eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Łódź › Modernizacja i remont Stacji Wodociągowej Imielnik i Pompowni przy ulicy Bursztynowej

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2010-09-09

Łódź: Modernizacja i remont Stacji Wodociągowej Imielnik i Pompowni przy ulicy Bursztynowej
Numer ogłoszenia: 284828 - 2010; data zamieszczenia: 09.09.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zakład Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. , ul. Wierzbowa 52, 90-133 Łódź, woj. łódzkie, tel. 042 6778202, 6781879, faks 042 6788761.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zwik.lodz.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Modernizacja i remont Stacji Wodociągowej Imielnik i Pompowni przy ulicy Bursztynowej.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Wielkość zamówienia - poniżej 4 845 000 euro. 2. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest wspólne zamówienia publiczne pn: Modernizacja i remont Stacji Wodociągowej Imielnik i Pompowni przy ulicy Bursztynowej 3. Zakres rzeczowy robót świadczony na rzecz Inwestora 1 - ZWiK Sp. z o.o. : 3.1. Zakres robót remontowych. 3.1.1. Remont ogrodzenia stacji wodociągowej Imielnik 1) Demontaż istniejącego ogrodzenia wraz z cokołem betonowym, słupkami stalowymi, bramą i furtką. 2) Budowa ogrodzenia z elementów stalowych - z siatki w ramach z kątownika L 60x60x6 mm. - wysokość ogrodzenia (wysokość elementu stalowego) - 1.80 m - wysokość ogrodzenia z cokołem 2,0 m. - rozstaw osiowy słupków - 2.20 m - słupki ogrodzeniowe pośrednie i narożne z rury kwadratowej 80x80x4 w rozstawie co 2.20m - siatka ogrodzeniowa ocynkowana gr. 4 mm w ramach z kątownika L 60x60x6 ze stali St3S wg PN-64/H-93401. - cokół ogrodzenia z betonu C 25/30, o klasie ekspozycji XC 2, zbrojony, wylewany na mokro. Szerokość cokołu 20 cm. Wysokość ponad teren 20 cm. Zagłębienie w gruncie 50 cm na podsypce piaskowej ubijanej warstwami. Stopień zagęszczenia Is = 0.95. Zbrojenie cokołu wg rys detalu . Dylatacje cokołu ( przekładki z papy) należy wykonać co 3 przęsło. Uskoki w cokole należywykonywać w dopasowaniu do spadku terenu co 2-3 przęsło. Cokół wykończyć tynkiem cem.-wap. kat III. Fundament pod słupki ogrodzenia 30x20cm na gł. 100 cm z betonu C 25/30 o klasie ekspozycji XC 2, zbrojony wg rys. detalu. Osadzenie słupka w fundamencie na głębokości 80cm. Do słupków należy zamontować odkosy stalowe z L 40x40x4 z 3 rzędami drutu kolczastego. 3) Brama i furtka Konstrukcja bramy i furtki : - brama i furtka z profili stalowych zamkniętych tj. rury kwadratowej 40x40x3. - wypełnienie ( poprzeczki pionowe ) z rury kwadratowej 20x40x3 - furtka wyposażona w atestowany zamek np. GERDA, a brama w uchwyty do atestowanej kłódki np. GERDA. - mocowanie skrzydeł bramy i furtki do słupków za pomocą zawiasów w 3 miejscach słupki bramy i furtki z 2x [160 x 6] połączone w przekrój zamknięty. Od góry otwór słupka zaspawany nakładką z blachy. Stal St3S gorącowalcowana. - fundament pod słupki o przekroju 50x50cm zagłębiony w gruncie 100 cm. beton C 25/30,o klasie ekspozycji XC 2 - zbrojenie tak jak słupków ogrodzenia. 4) UWAGI a) Wykop wokół fundamentów pod słupki bramowe należy zagęścić piaskiem ubijanym warstwami i zastabilizowanym cementem w ilości 1,5% objętości zasypki. Wszystkie elementy stalowe ogrodzenia (słupki, przęsła+bramy+furtka) należy zabezpieczyć przed korozją poprzez malowanie ochronne (miniowanie i dwukrotne malowanie farbą nawierzchniową w kolorze czarnym ). Wykaz elementów: Ilość przęseł: - 99 x 220cm. - 1 x 300 cm - 2 x130 cm - 1 x290 cm - 1 x140 cm Ilość słupków z rury kw. 80x4 - 103 szt. Ilość słupków bramowych 2x160x6 - 6 szt. Odkosy z L 40x40x4 dł 40 