eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Stoszowice › Dostawa fabrycznie nowego średniego samochodu ratowniczo- gaśniczego dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Budzowie



Ogłoszenie z dnia 2016-08-10

Ogłoszenie nr 300745 - 2016 z dnia 2016-08-10 r.

Stoszowice: Dostawa fabrycznie nowego średniego samochodu ratowniczo- gaśniczego dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Budzowie
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie


Nazwa projektu lub programu
Dostawa fabrycznie nowego średniego samochodu ratowniczo- gaśniczego dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Budzowie

O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych

nie


Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
nie dotyczy

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:nie dotyczy
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

nie


Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
nie dotyczy
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:nie dotyczy
Informacje dodatkowe:nie dotyczy

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Stoszowice, krajowy numer identyfikacyjny 89071845500000, ul. Stoszowice  97, 57213   Stoszowice, woj. dolnośląskie, państwo , tel. 748 164 510, e-mail , faks 748 181 059.
Adres strony internetowej (URL): www.stoszowice.pl
Adres profilu nabywcy: http://stoszowice.probip.pl/
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne nie dotyczy

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):

Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
nie dotyczy

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)

tak
http://stoszowice.probip.pl/


Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

tak
http://stoszowice.probip.pl/


Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem

nie
nie dotyczy


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie

nie
adres
nie dotyczy


Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
tak
Inny sposób:
1.Oferty należy składać w sposób zapewniający ich nienaruszalność, w nieprzejrzystej i zamkniętej kopercie lub opakowaniu. 2.Koperta (opakowanie) powinna być zaadresowana do Zamawiającego na adres: Gmina Stoszowice, Stoszowice 97, 57-213 Stoszowice Na kopercie (opakowaniu) należy również umieścić nazwę i adres Wykonawcy. Koperty (opakowania) należy oznakować następująco: OFERTA PRZETARGOWA Dostawa fabrycznie nowego średniego samochodu ratowniczo- gaśniczego dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Budzowie. Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego w Urzędzie Gminy Stoszowice, Stoszowice 97
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
nie
Pod adres:
nie dotyczy


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne

nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
nie dotyczy

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa fabrycznie nowego średniego samochodu ratowniczo- gaśniczego dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Budzowie
Numer referencyjny: RR. 271.17.2016
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

nie


II.2) Rodzaj zamówienia: dostawy
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:

