV SA 693/96). b) Zaświadczenie z właściwej izby samorządu zawodowego dla kierownika budowy ma wskazywać, iż osoba ta jest członkiem izby i posiada wymagane ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej na dzień składania ofert. Zamawiający dopuszcza jako dokument równoważny, złożenie nieaktualnego zaświadczenia z ww. izby wraz z dowodem dokonania wpłaty należnych składek, z którego wynikać będzie, że są one opłacone na dzień składania ofert..
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: A. Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 25 ust. 1 pkt. 1 ustawy PZP 1. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku spółki cywilnej dokumenty rejestrowe współwłaścicieli spółki. 2. Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4-8 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3. Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy Prawo Zamówień Publicznych tj. dla podmiotu zbiorowego w myśl przepisów ustawy o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary (Dz.U. nr 197 z 27.11.2002r. poz. 1661 z późn. zm.), wystawiona nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert. 4. Aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 5. Oświadczenie Wykonawcy, że spełnia warunki udziału w postępowaniu określone w pkt. III ppkt 1 SIWZ złożone na formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ lub na odrębnym dokumencie. 6. Dokumenty stwierdzające, że osoba wymieniona w punkcie III ppkt 1.2 lit. a SIWZ posiada uprawnienia wymagane przepisami prawa budowlanego. Należy załączyć do oferty uprawnienia budowlane oraz ważne zaświadczenie na dzień składania ofert z Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa potwierdzające, że osoba ta jest członkiem właściwej izby samorządu zawodowego oraz posiada wymagane ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej. 7. Wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności wg wzoru załącznika nr 6 do SIWZ wraz z pisemnym zobowiązaniem innego podmiotu/ów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia w przypadku, gdy Wykonawca będzie dysponował osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia. 8. Wykaz wykonanych robót budowlanych przez Wykonawcę w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia zgodnie z pkt III ppkt 1.3 SIWZ z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania wg wzoru załącznika nr 7 do SIWZ wraz z załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie (np. referencje). 9. W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, każdy z podmiotów występujących w konsorcjum musi przedłożyć w ofercie dokumenty określone w punkcie 1, 2, 3, 4 i/lub 5, 6, 7, 8 SIWZ zgodnie z art. 23 ust. 2 ustawy. Dopiero łączna ocena uczestników konsorcjum będzie świadczyć o spełnieniu warunków uczestnictwa w postępowaniu. 10. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa: 10.1. w ppkt. 1, 3, 4 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości; b) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie; c) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. 10.2. w ppkt 2 - składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby, której dokumenty dotyczą w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy. 11. Jeżeli w kraju pochodzenia* osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ppkt. 10 zastępuje się je dokumentami zawierającymi oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 12. Dokumenty, o których mowa w ppkt 10.1 lit. a i b oraz ppkt 10.2, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w ppkt 10.1 lit. c, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Informuje się, że punkt 10, 11, 12 dotyczy § 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U. z 16.10.2008 r. Nr 188 poz 1155). Treść tego przepisu wskazuje, że znajduje on zastosowanie do Wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. W przypadku ubiegania się o zamówienie publiczne podmiotów mających siedzibę na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, w celu potwierdzenia niekaralności osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4-8 ustawy Prawo Zamówień Publicznych należy do oferty dołączyć aktualne informacje z Krajowego Rejestru Karnego (utworzonego na mocy ustawy o Krajowym Rejestrze Karnym Dz.U. z 2000 r. Nr 50 poz. 580 z późn. zm.) zgodnie z punktem IV.A.2. Powyższa interpretacja ma odzwierciedlenie w Wyroku Sądowym Sądu Okręgowego w Gliwicach sygn. akt XGa 2/07/za, XGa 4/07/za z dnia 5 lutego 2007r. Uwaga: * kraj pochodzenia - zdefiniowano w ustawie z 13.06.2003r. o udzielaniu cudzoziemcom ochrony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. z 2003r. nr 128 poz. 1176 z późn. zm.). Zgodnie z art. 2 pkt. 9 cytowanej ustawy krajem pochodzenia jest państwo, którego obywatelem jest cudzoziemiec, a w przypadku cudzoziemca, którego obywatelstwa nie da się ustalić lub, który nie posiada obywatelstwa żadnego państwa - państwo, w którym stale zamieszkuje. Tym samym Zamawiający wymagając złożenia odpowiedniego zaświadczenia właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia danej osoby, będzie brał pod uwagę państwo, którego obywatelstwo posiada dana osoba. Dopiero wtedy, gdy nie da się ustalić obywatelstwa lub, gdy taka osoba nie posiada obywatelstwa żadnego państwa, będzie brane pod uwagę państwo, w którym stale zamieszkuje..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.slaska.policja.gov.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Komenda Wojewódzka Policji w Katowicach Zespół Zamówień Publicznych 40-038 Katowice ul. J. Lompy 19 blok C, piętro VII, pokój 735.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.10.2009 godzina 13:00, miejsce: Komenda Wojewódzka Policji w Katowicach Zespół Zamówień Publicznych 40-038 Katowice ul. J. Lompy 19 blok C, piętro VII, pokój 735.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: W myśl art. 144 ust. 1 ustawy PZP Zamawiający dopuszcza możliwość zmian postanowień umowy w zakresie przedłużenia terminu zakończenia robót na pisemne zgłoszenie Wykonawcy w przypadku, gdy niedotrzymanie pierwotnego terminu było wynikiem: a/ siły wyższej. Przez siłę wyższą rozumie się zdarzenie bądź połączenie zdarzeń lub okoliczności, niezależnych od Wykonawcy, które zasadniczo utrudniają lub uniemożliwiają wykonanie zobowiązań wynikających z umowy, a których nie można było przewidzieć ani im zapobiec lub przezwyciężyć poprzez działanie z zachowaniem należytej staranności (między innymi konieczność wykonania robót dodatkowych), b/ przyczyn zależnych od Zamawiającego. Opłata za specyfikację. Zgodnie z art. 42 ust. 2 ustawy PZP na wniosek wykonawcy Zamawiający przekaże w terminie 5 dni specyfikację istotnych warunków zamówienia w formie papierowej. Opłata za siwz wynosi: a/ w przypadku odbioru osobiście 58,91 złotych należy wpłacić w kasie KWP pokój 504 - V piętro budynek C KWP w Katowicach ul. J. Lompy 19 czynna w dniach: poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek w godzinach 11.00 - 13.00, w środę w godzinach 13.00-15.00; lub na konto wskazane poniżej. Dowód przelewu dostarczyć w dniu odbioru. b/ w przypadku przesyłki 69,31 złotych należy wpłacić przelewem na konto NBP O/O Katowice nr 76 1010 1212 0050 5013 9150 0000..

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.