eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Oleszyce › Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 1.350.000,00 PLN z przeznaczeniem na finansowanie deficytu budżetu gminy oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-09-09

Oleszyce: Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 1.350.000,00 PLN z przeznaczeniem na finansowanie deficytu budżetu gminy oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów.
Numer ogłoszenia: 299330 - 2014; data zamieszczenia: 09.09.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Oleszyce , ul. Rynek 1, 37-630 Oleszyce, woj. podkarpackie, tel. 016 6315010, faks 016 6315636.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.oleszyce.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 1.350.000,00 PLN z przeznaczeniem na finansowanie deficytu budżetu gminy oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 1.350.000,00 PLN z przeznaczeniem na: 1) finansowanie planowanego deficytu budżetu gminy w wysokości 860.309,43 zł, w tym na przedsięwzięcia: - Przebudowa Zespołu Pałacowo-Parkowego w Oleszycach-Etap I - 258.344,00 zł, - Przebudowa i remont Świetlic Wiejskich w miejscowości Nowa Grobla i Sucha Wola - 99.900,00 zł, - Przebudowa nawierzchni drogi powiatowej nr 1666R Stare Sioło-Lipina na odcinku w km 0+000 km 0+300; km 1+985 - km 4+254 -307.000,00 zł, - Przebudowa - remont kotłowni gazowej w budynku Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła w Oleszycach - 195.065,43 zł 2) oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie 489.690,57 zł. 2. Kredyt będzie uruchomiony na pisemną dyspozycję Zamawiającego, w formie przelewu na wskazany rachunek bankowy, w transzach uzależnionych od potrzeb Zamawiającego w terminie od dnia podpisania umowy do dnia 31.12.2014 roku 3. Spłata kredytu nastąpi w latach 2015 - 2027 z dochodów budżetu Gminy Oleszyce zgodnie z harmonogramem spłat (załącznik nr 1a do SIWZ): 2015r. - 105 000 zł 2016r. - 105 000 zł 2017r. - 180 000 zł 2018r. - 96 000 zł 2019r. - 96 000 zł 2020r. - 96 000 zł 2021r. - 96 000 zł 2022r. - 96 000 zł 2023r. - 96 000 zł 2024r. - 96 000 zł 2025r. - 96 000 zł 2026r. - 96 000 zł 2027r. - 96 000 zł 4. Okres spłaty kapitału od 31 marca 2015 r. do 31 grudnia 2027 r. w każdym roku kwartalnie do ostatniego roboczego dnia miesiąca kończącego kwartał z możliwością wcześniejszej spłaty w każdym momencie (nie tylko ostatniego roboczego dnia miesiąca kończącego kwartał), w kwocie określonej w harmonogramie spłat dostosowanym do wieloletniej prognozy finansowej. 5. Okres karencji w spłacie kapitału do 31.03.2015 r. 6. Spłata odsetek, naliczanych co miesiąc następować będzie w okresach kwartalnych do ostatniego dnia roboczego kwartału począwszy od roku 2014 r. Zamawiający będzie powiadamiany przez Wykonawcę pisemnie - faksem lub drogą elektroniczną o wysokości raty kapitałowej i odsetek przypadających do spłaty na co najmniej 5 dni przed upływem terminu ich zapłaty. 7.Wykonawca będzie naliczał odsetki od faktycznie wykorzystanej kwoty kredytu. Przy naliczaniu odsetek przyjmuje się, że miesiąc ma rzeczywistą liczbę dni kalendarzowych, natomiast rok 365 dni, a w przypadku roku przestępnego 366 dni. 8. Kredyt oprocentowany w skali roku według zmiennej stopy procentowej ustalonej jako stopa bazowa powiększona o stałą marżę banku. Stopa bazowa - zmienna stawka WIBOR 1M (stawka WIBOR 1M z ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego naliczenie odsetek). W przypadku gdy w danym dniu nie ustalono notowań stawki WIBOR 1M obowiązuje stawka WIBOR 1M z dnia w którym było prowadzone ostatnie notowanie stawki WIBOR 1M). Dla obliczenia ceny oferty należy przyjąć stawkę referencyjną WIBOR 1M z dnia 27.08.2014 roku, podpisanie umowy kredytowej i uruchomienie jednorazowo kredytu w wysokości 1 350 000 zł nastąpi w dniu 30.11.2014r 9. Waluta kredytu: złoty polski (PLN). 10. Naliczanie odsetek - tylko od faktycznie wykorzystanego zadłużenia. 11. W sytuacji gdy kredyt spłacony zostanie wcześniej odsetki liczone będą do dnia spłaty kredytu, a nie do końca umowy. 12. W całym okresie kredytowania marża bankowa Wykonawcy pozostaje na niezmienionym poziomie. 13. Zabezpieczeniem spłaty kredytu będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową na którym zostanie złożona kontrasygnata Skarbnika Gminy. Zamawiający dopuszcza podpisanie oświadczenia o poddaniu się egzekucji w oparciu o art. 97 ustawy Prawo bankowe z dnia 29.08.1997. 14. Zamawiający zastrzega sobie: 1) prawo wcześniejszej spłaty kredytu w każdym momencie bez naliczania dodatkowych opłat z tego tytułu, 2) zmiany ilości, wielkości i terminu wykorzystania transz kredytu, bez ponoszenia dodatkowych kosztów, 3) możliwość wydłużenia okresu spłaty kredytu bez naliczania dodatkowych opłat z tego tytułu. 15. Zamawiający zastrzega, iż w przypadku dokonania nadpłaty odsetek Wykonawca nie dokona ich zaliczenia na poczet kapitału. 16. Do wyliczenia ceny oferty należy przyjąć termin spłaty kapitału bez względu na to czy dzień spłaty jest dniem ustawowo wolnym. 17. Prowizja bankowa naliczana będzie każdorazowo od wysokości rzeczywiście wykorzystanej kwoty kredytu (transz kredytu). 18. Ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia Zamawiający zastrzega, że zamówienie nie może być powierzone podwykonawcom. 19. Celem wstępnego zbadania zdolności kredytowej oraz opracowania własnych informacji przez Kredytodawcę Zamawiający udostępnia następujące dokumenty: 1) sprawozdanie Rb-NDS o nadwyżce i deficycie za 2010r., 2011r.,2012r.,2013r, II kw. 2014r. 2) sprawozdanie Rb-27S z wykonania dochodów budżetowych za 2010r.,2011r., 2012r., 2013r, II kw. 2014 r., 3) sprawozdanie Rb-28S z wykonania wydatków budżetowych za 2010r.,2011r., 2012r., 2013r, II kw. 2014r., 4) sprawozdanie Rb - Z o zobowiązaniach za rok 2010r., 2011r.,2012r., 2013r, II kw. 2014r., 5) sprawozdanie Rb -N o należnościach za 2010r., 2011r., 2012r., 2013r, II kw. 2014r., 6) opinia RIO o wykonaniu budżetu Gminy Oleszyce za 2011r., 2012r., 2013r., 7) opinia RIO o projekcie budżetu Gminy Oleszyce na rok 2012r., 2013r., 2014r., 8) uchwała Rady Miejskiej w Oleszycach Nr XLIX/335/2014 z dnia 27 czerwca 2014 roku w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego, 9) opinia RIO o prawidłowości planowanej kwoty długu Gminy Oleszyce na lata 2014-2027; 10) informacja o stanie mienia komunalnego na dzień 31.12.2013r. 11) Opinia RIO o możliwości spłaty przez Gminę Oleszyce długoterminowego kredytu w kwocie 1.350.000,00 zł. UWAGA: powyższe sprawozdania, opinie i zaświadczenia udostępnione są na stronie BIP http://www.bip.oleszyce.pl/ w zakładce Finanse.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawcy spełnią warunek posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności (ocena wg zasady spełnia - nie spełnia) jeżeli wykażą i udokumentują, że posiadają zezwolenie Komisji Nadzoru Bankowego na rozpoczęcie działalności bankowej, o którym mowa w art. 36 Ustawy Prawo Bankowe (j.t. Dz.U. z 2012 r. poz. 1376 z późn. zm.) lub dokumenty równoważne;