Nie



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1.Podwozie z kabiną. 1.1.Masa całkowita samochodu gotowego do akcji ratowniczo - gaśniczej (pojazd z załogą, pełnymi zbiornikami, zabudową i wyposażeniem) nie może przekroczyć 16.000 kg. Należy podać konkretny typ i model zaoferowanego samochodu. 1.2.Spełniające wymagania polskich przepisów o ruchu drogowym z uwzględnieniem wymagań dotyczących pojazdów uprzywilejowanych zgodnie z Ustawą "Prawo o ruchu drogowym" (t.j. Dz. U. 2012 poz. 1137). 1.3.Zmiany adaptacyjne pojazdu, dotyczące montażu wyposażenia, nie mogą powodować utraty ani ograniczać uprawnień wynikających z fabrycznej gwarancji mechanicznej. 1.4.Pojazd zabudowany i wyposażony winien spełniać wymagania zapisane w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U. Nr 32 z 2003r. poz. 262 z póż. Zm.) oraz Rozporządzenia Ministrów Spraw Wewnętrznych i Administracji, Obrony Narodowej, Finansów oraz Sprawiedliwości w sprawie warunków Ti pojazdów użytkowanych do celów specjalnych Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, kontroli skarbowej, Służby Celnej, Służby Więziennej i straży pożarnej (Dz.U. z 2014r. poz. 1421). 1.5.Pojazd spełniający przepisy Polskiej Normy PN-EN 1846-1, PN-EN 1846-2 oraz PN-EN 1846-3. 1.6.Pojazd musi być wyposażony w: 1.6.1. urządzenie sygnalizacyjno - ostrzegawcze, akustyczne i świetlne wykonane w technologii LED. Belka świetlna montowana na dachu kabiny. Długość belki nie mniejsza niż 1700mm a jej wysokość nie większa niż 70mm, pokrywa górna belki wykonana w kolorze niebieskim. Belka wyposażona w minimum 4 moduły narożne wyposażone w minimum 6 źródeł światła LED, kolor świecenia wszystkich modułów - niebieski. Na przedniej części belki moduł z napisem "STRAŻ" podświetlony na kolor biały, z możliwością podświetlenia bez włączania świateł alarmowych niebieskich. Belka wyposażona w centralny układ zasilania modułów (każdy moduł zasilany osobno) oraz powinna umożliwiać w przyszłości rozbudowę belki o dodatkowe moduły LED. 1.6.2. urządzenie akustyczne powinno umożliwiać podawanie komunikatów słownych oraz dźwiękowych wyposażone w kontrolę poziomu głośności. Urządzenie sterowane pilotem umożliwiającym obsługę świateł, dźwięków. Generator winien posiadać minimum 3 dźwięki modulowane oraz dodatkowo dźwięk typu Air Horn. Moc generatora sygnału akustycznego i głośników (minimum dwóch) nie mniejsza niż 200 W, przy impedancji 11 Ohm. Głośniki wykonane w stopniu ochrony nie mniejszej niż IP56. 1.6.3. dodatkowy sygnał pneumatyczny o natężeniu min. 115 dB włączany dodatkowym włącznikiem, zlokalizowanym po stronie kierowcy oraz dowódcy, 1.6.4. dodatkowe dwie lampy sygnalizacyjne stroboskopowe z przodu pojazdu (na masce silnika). Lampy (każda) wyposażone w minimum 4 ledy. Grubość - głębokość oprawki nie większa niż 20 mm. Soczewka światła przeźroczysta, kolor światła niebieski. 1.6.5. z tyłu pojazdu belka zespolona posiadająca żółte lampy tworzące falę świetlną (służy do wskazywania kierunku omijania samochodu podczas akcji w warunkach drogowych) wraz ze sterownikiem do obsługi. Fala świetlna wykonana w technologii LED, o długości nie mniejszej niż 1100mm. Belka świetlna oraz lampa tylna zabezpieczona przed uszkodzeniem kloszy. Lampa z tyłu pojazdu niebieska, wykonana w technologii LED, o wysokości nie większej niż 80 mm. Pojazd musi być wyposażony w wyłącznik, tylnej niebieskiej lampy alarmowej w przypadku jazdy w kolumnie. 1.6.6. pojazd musi być wyposażony z przodu w dwa światła przeciwmgielne oraz jedno światło przeciwmgielne z tyłu, 1.6.7. z przodu pojazd musi być wyposażony w dwa światła do jazdy dziennej, wykonane w technologii LED. 1.7.Podwozie samochodu fabrycznie nowe. Zabudowa pojazdu fabrycznie nowa wyprodukowana w roku 2016. 1.8.Podwozie samochodu z silnikiem z turbodoładowaniem o zapłonie samoczynnym spełniającym wymogi czystości spalin nie gorsze niż EURO - 6, o mocy nie mniejszej niż 205 kW. Należy podać konkretne parametry dla zaoferowanego silnika. W przypadku stosowania dodatkowego środka w celu redukcji emisji spalin (np. AdBlue), nie może nastąpić redukcja momentu obrotowego silnika w przypadku braku tego środka. Wylot spalin nie może być skierowany na stanowiska obsługi poszczególnych urządzeń oraz musi zapewniać ochronę przed oparzeniami podczas normalnej pracy. Zaleca się umieszczenie wylotu spalin po lewej stronie pojazdu. 1.9.Masowy wskaźnik mocy, określony dla masy pojazdu gotowego do akcji minimum 13kW/1000kg. Należy podać konkretną wartość dla zaoferowanego pojazdu. 1.10.Silnik samochodu musi być przystosowany do zasilania biopaliwami lub paliwami z dodatkiem biokomponentów w ilości nie mniejszej niż 5%, zgodnie z Normą PN EN 14214. w instrukcji użytkowania samochodu muszą znaleźć się zapisy o warunkach technicznych oraz czynnościach obsługowych koniecznych przy zasilaniu silnika biopaliwami lub paliwami z biokomponetami. Gwarancja na pojazd nie może wyłączać stosowania ww. paliw. 1.11.Silnik pojazdu powinien być przystosowany do ciągłej pracy w czasie min. 4 godz. podczas postoju, bez uzupełniania cieczy chłodzącej, oleju oraz bez przekraczania dopuszczalnych parametrów pracy (np. temperatury) określonych przez producenta. 1.12.Podstawowa obsługa silnika możliwa bez podnoszenia kabiny. 1.13.Pojemność zbiornika paliwa powinna zapewniać przejazd min. 300km lub 4 godz. pracę autopompy, jednak nie mniej niż 150 litrów. Należy podać konkretne wartości dla oferowanego pojazdu. 1.14.Maksymalna wysokość całkowita pojazdu nie większa niż 3 300 mm (do wysokości całkowitej nie wlicza się anten oraz ich mocowań). 1.15.Maksymalna wysokość górnej krawędzi najwyższej półki w położeniu roboczym (po wysunięciu lub rozłożeniu) szuflady nie wyżej niż 1800mm od poziomu terenu. Jeżeli wysokość półki lub szuflady przekracza 1800mm od poziomu gruntu, konieczne jest zainstalowanie podestów umożliwiających łatwy dostęp do sprzętu. Otwarcie lub wysunięcie podestów musi być sygnalizowane w kabinie kierowcy. Otwierane lub wysuwane podesty muszą posiadać oznakowanie ostrzegawcze. Sprzęt do zamontowania w pojeździe zostanie dostarczony przez ZAMAWIAJĄCEGO w terminie uzgodnionym z WYKONAWCĄ. Sprzęt powinien być rozmieszczony grupowo w zależności od przeznaczenia z zachowaniem zasad ergonomii. Należy podać konkretną wartość wysokości dla zaoferowanego pojazdu. 1.16.Maksymalna całkowita długość pojazdu nie większa niż 8 000 mm. 1.17.Napęd 4x4. Możliwość blokowania mechanizmów różnicowych min. osi tylniej oraz międzyosiowego. Podwozie pojazdu o wzmocnionym zawieszeniu w związku ze stałym obciążeniem pojazdu masą środków gaśniczych i wyposażenia. Pojazd wyposażony w koła pojedyncze na obu osiach. 1.18.Ogumienie specjalne, z bieżnikiem dostosowanym do różnych warunków terenowych i atmosferycznych. Ogumienie o nośności dostosowanej do nacisku koła (przy pełnym obciążeniu pojazdu) oraz dostosowane do maksymalnej prędkości pojazdu z pełnym wyposażeniem. Wartość ciśnienia powietrza w ogumieniu należy trwale oznaczyć nad kołami. 