eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kraków › Dostawa i montaż mebli dla jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Rolniczego im Hugona Kołłątaja w Krakowie Nr zamówieniaDZP - 291 - 3387/2014

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-09-22

Kraków: Dostawa i montaż mebli dla jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Rolniczego im Hugona Kołłątaja w Krakowie Nr zamówienia: DZP - 291 - 3387/2014
Numer ogłoszenia: 314080 - 2014; data zamieszczenia: 22.09.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie , al. Mickiewicza 21, 31-120 Kraków, woj. małopolskie, tel. 012 6624413, faks 012 6624410.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.dzp.ur.krakow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa i montaż mebli dla jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Rolniczego im Hugona Kołłątaja w Krakowie Nr zamówienia: DZP - 291 - 3387/2014.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest dostawa i montaż mebli dla jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Rolniczego im. Hugona Kołłątaja w Krakowie, zwanych dalej /meblami/. 2. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych w zakresie 4 zadań: Zadanie nr 1 - meble dla Zespołu Laboratoriów Wydziału - Wydział Inżynierii Produkcji i Energetyki, 30-149 Kraków, ul. Balicka 116B. Zadanie nr 2 - meble dla Zespołu Laboratoriów Wydziału, Wydział Inżynierii Produkcji i Energetyki, 30-1 49 Kraków, ul. Balicka 116B. Zadanie nr 3 - meble dla Katedry Agrotechniki i Ekologii Rolniczej, Wydział Rolniczo- Ekonomiczny, 31-120 Kraków, al. Mickiewicza 21. Zadanie nr 4 - meble dla Instytutu Produkcji Roślinnej Zakład Szczegółowej Uprawy Roślin, 310129 Kraków, al. Mickiewicza 21.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.10.00.00-3, 39.12.11.00-7, 39.13.00.00-2, 39.11.20.00-0.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 4.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 14.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Każdy wykonawca przystępujący do przetargu obowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert tj. do dnia 30.09.2014 r. godz.11:00, w wysokości: Nr zadania Kwota wadium w zł. Zadanie nr 1 100,00 Zadanie nr 2 50,00 Zadanie nr 3 190,00 Zadanie nr 4 190,00 Całość zamówienia 530,00

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie zgodnie z formułą /spełnia - nie spełnia/ w oparciu o oświadczenia i dokumenty określone w pkt. VII A i B specyfikacji istotnych warunków zamówienia, które wykonawca zobowiązany jest złożyć łącznie z ofertą (z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy)

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W tym celu wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zrealizował co najmniej dwie dostawy mebli, każda o wartości nie mniejszej niż cena brutto oferty (suma cen brutto zadań których realizację wykonawca oferuje)

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie zgodnie z formułą /spełnia - nie spełnia/ w oparciu o oświadczenia i dokumenty określone w pkt. VII A i B specyfikacji istotnych warunków zamówienia, które wykonawca zobowiązany jest złożyć łącznie z ofertą (z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy)

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie zgodnie z formułą /spełnia - nie spełnia/ w oparciu o oświadczenia i dokumenty określone w pkt. VII A i B specyfikacji istotnych warunków zamówienia, które wykonawca zobowiązany jest złożyć łącznie z ofertą (z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy)

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie zgodnie z formułą /spełnia - nie spełnia/ w oparciu o oświadczenia i dokumenty określone w pkt. VII A i B specyfikacji istotnych warunków zamówienia, które wykonawca zobowiązany jest złożyć łącznie z ofertą (z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy)

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Wypełniony druk /Oferta/ - stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ. Druk /OFERTA/ wraz ze stanowiącymi jego integralną część załącznikami (dokumenty, dla których zamawiający określił wzory w formie załączników do niniejszej SIWZ) winny zostać wypełnione przez wykonawcę ściśle wg warunków i postanowień zawartych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, bez dokonywania modyfikacji wzorów załączników. 2. Opis Przedmiotu Zamówienia - Formularz Cenowy - stanowiący załącznik nr 1A. 3. Oryginał lub kopię pełnomocnictwa albo inny dokument (np. kopia aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji o działalności gospodarczej) osoby/osób podpisującej/cych ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu wykonawcy składającego ofertę wraz z dokumentem potwierdzającym, że pełnomocnictwo zostało udzielone przez osoby upoważnione do działania w imieniu wykonawcy W przypadku złożenia kopii pełnomocnictwa, musi być ona potwierdzona /za zgodność z oryginałem/ notarialnie. Wymagana jest forma, rodzaj i zakres pełnomocnictwa właściwy do poszczególnych czynności. 4. Oświadczenie wykonawcy o przynależności bądź braku przynależności do grupy kapitałowej składane na podstawie art. 26 ust. 2d ustawy Pzp - stanowiące załącznik nr 2a do SIWZ

