eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Jab³onka › Roboty remontowe w budynku Centrum Kultury Górnej Orawy - Orawska Biblioteka Publiczna w Jab³once

Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu



Og³oszenie z dnia 2009-09-18

Jab³onka: Roboty remontowe w budynku Centrum Kultury Górnej Orawy - Orawska Biblioteka Publiczna w Jab³once
Numer og³oszenia: 323080 - 2009; data zamieszczenia: 18.09.2009
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie og³oszenia: obowi±zkowe.

Og³oszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Jab³onka , ul. 3 Maja 1/206, 34-480 Jab³onka, woj. ma³opolskie, tel. 018 2611146, faks 018 2652468.

  • Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.jablonka.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Administracja samorz±dowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKRE¦LENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: Roboty remontowe w budynku Centrum Kultury Górnej Orawy - Orawska Biblioteka Publiczna w Jab³once.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Okre¶lenie przedmiotu oraz wielko¶ci lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia obejmuje roboty remontowe w budynku Centrum Kultury Górnej Orawy - Orawska Biblioteka Publiczna w Jab³once Zakres rzeczowy obejmuje: - skucie tynków wewnêtrznych i zewnêtrznych wapiennych i cementowo - wapiennych - rozbiórka elementów betonowych niezbrojonych - rozbiórka ¶cian z cegie³ na zaprawie cementowo - wapiennej - po³±czenie rur spustowych z rynien do studzienki kanalizacji deszczowej Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia stanowi± za³±czniki 1. Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót 2. Dokumentacja projektowa 3. Przedmiar robót Dokumentacja projektowa jest udostêpniona bezp³atnie w wersji elektronicznej na stronie internetowej Zamawiaj±cego www.jablonka.pl. Papierowa wersja dokumentacji technicznej zostanie przekazana tym Wykonawcom, którzy wp³ac± w Kasie Urzêdu Gminy Jab³onka przy ul. 3-go Maja 1, w Jab³once kwotê 28 PLN brutto oraz oka¿± dowód wp³aty w Referacie Inwestycji i Ochrony ¦rodowiska - Zamówienia Publiczne. Dokumentacjê techniczn± wykonan± przez firmê ALLPRO S.C. z siedzib± 34-480 Jab³onka, ul. W±ska 2 w wersji papierowej mo¿na uzyskaæ do wgl±du w biurze Zamawiaj±cego pokój nr 206 po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu terminu wgl±du przez Wykonawcê. Je¿eli w projekcie zastosowano materia³y i urz±dzenia z podaniem konkretnych firm, które zaproponowa³ projektant, to Wykonawca ma prawo do zmian producenta na innego, oferuj±cego urz±dzenia lub materia³y takiej samej lub lepszej jako¶ci (ofertom takim winny towarzyszyæ wszelkie informacje niezbêdne do kompletnej oceny przez Zamawiaj±cego, w³±cznie z obliczeniami projektowymi, specyfikacjami technicznymi, analiz± cen oraz innymi odpowiednimi szczegó³ami). U¿yte do budowy materia³y musz± posiadaæ odpowiednie atesty wydane przez uprawnione instytucje. W przypadku, gdy zmiany te spowoduj± konieczno¶æ aktualizacji projektu Wykonawca zobowi±zany jest przeprowadziæ j± na w³asny koszt i przedstawiæ do akceptacji projektantowi, który wykona³ projekt, na podstawie, którego przygotowano przetarg. Wykonawca zobowi±zany jest w takim przypadku do uzyskania wszelkich wymaganych zmian decyzji, uzgodnieñ i pozwoleñ. Wykonawca ma obowi±zek przed przyst±pieniem do opracowania oferty do zapoznania siê z dokumentacj± stanowi±c± przedmiot przetargu oraz dokonania wizji lokalnej w miejscu realizacji przedmiotu zamówienia. Wykonawcy ponosz± wy³±czn± odpowiedzialno¶æ za zapoznanie siê z nale¿yt± staranno¶ci± z tre¶ci± specyfikacji istotnych warunków zamówienia dostêpn± na stronie internetowej Zamawiaj±cego oraz dostêpn± do wgl±du w siedzibie Zamawiaj±cego po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu terminu wgl±du przez Wykonawcê. W sytuacji, gdy wykonawca wygra³ przetarg, reklamacje dotycz±ce zmian warto¶ci Oferty na podstawie b³êdów dokumentacji czy nie uzyskania przez wykonawcê wystarczaj±cych informacji odno¶cie warunków i zobowi±zañ nie bêd± rozpatrywane. Wymagany okres gwarancji: na wykonane roboty ( materia³y i robociznê) wynosi 36 miesiêcy od dnia odebrania przez Zamawiaj±cego robót budowlanych i podpisania (bez uwag) protoko³u koñcowego..