1.19.Pojazd wyposażony w pełnowymiarowe koło zapasowe. Dopuszcza się brak mocowania koła na pojeździe. 1.20.Największa obrysowa średnica zawracania 18m. Należy podać konkretną wartość dla oferowanego pojazdu. 1.21.Maksymalna prędkość na najwyższym biegu nie mniej niż 100km/h. Należy podać konkretną wartość dla oferowanego pojazdu. 1.22.Rezerwa masy w pełni obciążonego samochodu w stosunku do całkowitej dopuszczalnej masy pojazdu - min. 10%. Należy podać konkretną wartość dla oferowanego pojazdu. 1.23.Instalacja pneumatyczna pojazdu zapewniająca możliwość wyjazdu w ciągu max. 60 s, od chwili uruchomienia silnika samochodu, równocześnie musi być zapewnione prawidłowe funkcjonowanie hamulców. 1.24.Prześwit pod osiami nie mniejszy niż 300mm. Należy podać konkretną wartość dla oferowanego podwozia. 1.25.Kąt natarcia - nie mniejszy niż 23°. Należy podać konkretną wartość dla oferowanego pojazdu. 1.26.Kąt zejścia nie mniejszy niż 23°. Należy podać konkretną wartość dla oferowanego pojazdu. 1.27.Przystawka odbioru mocy przystosowana do długotrwałej pracy, wyposażona w sygnalizację w kabinie kierowcy (sygnalizacja załączenia przystawki odbioru mocy). 1.28.Układ hamulcowy wyposażony w system ABS. 1.29.Z tyłu, pojazd wyposażony w zaczep holowniczy paszczowy typu 40, wg PN-92/S-48023 posiadający homologację lub znak bezpieczeństwa, instalację elektryczną i pneumatyczną do holowania przyczepy o minimalnej DMC 10,0 ton, wyposażonej w system ABS oraz po dwa uchwyty szeklowe wraz z szeklami holowniczymi z przodu i tyłu pojazdu po min. 100kN każda. 1.30.Pojazd wyposażony w wyciągarkę o napędzie elektrycznym i sile uciągu min. 9 t. z liną o długości, co najmniej 28m wychodząca z przodu pojazdu. Wyciągarka powinna być umiejscowiona na podstawie trwale zabezpieczonej antykorozyjnie 1.31.Pojazd wyposażony w tylny zderzak lub urządzenie ochronne, zabezpieczające przed wjechaniem pod niego innego pojazdu. 1.32.Pojazd wyposażony w przyłącza umieszczone z przodu: 1.32.1. hamulcowe holownicze 1.32.2. sprężonego powietrza 1.33.Pojazd wyposażony w sygnalizację świetlną i dźwiękową (modulowaną) włączonego biegu wstecznego. Jako sygnalizację świetlną dopuszcza się światło cofania. 1.34.Pojazd wyposażony w kamerę cofania, wraz z instalacją oraz monitorem. Kamera zamontowana z tyłu pojazdu, zabezpieczona przed uszkodzeniami. Kamera włączająca się automatycznie po włączeniu biegu wstecznego. Kamera powinna mieć możliwość ręcznego uruchomienia jej w każdym momencie. 1.35.Wszelkie funkcje wszystkich układów i urządzeń pojazdu muszą zachować swoje właściwości pracy w temperaturach od -25 °C do +50°C. 1.36.Kabina dla 6 ratowników, czterodrzwiowa, jednomodułowa, na bazie jednej płyty podłogowej, zapewniająca dostęp do silnika, w układzie miejsc 1+1+4 (siedzenia przodem do kierunku jazdy), kabina wyposażona w: 1.36.1. indywidualne oświetlenie nad siedzeniem dowódcy, 1.36.2. natężenie oświetlenia wewnątrz kabiny mierzone na środku krawędzi zewnętrznej każdego siedziska (za wyjątkiem fotela kierowcy) nie powinno być mniejsze niż 30 lx, 1.36.3. niezależny układ ogrzewania i wentylacji, umożliwiający ogrzewanie kabiny przy wyłączonym silniku niezależnie od wartości temperatury zewnętrznej, 1.36.4. reflektor ręczny (szperacz umieszczony wewnątrz kabiny) do oświetlania numerów budynków, 1.36.5. reflektor pogorzeliskowy umieszczony z przodu pojazdu na zewnątrz kabiny z możliwością podłączenia i zamocowania w tylnej części dachu pojazdu, 1.36.6. dwie skrytki - schowki na dokumenty (min rozmiar A4) oraz drobne przedmioty wyposażenia załogi zabezpieczone przed wypadnięciem przedmiotów, 1.36.7. dwa dodatkowe gniazda zapalniczki przystosowane do zasilania innych urządzeń (np. reflektora ręcznego - szperacza, ładowarek do telefonów itp.), 1.36.8. uchwyt poprzeczny dla załogi zamontowany za siedzeniami dowódcy i kierowcy, 1.36.9. półkę w przedziale załogi na sprzęt, urządzenia pomiarowe, maski do aparatów powietrznych, 1.36.10.regulator położenia świateł. 1.36.11.fabryczny radioodtwarzacz wraz z instalacją głośnikową, 1.36.12.fabryczną klimatyzację, 1.36.13.zamontowane lusterko "krawężnikowe" z prawej strony kabiny oraz "dojazdowe" z przodu kabiny, 1.36.14.monitor kamery cofania o przekątnej nie mniejszej niż 7" zamontowany na stałe, 1.36.15.szyby w bocznych drzwiach otwierane mechanizmem ręcznym, 1.36.16.wszystkie drzwi kabiny zamykane jednym kluczem. 1.37.Fotele wyposażone w bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa: 1.37.1. siedzenia pokryte materiałem łatwym w utrzymaniu czystości, nienasiąkliwym, odpornym na ścieranie, 1.37.2. wszystkie fotele wyposażone w zagłówki; 1.37.3. fotel kierowcy z regulacją wysokości, odległości i pochylenia oparcia 1.38.W kabinie załogi zamontowane uchwyty aparatów ochrony dróg oddechowych jednobutlowych na sprężone powietrze w ilości czterech sztuk (aparaty dostarczy zamawiający). Mocowanie aparatów powinno stanowić element oparcia foteli a jego konstrukcja powinna umożliwiać: 1.38.1. odblokowanie każdego aparatu oddzielnie (dźwignia odblokowująca o konstrukcji uniemożliwiającej przypadkowe odblokowanie), 1.38.2. zakładanie aparatów w pozycji siedzącej, 1.38.3. wstawianie oparć (oparcia w zestawie) w sytuacji gdy aparaty nie są przewożone, 1.38.4. przewożenie aparatów z różnego rodzaju butlami (stalowa lub kompozytowa). UWAGA: Mocowania aparatów nie mogą zmniejszać powierzchni siedzenia ratowników oraz przestrzeni przed siedzeniami. 1.39.Instalacja elektryczna 24V. Moc alternatora min. 2400W, dwa akumulatory o pojemność min. 180Ah każdy, musi zapewniać pełne zapotrzebowanie na energię elektryczną przy jej maksymalnym obciążeniu. 1.40.Instalacja wyposażona w główny wyłącznik prądu, bez odłączania urządzeń wymagających stałego ładowania np. ładowarki latarek, ładowarki radiotelefonów itp. Pojazd wyposażony w urządzenie zabezpieczające akumulatory przed nadmiernym rozładowaniem uniemożliwiającym uruchomienie silnika pojazdu. 1.41.Integralny układ prostowniczy do ładowania akumulatorów pojazdu z zewnętrznego źródła 230V (wraz z przewodem zakończonym wtyczkami), z gniazdem przyłączeniowym umieszczonym w pobliżu drzwi kierowcy. Urządzenie wyposażone w mechanizm automatycznego odłączania wtyczki z gniazda w momencie rozruchu silnika. 