cm - 105 szt Drut kolczasty dł 233,0 m x 3 = 699,0 mb Brama - szt. -1. Furtka - szt. -1. b) Ogrodzenie należy usytuować w miejsce ogrodzenia zdemontowanego w granicach działki W tym celu należy przed przystąpieniem do robót wyznaczyć punkty charakterystyczne przebiegu ogrodzenia zgodne z granicą działki przez uprawnionego geodetę. Prace związane z wymianą ogrodzenia należy prowadzić od strony terenu ZWiK bez zajmowania działek sąsiednich. Wykopy pod fundament ogrodzenia prowadzić ręcznie z zachowaniem przepisów BHP. Wymianę ogrodzenia należy wykonywać odcinkami zabezpieczonymi ogrodzeniem tymczasowym w uzgodnieniu z użytkownikiem. 3.1.2. Przepompownia Bursztynowa przy ul. Bursztynowej 13 w Łodzi. 3.1.2.1. Remont ogrodzenia przepompowni Bursztynowa 1) Demontaż istniejącego ogrodzenia, cokółu betonowego razem ze słupkami stalowymi. 2) Budowa ogrodzenia z elementów stalowych - z siatki w ramach z kątownika L 60x60x6. -wysokość ogrodzenia (wysokość elementu stalowego) - 1.80 m -wysokość ogrodzenia z cokołem 2,0 m. -rozstaw osiowy słupków - 2.20 m -słupki ogrodzeniowe pośrednie i narożne z rury kwadratowej 80x80x4 w rozstawie co 2.20m -siatka ogrodzeniowa ocynkowana gr. 4 mm w ramach z kątownika L 60x60x6 ze stali St3S wg PN-64/H-93401. - cokół ogrodzenia z betonu C 25/30, o klasie ekspozycji XC 2 zbrojony, wylewany na mokro. Szerokość cokołu 20 cm. Wysokość ponad teren 20 cm. Zagłębienie w gruncie 50 cm na podsypce piaskowej ubijanej warstwami. Stopień zagęszczenia Is = 0.95. Zbrojenie cokołu wg rys detalu. Dylatacje cokołu ( przekładki z papy) należy wykonać co 3 przęsło. Uskoki w cokole należy wykonywać w dopasowani do spadku terenu co 2-3 przęsło. Cokół wykończyć tynkiem cem-wap kat III. Fundament pod słupki ogrodzenia 30x20cm na gł. 100 cm z betonu C 25/30, o klasie ekspozycji XC 2, zbrojony wg rys. detalu. Osadzenie słupka w fundamencie na głębokości 80cm. Do słupków należy zamontować odkosy stalowe z L 40x40x4 z 3 rzędami drutu kolczastego. 3) Brama i furtka Konstrukcja bramy i furtki : - brama i furtka z profili stalowych zamkniętych tj. rury kwadratowej 40x40x3. - wypełnienie ( poprzeczki pionowe ) z rury 20x40x3 - furtka wyposażona w atestowany zamek np. GERDA, a brama w uchwyty do atestowanej kłódki np. GERDA. - mocowanie skrzydeł bramy i furtki do słupków za pomocą zawiasów w 3 miejscach słupki bramy i furtki z 2x[ 160 x 6 połączone w przekrój zamknięty. Od góry otwór słupka zaspawany nakładką z blachy. Stal St3S gorącowalcowana. - fundament pod słupki o przekroju 50x50cm zagłębiony w gruncie 100 cm beton C 25/30, o klasie ekspozycji XC 2- zbrojenie tak jak słupków ogrodzenia. 4) UWAGI a) Wykop wokół fundamentów pod słupki bramowe należy zagęścić piaskiem ubijanym warstwami i zastabilizowanym cementem w ilości 1,5% objętości zasypki. Wszystkie elementy stalowe ogrodzenia (słupki, przęsła +bramy +furtka) należy zabezpieczyć przed korozja poprzez malowanie ochronne (miniowanie i dwukrotne malowanie farbą nawierzchniową w kolorze czarnym ). Wykaz elementów: Ilość przęseł: - 27 x 220cm. - 1 x 232 cm - 1 x270 cm - 1 x253 cm - 1 x284 cm Ilość słupków z rury kw. 80x4 - 29 szt. Ilość słupków furtki 3x2x[160x6] - 6 szt. Odkosy z L 40x40x4 dł. 40 cm. - 33 szt. Drut kolczasty dł. 73,13 m x 3 = 219,39 mb - Furtka - szt. - 1 - Brama - szt. - 1 B) Ogrodzenie należy usytuować w miejsce ogrodzenia zdemontowanego w granicach działki . W tym celu należy przed przystąpieniem do robót wyznaczyć punkty charakterystyczne przebiegu ogrodzenia zgodne z granicą działki przez uprawnionego geodetę. Prace związane z wymianą ogrodzenia należy prowadzić od strony terenu ZWiK bez zajmowania działek sąsiednich. Wykopy pod fundament ogrodzenia prowadzić ręcznie z zachowaniem przepisów BHP. Wymianę ogrodzenia należy wykonywać odcinkami zabezpieczonymi ogrodzeniem tymczasowym w uzgodnieniu z użytkownikiem. 