II.1.4) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 45.11.11.00 - Roboty w zakresie burzenia .

II.1.5) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty czê¶ciowej: nie.

II.1.6) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej: nie.


II.1.7) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ uzupe³niaj±cych: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakoñczenie: 20.11.2009.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZ¡CE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: Zamawiaj±cy nie pobiera WADIUM

III.2) WARUNKI UDZIA£U

  • Opis warunków udzia³u w postêpowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tych warunków: Opis warunków udzia³u w postêpowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tych warunków: - o udzielenie zamówienia publicznego mog± ubiegaæ siê Wykonawcy nie wykluczeni z postêpowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówieñ publicznych (tekst jednolity - Dz. U.z 2007r., Nr 223, poz. 1655 z pó¼niejszymi zmianami) - o udzielenie zamówienia publicznego mog± ubiegaæ siê Wykonawcy spe³niaj±cy warunki okre¶lone w art. 22, ust. 1 pkt 1-4 wy¿ej wymienionej ustawy Ocena spe³nienia powy¿szych warunków bêdzie dokonywana metod± spe³nia - nie spe³nia, w oparciu o wymagane dokumenty i o¶wiadczenia do³±czone do oferty. Z tre¶ci za³±czonych dokumentów musi wynikaæ jednoznacznie, i¿ Wykonawca spe³ni³ w/w warunki..
  • Informacja o o¶wiadczeniach i dokumentach, jakie maj± dostarczyæ wykonawcy w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Informacja o o¶wiadczeniach i dokumentach, jakie maj± dostarczyæ wykonawcy w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Wykonawca zobowi±zany jest z³o¿yæ w ofercie: W celu potwierdzenia, ¿e posiada uprawnienia do wykonywania okre¶lonej dzia³alno¶ci lub czynno¶ci: a/ Orygina³ lub kserokopia po¶wiadczona za zgodno¶æ z orygina³em przez Wykonawcê aktualnego odpisu z w³a¶ciwego rejestru albo aktualnego za¶wiadczenia o wpisie do ewidencji dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub zg³oszenia do ewidencji dzia³alno¶ci gospodarczej, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania ofert lub zamiennik dla wykonawcy z zagranicy b/ aktualnych za¶wiadczeñ w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego oraz w³a¶ciwego oddzia³u Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego potwierdzaj±cych odpowiednio, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków, op³at oraz sk³adek na ubezpieczenie zdrowotne lub spo³eczne, lub za¶wiadczeñ, ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawionych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert - zamiennik dla Wykonawcy z zagranicy c/ O¶wiadczenie Wykonawcy w trybie art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówieñ Publicznych - za³. nr 4 do SIWZ W celu potwierdzenia, ¿e posiada niezbêdn± wiedzê i do¶wiadczenie oraz dysponuje potencja³em technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub pisemne zobowi±zanie innych podmiotów do udostêpniania potencja³u technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia: a/ Wykaz osób, którymi dysponuje lub bêdzie dysponowa³ Wykonawca i które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacj± na temat ich kwalifikacji zawodowych, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci. Wykonawca musi dysponowaæ min jednym, pracownikiem posiadaj±cym uprawnienia budowlane w specjalno¶ci zgodnej z przedmiotem zamówienia: kierownik budowy - 1 osoba Wykaz nale¿y przygotowaæ wed³ug wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 3 do SIWZ. Do wykazu nale¿y do³±czyæ dokumenty potwierdzaj±ce posiadanie wymaganych uprawnieñ tj. decyzji o nadaniu wymaganych uprawnieñ oraz aktualne za¶wiadczenie o wpisie do w³a¶ciwej Izby Zawodowej. W przypadku gdy uprawnienia/wykszta³cenie uzyskane nie obejmuje bran¿y zgodnej z przedmiotem zamówienia wraz z uprawnieniami nale¿y przedstawiæ stanowisko w³a¶ciwej Izby co do zakwalifikowania posiadanego wykszta³cenia jako odpowiedniego lub pokrewnego dla specjalno¶ci