eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Nakło nad Notecią › na dostawę materiałów dydaktycznych w ramach projektu pt.Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I - III Szkół Podstawowych realizowanego w ramach Priorytetu IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach. Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-09-13

Nakło nad Notecią: na dostawę materiałów dydaktycznych w ramach projektu pt.Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I - III Szkół Podstawowych realizowanego w ramach Priorytetu IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach. Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Numer ogłoszenia: 285910 - 2011; data zamieszczenia: 13.09.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Burmistrz Miasta i Gminy w Nakle nad Notecią , ul. Ks. P. Skargi 7, 89-100 Nakło nad Notecią, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 052 3867987, 3867984, faks 052 3867981.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.naklo.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: na dostawę materiałów dydaktycznych w ramach projektu pt.Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I - III Szkół Podstawowych realizowanego w ramach Priorytetu IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach. Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dostawa materiałów dydaktycznych dla niżej wymienionych placówek oświatowych z terenu gminy Nakło nad Notecią: Szkoła Podstawowa nr 2 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego Prymasa Tysiąclecia ul. Bydgoska 24 Nakło nad Notecią; Szkoła Podstawowa Nr 4 im. Armii Krajowej osiedle Łokietka 15 w Nakle nad Notecią; Zespół Szkół im. Przyjaciół Przyrody w Występie ul. Wiejska 1; Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Paterku ul. Kcyńska 6; Zespół Szkół w Ślesinie ul. Dworcowa 9. Zgodnie z wykazem i opisem zawartym w druku formularza cenowego załącznik nr 2a, 2b, 2c, 2d, 2e, do SIWZ. Przedmiot zamówienia zostaje podzielony na następujące części: a) część I - Szkoła Podstawowa nr 2 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego Prymasa Tysiąclecia ul. Bydgoska 24 Nakło nad Notecią b) część II - Szkoła Podstawowa Nr 4 im. Armii Krajowej osiedle Łokietka 15 Nakło nad Notecią; c) w część III - Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Paterku ul. Kcyńska 6, d) w część V - Zespół Szkół w Ślesinie ul. Dworcowa 9, e) w część VI - Zespół Szkół im. Przyjaciół Przyrody w Występie, ul. Wiejska 1..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 03.31.31.00-7, 22.11.43.00-5, 30.19.59.00-1, 37.52.41.00-8, 37.52.42.00-9, 37.52.46.00-3, 39.16.20.00-5, 39.16.21.00-6, 39.16.21.10-9, 39.16.22.00-7, 47.53.10.00-9.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 5.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 7.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełniania warunku zostanie dokonana według formuły spełnia/nie spełnia na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, składanego przez Wykonawcę w zakresie wykazania spełniania warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 Pzp.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełniania warunku zostanie dokonana według formuły spełnia/nie spełnia na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, składanego przez Wykonawcę w zakresie wykazania spełniania warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 Pzp.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełniania warunku zostanie dokonana według formuły spełnia/nie spełnia na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełniania warunku zostanie dokonana według formuły spełnia/nie spełnia na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełniania warunku zostanie dokonana według formuły spełnia/nie spełnia na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

formularz oferty- załącznik nr 1 do SIWZ, formularz cenowy- załącznik nr 2a,2b,2c,2d,2e do SiWZ, pełnomocnictwo, jesli oferta będzie podpisana przez pełnomocnika

