eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Daleszyce › Usługa z zakresu wykonania podziału nieruchomości na terenie Nadleśnictwa Daleszyce w obrębie ewidencyjnym Cedzyna i Radlin, gm. Górno oraz w obrębie ewidencyjnym Niwy, gm. Daleszyce

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-11-05

Daleszyce: Usługa z zakresu wykonania podziału nieruchomości na terenie Nadleśnictwa Daleszyce w obrębie ewidencyjnym Cedzyna i Radlin, gm. Górno oraz w obrębie ewidencyjnym Niwy, gm. Daleszyce
Numer ogłoszenia: 298474 - 2015; data zamieszczenia: 05.11.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Lasy Państwowe - Nadleśnictwo Daleszyce , ul. Zakościele 7A, 26-021 Daleszyce, woj. świętokrzyskie, tel. 41 3171968, faks 41 317 12 71.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_radom/nadl_daleszyce

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: PGL Lasy Państwowe.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługa z zakresu wykonania podziału nieruchomości na terenie Nadleśnictwa Daleszyce w obrębie ewidencyjnym Cedzyna i Radlin, gm. Górno oraz w obrębie ewidencyjnym Niwy, gm. Daleszyce.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa z zakresu wykonania podziału nieruchomości na terenie Nadleśnictwa Daleszyce w obrębie ewidencyjnym Cedzyna i Radlin, gm. Górno oraz w obrębie ewidencyjnym Niwy, gm. Daleszyce. Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie art. 10 ust. 1 oraz 39-46 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 poz. 907 z późń. zm. - dalej Pzp). Postępowanie jest prowadzone zgodnie z zasadami przewidzianymi dla zamówień o wartości poniżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Pzp. Przedmiot zamówienia został podzielony na trzy części (I, II, III): Część I - działka nr 449 obręb 2 Cedzyna, gm. Górno, Część II - działka nr 2050 obręb 11 Radlin, gm. Górno, Część III - działka nr 1211/1 obręb 11 Niwy, gm. Daleszyce 3.3. Część I: ETAP 1 - przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac geodezyjnych dotyczących nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntów jako działka nr 449 o pow. 0,5187 obręb 2 Cedzyna, gm. Górno: wykonanie wstępnego projektu podziału działki nr 449 na ok. 12 działek wraz z kompletnym wnioskiem o wydanie opinii Wójta Gminy, w formie postanowienia uzgadniającego wstępny projekt podziału nieruchomości. (Ilość działek, na które należy podzielić nieruchomość może ulec zmianie w zależności od stanu - ilości sąsiednich działek. Ostateczna ilość zostanie uzgodniona przed złożeniem przez Wykonawcę zgłoszenia robót geodezyjnych do Ośrodka); ETAP 2 - obejmuje sporządzenie dokumentacji projektu podziału nieruchomości zgodnie z postanowieniem; przygotowanie kompletnego wniosku do wydania decyzji zatwierdzającej projekt podziału. Po uzyskaniu ostatecznej decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości wyznaczenie i zastabilizowanie nowych punktów granicznych wraz z ich okazaniem i dokumentacją geodezyjną. 3.4. Część II: ETAP 1 - przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac geodezyjnych dotyczących nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntów jako działka nr 2050 o pow. 0,1098 obręb 11 Radlin, gm. Górno: wykonanie wstępnego projektu podziału działki nr 2050 na ok. 5 działek wraz z kompletnym wnioskiem o wydanie opinii Wójta Gminy, w formie postanowienia uzgadniającego wstępny projekt podziału nieruchomości. (Ilość działek, na które należy podzielić nieruchomość może ulec zmianie w zależności od stanu - ilości sąsiednich działek. Ostateczna ilość zostanie uzgodniona przed złożeniem przez Wykonawcę zgłoszenia robót geodezyjnych do Ośrodka). ETAP 2 - obejmuje: sporządzenie dokumentacji projektu podziału nieruchomości zgodnie z postanowieniem; przygotowanie kompletnego wniosku do wydania decyzji zatwierdzającej projekt podziału. Po uzyskaniu ostatecznej decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości wyznaczenie i zastabilizowanie nowych punktów granicznych wraz z ich okazaniem i dokumentacją geodezyjną. 3.5. Część III: ETAP 1 - przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac geodezyjnych dotyczących nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntów jako działka nr 1211/1 o pow. 25,1964 obręb 11 Niwy, gm. Daleszyce: wykonanie wstępnego projektu podziału działki nr 1211/1 na 2 działki wraz z kompletnym wnioskiem o wydanie opinii Burmistrza Miasta i Gminy, w formie postanowienia uzgadniającego wstępny projekt podziału nieruchomości. ETAP 2 obejmuje: sporządzenie dokumentacji projektu podziału nieruchomości zgodnie z postanowieniami; przygotowanie kompletnego wniosku do wydania decyzji zatwierdzającej projekt podziału. Po uzyskaniu ostatecznej decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości wyznaczenie i zastabilizowanie nowych punktów granicznych wraz z ich okazaniem i dokumentacją geodezyjną. 3.6. Wszelkie koszty związane z realizacją zamówienia ponosi Wykonawca. 3.7. Wykonawca we własnym zakresie uzyska wszelkie prawem wymagane dokumenty. 3.8. Prace geodezyjne dotyczą gruntów Skarbu Państwa będących w zarządzie Lasów Państwowych Nadleśnictwa Daleszyce..