zgodnej z przedmiotem zamówienia (zgodnie z §29 Rozporz±dzenia ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 roku w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie - Dz. U. Nr 83 poz. 578). b/ pisemne zobowi±zanie innych podmiotów do udostêpniania osób zdolnych do wykonania zamówienia, je¿eli w wykazie o którym mowa w pkt. a wykonawca wykaza³ osoby, którymi bêdzie dysponowa³ W celu potwierdzania, ¿e znajduje siê w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniaj±cej wykonanie zamówienia a/ O¶wiadczenie Wykonawcy w trybie art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówieñ Publicznych - za³. nr 4 do SIWZ W celu potwierdzenia, ¿e nie podlega wykluczeniu z postêpowania o udzielenie zamówienia z art. 24 ust. 1 i 2 ustawy a/ O¶wiadczenie Wykonawcy w trybie art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówieñ Publicznych - za³. nr 4 do SIWZ Ponadto Wykonawca powinien za³±czy³ do oferty : a/ Wype³niony i podpisany formularz ofertowy wg za³±czonego wzoru, - za³. nr 1 do niniejszej SIWZ. b/ pe³nomocnictwo do reprezentowania wykonawcy w postêpowaniu albo do reprezentowania wykonawcy w postêpowaniu i do zawarcia umowy, je¿eli osoba reprezentuj±ca Wykonawcê w postêpowaniu o udzielenie zamówienia nie jest wskazana jako upowa¿niona do jego reprezentowania we w³a¶ciwym rejestrze lub ewidencji dzia³alno¶ci gospodarczej Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przedk³ada dokumenty, o których mowa w §2 Rozporz±dzenia Prezesa Rady Ministrów z dn. 19 maja 2006r (Dz. U. nr 87, poz. 605 z dnia 24 maja 2006r) w sprawie rodzajów dokumentów, jakich mo¿e ¿±daæ Zamawiaj±cy od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mog± byæ sk³adane. § 2. 1. Je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w § 1 ust. 1: 1) pkt 2, 3 i 5 - sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci, b) nie zalega z uiszczaniem podatków, op³at, sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne i zdrowotne albo ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu, c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania siê o zamówienie; 2) pkt 4 - sk³ada za¶wiadczenie w³a¶ciwego organu s±dowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotycz±, w zakresie okre¶lonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy. 2. Dokumenty, o których mowa w ust. 1 pkt 1 lit. a i c oraz pkt 2, powinny byæ wystawione nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert. Dokument, o którym mowa w ust. 1 pkt 1 lit. b, powinien byæ wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert. 3. Je¿eli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa w ust. 1, zastêpuje siê je dokumentem zawieraj±cym o¶wiadczenie z³o¿one przed notariuszem, w³a¶ciwym organem s±dowym, administracyjnym albo organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania. Przepis ust. 2 stosuje siê odpowiednio. Oferta oraz wszystkie wymagane za³±czniki wymagaj± podpisu osób uprawnionych do reprezentowania Oferenta, zgodnie z wymaganiami ustawowymi. W przypadku, kiedy ofertê sk³ada kilka podmiotów wspólnie, ofertê oraz wszystkie za³±czniki musz± byæ podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania ka¿dego z podmiotów. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielnie zamówienia winni ustanowiæ pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego postêpowania. Do oferty nale¿y za³±czyæ pe³nomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców ewentualnie umowê o wspó³dzia³aniu, z której bêdzie wynikaæ przedmiotowe pe³nomocnictwo, o ile nie wynika to z innych dokumentów za³±czonych przez Wykonawcê. Sposób oceny spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Ocena spe³nienia powy¿szych warunków bêdzie dokonywana metod± spe³nia - nie spe³nia, w oparciu o wymagane dokumenty i o¶wiadczenia do³±czone do oferty. Z tre¶ci za³±czonych dokumentów musi wynikaæ jednoznacznie, i¿ Wykonawca spe³ni³ w/w warunki. Nie spe³nienie warunków okre¶lonych w pkt. IV skutkowaæ bêdzie wykluczeniem wykonawcy z postêpowania z zastrze¿eniem art. 26 ustawy. Uzupe³nienie wymaganych dokumentów jest mo¿liwe po up³ywie terminu sk³adania ofert na podstawie art.. 26 ust. 3. 