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

2. Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzania zmian w umowie w stosunku do treści oferty, które będą mogły być dokonane z powodu zaistnienia okoliczności niemożliwych do przewidzenia w chwili zawarcia umowy lub w przypadku wystąpienia którejkolwiek z następujących sytuacji: 1) przedłużenie lub skrócenie terminu zakończenia przedmiotu umowy może nastąpić w przypadkach: - wystąpienia okoliczności siły wyższej - jako siłę wyższą należy rozumieć zdarzenia niezależne od żadnej ze Stron, zewnętrzne, niemożliwe do zapobieżenia, które nastąpiło po dniu wejścia w życie umowy, 2) zmiany terminu wykonania zamówienia (skrócenie/wydłużenie) lub terminów płatności będących następstwem zaistnienia siły wyższej, wstrzymaniem/przerwaniem wykonania dostaw z przyczyn zależnych od zamawiającego oraz zmiany harmonogramu spływu środków z instytucji finansujących zamówienie. 3) Podwykonawców oraz części dostaw im powierzonych 4) zmiany stawki podatku VAT.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.gmina-naklo.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta i Gminy w Nakle nad Notecią, ul. P. Skargi 7, 89-100 Nakło nad NOoecią lub pobrać ze strony internetowej.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 27.09.2011 godzina 14:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy w Nakle nad Notecią ul. Ks. Piotra Skargi 7 89-100 Nakło nad Notecią.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: zamówienie realizowane w ramach projektu pt. Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I - III Szkół Podstawowych realizowanego w ramach Priorytetu IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach. Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Przedmiotem zamówienia jest dostawa materiałów dydaktycznych dla Szkoły Podstawowej nr 2 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego Prymasa Tysiąclecia ul. Bydgoska 24 Nakło nad Notecią. Zgodnie z wykazem i opisem zawartym w druku formularza cenowego załącznika nr 2a. Okres gwarancji na zakupione materiały dydaktyczne wynosi 12 miesięcy. Materiały dydaktyczne muszą spełniać warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dostawa pomocy dydaktycznych zgodnie z wykazem i opisem zawartym w druku formularza cenowego załącznika nr 2a. Okres gwarancji na zakupione materiały dydaktyczne wynosi 12 miesięcy. Materiały dydaktyczne muszą spełniać warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz. U. z 2003r. Nr 6, poz. 69 ze zm.). 3. Miejscem dostawy jest: Urząd Miasta i Gminy Nakło nad Notecią, ul. Ks. P. Skargi 6, 89-100 Nakło nad Notecią. Dostawa odbywać się będzie na koszt Wykonawcy i transportem zapewnionym przez Wykonawcę..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 03.31.31.00-7, 22.11.43.00-5, 30.19.59.00-1, 37.52.41.00-8, 37.52.42.00-9, 37.52.46.00-3, 39.16.20.00-5, 39.16.21.00-6, 39.16.21.10-9, 39.16.22.00-7, 47.53.10.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 7.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Przedmiotem zamówienia jest dostawa materiałów dydaktycznych -dla Szkoły Podstawowej Nr 4 im. Armii Krajowej osiedle Łokietka 15 Nakło nad Notecią;.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dostawa materiałów dydaktycznych dla placówek oświatowych z terenu gminy Nakło nad Notecią-Szkoła Podstawowa Nr 4 im. Armii Krajowej osiedle Łokietka 15 Nakło nad Notecią. Zgodnie z wykazem i opisem zawartym w druku formularza cenowego załącznik nr 2b do SIWZ. Okres gwarancji na zakupione materiały dydaktyczne wynosi 12 miesięcy. Materiały dydaktyczne muszą spełniać warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz. U. z 2003r. Nr 6, poz. 69 ze zm.). Miejscem dostawy jest: Urząd Miasta i Gminy Nakło nad Notecią, ul. Ks. P. Skargi 6, 89-100 Nakło nad Notecią. Dostawa odbywać się będzie na koszt Wykonawcy i transportem zapewnionym przez Wykonawcę..