II.1.5)

V przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp w wysokości nie przekraczającej 20% wartości zamówienia podstawowego. Zamówienia uzupełniające będą polegać na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia, co będące przedmiotem zamówienia opisanego w niniejszej SIWZ.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.35.32.00-9, 71.35.40.00-4.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 3.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 5.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający nie wymaga wniesienie wadium.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna niniejszy warunek za spełniony, gdy Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie należycie wykonał: 1) dla części I - wykonał co najmniej jedną usługę z zakresu wykonania podziału nieruchomości, na kwotę minimum 2 000,00 zł brutto. Wykonawca może zsumować wartości kilku usług o mniejszym zakresie dla uzyskania wymaganej wartości porównywalnej. 2) dla części II - wykonał co najmniej jedną usługę z zakresu wykonania podziału nieruchomości, na kwotę minimum 2 000,00 zł brutto. Wykonawca może zsumować wartości kilku usług o mniejszym zakresie dla uzyskania wymaganej wartości porównywalnej. 3) dla części III - wykonał co najmniej jedną usługę z zakresu wykonania podziału nieruchomości, na kwotę minimum 2 000,00 zł brutto. Wykonawca może zsumować wartości kilku usług o mniejszym zakresie dla uzyskania wymaganej wartości porównywalnej. 4) Wykonawca składając ofertę na więcej niż 1 część nie może wykazać tego samego doświadczenia (tych samych usług) dla więcej jak jednej części.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Potencjał techniczny: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia tego warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Osoby zdolne do wykonania zamówienia: Zamawiający uzna niniejszy warunek za spełniony, gdy Wykonawca wykaże, że dysponuje: 1) dla części I - co najmniej 1 osobą zdolną do wykonania zamówienia i posiadającą wymagane uprawnienia z zakresu podziału nieruchomości, 2) dla części II - co najmniej 1 osobą zdolną do wykonania zamówienia i posiadającą wymagane uprawnienia z zakresu podziału nieruchomości, 3) dla części III - co najmniej 1 osobą zdolną do wykonania zamówienia i posiadającą wymagane uprawnienia z zakresu podziału nieruchomości. Wykonawca składający ofertę na więcej niż 1 część może wykazać te same osoby dla więcej jak jedna część.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Formularz ofertowy, formularz cenowy

