eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Rytro › Przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu na terenie Gminy Rytro - Dostawa zestawów komputerowych wraz z oprogramowaniem.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-11-18

Rytro: Przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu na terenie Gminy Rytro - Dostawa zestawów komputerowych wraz z oprogramowaniem.
Numer ogłoszenia: 302207 - 2011; data zamieszczenia: 18.11.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Rytro , 265, 33-343 Rytro, woj. małopolskie, tel. 018 446 90 40, faks 018 446 90 40.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.rytro.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu na terenie Gminy Rytro - Dostawa zestawów komputerowych wraz z oprogramowaniem..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dostawa i instalacja 30 szt. stacjonarnych zestawów komputerowych, zgodnych z poniższą specyfikacją, w domach prywatnych 30 Beneficjentów Ostatecznych (po 1 komplecie) na terenie administracyjnym Gminy Rytro oraz świadczenie usług serwisowych i wsparcia technicznego dla Beneficjentów Ostatecznych.Wymagane minimalne parametry techniczne sprzętu komputerowego Zestaw komputerowy stacjonarny do użytku domowego.Procesor: Procesor zapewniający uzyskanie w teście 3DMark Vantage 1.0.1 min.: 3DMark Result - 4440, GPU Score - 4200. W przypadku użycia przez wykonawcę testów wydajności zamawiający zastrzega sobie, iż w celu sprawdzenia poprawności przeprowadzenia testów wykonawca musi dostarczyć zamawiającemu oprogramowanie testujące, oba równoważne porównywalne zestawy oraz dokładny opis użytych testów wraz z wynikami w celu ich sprawdzenia w terminie nie dłuższym niż 3 dni od otrzymania zawiadomienia od Zamawiającego. Do procesora będzie dołączony system chłodzenia zapewniający poprawną pracę zestawu.Pamięć RAM: Minimum 4 GB wolne min 2 złącza.Karta graficzna: Zewnętrzna, min 1 GB RAM. złącza DVI, VGA i HDMI, wydajność: 3D Mark Vantage: Entry -10000, Performance - 1600.Karta dźwiękowa: Dopuszcza się stosowanie karty zintegrowanej z płytą główną.Karta sieciowa: Ethernet 10/100/1000 Mbps, RJ45, dopuszcza się stosowanie karty zintegrowanej z płytą główną.Płyta główna: Płyta główna przystosowana do obsługi zaproponowanego procesora oraz pamięci. Chipset dostosowany do oferowanego procesora i pamięci. Liczba gniazd pamięci minimum: 4. Częstotliwość szyny pamięci: min. 1333 MHz.Porty:Minimum 2 wolne złącza PCI,Minimum 1 złącze PCI-E 16x,Minimum 1 złącze PCI-E 1x,Minimum 7 złączy USB 2.0 - z czego co najmniej 2 na panelu przednim i 4 z tyłu obudowy,Minimum 2 złącza SATA II Dysk twardy: Rodzaj dysku: Standardowy (nośnik magnetyczny), format szerokości: 3,5 cali,pojemność dysku: Minimum 500 GB,typ napędu: Wewnętrzny.Napęd optyczny: Technologia optyczna /zapis/: CD/DVD,zapewniająca możliwość nagrywania na nośnikach o pojemności 8,5 GB,czas dostępu /CD/: maksimum 120 ms,czas dostępu (DVD): maksimum 140 ms,pojemność bufora: minimum 2 MB,interfejs: Serial ATA lub równoważny, odczytywane formaty dysków (DVD): DVD?R, DVD?RW, DVD-ROM, DVD-RAM, DVD?R DL,klasa szybkości odczytu CD-ROM - minimum 48 x,klasa szybkości zapisu CD-RW - minimum 32 x,klasa szybkości zapisu DVD-R - minimum 22 x,klasa szybkości zapisu DVD+R - minimum 22 x,klasa szybkości zapisu DVD-RA - minimum 12 x,klasa szybkości odczytu DVD+R (dwuwarstwowa) - minimum 12 x,klasa szybkości zapisu DVD+R (dwuwarstwowa) - minimum 16 x,klasa szybkości odczytu DVD-R (dwuwarstwowa) - minimum 12 x,klasa szybkości zapisu DVD-R (dwuwarstwowa) - minimum 12 x,do urządzenia będzie dołączone oprogramowanie pozwalające na nagrywanie obsługiwanych formatów płyt CD/DVD, odtwarzanie dysków CD/DVD, tworzenie kopii zapasowych, zgodne z zaproponowanym systemem