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 03.31.31.00-7, 22.11.43.00-5, 30.19.59.00-1, 37.52.41.00-8, 37.52.42.00-9, 37.52.46.00-3, 39.16.20.00-5, 39.16.21.10-9, 39.16.22.00-7, 47.53.10.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 7.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Przedmiotem zamówienia jest dostawa materiałów dydaktycznych dla placówek oświatowych z terenu gminy Nakło nad Notecią - Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Paterku ul. Kcyńska 6.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dostawa materiałów dydaktycznych dla placówek oświatowych z terenu gminy Nakło nad Notecią - Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Paterku ul. Kcyńska 6.1. Zgodnie z wykazem i opisem zawartym w druku formularza cenowego załącznik nr 2c. Okres gwarancji na zakupione materiały dydaktyczne wynosi 12 miesięcy. Materiały dydaktyczne muszą spełniać warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz. U. z 2003r. Nr 6, poz. 69 ze zm.). 3. Miejscem dostawy jest: Urząd Miasta i Gminy Nakło nad Notecią, ul. Ks. P. Skargi 6, 89-100 Nakło nad Notecią. Dostawa odbywać się będzie na koszt Wykonawcy i transportem zapewnionym przez Wykonawcę..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 03.31.31.00-7, 22.11.43.00-5, 30.19.59.00-1, 37.52.41.00-8, 37.52.42.00-9, 37.52.46.00-3, 39.16.20.00-5, 39.16.21.00-6, 39.16.21.10-9, 39.16.22.00-7, 47.53.10.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 7.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Przedmiotem zamówienia jest dostawa materiałów dydaktycznych dla niżej wymienionych placówek oświatowych z terenu gminy Nakło nad Notecią- Zespół Szkół w Ślesinie ul. Dworcowa 9..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dostawa materiałów dydaktycznych dla niżej wymienionych placówek oświatowych z terenu gminy Nakło nad Notecią- Zespół Szkół w Ślesinie ul. Dworcowa 9. Okres gwarancji na zakupione materiały dydaktyczne wynosi 12 miesięcy. Materiały dydaktyczne muszą spełniać warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz. U. z 2003r. Nr 6, poz. 69 ze zm.). Miejscem dostawy jest: Urząd Miasta i Gminy Nakło nad Notecią, ul. Ks. P. Skargi 6, 89-100 Nakło nad Notecią Szczegółowy asortyment dla powyższych podmiotów określony został w formularzu ofertowym - załącznik nr 2d do SIWZ. Dostawa odbywać się będzie na koszt Wykonawcy i transportem zapewnionym przez Wykonawcę..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 03.31.31.00-7, 22.11.43.00-5, 30.19.59.00-1, 37.52.41.00-8, 37.52.42.00-9, 37.52.46.00-3, 39.16.20.00-5, 39.16.21.00-6, 39.16.21.10-9, 39.16.22.00-7, 47.53.10.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 7.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Przedmiotem zamówienia jest dostawa materiałów dydaktycznych dla niżej wymienionych placówek oświatowych z terenu gminy Nakło nad Notecią- Zespół Szkół im. Przyjaciół Przyrody w Występie, ul. Wiejska 1..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dostawa materiałów dydaktycznych dla niżej wymienionych placówek oświatowych z terenu gminy Nakło nad Notecią- Zespół Szkół im. Przyjaciół Przyrody w Występie, ul. Wiejska 1. Zgodnie z wykazem i opisem zawartym w druku formularza cenowego załącznik nr 2e do SIWZ. Okres gwarancji na zakupione materiały dydaktyczne wynosi 12 miesięcy. Materiały dydaktyczne muszą spełniać warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz. U. z 2003r. Nr 6, poz. 69 ze zm.). 3. Miejscem dostawy jest: Urząd Miasta i Gminy Nakło nad Notecią, ul. Ks. P. Skargi 6, 89-100 Nakło nad Notecią.Dostawa odbywać się będzie na koszt Wykonawcy i transportem zapewnionym przez Wykonawcę..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 03.31.31.00-7, 22.11.43.00-5, 30.19.59.00-1, 37.52.41.00-8, 37.52.42.00-9, 37.52.46.00-3, 39.16.20.00-5, 39.16.21.00-6, 39.16.21.10-9, 39.16.22.00-7, 47.53.10.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 7.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.