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - Termin wykonania - 5

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Wszelkie istotne dla stron postanowienia zawiera wzór Umowy stanowiący załącznik nr 9 do SIWZ. Umowa zostanie zawarta na podstawie złożonej oferty Wykonawcy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_radom/nadl_daleszyce/zamowienia_publiczne
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Nadleśnictwo Daleszyce, ul. Zakościele 7A, 26-021 Daleszyce.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 13.11.2015 godzina 09:00, miejsce: w siedzibie Nadleśnictwa Daleszyce przy ul. Zakościele 7A, 26-021 Daleszyce - sekretariat (pokój nr 2).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Usługa z zakresu wykonania podziału nieruchomości na terenie Nadleśnictwa Daleszyce w obrębie ewidencyjnym Cedzyna, gm. Górno.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Część I: ETAP 1 - przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac geodezyjnych dotyczących nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntów jako działka nr 449 o pow. 0,5187 obręb 2 Cedzyna, gm. Górno: wykonanie wstępnego projektu podziału działki nr 449 na ok. 12 działek wraz z kompletnym wnioskiem o wydanie opinii Wójta Gminy, w formie postanowienia uzgadniającego wstępny projekt podziału nieruchomości. (Ilość działek, na które należy podzielić nieruchomość może ulec zmianie w zależności od stanu - ilości sąsiednich działek. Ostateczna ilość zostanie uzgodniona przed złożeniem przez Wykonawcę zgłoszenia robót geodezyjnych do Ośrodka); ETAP 2 - obejmuje sporządzenie dokumentacji projektu podziału nieruchomości zgodnie z postanowieniem; przygotowanie kompletnego wniosku do wydania decyzji zatwierdzającej projekt podziału. Po uzyskaniu ostatecznej decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości wyznaczenie i zastabilizowanie nowych punktów granicznych wraz z ich okazaniem i dokumentacją geodezyjną..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.35.32.00-9, 71.35.40.00-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 5.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 95
    • 2. Termin wykonania - 5

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Usługa z zakresu wykonania podziału nieruchomości na terenie Nadleśnictwa Daleszyce w obrębie ewidencyjnym Radlin, gm. Górno.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Część II: ETAP 1 - przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac geodezyjnych dotyczących nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntów jako działka nr 2050 o pow. 0,1098 obręb 11 Radlin, gm. Górno: wykonanie wstępnego projektu podziału działki nr 2050 na ok. 5 działek wraz z kompletnym wnioskiem o wydanie opinii Wójta Gminy, w formie postanowienia uzgadniającego wstępny projekt podziału nieruchomości. (Ilość działek, na które należy podzielić nieruchomość może ulec zmianie w zależności od stanu - ilości sąsiednich działek. Ostateczna ilość zostanie uzgodniona przed złożeniem przez Wykonawcę zgłoszenia robót geodezyjnych do Ośrodka). ETAP 2 - obejmuje: sporządzenie dokumentacji projektu podziału nieruchomości zgodnie z postanowieniem; przygotowanie kompletnego wniosku do wydania decyzji zatwierdzającej projekt podziału. Po uzyskaniu ostatecznej decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości wyznaczenie i zastabilizowanie nowych punktów granicznych wraz z ich okazaniem i dokumentacją geodezyjną..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.35.32.00-9, 71.35.40.00-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 5.

CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Usługa z zakresu wykonania podziału nieruchomości na terenie Nadleśnictwa Daleszyce w obrębie ewidencyjnym Niwy, gm. Daleszyce.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Część III: ETAP 1 - przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac geodezyjnych dotyczących nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntów jako działka nr 1211/1 o pow. 25,1964 obręb 11 Niwy, gm. Daleszyce: wykonanie wstępnego projektu podziału działki nr 1211/1 na 2 działki wraz z kompletnym wnioskiem o wydanie opinii Burmistrza Miasta i Gminy, w formie postanowienia uzgadniającego wstępny projekt podziału nieruchomości. ETAP 2 obejmuje: sporządzenie dokumentacji projektu podziału nieruchomości zgodnie z postanowieniami; przygotowanie kompletnego wniosku do wydania decyzji zatwierdzającej projekt podziału. Po uzyskaniu ostatecznej decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości wyznaczenie i zastabilizowanie nowych punktów granicznych wraz z ich okazaniem i dokumentacją geodezyjną..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.35.32.00-9, 71.35.40.00-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 5.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 95
    • 2. Termin wykonania - 5

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.