1.42.W kabinie kierowcy zainstalowany radiotelefon przewoźny posiadający wyświetlacz min. 14 znakowy LCD, przystosowany do pracy na kanałach analogowych i cyfrowych (dla kanału analogowego: praca w trybie simpleks i duosimpleks, dla kanału cyfrowego: modulacja dwu szczelinowa TDMA o szerokości kanału 12,5 kHz zgodnie z protokółem ETSI TS 102 3611,2,3 wbudowane moduły Select 5, wyposażony w mikrofonogłośnik z klawiaturą numeryczną z dodatkowym zewnętrznym głośnikiem. Samochód wyposażony w instalację antenową dostrojoną do częstotliwości 149 MHz dla której, współczynnik fali stojącej powinien być nie większy niż 1,2. Kabel antenowy o impedancji falowej 50OH powinien posiadać ekran w postaci gęstego oplotu miedzianego oraz żyła gorąca typu linka wykonana z miedzi. Instalacja zasilająca radiotelefon powinna być poprowadzona bezpośrednio z akumulatora w pobliżu którego powinno znajdować się odpowiednio dobrane zabezpieczenie prądowe, znajdujące się nie dalej niż 500mm liczonych po kablu bieguna dodatniego od klemy akumulatora. Instalacja powinna być prowadzona w peszlu z dala od źródeł ciepła i zakłóceń elektromagnetycznych oraz miejsc możliwych uszkodzeń mechanicznych. Radiotelefon powinien być zaprogramowany zgodnie z dostarczoną po podpisaniu umowy obsadą kanałową. Minimum 250 programowalnych kanałów ZAMAWIAJĄCY nie dopuszcza zamontowania radiotelefonu na podszybiu pojazdu. Antena do radiotelefonu zamontowana na dachu w miarę możliwości jak najdalej od innych urządzeń mogących zakłócać pracę radiotelefonu. Antena wyposażona w element elastyczny - sprężynę oraz przegub zabezpieczany "motylkiem" umożliwiający położenie anteny - promiennika wzdłuż dachu kabiny. Dodatkowy zewnętrzny głośnik i manipulator w przedziale autopompy, umożliwiający prowadzenie korespondencji radiowej. 1.43.W kabinie pojazdu zamocowane 4 ładowarki do radiotelefonów przenośnych oraz 4 ładowarki do ręcznych latarek dostarczonych przez ZAMAWIAJĄCEGO. w kabinie zamontowany przełącznik umożliwiający wyłączenie ładowarek. 1.44.Elektryczne urządzenia radiowe oraz akustyczno-sygnalizacyjne wykonane w sposób niepowodujący zakłóceń podczas ich jednoczesnej pracy. 1.45.Kolorystyka: 1.45.1. elementy podwozia - czarne lub szare 1.45.2. błotniki i zderzaki - białe, 1.45.3. kabina, zabudowa - RAL 3000 1.45.4. żaluzje skrytek w kolorze naturalnego aluminium, 1.45.5. pojazd musi być oznakowany numerami operacyjnymi Ochotniczej Straży Pożarnej zgodnie z zarządzeniem nr 8 Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej z dnia 10 kwietnia 2008 r. w sprawie gospodarki transportowej w jednostkach organizacyjnych Państwowej Straży Pożarnej (Dz. Urz. KG PSP Nr 1, poz. 8, zmienione zarządzeniem nr 13 Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej z dnia 27 grudnia 2012 r., zmieniającym zarządzenie w sprawie gospodarki transportowej w jednostkach organizacyjnych Państwowej Straży Pożarnej). Dane dotyczące oznaczenia zostaną przekazane w trakcie realizacji zamówienia. 2.Zabudowa pożarnicza: 2.1.Konstrukcja zabudowy oraz pokrycie zewnętrzne wykonane z materiałów odpornych na korozję typu stal nierdzewna, aluminium, materiały kompozytowe (wyklucza się inne stale bez względu na rodzaj zabezpieczenia antykorozyjnego). w przypadku zastosowania zabudowy kompozytowej, krawędzie podestów oraz krawędzie zabudowy, przy których istnieje ryzyko uszkodzenia podczas zdejmowania lub wkładania wyposażenia, powinny być zabezpieczone. Ściana zabudowy znajdująca się za kabiną kierowcy zabezpieczona przed uszkodzeniem przez kamienie wyrzucane spod kół pojazdu. 2.2.Wysokość bocznych ścian zabudowy pożarniczej powinna być taka sama jak wysokość kabiny załogi niezależnie od wysokości dachu zabudowy 2.3.Dach zabudowy w formie podestu roboczego w wykonaniu antypoślizgowym. Na dachu zamontowane uchwyty na sprzęt w tym na drabinę i armaturę, nie powodujące przemieszczania się sprzętu podczas jazdy, oraz wykonana z materiałów odpornych na korozję. Skrzynia na sprzęt z oświetleniem jej wnętrza (należy podać wymiary zaoferowanej skrzyni). Pojazd należy przystosować do przewożenia drabiny dwuprzęsłowej wysuwanej dostarczonej przez ZAMAWIAJĄCEGO. Na dachu oświetlenie robocze nieoślepiające pracującego strażaka, zabezpieczone przed przypadkowym uszkodzeniem, załączane w kabinie kierowcy i w przedziale autopompy. 2.4.Na dachu oświetlenie robocze nieoślepiające pracującego strażaka, zabezpieczone przed przypadkowym uszkodzeniem, załączane w kabinie kierowcy i w przedziale autopompy. 2.5.Na dachu pojazdu zamontowane działko wodno-pianowe (z możliwością podania wody i piany) podnoszone hydraulicznie do wysokości roboczej nie mniejszej niż 800mm ponad powierzchnię dachu pojazdu o regulowanej wydajności w zakresie min. 1600 dm3/min. przy ciśnieniu 0,8 MPa, sterowane manualnie za pomocą przekładni ślimakowej z blokadą położenia. Działko mocowane na stałe na dachu pojazdu. Podniesienie działka do wysokości roboczej bez konieczności stosowania dodatkowych elementów podnoszących oraz bez konieczności użycia dodatkowych narzędzi. Działko powinno posiadać, manometr, urządzenie zapewniające łączność operatora działka z kierowcą w kabinie samochodu (interkom), urządzenie umożliwiające zwiększanie i zmniejszanie obrotów silnika, elektropneumatyczne zamykanie i otwieranie zaworu działka oraz reflektor oświetlający miejsce podawania środka gaśniczego z działka zasilanym napięciem 24V z instalacji samochodu. Działko powinno posiadać parametry nie gorsze niż: 2.5.1.dysza automatyczna o regulowanej wydajności min. 1600 l/min. 2.5.2.zasięg rzutu strumienia wody przy max. wydatku i ciśn. 8 barów nie mniejszy niż 60m, 2.5.3.zakres ruchu w pionie nie mniejszy niż: +800 i -400 względem poziomu, 2.5.4.zakres ruchu w poziomie nie mniejszy niż 360o, 2.5.5.możliwość podawania zwartego i rozproszonego strumienia wody, 2.5.6.możliwość przepłukiwania dyszy podczas pracy, 2.5.7.wytrzymałość mechaniczna działka nie może wpłynąć na jego stan techniczny po upadku z wysokości 2000mm na beton. Należy podać konkretny typ i model zaoferowanego urządzenia. Działko oraz teleskopowy układ podnoszenia działka, powinny cechować się bardzo dużą odpornością na uszkodzenia, dlatego wymagane jest udzielenie na wyrób gwarancji na okres nie krótszy niż 10 lat. 2.6.Na tylnej ścianie nadwozia umieszczona drabinka umożliwiająca wejście na dach pojazdu. Ostatni szczebel przy wierzchołku drabinki wykonany w formie podestu ułatwiający wchodzenie i schodzenie z dachu pojazdu. Przy drabince składanej rozłożenie jej powinno być sygnalizowane w kabinie kierowcy oraz powodować załączanie nieoślepiającego (dla wchodzącego strażaka) oświetlenia dachu pojazdu. 2.7.Skrytki na sprzęt i wyposażenie oraz przedział autopompy zamykane żaluzjami kroplo i pyłoszczelnymi wspomaganymi systemem sprężynowym wykonane z materiałów odpornych na korozję, wyposażone w rurowe uchwyty oraz zamki zamykane na klucz, jeden klucz powinien pasować do wszystkich zamków, skrytek. Wewnątrz skrytek zamocowane półki umożliwiające ich regulację w zależności od indywidualnych potrzeb użytkownika. Wewnętrzna głębokość użytkowa skrytek nie może być mniejsza niż 500mm. Wewnętrzne ścianki skrytek nie mogą być ściankami zbiorników środków gaśniczych. 2.8.Skrytki na sprzęt i przedział autopompy muszą być wyposażone w oświetlenie włączane automatycznie po otwarciu żaluzji skrytki, jednak nie później niż po otwarciu 1/4 wysokości skrytki. w kabinie wymagana sygnalizacja otwarcia skrytki. 2.8.1.główny wyłącznik oświetlenia skrytek powinien być zainstalowany w kabinie kierowcy. 2.8.2.poszczególne skrytki powinny posiadać spis jaki rodzaj sprzętu w nich się znajduje. Dopuszcza się stosowanie piktogramów. 2.9.Pojazd powinien posiadać oświetlenie pola pracy wokół samochodu zapewniające oświetlenie min. 5 luksów w odległości 1 m w warunkach słabej widoczności. 