3.1.3. Całość robót wykonać zgodnie projektem wykonanym przez ARCHI-TEKTOR Biuro Inwestycyjno-Projektowe S.C. 90-734 Łódź ul. Więckowskiego 43/45 w czerwcu 2010 roku. 4. Zakres rzeczowy robót świadczony na rzecz Inwestora 2 - Miasta Łódź - Urząd Miasta Łodzi - Wydział Gospodarki Komunalnej : 4.1. Roboty modernizacyjne 4.1.1. Modernizacja zbiornika 4.1.1.1.OPIS OGÓLNY Modernizacja ( przebudowa ) istniejącego zbiornika terenowego otwartego na terenie Stacji Wodociągowej Imielnik - do celów okresowego gromadzenia wody na zbiornik żelbetowy otwarty. Podstawowe dane techniczne: - wymiary zbiornika w rzucie - B x L = 13,50 x 13,50 m - głębokość - 1,75 m - objętość użytkowa - 107,42 m3 - objętość całkowita - 212,94 m3 4.1.1.2.OPIS STANU ISTNIEJĄCEGO Zbiornik projektowany zlokalizowany jest w miejscu istniejącego. Istniejący zbiornik jest zbiornikiem naturalnym ( ziemnym ) bez utwardzenia i uszczelnienia skarp z przelewem odprowadzającym nadmiar wody do rowu melioracyjnego. Przeznaczenie zbiornika po modernizacji jest takie samo jak istniejącego. Przelew wody do rowu jest likwidowany. Odcinki instalacji kanalizacji ( na fragmencie ) doprowadzające wodę do zbiornika ulegają przebudowie według opisu w projekcie zagospodarowania terenu. 4.1.1.3. OPIS SZCZEGÓŁOWY 1) posadowienie - zbiornik jest częściowo wyniesiony ponad teren. Od strony zewnętrznej projektuje się skarpę z zewnętrznym pochyleniem 1:1,5. Ukształtowanie terenu wokół zbiornika jest przedmiotem projektu drogowego. Zbiornik posadawia się na gruncie rodzimym nośnym poprzez podsypkę z piasku gruboziarnistego stabilizowanego cementem. Przewiduje się, że skarpy wewnętrzne będą ukształtowane w całości z nowej podsypki. Na posypkę zastosować piasek gruboziarnisty stabilizowany cementem i zagęszczany mechanicznie warstwami do współczynnika zagęszczenia IS = 0,98. Bezpośrednio na warstwie podsypki piaskowej należy ułożyć warstwę poślizgową z folii PE 0,18 mm ( na stykach zgrzewanej ) i warstwę chudego betonu klasy B 10 grubości 10 cm. 2) konstrukcja zbiornika - zbiornik wylewany żelbetowy, grubość płyty 20 cm. Klasa ekspozycji XD2, klasa betonu C30/37 ( B37 ). Stal klasy A-III ( 34GS ), otulina 4 cm. Wierzch płyty należy ukształtować ze spadkiem 0,5 % do studzienki zbiorczej. Zejście na dno zbiornika projektuje się schodami wykonanymi w konstrukcji zbiornika po pochyleniu skarpy. Przy schodach balustrada z rur fi 20 ze stali nierdzewnej. Na koronie zbiornika balustrada ochronna ze słupków z rur fi 32 mm w rozstawie 1,5 m z łańcuchem ochronnym na dwóch wysokościach. Łańcuch z powłoką z polietylenu w kolorze biało-czerwonym. Odcinek łańcucha na szerokości schodów zejściowych - odpinany. Przejścia szczelne przyłączy ( 2 szt. )z rur żeliwnych fi 150 przez ściany zbiornika wykonać zgodnie z detalem na rysunku gabarytowym zbiornika. Przed zabetonowaniem, w obrębie zbiornika, wykonać podłączenia przebudowywanych odcinków przyłączy zgodnie z rysunkami i opisem przedstawionym w Projekcie Zagospodarowania Terenu. 3) izolacja - przyjęto izolację geomatą hydroizolacyjną bentonitową ułożoną na wierzchu podkładu z chudego betonu. Do zabezpieczenia geomaty przed uszkodzeniem w trakcie montażu zbrojenia zastosować włókninę ochronną. Przejścia szczelne przyłączy uszczelnić taśmą bentonitowokauczukową. Taśmę nałożyć na rury przed zabetonowaniem zbiornika. 4) zabezpieczenie antykorozyjne - słupki stalowe balustrady oczyszczone do stopnia przygotowania podłoża Sa2 ? pomalować dwukrotnie farbą poliuretanową do gruntowania przeciwrdzewną i dwukrotnie emalią poliuretanową ogólnego stosowania. Całkowita grubość powłoki 160 ?m. 4.1.2. Modernizacja dróg wewnętrznych. 