operacyjnym.Czytnik kart: Obsługujący następujące rodzaje kart pamięci: xD-Picture Card, Memory Stick, Memory Stick Du, Memory Stick Pro, SecureDigital, mini SecureDigital, CompactFlash, CompactFlash II, IBM MicroDrive, MultiMediaCard, RS MultiMedia Card, SecureDigital Card High-Capacity (SDHC), Typ czytnika: wewnętrzny.Klawiatura: Rodzaj klawiatury: Internetowa, Multimedialna. typ złącza: PS2 lub USB,bezpośredni dostęp do internetu, muzyki i wideo (poprzez dodatkowe programowalne przyciski),przyciski do sterowania muzyką i odtwarzaniem wideo, programowalne przyciski do uruchamiania e-mail, itp. układ polski programisty,tego samego producenta co mysz. Mysz: Rodzaj myszy: Optyczna typ złącza: PS2 lub USB,liczba przycisków: 3, Pokrętło (rolka): 1, rozdzielczość minimum: 1000 DPI, tego samego producenta co klawiatura.Obudowa: Rodzaj obudowy dostosowany do zaproponowanych komponentów,ilość kieszeni 3,5 (Zew.): minimum 1,ilość kieszeni 5,25 (Zew.): minimum 1,ilość kieszeni 3,5 (Wew.)minimum 2,cechy dodatkowe: minimum dwa załącza USB na przednim panelu, złącza audio (słuchawki+ mikrofon) na przednim panelu, obudowa powinna być wykonana z materiałów dobrej jakości o stonowanej kolorystyce.Zasilacz: Moc zasilacza minimum 350W, aktywne PFC. Zasilacz dostosowany do zaproponowanego zestawu - o sprawności co najmniej 80+. Głośniki: Głośniki przeznaczone do współpracy z komputerem,ilość głośników: minimum 2,moc głośnika satelitarnego RMS: minimum 1.50 W,częstotliwość przenoszenia od maksimum 80.00 Hz,częstotliwość przenoszenia do minimum 20.00 kHz,ekranowanie magnetyczne,regulacja głośności,wyjście słuchawkowe. System operacyjny: Spełniający warunki:Funkcja dokonywania aktualizacji i poprawek systemu przez Internet oraz centralnie za pomocą dostarczonego systemu aktualizacji zdalnej. Darmowe aktualizacje w ramach wersji systemu operacyjnego przez Internet (niezbędne aktualizacje, poprawki, biuletyny bezpieczeństwa muszą być dostarczane bezpłatnie) - wymagane podanie nazwy strony serwera WWW.Internetowa aktualizacja zapewniona w języku polskim.Wbudowana zapora internetowa (firewall) dla ochrony połączeń internetowych.Zlokalizowane w języku polskim, co najmniej następujące elementy: menu, przeglądarka internetowa, pomoc, komunikaty systemowe.Wsparcie dla większości powszechnie używanych urządzeń peryferyjnych (drukarek, urządzeń sieciowych, standardów USB, Plug&Play, Wi-Fi).Praca systemu w trybie graficznym.Funkcja zdalnej konfiguracji, administrowania oraz aktualizowania systemu.Zamawiający wymaga, aby dla oferowanego systemu był dostępny zorganizowany system szkoleń i materiały edukacyjne w języku polskim. Wbudowany system pomocy w języku polskimSystem operacyjny jest wyposażony w mechanizmy przystosowania stanowiska dla osób niepełnosprawnych (np. słabo widzących). Warunki licencji systemu operacyjnego pozwalające na użyczanie komputerów wraz z zainstalowanym oprogramowaniem osobom trzecim (beneficjentom projektu) bez dodatkowych opłat.Oprogramowanie: Oprogramowanie antywirusowe i firewall chroniący przed zagrożeniami związanymi z korzystaniem z internetu, z licencją na 3 letni dostęp do aktualnej bazy wirusów i zagrożeń. Oprogramowanie zainstalowane na komputerze. Oprogramowanie pozwalające na zabezpieczenie niepełnoletnich użytkowników przed dostępem do treści dla nich nieprzeznaczonych znajdujących się w internecie. Pakiet aplikacji biurowych: edytor tekstów, arkusz kalkulacyjny, tworzenie prezentacji multimedialnych OEM Office 2010 dla użytkowników domowych.Monitor: Ekran ciekłokrystaliczny z podświetlaniem typu LED,Minimum 21,5, rozdzielczość minimum: 1920x1080 przy 60Hz, kontrast minimum 1000:1, jasność minimum 300 cd/m2, złącza DVI-D, D-Sub, czas reakcji matrycy maksimum 5 ms, kąt widzenia minimum