8. Oferta oraz wszystkie wymagane za³±czniki wymagaj± podpisu osób uprawnionych do reprezentowania Oferenta, zgodnie z wymaganiami ustawowymi. W przypadku, kiedy ofertê sk³ada kilka podmiotów wspólnie, ofertê oraz wszystkie za³±czniki musz± byæ podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania ka¿dego z podmiotów. 9. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielnie zamówienia winni ustanowiæ pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego postêpowania. Do oferty nale¿y za³±czyæ pe³nomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców ewentualnie umowê o wspó³dzia³aniu, z której bêdzie wynikaæ przedmiotowe pe³nomocnictwo, o ile nie wynika to z innych dokumentów za³±czonych przez Wykonawcê. 10. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia: - wymagane w pkt 1a, 1b, 1c, 3a, 4a niniejszej czê¶ci dokumenty winien z³o¿yæ ka¿dy Wykonawca. Pozosta³e dokumenty wymagane w niniejszej czê¶ci winny byæ z³o¿one wspólnie przez Wykonawców. 11. Je¿eli ofertê sk³ada Konsorcjum firm nale¿y do niej do³±czyæ list intencyjny Konsorcjum. Zamawiaj±cy bezwzglêdnie wymaga, aby list intencyjny Konsorcjum:- upowa¿nia³ jednego z cz³onków Konsorcjum (g³ównego partnera) jako osobê prawn± i reprezentuj±c± wskazan± osobê fizyczn± do wystêpowania w imieniu ka¿dego z pozosta³ych partnerów Konsorcjum we wszystkich sprawach zwi±zanych z ofert± oraz umow±, - stwierdza³, ¿e partnerzy Konsorcjum bêd± odpowiadaæ solidarnie za ca³o¶æ podjêtych zobowi±zañ w ramach realizacji zadania - zostanie zawarta umowa Konsorcjum z notarialnie potwierdzonymi podpisami na czas trwania kontraktu, powiêkszona o okres obowi±zywania gwarancji i rêkojmi. 12. Sposób oceny spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Ocena spe³nienia powy¿szych warunków bêdzie dokonywana metod± spe³nia - nie spe³nia, w oparciu o wymagane dokumenty i o¶wiadczenia do³±czone do oferty. Z tre¶ci za³±czonych dokumentów musi wynikaæ jednoznacznie, i¿ Wykonawca spe³ni³ w/w warunki. 13. Nie spe³nienie warunków okre¶lonych w pkt. IV skutkowaæ bêdzie wykluczeniem wykonawcy z postêpowania z zastrze¿eniem art. 26 ustawy. 14. Uzupe³nienie wymaganych dokumentów jest mo¿liwe po up³ywie terminu sk³adania ofert na podstawie art.. 26 ust. 3. Forma dokumentów: Wszystkie dokumenty za³±czone do oferty musz± byæ przedstawione w formie orygina³ów lub kserokopii po¶wiadczonej za zgodno¶æ z orygina³em przez osobê upowa¿nion± do reprezentowania wykonawcy na ka¿dej zapisanej stronie po¶wiadczonego dokumentu (po¶wiadczenie za zgodno¶æ z orygina³em musi byæ dokonane przez osoby upowa¿nione do reprezentowania wykonawcy). Gdy przedstawiona kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi w±tpliwo¶ci, co do jej prawdziwo¶ci, zamawiaj±cy mo¿e sprawdziæ jej prawdziwo¶æ w inny sposób, mo¿e on ¿±daæ przedstawienia orygina³u lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu. Dokumenty sporz±dzone w jêzyku obcym s± sk³adane wraz z t³umaczeniem na jêzyk polski, po¶wiadczone przez osoby upowa¿nione do reprezentowania Wykonawcy. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, po¶wiadczenia za zgodno¶æ z orygina³em powinien dokonaæ Pe³nomocnik.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najni¿sza cena.

IV.2.2) Wykorzystana bêdzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostêpna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.jablonka.pl.
Specyfikacjê istotnych warunków zamówienia mo¿na uzyskaæ pod adresem: Urz±d Gminy Jab³once, ul. 3-go Maja 1, 34-480 Jab³onka.

IV.3.4) Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu lub ofert: 09.10.2009 godzina 10:00, miejsce: Urz±d Gminy Jab³onka, ul. 3-go Maja 1, 34-480 Jab³onka pokój nr 1 - sekretariat. Otwarcie ofert nast±pi dnia 9 pa¼dziernika 2009r. o godz. 10.05, w siedzibie Zamawiaj±cego pok. nr 110..

IV.3.5) Termin zwi±zania ofert±: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert).

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.