4.1.2.1.Zakres robót Zakres robót obejmuje: - rozbiórkę istniejących nawierzchni z płyt wielootworowych wraz z krawężnikami i odtworzenie z niewielką korektą ich przebiegu w nowej technologii. Zachowuje się istniejące niwelety. - wykonanie nowego podjazdu technologicznego do projektowanego żelbetowego zbiornika wód popłucznych. - wymianę nawierzchni chodników i opasek z niewielką korektą ich przebiegu z zachowaniem istniejących niwelet. - wykonanie opaski z kostki betonowej gr. 6 cm wokół budynku. - wykonanie opaski z płyt chodnikowych gr. 7 cm korony zbiornika 4.1.2.2. Wymagane technologie: - nawierzchnię dojazdów wewnętrznych należy wykonać z betonu asfaltowego 6 +4 cm na podbudowie tłuczniowej 30 cm i warstwie odsączającej gr. 15 cm z piasku stabilizowanego mechanicznie. Na warstwie odsączającej ułożyć geowłókninę separującą z przybiciem szpilkami. Nawierzchnie ograniczyć krawężnikami betonowymi 15x30 cm. - chodniki i opaski wokół budynku wykonać z kostki betonowej gr. 6 cm na podbudowie z pospółki w obrzeżach 8x30 cm. - opaska wokół zbiornika z płyt chodnikowych 50x50x7 cm na podbudowie z pospółki w obrzeżach 6x20 cm. - odwodnienie nawierzchni poprzez zatopione krawężniki na tereny zielone stacji. Od strony suchej krawężniki wystające 10 cm ponad poziom nawierzchni, od strony mokrej krawężniki zatopione. 5.Szczegółowy opis przedmiotu umowy zawiera dokumentacja projektowa (projekt budowlano- wykonawczy) oraz specyfikacja wykonania i odbioru robót stanowiące załącznik do umowy 6. Dodatkowe wymagania wspólne dla zakresu robót remontowych i modernizacyjnych 6.1. Roboty należy wykonywać zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 r. W sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz.U. z 2003 r. Nr. 48 poz. 401 ) oraz zgodnie z przepisami prawa budowlanego. 6.2. Przed przystąpieniem do robót związanych z przebudową czynnych urządzeń Wykonawca zgłosi zamiar ich wykonania Użytkownikowi obiektu i dokona aktualizacji zawartych uzgodnień. Wykonawca pokryje wszystkie opłaty związane z wykonaniem robót jak np. lokalizację i identyfikację urządzeń (instalacji), koszty wyłączenia i załączenia urządzeń, zapewnienia dozoru przez pracowników Użytkownika (o ile zaistnieje taka konieczność) itp. Wszystkie roboty muszą być wykonywane przez wykwalifikowanych pracowników, posiadających aktualne szkolenia BHP na stanowisku pracy stosownie do rodzaju robót i kierowane przez osoby posiadające odpowiednie uprawnienia wymagane przez Prawo Budowlane. 6.3. Wykonawca powinien zapewnić dobór odpowiedniej kadry pracowników budowy o kwalifikacjach zapewniających realizacje obiektu na podstawie projektu budowlanego. Wymaga się odpowiedniej do zakresu prac wiedzy technicznej i doświadczenia zgodnie z art. 5 ustawy prawo budowlane . Wymaga się prowadzenia dokumentacji budowy (obejmuje m. innymi protokóły odbiorów częściowych i końcowych, książkę obmiarów, dziennik budowy, rysunki i opisy robocze) wraz z dokumentacją powykonawczą dotyczącą zmian projektu w toku budowy - zgodnie z art.22 w/w ustawy. 6.4. Roboty budowlane należy wykonywać w oparciu o Warunki techniczne wykonywania i odbioru robót budowlano - montażowych wyd. Arkady Tom I, II, III, i V z uwzględnieniem obowiązujących norm oraz instrukcji stosowania, a także Warunków technicznych wykonania i odbioru robót zastępujących i uzupełniających w/w wydawnictwo, a zaleconych do stosowania przez Ministerstwo właściwe dla budownictwa. Należy stosować normy, instrukcje i wytyczne przytoczone w projekcie budowlanym w zakresie wszystkich branż. 