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.dzp.ur.krakow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie, al. Mickiewicza nr 21, pok. nr 37 - Dział Zamówień Publicznych.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 30.09.2014 godzina 11:00, miejsce: Ofertę należy złożyć w budynku głównym Uniwersytetu Rolniczego im. Hugona Kołłątaja w Krakowie, al. Mickiewicza nr 21, pok. nr 37 - Dział Zamówień Publicznych.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Zadanie nr 1 - meble dla Zespołu Laboratoriów Wydziału - Wydział Inżynierii Produkcji i Energetyki, 30-149 Kraków, ul. Balicka 116B.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Krzesła szkolne z pulpitem - 10 szt., - Krzesło z pulpitem dla praworęcznych - pulpit składany, plastikowy, zaokrąglone wierzchołki i boki - siedzisko i oparcie miękkie, tapicerowane - kolor tapicerki dostosowany do istniejących krzeseł - stelaż czarny, malowany proszkowo - wymiary: wys. 79,0 cm, szer. 56,0 cm - wymiary pulpitu 26/35/17 krzesło szkolne nie gorsze niż ISO T - standard lub produkt równoważny. 2. Krzesło szkolne z pulpitem - 5 szt. - krzesło z pulpitem dla leworęcznych - pulpit składany, plastikowy, zaokrąglone wierzchołki i boki - siedzisko i oparcie miękkie, tapicerowane - kolor tapicerki dostosowany do istniejących już krzeseł - stelaż czarny, malowany proszkowo - wymiary: wys. 79,0 cm, szer. 56,0 cm - wymiary pulpitu 26/35/17 cm krzesło szkolne nie gorsza niż ISO T - standard lub produkt równoważny. 3. Krzesło szkolne - 34 szt. - siedzisko i oparcie miękkie, tapicerowane - stelaż wykonany z profilu stalowego, pomalowany proszkowo - stelaż czarny - wymiary: wys. 79,0 cm, szer. 56,0 cm - kolor tapicerki do istniejących już krzeseł krzesło szkolne nie gorszy niż ISO - standard lub produkt równoważny Rodzaj i kolor krzesła dostosowany do istniejących już krzeseł..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.10.00.00-3, 39.12.11.00-7, 39.13.00.00-2, 39.11.20.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 14.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Zadanie nr 2 - meble dla Zespołu Laboratoriów Wydziału, Wydział Inżynierii Produkcji i Energetyki, 30-1 49 Kraków, ul. Balicka 116B..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Stolik szkolny dwuosobowy - 18 szt. - wymiary blatu: 130 x 50 [cm] - blat wykończony PCV o grubości 2[mm] - kolor płyty buk - szt. 16 - kolor płyty olcha - szt. 2 - stelaż czarny - stelaż fi 25 [mm] - wzrost użytkownika 174-207[cm], rozmiar nr 7 - zgodny z Cobrabid stolik szkolny dwuosobowy nie gorszy niż Oskar lub produkt równoważny.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.10.00.00-3, 39.12.11.00-7, 39.13.00.00-2, 39.11.20.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 14.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Zadanie nr 3 - meble dla Katedry Agrotechniki i Ekologii Rolniczej, Wydział Rolniczo- Ekonomiczny, 31-120 Kraków, al. Mickiewicza 21..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Fotel gięty - 2 szt. - siedzisko tapicerowane, - kolor stelaża i tapicerki do uzgodnienia - nogi gięte i profilowane drewniane - wymiary: szer. 64 cm, gł. 70 cm, wys. 90 cm. 2. Stolik kawowy - okolicznościowy - 1 szt. - wymiary: szer. 50 cm, gł. 65 cm, wys. 72 cm - stolik wykonany z płyty laminowanej o gr. 18 mm, obrzeża PCV o gr. 2 mm w kolorze płyty - kolor do uzgodnienia - pod blatem półka - nogi drewniane proste - kolor okleiny do uzgodnienia. 3. Biurko pod komputer - 1 szt. - biurko wykonane z płyty melaminowanej o gr. 18 mm - kolor do uzgodnienia - obrzeże PCV 2 mm w kolorze płyty - wymiary: wys. 76 cm x dł. 167 cm x gł. 77 cm - grubość blatu 25 mm, obrzeże PCV 2 mm - z lewej strony szuflada o szer. 40 cm - poniżej szafka z półką w środku - szafka zamykane na zamek - w części środkowej pod blatem półka na klawiaturę 35 x 60 cm na prowadnicach - z prawej strony 4 szuflady tej samej wysokości, o szer. 40 cm na prowadnicach łożyskowych, zamykane na zamek - obok wnęka na komputer szer. prześwitu 25 cm tył zabudowany od połowy wysokości - uchwyty metalowe 128 mm - tył biurka zabudowany od góry - w blacie otwór na kable z maskownicą plastikową. 