eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Płock › Dozorowanie i ochrona obiektów, osób i mienia Muzeum Mazowieckiego w Płocku

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-11-06

Płock: Dozorowanie i ochrona obiektów, osób i mienia Muzeum Mazowieckiego w Płocku
Numer ogłoszenia: 300010 - 2015; data zamieszczenia: 06.11.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Muzeum Mazowieckie w Płocku , ul. Tumska 8, 09-402 Płock, woj. mazowieckie, tel. 024 3647070, faks 024 3647070, 262493.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dozorowanie i ochrona obiektów, osób i mienia Muzeum Mazowieckiego w Płocku.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Ochronie podlegają tereny i obiekty Zamawiającego wraz z mieniem i osobami przebywającymi na jego terenie. Ochrona terenu, obiektów, osób i mienia Zamawiającego polega na: 1. Zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom i osobom przebywającym w granicach chronionych obszarów i obiektów Zamawiającego. 2. Ochronie mienia Zamawiającego oraz mienia, za które Zamawiający odpowiada przed kradzieżą, pożarem, zniszczeniem lub uszkodzeniem. 3. Ochronie terenu, obiektów, pomieszczeń i urządzeń Zamawiającego przed dostępem do nich osób nieuprawnionych. 4. Zapobieganie zakłócaniu porządku na terenie należącym do Zamawiającego, ujawnieniu faktów dewastacji mienia Zamawiającego oraz powiadamianie Zamawiającego o tych zdarzeniach. 5. Całodobowe odbieranie sygnałów alarmowych i technicznych generowanych przez lokalne systemy alarmowe. 6. Natychmiastowe wysłanie grupy interwencyjnej w przypadku otrzymania sygnału alarmowego, o którym mowa w punkcie 5. 7. Podjęcie działań mających na celu zatrzymanie sprawców, udzielenia pomocy poszkodowanym zgodnie z uprawnieniami przysługującymi agentom ochrony. 8. Niezwłocznym powiadamianiu organów ścigania o czynach przestępczych zaistniałych na terenie należącym do Zamawiającego i zabezpieczaniu miejsca ich popełnienia do czasu przybycia organów ścigania. 9. Telefoniczne powiadomienie o alarmie osób i instytucji wskazanych przez Zleceniodawcę. Do głównych zadań agentów ochrony należy: 1. Dopilnowywanie przestrzegania przepisów porządkowych dla zwiedzających Muzeum Mazowieckie w Płocku. 2. Instruowanie wycieczek zbiorowych o przepisach porządkowych dotyczących zasad zwiedzania Muzeum Mazowieckiego w Płocku. 3. Ochrona całego terenu należącego do Muzeum Mazowieckiego w Płocku. 4. Ochrona Mienia znajdującego się w posiadaniu Muzeum Mazowieckiego w Płocku. 5. Egzekwowanie przestrzegania porządku na terenie chronionym zgodnie z przepisami obowiązującymi w Muzeum Mazowieckiego w Płocku. 6. Niedopuszczanie do przebywania na terenie chronionym osób nieupoważnionych poza godzinami ustalonymi przez kierownictwo Muzeum Mazowieckiego w Płocku. 7. Niedopuszczanie do przebywania osób w wyznaczonych zakazem w miejscach na terenie Muzeum Mazowieckiego w Płocku. 8. Niedopuszczanie do przebywania na terenie chronionym osób znajdujących się pod wpływem alkoholu. 9. Nadzorowanie prawidłowego funkcjonowania urządzeń klimatyzacji oraz systemów sygnalizacji włamania i napadu, systemu telewizji przemysłowej, systemu kontroli dostępu oraz sygnalizacji ppoż. w ramach przeprowadzonego szkolenia praktycznego. 