7. Materiały 7.1. Wykonawca na swój koszt i własnym staraniem dostarcza wszystkie materiały niezbędne do wykonania przedmiotu umowy. 7.2. Materiały powinny odpowiadać co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie zgodnie z ustawą o wyrobach budowlanych z dnia 16.04.2004r. (Dz.U.Nr 92/2004 poz. 881 ze zm.). 7.3. Montaż należy zrealizować zgodnie z wymogami aprobaty technicznej wydanej do danego rodzaju wyrobu. 8 . Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie , a następnie zastosowanie innych technologii i materiałów niż podano w dokumentacji projektowej pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych niż określone w tej dokumentacji , posiadających atesty ITB i PZH W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te technologie i materiały . Złożone wyżej wskazane dokumenty będą podlegały ocenie przez autora dokumentacji projektowej, który sporządzi stosowną opinię. Opinia ta będzie podstawą do podjęcia przez Zamawiającego decyzji o odrzuceniu oferty z powodu nierównoważności zaproponowanych zamienników. 9. Szczegółowe zasady i warunki realizacji zamówienia publicznego, warunki płatności , warunki rękojmi i gwarancji jakości oraz warunki odbioru robót zawarte są we wzorze umowy - zał. nr 7 do SIWZ. 10. Zamawiający nie stawia wymagań związanych z realizacją zamówienia o których mowa w art. 29 ust. 4 Pzp.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.25.99.00 - Modernizacja zakładów .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 3.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości 10 000 ,00 zł . Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą i może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach : 2.1. w pieniądzu, 2.2. w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 2.3. w gwarancjach bankowych, 2.4. w gwarancjach ubezpieczeniowych, 2.5. w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. 2000 nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). 3. Wadium w pieniądzu zostanie uznane za skutecznie wniesione, jeżeli w wyznaczonym terminie do składania ofert wpłynie przelewem na konto Zakładu Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Łodzi z dopiskiem iż wpłata dotyczy wadium w postępowaniu na Modernizacja i remont Stacji Wodociągowej Imielnik i Pompowni przy ulicy Bursztynowej Wadium wnoszone w pieniądzu przechowuje się na rachunku bankowym. Oryginał lub ksero dowodu wniesienia wadium w pieniądzu (przelew) winien być załączony do składanej oferty. W przypadku dołączenia kserokopii dowodu wniesienia wadium (przelew) konieczne jest jej potwierdzenie za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. 4. Gwarancje bankowe, ubezpieczeniowe, poręczenia bankowe lub udzielone przez podmioty wymienione w punkcie 2.5. niniejszego rozdziału winny być sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem oraz wystawione na Zakład Wodociągów i Kanalizacji sp. z o.o. w Łodzi, ul. Wierzbowa 52, 90-133 Łódź, a także zawierać zapis mówiący , iż gwarant zobowiązuje się do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium na jego pierwsze pisemne żądanie w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy - Prawo zamówień publicznych tj. gdy ; 4.1 wykonawca w odpowiedzi na wezwanie zamawiającego, o którym mowa w art. 26 ust. 3 Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni że wynika to z przyczyn niezależnych po jego stronie. 4.2 wykonawca, którego oferta została wybrana : a. odmówi podpisania umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c. zawarcie umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 5. Oryginały dokumentów stwierdzających wniesienie wadium w formie niepieniężnej należy załączyć do oferty. Zaleca się by oryginał/y ww. dokumentu/ów był/y załączone do oferty w sposób umożliwiający przekazanie go/ich do depozytu zamawiającego. 