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w zakresie posiadania wiedzy i doświadczenia;

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w zakresie dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym;

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w zakresie sytuacji ekonomicznej i finansowej.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Istotna zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności takiej zmiany. Zmiany umowy nie mogą wykraczać poza zakres świadczenia określony w SIWZ. Zamawiający przewiduje następujące istotne zmiany postanowień umowy: a) wydłużenie okresu spłaty kredytu bez naliczania dodatkowych opłat, b) siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ, c) zmianie uległy przepisy prawne istotne dla realizacji przedmiotu umowy, d) zmiany przeznaczenia kredytu - w przypadku zmiany budżetu Gminy Oleszyce e) zmiana sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy, na skutek zmian zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie projektu lub wytycznych dotyczących realizacji projektu, f) uległa przedłużeniu procedura udzielenia zamówienia publicznego, Dopuszczalne są wszelkie zmiany nieistotne rozumiane w ten sposób, że wiedza o ich wprowadzeniu na etapie postępowania o zamówienie nie wpłynęłaby na krąg podmiotów ubiegających się o zamówienie ani na wynik postępowania. Takimi zmianami są zmiany o charakterze administracyjno - organizacyjnym umowy np. zmiana nr konta bankowego, dotyczące nazwy, siedziby Wykonawcy lub jego formy organizacyjno - prawnej w trakcie trwania umowy, innych danych identyfikacyjnych, zmiany prowadzące do likwidacji oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych w treści umowy, Zmiany do umowy może inicjować zarówno Zamawiający jak i Wykonawca, składając pisemny wniosek do drugiej strony, zawierający w szczególności opis zmiany i jej uzasadnienie. Zamawiający przewiduje katalog zmian na które może wyrazić zgodę, powyższe nie stanowi jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.oleszyce.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta i Gminy Oleszyce, ul. Rynek 1, 37-630 Oleszyce, Pokój nr 11.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.09.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy Oleszyce, ul. Rynek 1, 37-630 Oleszyce, Pokój nr 1.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.