2.10.Oświetlenie zewnętrzne i wewnętrzne wykonane w technologii LED. 2.11.Szuflady i wysuwane tace muszą się automatycznie blokować w pozycji zamkniętej i posiadać zabezpieczenie przed całkowitym wyciągnięciem (wypadnięciem z prowadnic). 2.12.Szuflady i tace wystające w pozycji otwartej powyżej 250 mm poza obrys pojazdu muszą posiadać oznakowanie ostrzegawcze. 2.13.Podesty umożliwiające dostęp do skrytek nie mogą być płytsze niż 400mm. Podesty wyposażone w siłowniki gazowe. 2.14.Uchwyty, klamki wszystkich urządzeń samochodu, drzwi żaluzjowych, szuflad, podestów, tac, muszą być tak skonstruowane, aby umożliwiały ich obsługę w rękawicach. 2.15.Zamki (systemy zamykania) szuflad, tac i podestów umożliwiających dostęp do skrytek, wzmocnione w sposób zabezpieczający je przed uszkodzeniami spowodowanymi niekontrolowanym ich zatrzaśnięciem. 2.16.Konstrukcja skrytek zapewniająca odprowadzenie wody z ich wnętrza i skuteczną wentylację, szczególnie tych w których przewidziane będą urządzenia z napędem silnikowym i paliwem. 2.17.Powierzchnie platform, podestu roboczego i podłogi kabiny w wykonaniu antypoślizgowym. 2.18.Zbiornik wody o pojemności min. 2500 litrów, wykonany z materiału odpornego na korozję. Zbiornik musi być wyposażony w oprzyrządowanie umożliwiające jego bezpieczną eksploatację, z układem zabezpieczającym przed przelaniem. Zbiornik powinien posiadać właz rewizyjny dostępny z dachu pojazdu bez konieczności demontażu elementów zabudowy oraz dolny otwór zamykany zaślepką o średnicy nie mniejszej niż 75 mm do usuwania zanieczyszczeń ze zbiornika. 2.19.Zbiornik środka pianotwórczego o pojemności min. 10% pojemności zbiornika wody - wykonany z materiałów odpornych na korozję mogącą powstać na skutek działania dopuszczonych do stosowania środków pianotwórczych i modyfikatorów: 2.19.1. zbiornik musi być wyposażony w oprzyrządowanie zapewniające jego bezpieczną eksploatację, 2.19.2. napełnianie zbiornika środkiem pianotwórczym powinno być możliwe z poziomu terenu, poprzez nasadę 52mm. i z dachu pojazdu. 2.20.Ścianki zewnętrzne zbiorników (wodnego i środka pianotwórczego) nie mogą być ściankami zewnętrznymi zabudowy pożarniczej pojazdu. 2.21. Autopompa zlokalizowana z tyłu pojazdu w obudowanym przedziale zamykanym żaluzją. Przedział autopompy ogrzewany niezależnym urządzeniem skutecznie zabezpieczającym układ wodno-pianowy przed zamarzaniem w temperaturze do -25°C. Autopompa dwuzakresowa z jednym stopniem niskiego i z jednym stopniem wysokiego ciśnienia. Wydajność autopompy nie mniejsza niż 2500dm3/min przy ciśnieniu 0,8 MPa i głębokości ssania 1,5 m oraz wydajności nie mniejszej niż 400 dm3/min przy ciśnieniu min. 4,0MPa, umożliwiającej podawanie wody i piany do celów gaśniczych , a także zasilać zraszacze do ograniczenia skażeń chemicznych oraz obrony własnej. Autopompa winna umożliwiać jednoczesne podanie środków gaśniczych z niskiego i wysokiego ciśnienia. Napęd autopompy wałem napędowym bezpośrednio z przystawki odbioru mocy podwozia samochodu bez stosowania dodatkowej przekładni zwiększającej lub zmniejszającej obroty pompy. Należy podać konkretny typ i model zaoferowanej autopompy., 2.22.Układ wodno - pianowy zabudowany w taki sposób, aby parametry autopompy przy zasilaniu ze zbiornika samochodu były nie mniejsze niż przy zasilaniu ze zbiornika zewnętrznego dla głębokości ssania l,5 m poprzez nasadę 110 mm. 2.23.Samochód musi być wyposażony w co najmniej 1 wysokociśnieniową linię szybkiego natarcia o długości węża min. 60 m na zwijadle, zakończoną prądownicą wodno-pianową o regulowanej wydajności z prądem zwartym i rozproszonym. Linia wyposażona w system przedmuchiwania węża sprężonym powietrzem z układu pneumatycznego samochodu. 2.24.Linia szybkiego natarcia musi umożliwiać podawanie wody lub piany bez względu na stopień rozwinięcia węża. Linia zakończona prądownicą wodno-pianową uniwersalną typu TURBOJET o ciśnieniu roboczym od 0,35 do 4,0 MPa o płynnie regulowanym przepływie w zakresie nie większym niż 50 i nie mniejszym niż 230 l/min, umożliwiającą podanie prądu zwartego o długości rzutu nie mniejszym niż 35m. Prądownica w pozycji transportowej ma być umieszczona w mocowaniu. Prądownica wyposażona w nasadkę do podawania piany ciężkiej. Do zwijania węża należy zastosować urządzenie o napędzie elektrycznym. Urządzenie to powinno być uruchamiane z panelu sterowania autopompą i dodatkowym wyłącznikiem nożnym. Urządzenie wyposażone w sprzęgło przeciążeniowe. Zwijadło wyposażone w regulowany hamulec bębna i korbę umożliwiającą awaryjne zwijanie węża. Linia szybkiego natarcia wraz ze zwijadłem umieszczona w dolnej skrytce. 2.25.Autopompa musi umożliwiać podanie wody i wodnego roztworu środka pianotwórczego do min.: 2.25.1. dwóch nasad tłoczonych 75 zlokalizowanych z tyłu pojazdu, 2.25.2. wysokociśnieniowej linii szybkiego natarcia, 2.25.3. zbiornika samochodu. 2.26.Autopompa musi być wyposażona w urządzenie odpowietrzające umożliwiające zassanie wody: 2.26.1. z głębokości 1,5m w czasie do 30s 2.26.2. z głębokości 7,5m w czasie do 60s 2.27.Autopompa musi umożliwiać podawanie wody lub piany podczas postoju jak i podczas poruszania się (jazdy) pojazdu. 2.28.Czynności serwisowe autopompy (naprawy, demontaż itp.) nie mogą wiązać się z koniecznością ingerencji w konstrukcję zabudowy pożarniczej 2.29.Podwozie samochodu musi być wyposażone w urządzenie zdalnego sterowania sprzęgłem umożliwiające załączanie i wyłączanie przystawki napędu autopompy z pulpitu obsługi autopompy. 2.30.W przedziale autopompy muszą znajdować się co najmniej następujące urządzenia kontrolno-sterownicze pracy pompy: 2.30.1. manowakuometr, 2.30.2. manometr niskiego ciśnienia, 2.30.3. manometr wysokiego ciśnienia, 2.30.4. wskaźnik poziomu wody w zbiorniku samochodu, 2.30.5. wskaźnik poziomu środka pianotwórczego w zbiorniku, 2.30.6. regulator prędkości obrotowej silnika pojazdu, 2.30.7. miernik prędkości obrotowej wału autopompy, 2.30.8. włącznik i wyłącznik pracy silnika pojazdu, 2.30.9. kontrolka temperatury cieczy chłodzącej silnika, 2.30.10. schemat układu wodno-pianowego. 2.31. W kabinie kierowcy powinny znajdować się następujące urządzenia kontrolno-pomiarowe: 2.31.1. manometr niskiego ciśnienia, 2.31.2. wskaźnik poziomu wody w zbiorniku samochodu, 2.31.3. wskaźnik poziomu środka pianotwórczego w zbiorniku samochodu, 2.31.4. licznik motogodzin pracy autopompy, 2.31.5. wskaźnik stopnia naładowania akumulatorów, 2.31.6. uruchomienie silnika pojazdu z przedziału autopompy powinno być możliwe tylko dla neutralnego położenia dźwigni zmiany biegów oraz po włączeniu hamulca pomocniczego. 2.32.Zbiornik wody musi być wyposażony minimalnie w nasadę 75 i 110 z zaworem do napełniania z hydrantu i zbiornika zewnętrznego (wlot do napełniania powinien mieć konstrukcję zabezpieczającą przed swobodnym wypływem wody ze zbiornika tym wylotem oraz przedostawaniem się zanieczyszczeń do zbiornika samochodu), automatyczny zawór zabezpieczający przed przepełnieniem zbiornika z możliwością przełączenia na prace ręczną. Praca automatycznego dopełniania zbiornika w zakresie 25-75% napełnienia. 