6. Wadium składane przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia może być wniesione przez jednego z wykonawców wchodzących w skład podmiotu wspólnego . 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a Pzp . 8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiającego żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie zapisów pkt.7, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 11. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu , zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym były one przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami jeżeli : 12.1 wykonawca w odpowiedzi na wezwanie zamawiającego, o którym mowa w art. 26 ust. 3 Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni że wynika to z przyczyn niezależnych po jego stronie, 12.2 wykonawca, którego oferta została wybrana : a. odmówi podpisania umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia tego warunku dokonana będzie na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o którym mowa w rozdz. VII pkt. 1 ppkt .3 SIWZ

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia może się ubiegać wykonawca który wykaże wykonanie w ciągu ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert ( a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) co najmniej dwóch robót ogólnobudowlanych o wartości każdej z nich nie mniejszej niż 300 tys. zł (brutto ) Ocena spełnienia tego warunku dokonana będzie na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o którym mowa w rozdziale VII pkt. 1 ppkt. 3 SIWZ oraz dokumentów, o których mowa w rozdziale VII pkt.1, ppkt. 5 i 6 SIWZ.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia tego warunku dokonana będzie na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia, o którym mowa w rozdziale VII pkt. 1, ppkt. 3 SIWZ.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia może się ubiegać wykonawca który wykaże, że przy wykonywaniu zamówienia będzie dysponował osobą (kierownik budowy) posiadającą uprawniania specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, uprawniające do kierowania robotami budowlanymi Ocena spełnienia tego warunku dokonana będzie na podstawie złożonych przez Wykonawcę oświadczeń, o których mowa w rozdziale VII pkt. 1 ppkt. 3 i 4 SIWZ. Uprawnienia o których mowa w powyżej powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994r, Prawo budowlane (Dz. U. z 2006r. Nr 156, poz. 1118, ze zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2006r. Nr 83, poz. 578 ze zm.). Dopuszcza się uprawnienia równoważnie - dla osoby, która posiada uzyskane przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane uprawnienia lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, i zachowała uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie. W przypadku wykonawców zagranicznych, dopuszcza się równoważne kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art.12a ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 18 marca 2008r. (Dz. U. z 2008r. Nr 63 poz. 394 ze zm.) o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej. Ocena spełnienia tego warunku dokonana będzie na podstawie złożonych przez Wykonawcę oświadczeń, o których mowa w rozdziale VII pkt. 1 ppkt. 3 i 4 SIWZ

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia tego warunku dokonana będzie na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia, o którym mowa w rozdziale VII pkt. 3 SIWZ.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Należy złożyć dokumenty o którym mowa w sekcji II.1.3 pkt. 8 ogłoszenia (rozdz. III pkt. 8 SIWZ) .