pion/poziom 160/170 stopni,zdejmowana podstawa oraz otwory montażowe w obudowie,Monitor musi posiadać certyfikaty: TCO 03 lub nowszy.Listwa zasilająca: ilość gniazd min 5 szt.,długość kabla 3 m,wyłącznik tak, bezpiecznik, tłumik przeciwzakłóceniowy, ochrona przeciwprzepięciowa.Drukarka: Laserowa monochromatyczna, rozdzielczość min. 600X600 dpi, możliwość druku z prędkością 18 stron/min.zestaw tonera/rów o łącznej wydajności: 1500 stron przy pokryciu 5% strony A4 zgodnie ze standardem ISO / IEC 19752,złącza port USB. Wsparcie techniczne producenta: Dostęp do najnowszych sterowników oraz uaktualnień na stronie producenta zestawu realizowany poprzez podanie na dedykowanej stronie internetowej producenta numeru seryjnego lub modelu komputera. Do oferty należy dołączyć link do strony. Warunki gwarancji:36 miesięcy od daty dostawy w miejscu instalacji komputera. W okresie gwarancji Wykonawca zobowiązuje się reagować na telefoniczne (przez uprawnioną osobę ze strony Zamawiającego) zgłoszenie serwisowe, czas reakcji serwisu wynosi maksymalnie 48 godzin w miejscu instalacji sprzętu. Reakcja powinna skutkować usunięciem usterki. W przypadku niemożności dokonania naprawy gwarancyjnej (w ciągu 48 godzin od momentu zgłoszenia) w miejscu użytkowania sprzętu, Wykonawca zobowiązuje się zapewnić na czas naprawy sprzęt zastępczy o parametrach nie gorszych niż sprzęt zabrany do naprawy. W przypadku niemożności dokonania naprawy gwarancyjnej w ciągu 14 dni od daty zabrania przez Wykonawcę sprzętu do naprawy Wykonawca winien wymienić sprzęt na nowy wolny od wad. Rozwiązania równoważne: Zamawiający informuje, że ilekroć przedmiot zamówienia określony w SIWZ opisany jest przez wskazanie znaku towarowego, patentu lub pochodzenia dopuszcza się rozwiązania równoważne, z zastrzeżeniem, iż proponowane rozwiązania (materiały, urządzenia) będą posiadały parametry: techniczne nie gorsze niż wymagane przez Zamawiającego, wymagane atesty, spełniały normy. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert równoważnych w zakresie zaproponowanych materiałów i urządzeń przedstawionych w dokumentacji technicznej pod warunkiem, że będą posiadały nie gorsze parametry techniczne i nie będą powodować konieczności zmiany dokumentacji projektowej. W przypadku zaproponowania w ofercie materiałów równoważnych, należy załączyć do oferty foldery, dane techniczne i aprobaty techniczne tych materiałów. Zaoferowane urządzenia i materiały równoważne muszą posiadać stosowne, wymagane przepisami prawa atesty lub dopuszczenia do obrotu gospodarczego tak aby zamawiający mógł sprawdzić czy odpowiadają one wymaganiom postawionym w SIWZ. W przypadku wątpliwości na Wykonawcy będzie spoczywał obowiązek udowodnienia, ze oferowany sprzęt jest równoważny..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.21.30.00 - Komputery osobiste 72.00.00.00 - Usługi informatyczne: konsultacyjne, opracowywania oprogramowania, internetowe i wsparcia .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie spełniony jeżeli wykonawca złoży stosowne oświadczenie o spełnieniu tego warunku - oświadczenie o spełnienie warunków udziału w postępowaniu wg wzoru załącznik nr 2 do SIWZ

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie spełniony jeżeli wykonawca złoży stosowne oświadczenie o spełnieniu tego warunku - oświadczenie o spełnienie warunków udziału w postępowaniu wg wzoru załącznik nr 2 do SIWZ

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie spełniony jeżeli wykonawca złoży stosowne oświadczenie o spełnieniu tego warunku - oświadczenie o spełnienie warunków udziału w postępowaniu wg wzoru załącznik nr 2 do SIWZ

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie spełniony jeżeli wykonawca złoży stosowne oświadczenie o spełnieniu tego warunku - oświadczenie o spełnienie warunków udziału w postępowaniu wg wzoru załącznik nr 2 do SIWZ