10. Realizowanie i wykonywanie wszelkich innych poleceń kierownictwa Muzeum Mazowieckiego w Płocku w zakresie pełnienia dozoru. 11. Prowadzenie ewidencji ruchu osobowo towarowego. 12. Kontrola osób wychodzących z terenu muzeum zgodnie z ustalonymi zasadami. 13. Obserwacja i patrolowanie całego terenu Muzeum Mazowieckiego Płocku. 14. Bieżące sprawdzanie stanu zabezpieczenia pomieszczeń ekspozycyjnych. 15. Zapewnienie przestrzegania przepisów bhp i ppoż. na terenie Muzeum Mazowieckiego Płocku. 16. Kontrola biletów wstępu. 17. Udostępnienie obiektów i pomieszczeń w dniach i godzinach wolnych od pracy wyłącznie osobom upoważnionym. 18. Zapobieganie, a w przypadku wystąpienia zdarzenia podejmowanie działań w szczególności, gdy zdarzenie dotyczy: kradzieży, pożaru, awarii instalacji elektrycznej, telefonicznej, cieplnej, wodno - kanalizacyjnej, zakłócenia porządku itp. 19. Ścisłe współdziałanie w zakresie jw. z odpowiednimi służbami (policja, straż, pogotowie wodociągowe, energetyczne itp.) 20. Bieżące prowadzenie książki czynności ochrony, prowadzenie dokumentacji dot. przebiegu służby, zaistniałych szczególnych zdarzeń, dokonywanie kontroli, zaleceń przełożonych, itp. 21. Sprawdzenie prawidłowości zaplombowanych pomieszczeń, o ewentualnych nieprawidłowościach natychmiastowe informowanie osób upoważnionych. 22. Wstępne zabezpieczanie śladów i dowodów zaistniałych zdarzeń. 23. Zapewnienie stałej łączności pracownika ochrony pełniącego dyżur na chronionym obiekcie z całodobowym stanowiskiem kierowania Wykonawcy niniejszego przedmiotu zamówienia. 24. Niezwłoczne informowanie przełożonych oraz odpowiedzialnych służb w przypadku stwierdzenia zdarzeń nadzwyczajnych (przestępstwo, zagrożenie pożarowe, zagrożenia zdrowia lub życia itp.) 25. Współdziałanie z innymi jednostkami w ramach ochrony imprez kulturalnych organizowanych na terenie Muzeum Mazowieckiego Płocku. 26. Taktowne i profesjonalne traktowanie osób przebywających na terenie Muzeum Mazowieckiego Płocku. 27. Stosowanie środków przymusu bezpośredniego w przypadkach i na zasadach określonych przepisami prawa. 28. Natychmiastowe przyjazd grupy interwencyjnej w przypadku otrzymania sygnału alarmowego. 29. Podjęcie działań mających na celu zatrzymanie sprawców, udzielenia pomocy poszkodowanym zgodnie z uprawnieniami przysługującymi agentom ochrony. Zachowanie w tajemnicy wszystkich informacji mających wpływ na bezpieczeństwo zamawiającego oraz chronionych obiektów - w czasie trwania umowy, jak i również po jej rozwiązaniu. 30. Realizowanie przedmiotu umowy zgodnie z obowiązującymi przepisami z najwyższą starannością, rzetelnie i skutecznie oraz przy uwzględnieniu zawodowego charakteru prowadzonej działalności..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.71.00.00 - Usługi ochroniarskie 79.71.10.00 - Usługi nadzoru przy użyciu alarmu 79.71.50.00 - Usługi patrolowe 92.52.12.00 - Usługi ochrony wystaw i eksponatów 92.52.20.00 - Usługi ochrony obiektów i budynków historycznych .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2018.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: . Wykonawca przystępując do przetargu jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 2.000,00 zł (dwa tysiące złotych)