2.33.Autopompa musi być wyposażona w automatyczny dozownik środka pianotwórczego zapewniający uzyskiwanie minimum stężeń 3% i 6 % (tolerancja +0,5) w całym zakresie wydajności pompy. 2.34.Autopompa musi być wyposażona w automatyczny układ utrzymywania stałego ciśnienia tłoczenia. 2.35.Wszystkie elementy układu wodno-pianowego muszą być odporne na korozję i działanie dopuszczonych do stosowania środków pianotwórczych i modyfikatorów. 2.36.Konstrukcja układu wodno-pianowego powinna umożliwić jego całkowite odwodnienie przy użyciu co najwyżej dwóch zaworów. 2.37.Pojazd wyposażony w instalację zraszaczową do ograniczenia stref skażeń lub do celów gaśniczych (powinna być zapewniona możliwość pracy pompy pożarniczej podczas jazdy). Instalacja powinna być wyposażona w min. 4 zraszacze o wydajności 50?100 dm3/min przy ciśnieniu 8 bar. Dwa zraszacze powinny być umieszczone przed przednią osią, dwa zraszacze po bokach pojazdu. Zraszacze powinny być ustawione w taki sposób, aby pole zraszania obejmowało pas przed kabiną o szerokości min. 6 m oraz pasy po bokach pojazdu, na całej jego długości. Instalacja powinna być wyposażona w zawory odcinające (jeden dla zraszaczy przed przednią osią, drugi dla zraszaczy bocznych), uruchamiane z kabiny kierowcy. Instalacja powinna być skonstruowana w taki sposób, aby jej odwodnienie było możliwe po otwarciu zaworów odcinających. 2.38.Na wlocie ssawnym autopompy musi być zamontowany filtr zabezpieczający przed przedostaniem się do pompy zanieczyszczeń stałych zarówno przy ssaniu ze zbiornika zewnętrznego jak i zbiornika własnego pojazdu, gwarantujący bezpieczną eksploatację pompy 2.39.Samochód musi być wyposażony w maszt oświetleniowy o wysokości min. 5,0 metrów (wysokość mierzona od podłoża, na którym stoi pojazd do szczytu masztu) zamontowany na stałe na samochodzie. Maszt wysuwany pneumatycznie z 2 lampami typu LED o łącznej wielkości strumienia świetlnego nie mniejszej niż 30000lm. Maszt zabezpieczony przed samoczynnym wysuwaniem podczas jazdy po nierównym terenie z funkcją automatycznego składania do transportu. w kabinie pojazdu umieszczona kontrolka wysuniętego masztu w miejscu widocznym dla kierowcy. Sterowanie położeniem masztu i najaśnic z poziomu terenu za pomocą pilota przewodowego. Gniazdo do podłączenia pilota sterującego. Stopień ochrony masztu i reflektorów minimum IP 55. Możliwość regulacji obrotu o 360o i pochylania najaśnic. Maszt (lampy typu LED) wyposażony w podwójne, niezależne zasilanie elektryczne tj. z przenośnego agregatu prądotwórczego oraz z instalacji elektrycznej pojazdu. Instalacja masztu zabezpieczona przed możliwością podania napięcia na lampy z dwóch źródeł jednocześnie. Funkcja składania automatycznego do pozycji transportowej, uruchamiana jednym przyciskiem 2.40.Przygotowane miejsce na agregat prądotwórczy przenośny (dostarczony przez zamawiającego) z podłączeniem do masztu oświetleniowego, na wysuwanej tacy w sposób umożliwiający szybki demontaż agregatu. 2.41.Pojazd należy wyposażyć oraz wykonać mocowania: 2.41.1. fabryczny zestaw narzędzi przewidzianych do wyposażenia pojazdu przez producenta podwozia, 2.41.2. trójkąt ostrzegawczy, 2.41.3. apteczkę pierwszej pomocy, 2.41.4. wąż z manometrem, zapewniający możliwość pompowania kół samochodu z własnego zbiornika na sprężone powietrze (pojazd wyposażony w przyłącze umożliwiające podłączenie węża, zabezpieczone przed uszkodzeniem), 2.41.5. dwa kliny pod koła 2.41.6. podnośnik hydrauliczny o nośności min. 10 ton 2.41.7. gaśnicę proszkową ABC o masie środka gaśniczego min. 2kg zamocowaną w kabinie 2.41.8. linę stalową o średnicy 15 mm i długości min. 10 m z szeklami. 2.41.9. kamizelka ostrzegawcza 2.41.10.Pojazd powinien również posiadać przewidziane mocowanie na 8 pachołków drogowych o wysokości 40 cm, wiadro metalowe z zestawem do czyszczenia komina, opryskiwacz 5 litrów, 2 lampy drogowe typu LO1 3.Wymagania dodatkowe 3.1.Dodatkowo w pojeździe należy przewidzieć miejsce oraz przygotować mocowania dla sprzętu wymienionego w "standardzie wyposażenia samochodu ratowniczo-gaśniczego, typoszeregu GBA 2/16 Edycja II, wydanie - Warszawa 30 marca 2015r. z późn. zmianami, a nie wymienionego w SIWZ. 3.2.Sprzęt ten zostanie dostarczony przez ZAMAWIAJĄCEGO podczas inspekcji produkcyjnej. 3.3.g Gwarancja na cały pojazd min. 36 m-ce 3.4. Podwozie pojazdu fabrycznie nowe, powinno posiadać świadectwo homologacji oraz aktualne świadectwo dopuszczenia wydane przez CNBOP na cały pojazd po jego zabudowie zgodnie z rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 20 czerwca 2007r. "w sprawie wykazu wyrobów służących zapewnieniu bezpieczeństwa publicznego lub ochronie zdrowia i życia oraz mienia, a także zasad wydawania dopuszczania tych wyrobów do użytkowania" (Dz.U. nr 143 poz. 1002 z 2007r. z póź. zm.). Świadectwo dopuszczenia na pojazd obejmować ma wyposażenie ratownicze zgodne z wymaganiami załącznika nr 1 do "Wytycznych standaryzacji wyposażenia pojazdów pożarniczych i innych środków transportu Państwowej Straży Pożarnej" z dnia 14.04.2011 r. Wymienione wyżej dokumenty należy dostarczyć zamawiającemu wraz z dokumentacją w dniu odbioru samochodu 3.5. Dokumentacja pojazdu i wyposażenia oraz wszystkie instrukcje obsługi w języku polskim. 3.6. Na samochodzie należy zamieścić: - 3 tabliczki informacyjne z logo Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu po jednej z prawej i lewej strony pojazdu oraz jedną z tyłu pojazdu. Tabliczki należy zamieścić na karoserii pojazdu - nie można ich zamieszczać na szybach, żaluzjach itp. Dokładne ich umiejscowienie zostanie wskazane przez Zamawiającego po podpisaniu umowy. Tabliczki należy wykonać na folii samoprzylepnej, odpornej na niekorzystne działanie warunków atmosferycznych. Wymiary tabliczki: 20 cm (szerokość) x 15 cm (wysokość). Wzór tabliczek stanowi załącznik nr 6 do SIWZ. - 3 tabliczki informacyjne z logo Gminy Stoszowice po jednej z prawej i lewej strony pojazdu oraz jedną z tyłu pojazdu. Tabliczki należy zamieścić na karoserii pojazdu - nie można ich zamieszczać na szybach, żaluzjach itp. Dokładne ich umiejscowienie zostanie wskazane przez Zamawiającego po podpisaniu umowy. Tabliczki należy wykonać na folii samoprzylepnej, odpornej na niekorzystne działanie warunków atmosferycznych. Wymiary tabliczki: 20 cm (szerokość) x 15 cm (wysokość). Logo Gminy stanowi załącznik nr 7 do SIWZ -3 tabliczki informacyjne z logo Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego po jednej z prawej i lewej strony pojazdu oraz jedną z tyłu pojazdu. Tabliczki należy zamieścić na karoserii pojazdu - nie można ich zamieszczać na szybach, żaluzjach itp. Dokładne ich umiejscowienie zostanie wskazane przez Zamawiającego po podpisaniu umowy. Tabliczki należy wykonać na folii samoprzylepnej, odpornej na niekorzystne działanie warunków atmosferycznych. Wymiary tabliczki: 20 cm (szerokość) x 15 cm (wysokość). Logo UMWD stanowi załącznik nr 8 do SIWZ