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie spełniony jeżeli wykonawca złoży stosowne oświadczenie o spełnieniu tego warunku - oświadczenie o spełnienie warunków udziału w postępowaniu wg wzoru załącznik nr 2 do SIWZ

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1.wypełniony druk oferty, który stanowi załącznik nr 1 do SIWZ, 2.informację teleadresową stanowi załącznik nr 4 do SIWZ, 3.pełnomocnictwo dla osoby składającej ofertę w przypadku działania Wykonawcy przez pełnomocnika, 4.pełnomocnictwo dla pełnomocnika ustanowionego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie: 1) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, każdy z warunków określonych art. 22 ust. 1 ustawy Pzp winien spełniać, co najmniej jeden z tych wykonawców albo wszyscy ci wykonawcy wspólnie, 2) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki określone w art. 24 ustawy - Pzp powinien spełniać każdy z wykonawców samodzielnie.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1) Zamawiający zgodnie z treścią art. 144 ust.1 ustawy Prawo Zamówień publicznych przewiduje możliwość zmiany postanowień treści umowy, w następujących przypadkach: a) Konieczność przedłużenia terminu umownego z powodu: - działania siły wyższej, tj. wyjątkowego zdarzenia lub - okoliczności, ( np. przeszkody atmosferyczne o charakterze katastrof) Nie uważa się za czynnik zakłócający wpływ czynników atmosferycznych w czasie realizacji robót, który przy składaniu ofert musi być normalnie brany pod uwagę. - z przyczyn zależnych od Zamawiającego, tj. z powodu nadzwyczajnych zdarzeń gospodarczych niezależnych od Zamawiającego, których Zamawiający nie mógł przewidzieć w chwili zawarcia umowy, b) ograniczenie zakresu usługi wynikające z wprowadzenia zmian które wynikły w trakcie realizacji usługi i były konieczne w celu prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia . 2) w przypadku żądania przedłużenia terminu umownego zostanie przeprowadzona następująca procedura: W ciągu 10 dni od chwili uświadomienia sobie, że może wystąpić opóźnienie Wykonawca powiadomi Zamawiającego o zamiarze ubiegania się o przedłużenie terminu wykonania, do czego Wykonawca może uważać się upoważniony i następnie dostarczy Zamawiającemu tak szybko, jak to uzasadnione w danych okolicznościach - wyczerpujące i szczegółowe uzasadnienie swojego wniosku, aby mógł on być przeanalizowany w terminie. Zamawiający przyzna takie przedłużenie terminu wykonania, jakie może być uzasadnione, albo powiadomi Wykonawcę, że nie przysługuje mu prawo do przedłużenia terminu wykonania umowy. 3) Warunkiem dokonania zmian postanowień umowy jest zgoda obu stron wyrażona na piśmie pod rygorem nieważności takiej zmiany w formie aneksu do umowy. 4) W przypadku takich zmian jak; adres, nr rachunku bankowego, czy personelu technicznego obsługi robót, wystarczy pisemne poinformowanie Zamawiającego. 5) Zamawiający zastrzega sobie możliwość dokonania zmiany w umowie wynikających z Zaleceń Instytucji Wdrażającej Programy Operacyjny Innowacyjna Gospodarka.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.rytro.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Rytro 33-343 Rytro 265.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 28.11.2011 godzina 10:00, miejsce: Dziennik Podawczy Urzędu Gminy Rytro 33-343 Rytro 265 - Sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Program współfinansowany ze środków UE - Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 8. Oś priorytetowa: Społeczeństwo Informacyjne - zwiększanie innowacyjności gospodarki, Działanie 8.3. Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu - eInclusion..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.