4. Szafa biurowa - 2 szt. - wymiary: szer. 80 x wys. 220 x głęb. 56 cm - wykonana z płyty melaminowanej o gr. 18 mm, kolor do uzgodnienia - obrzeże oklejone z PCV 2 mm - kolor okleiny do uzgodnienia - dolna część wys. 70 cm dwudrzwiowa zamykana zamkiem - wewnątrz półka; górna część wys. 142 cm - zamykana zamkiem, wewnątrz 3 półki - uchwyty metalowe 128 mm - szafa osadzona na cokoliku - 6 cm 5. Szafa ubraniowa 1 szt. - wymiary: szer. 60 x wys. 220 x głęb. 56 cm - wykonana z płyty melaminowanej o gr. 18 mm, kolor do uzgodnienia - obrzeże oklejone z PCV 2 mm - kolor okleiny do uzgodnienia - zamykana zamkiem - lewostronnie otwierana, uchwyt metalowy 128 mm - szafa osadzona na cokoliku - 6 cm - w górnej części półka, pod półką uchwyt na wieszaki. Wszystkie 3 szafy skręcone na miejscu w całość za pomocą śrub łączących. 6. Szafka z nadstawką 1 szt. - z płyty melaminowanej o gr. 18 mm, kolor do uzgodnienia - obrzeże oklejone z PCV 2 mm - kolor okleiny do uzgodnienia - wymiary szafki: szer. 80 cm, głęb. 77 cm, wys. 76 cm. Ze względu na umiejscowienie gniazd elektrycznych (w trakcie realizacji) głębokość szafki do ustalenia - szafka dwudrzwiowa zamykana na zamek - wewnątrz półka, uchwyty metalowe 128 mm - nadstawka wymiary: wys. 110 cm, głęb. 35 cm, 2 półki regulowane - szafka osadzona na cokoliku - 6 cm. 7. Szafka wisząca kuchenna (do ciemni) - 1 szt. - wykonana z płyty melaminowanej o gr. 18 cm, kolor dopasowany do istniejących już mebli - obrzeże oklejone z PCV 2 mm - kolor okleiny i rodzaj uchwytów do uzgodnienia - dopasowany do szafki już istniejącej - wymiary: szer. 80 cm, głęb. 30 cm, wys. 70 cm. - szafka dwudrzwiowa - wewnątrz 2 półki. 8. Szafka wisząca kuchenna (do ciemni) - 1 szt. - wykonana z płyty melaminowanej o gr. 18 cm, kolor dopasowany do istniejących już mebli - obrzeże oklejone z PCV 2 mm - kolor okleiny i rodzaj uchwytów dopasowany do szafki już istniejącej - wymiary: szer. 60 cm, głęb. 30 cm, wys. 70 cm. - szafka dwudrzwiowa - wewnątrz 2 półki..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.10.00.00-3, 39.12.11.00-7, 39.13.00.00-2, 39.11.20.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 14.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Zadanie nr 4 - meble dla Instytutu Produkcji Roślinnej Zakład Szczegółowej Uprawy Roślin, 310129 Kraków, al. Mickiewicza 21..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Szafka biurowa 4 szt. - wymiary: wys. 220 cm, szer. 75 cm, gł. 56 cm - płyta meblowa Maria Luiza o grubości 18 mm - wszystkie krawędzie wykończone PCV 2 mm - dolna część szafki - wys. 74 cm - dwudrzwiowa, zamykana na zamek - wewnątrz 1 półka - górna część szafki - wys. 140 cm - dwudrzwiowa, zamykana na zamek - wewnątrz 3 półki - uchwyty metalowe 128 mm - plecy wykonanie z płyty meblowej - szafka osadzona na cokoliku - 6 cm. 2. Stolik - 1 szt. - wymiary: wys. 76 cm, szer. 110 cm, gł. 70 cm - stolik wykonany z płyty meblowej Maria Luiza o grubości 30 mm - wszystkie krawędzie wykończone PCV 2 mm - nogi metalowe satynowe okrągłe. 3. Szafka - 1 szt. - wymiary: wys. 65 cm, szer. 130 cm, gł. 70 cm - płyta meblowa Maria Luiza o grubości 18 mm - blat szafki wykonany z płyty meblowej o grubości 30 mm - wszystkie krawędzie wykończone PCV 2 mm - tył pełna płyta - w środku 1 półka - szafka osadzona na cokoliku wys. 6 cm. 4. Szafka - 1 szt. - wymiary: wys. 66 cm, szer. 105 cm, gł. 55 cm - płyta meblowa Maria Luiza o grubości 18 mm - blat szafki wykonany z płyty meblowej o grubości 30 mm - wszystkie krawędzie wykończone PCV 2 mm - tył pełna płyta - w środku 1 półka - uchwyty metalowe 128 mm - szafka osadzona na cokoliku wys. 6 cm 5. Biurko - 1 szt. - wymiary: wys. 75 cm, szer. 125cm, gł. 65 cm - płyta meblowa Maria Luiza o grubości 18 mm - wszystkie krawędzie wykończone PCV 2 mm - pod blatem półka na klawiaturę - półka wysuwana spod blatu na prowadnicach łożyskowanych - tył pełna płyta - z prawej części wnęka na komputer - 27 cm - blat grubości 30 mm - w blacie otwór na kable z maskownicą plastikową. 6. Wieszak stojący - 1 szt. - metalowy chromowany cr-39 - wysokość 2 m..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.10.00.00-3, 39.12.11.00-7, 39.13.00.00-2, 39.11.20.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 14.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.