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące: Posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, Wykonawca musi posiadać aktualną koncesję na prowadzenie działalności w zakresie usług ochrony osób i mienia wydaną przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych na podstawie ustawy z dnia 22.08.1997r. o ochronie osób i mienia

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi wykazać, że posiada doświadczenie zawodowe niezbędne do wykonania zamówienia, tj. wykonał lub wykonuje w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jedną usługę polegającą na dozorowaniu, ochronie obiektów, osób i mienia w obiektach podlegających obowiązkowej ochronie w zakresie ochrony innych ważnych interesów państwa w szczególności muzeów i innych obiektów, w których zgromadzone są dobra kultury narodowej, na podstawie art.5 ust.2 pkt 4 lit. c ustawy z dnia 22 sierpnia 1997r. o ochronie osób i mienia, / której wartość w wymiarze 12 miesięcy była nie mniejsza niż 150.000,00 zł brutto.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi dysponować osobami w liczbie wystarczającej do prawidłowego wykonania usługi posiadającymi kwalifikacje odpowiednie do stanowisk, które zostaną im powierzone.Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie takich podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi dysponować osobami w liczbie wystarczającej do prawidłowego wykonania usługi posiadającymi kwalifikacje odpowiednie do stanowisk, które zostaną im powierzone tj. a) pracownicy ochrony powinni być kwalifikowanymi pracownikami ochrony fizycznej posiadającym pozwolenie na broń oraz załączyć wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi być ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę, co najmniej 500.000,00 złotych 5) Wykonawca jest zobowiązany wykazać brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Aktualną koncesję na prowadzenie działalności w zakresie usług ochrony osób i mienia udzieloną przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji na podstawie ustawy z dnia 22.08.1997r. o ochronie osób i mienia 2. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art.24 ust.1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. 3. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art.24 ust.1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. 4. Dowód wniesienia WADIUM, Oświadczenie o posiadaniu przez Wykonawcę decyzji o pozwoleniu na broń. 5.Pełnomocnictwo osoby lub osób podpisujących ofertę, jeżeli nie wynika to bezpośrednio z załączonych dokumentów (należy jednak załączyć dokumenty, z których wynikać będzie ciągłość i prawidłowość udzielonych pełnomocnictw, np. wpis do ewidencji działalności gospodarczej). Załączone do oferty pełnomocnictwo winno być w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. 6.Informacje dotyczące podwykonawców . 7.Oświadczenie o posiadaniu przez Wykonawcę decyzji o pozwoleniu na broń wydaną na przedsiębiorcę, na okaziciela do ochrony bezpieczeństwa innych osób oraz mienia, zgodnie z § 1 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 6 sierpnia 1998r. w sprawie zasad uzbrojenia specjalistycznych uzbrojonych formacji ochronnych i warunków przechowywania oraz zewidencjonowania broni i amunicji (Dz. 98.113.730) w związku z art.2 pkt 7 oraz art.5 ustawy z dnia 22 sierpnia 1997r. o ochronie osób i mienia ( Dz.U.05.145.1221). 8.. w przypadku złożenia oferty wspólnej: przedsiębiorcy występujący wspólnie muszą upoważnić jednego spośród siebie, jako przedstawiciela pozostałych - lidera do zaciągania zobowiązań i rozporządzania prawem w sprawach związanych z przedmiotem postępowania, a jego upoważnienie musi być udokumentowane pełnomocnictwem podpisanym przez pozostałych przedsiębiorców lub ich uprawnionych przedstawicieli. 7. Oferta przedstawiona przez dwóch lub więcej Partnerów wchodzących w skład konsorcjum lub spółki cywilnej musi być przedstawiona, jako jedna oferta, od jednego Wykonawcy i spełniać następujące wymagania: - w przypadku Partnerów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku podmiotów, o których mowa w Rozdziale VI pkt I.10 SIWZ kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub te podmioty, - każdy z Partnerów oddzielnie musi złożyć dokumenty wymienione w Rozdziale VI pkt I.3-6 oraz pkt II.2,5 w SIWZ, - oświadczenie Wykonawcy potwierdzające spełnianie warunków wskazanych w art. 22 ust. 1 pkt 1- 4 ustawy składają wszyscy Partnerzy wspólnie lub lider w imieniu wszystkich na jednym formularzu (należy wówczas zaznaczyć, że oświadczenie składa lider konsorcjum). - oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia w trybie art. 24. ust. 1 ustawy składają wszyscy Partnerzy oddzielnie lub lider w imieniu wszystkich na jednym formularzu (należy wówczas zaznaczyć, że oświadczenie składa lider konsorcjum).

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Umowa może być zmieniona w zakresie § 6 pkt I i pkt II umowy odnośnie jej zakresu w przypadku, jeżeli w okresie trwania umowy nastąpi poszerzenie ekspozycji Muzeum o kolejne obiekty budowlane lub budynki lub umowa może się zmienić o ile rozwiązana zostanie umowa najmu wynajmowanego lokalu. Wówczas strony podpiszą aneks w zakresie rozszerzenia przedmiotu działalności o dodatkowy obiekt lub pomniejszenia o wynajmowane pomieszczenia w cenach stawki godzinowej obowiązujących dla umowy podstawowej. Stawka ryczałtowa za dojazd grupy interwencyjnej, monitoring sygnałów alarmowych, przyjazd i skuteczna interwencja grupy interwencyjnej do wszystkich obiektów Muzeum nie zmieni się.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.muzeumplock.art.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Muzeum Mazowieckie w Płocku Płock, ul. Tumska 8 pok.204X.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 20.11.2015 godzina 10:30, miejsce: Muzeum Mazowieckie w Płocku Płock, ul. Tumska 8 pok.204X.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.