II.5) Główny kod CPV: 34.14.42.10 - Wozy strażackie

II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

PLN
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: nie
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:

data zakończenia: 25/11/2016


II.9) Informacje dodatkowe: brak

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: ZAMAWIAJĄCY nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie oświadczenia WYKONAWCY (załącznik nr 3 do SIWZ)
Informacje dodatkowe brak
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: ZAMAWIAJĄCY nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie oświadczenia WYKONAWCY. (załącznik nr 3 do SIWZ)
Informacje dodatkowe brak
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: WYKONAWCA winien wykazać wykonanie w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, dostawę co najmniej 1 sztuki średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego na potrzeby straży pożarnych (załącznik nr 4 do SIWZ)
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: nie
Informacje dodatkowe: brak

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp tak
Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)

III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI

Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
nie

III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

załącznik nr 3 do SIWZ.

III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP

III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
a.oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22, ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych -złożone na załączniku nr 3 do SIWZ b. wykaz wykonanych dostaw w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonanie i podmiotów na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane - ZAMAWIAJĄCY uzna warunek za spełniony jeżeli WYKONAWCA wykaże dostawę co najmniej 1 sztuki średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego na potrzeby straży pożarnych(załącznik nr 4 do SIWZ) c.dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień do podpisania oferty przedstawione w formie oryginałów lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. d.w przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia obowiązuje załączenie pełnomocnictwa do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu lub do reprezentowania ich w postępowaniu oraz zawarcia umowy o udzielenie przedmiotowego postępowania, przedstawione w formie oryginałów lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
nie dotyczy

III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

Wypełniony i podpisany przez osobę/osoby uprawnione do reprezentowania WYKONAWCY załącznik nr 1 SIWZ-"Specyfikacja techniczna" z wymienieniem elementów analogicznie do załącznika nr 1 do SIWZ- specyfikacja techniczna

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

zgodnie ze SIWZ umieszczonej na stronie http://stoszowice.probip.pl/

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:

nie


IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

nie


IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:

nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
nie
Informacje dodatkowe:
brak


IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:

nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
nie


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:
nie dotyczy


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa będzie zawarta:
z kilkoma wykonawcami
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
nie
Informacje dodatkowe:
nie dotyczy
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
nie
Informacje dodatkowe:
nie dotyczy
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
nie
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
nie


IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) : nie
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: nie dotyczy
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
nie
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia: nie dotyczy
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: nie dotyczy
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): nie dotyczy
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń: nie dotyczy
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: nie dotyczy
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Aukcja wieloetapowa

etap nrczas trwania etapu

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: nie
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
nie dotyczy


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria

KryteriaZnaczenie
cena brutto (koszt) 80
nieodpłatna obsługa serwisowa związana z realizacją warunków gwarancji 20


IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
nie
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
nie dotyczy
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji nie
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: nie
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
nie dotyczy
Informacje dodatkowe
nie dotyczy

IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
nie dotyczy
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
nie dotyczy
Wstępny harmonogram postępowania:
nie dotyczy
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań: nie
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
nie dotyczy

Informacje dodatkowe:
nie dotyczy
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
nie dotyczy
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
nie
Informacje dodatkowe:
nie dotyczy
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:

nie dotyczy

Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:

nie dotyczy

Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:

nie dotyczy

Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:

nie dotyczy

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Licytacja wieloetapowa

etap nrczas trwania etapu

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: nie

Termin otwarcia licytacji elektronicznej:

Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

nie dotyczy


Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

załącznik nr 5 do SIWZ- wzór umowy


Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

1.Ustala się zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 3 % całkowitej ceny ofertowej podanej w ofercie. Zabezpieczenie zostaje wniesione przed podpisaniem umowy. 2.Zabezpieczenie należytego wykonania umowy może być wnoszone zgodnie z art. 148 ustawy Prawo zamówień publicznych Zabezpieczenie należytego wykonania umowy może być wnoszone: a)w pieniądzu, b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym, c)gwarancjach bankowych, d)gwarancjach ubezpieczeniowych, e)poręczeniach udzielanych przez podmioty, których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego, tj.: na konto Gminy Stoszowice, Stoszowice 97, 57-313 Stoszowice. Bank Spółdzielczy Ząbkowice Śląskie, Oddział Budzów nr rachunku: 25 9533 1014 2003 0000 0185 0002. Na dowodzie wpłaty należy zaznaczyć, jakiego zadania wpłata dotyczy. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy Wykonawca wniesie przed podpisaniem umowy, najpóźniej w dniu zawarcia umowy. Zamawiający ustala podział zwrotu (lub zwolnienia) zabezpieczenia należytego wykonania umowy na dwie części: a)70% wartości zabezpieczenia - na zabezpieczenie wykonania umowy (zostanie zwrócone lub zwolnione w terminie 30 dni od dnia przekazania przez Wykonawcę robót budowlanych i przyjęcia ich przez Zamawiającego jako należycie wykonanych), b)30% wartości zabezpieczenia - na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady (zostanie zwrócone lub zwolnione nie później niż w 15 dniu po upływie okresu rękojmi za wady). Wymagania Zamawiającego w zakresie gwarancji bankowych i ubezpieczeniowych: a)Gwarancja winna być nieodwołalna tj. Gwarant nie mam prawa do jej odwołania, anulowania swojej decyzji bez względu na jakiekolwiek zmiany jakie mogły zajść po wydaniu gwarancji w zakresie sytuacji stron gwarancji lub zobowiązania za jakie została wydana gwarancja.] b)Gwarancja winna być bezwarunkowa tj. Gwarant nie wymaga spełnienia dodatkowych warunków ze strony Beneficjenta aby doszło do wypłaty z gwarancji. c)Gwarancja winna być płatna na pierwsze wezwanie tj. gwarancja nie wymaga wcześniejszego awizowania żądania, składania także wyjaśnień po pierwszym wezwaniu. Zamawiający, w terminie trzech dni roboczych od otrzymania stosownego dokumentu (gwarancji, poręczenia), ma prawo zgłosić do niego zastrzeżenia lub potwierdzić przyjęcie dokument bez zastrzeżeń. Wykonawca winien wnieść Zamawiającemu stosowny dokument w terminie umożliwiającym Zamawiającemu wykonanie tego prawa. Nie zgłoszenie zastrzeżeń w terminie trzech dni roboczych od otrzymania dokumentu uważane będzie za przyjęcie dokumentu bez zastrzeżeń. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania Umowy Zamawiający może wybrać najkorzystniejszą ofertę spośród pozostałych ofert stosownie do treści art. 94


Informacje dodatkowe:

brak

IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zamawiający określa, zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Pzp, warunki dokonania zmiany umowy wskazane we wzorze umowy. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy, w tym terminu realizacji w przypadku wystąpienia m.in. następujących okoliczności: a)dopuszcza się możliwość zmiany terminu zapłaty za wykonaną dostawę - w przypadku, gdy nie może on być dochowany z przyczyn niezależnych od ZAMAWIAJĄCEGO, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, b)dopuszcza się możliwość zmiany terminu realizacji zamówienia - w sytuacji, gdy zmiana taka wynika z przyczyn niezależnych od WYKONAWCY, c)w przypadku gdy nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację zamówienia, d)innych sytuacji, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy i mających charakter zmian nieistotnych. e)w przypadku obiektywnej niemożności zapewnienia wyposażenia samochodu odpowiadającemu wymogom zawartym w załączniku nr 1 do SIWZ tj. specyfikacja techniczna z powodu zakończenia produkcji lub niedostępności na rynku elementów wyposażenia po zawarciu umowy dopuszcza się zmianę umowy w zakresie rodzaju, typu lub modelu wyposażenia pojazdu, pod warunkiem, że nowe wyposażenie będzie odpowiadało pod względem funkcjonalności wyposażeniu pierwotnemu a jego parametry pozostają niezmienione lub będą lepsze od pierwotnego f)w przypadku zaproponowania przez Wykonawcę szczególnie uzasadnionej pod względem funkcjonalności, sprawności lub przeznaczenia albo wyposażenia przedmiotu umowy, zmiany rozwiązań konstrukcyjnych przedmiotu umowy w stosunku do koncepcji przedstawionej w ofercie- dopuszcza się zmianę umowy w zakresie zawartych w załączniku nr 1 do SIWZ rozwiązań konstrukcyjnych g)w przypadku zmian korzystnych dla Zamawiającego dopuszczalna jest zmian umowy w zakresie obniżenia ceny albo wymogów zawartych w załączniku nr 1 do SIWZ tj. specyfikacja techniczna h)w przypadku zmiany przepisów prawa - dopuszczalna jest zmiana umowy, która umożliwi dostosowanie postanowień umowy do nowych przepisów prawa Zmiany w umowie nie mogą powodować podwyższenia ceny przedmiotu zamówienia, nawet w przypadku zmian w przepisach podatkowych.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
W przypadku, gdy informacje zawarte w ofercie stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, co do których Wykonawca zastrzega, że nie mogą być udostępniane innym uczestnikom postępowania, muszą być oznaczone klauzulą: "Informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 11 ust. 4 ustawy z 16.04.1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2003 r. Nr 153 poz. 1503 ze zm.)" i dołączone odrębnie do oferty, lecz w tym samym opakowaniu co oferta.
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
jak wyżej
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 18/08/2016, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
nie
Wskazać powody:
nie dotyczy
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
IV.6.3) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZAMAWIAJĄCY zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania w okolicznościach przewidzianych w art. 93 ustawy PZP.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.