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Dopuszcza się zmianę postanowień umowy w przypadkach i na zasadach określonych w paragrafie 15 wzoru umowy stanowiącego załącznik nr 7 do SIWZ

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zwik.lodz.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: ZWiK Sp. z o.o. 90-133 Łódź, ul. Wierzbowa 52, pok. A- 213 lub otrzymać pocztą na wniosek wykonawcy za zaliczeniem pocztowym. Cena SIWZ wynosi 120,00 PLN + koszt przesyłki..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 24.09.2010 godzina 10:30, miejsce: Zakład Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. 90-133 Łódź, ul. Wierzbowa 52, budynek A, pokój nr 132 (kancelaria), która pracuje w dni robocze od poniedziałku do piątku w godz. 8-16..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: IV.4.16.1.) Wymagania dotyczace zabezpieczenia należytego wykonania umowy 1. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, winien wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 10% ceny oferty z podatkiem (VAT) - w zaokrągleniu do pełnych złotych pod rygorem utraty wadium i nie zawarcia z nim umowy - z zastrzeżeniem pkt. 2 . Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy. 2. Zabezpieczenie o którym mowa powyżej winno być w podziale na : 2.1. zabezpieczenie należytego wykonania umowy w zakresie wykonania robót remontowych - w wysokości 10 % wartości o której mowa pkt. 1.1 formularza ofertowego 2.2. zabezpieczenie należytego wykonania umowy w zakresie wykonania robót modernizacyjnych - w wysokości 10 % wartości o której mowa pkt. 1.2 formularza ofertowego. 3. Zabezpieczenie winno być wniesione przez wykonawcę przed podpisaniem umowy według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach o których mowa w art. 148 ust.1 Pzp Nie dopuszcza się wniesienia zabezpieczenia w formach o których mowa w art. 148 ust.2 Pzp. 4. W przypadku wniesienia zabezpieczenia w pieniądzu wykonawca może wyrazić pisemną zgodę na zaliczenie kwoty wpłaconego w pieniądzu wadium na poczet zabezpieczenia, przedkładając zamawiającemu stosowny wniosek/pismo. 5. Wpłaty zabezpieczenia w pieniądzu należy dokonać przelewem bezpośrednio na konto Zakładu Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. tytułem zabezpieczenie należytego wykonania umowy na Modernizacja i remont Stacji Wodociągowej Imielnik i Pompowni przy ulicy Bursztynowej 6. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 10 % ceny oferty z podatkiem (VAT) w zaokrągleniu do pełnych złotych ,służące pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy będzie pozostawać w dyspozycji Zakładu Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Łodzi, ul. Wierzbowa 52 przez okres wykonywania umowy. 7. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy wnoszone w formie gwarancji lub poręczeń w wysokości 10 % ceny oferty z podatkiem VAT - wnoszone na okres wykonania umowy (zabezpieczenie z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy) : 7.1. zabezpieczenie winno być nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na pierwsze żądanie . 7.2. zabezpieczenie winno być wystawione oddzielnie tj. : 7.7.2.1. dla robót o których mowa w pkt. 2.1. 7.7.2.2. dla robót o którym mowa w pkt. 2.2. 7.3. dokumenty gwarancyjne winny być wystawione na ZWiK Sp. z o.o. w Łodzi, ul. Wierzbowa 52 . 8. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy zostanie zwrócone w terminie 30 dni od daty wykonania zamówienia i uznania przez zamawiającego za należycie wykonane z zastrzeżeniem pkt. 9 9. Kwota pozostawiona na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady wynosić będzie 30 % wartości wniesionego zabezpieczenia z zastrzeżeniem pkt. 10 i 11 niniejszego rozdziału . 10. Zabezpieczenie służące do pokrycia roszczeń z tytułu rękojmi za wady będzie pozostawać (przez okres udzielonej rękojmi za wady) odpowiednio w dyspozycji : 10.1. zamawiającego 1 tj. Zakładu Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. - dla robót o których mowa w pkt. 2.1 10.2. zamawiającego 2 tj. Miasta Łodzi - Urzędu Miasta Łodzi - Wydziału Gospodarki Komunalnej - dla robót o których mowa w pkt. 2.2 11. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy służące pokryciu roszczeń z tytułu rękojmi za wady wnoszone w formie gwarancji lub poręczeń : 11.1 zabezpieczenie winno być nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na pierwsze żądanie 11.2 zabezpieczenie winno być wystawione oddzielnie tj.: 11.2.1. dla robót o których mowa w pkt. 2.1. 11.2.2. dla robót o którym mowa w pkt. 2.2. 11.3 dokumenty gwarancyjne winny być wystawione na : 11.3.1.Zakład Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. - w przypadku zabezpieczenia o którym mowa w 11.2.1. 11.3.2.Miasto Łódź - Urząd Miasta Łodzi - Wydział Gospodarki Komunalnej - w przypadku zabezpieczenia o którym mowa w 11.2.2 12. W/w zabezpieczenie zostanie zwrócone w ciągu 15 dni od daty upływu okresu rękojmi za wady 13. W przypadku gdy w niniejszym postępowaniu najkorzystniejszą ofertę złożą podmioty występujące wspólnie , a zabezpieczenie należytego wykonania umowy wnoszone będzie w formie gwarancji lub poręczeń , zleceniodawcą/wnioskodawcą ww. form zabezpieczenia winni być wszyscy wykonawcy wchodzący w skład podmiotu wspólnego. 14. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy wnoszone przez wykonawcę w formie gwarancji lub poręczeń winno być przedłożone przed podpisaniem umowy zamawiającego, natomiast wnoszone w pieniądzu winno być wpłacone przed podpisaniem umowy bezpośrednio na rachunek zamawiającego . 15. Zwrot zabezpieczenia wniesionego w pieniądzu zostanie dokonany na rachunek wykonawcy wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszt prowadzenia tego rachunku oraz koszty prowizji bankowej za przelew pieniędzy. 16. W trakcie realizacji umowy wykonawca może dokonać zmiany formy zabezpieczenia na jedną lub kilka form, o których mowa w punkcie 2 . Zmiana formy zabezpieczenia jest dokonywana z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia i bez zmniejszenia jego wysokości IV.4.16.2.) Informacje o formalnościach, które winny być dopełnione przez Wykonawcę po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego 1. W celu zawarcia umowy wykonawca przed podpisaniem umowy winien dostarczyć zamawiającemu : 1.1. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy zoczone zgodnie z zapisami rozdz. XVII SIWZ . 1.2. Uprawnienia osoby o której mowa w rozdz. VI pkt.1. ppkt. 4 SIWZ. Do wskazanych wyżej uprawnień, Wykonawca winien załączyć aktualne zaświadczenie o wpisie na listę właściwej izby samorządu zawodowego (nie dotyczy osoby o której mowa w rozdz. VI pkt. 6 SIWZ) 1.3. Opłaconą polisę , a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej wystawiony na kwotę co najmniej 300 000,00 zł . Wykonawca zapewnia ważność ubezpieczenia na okres trwania umowy o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego. 1.4. W przypadku wykonawców będących osobami fizycznymi - aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert lub dokument ten wystawiony z datą wcześniejszą, ale potwierdzony przez organ wydający w wymaganym terminie. 1.5. W przypadku wykonawców występujących wspólnie - umowę regulującą współpracę tych Wykonawców . Umowa ta winna zawierać co najmniej: - wyszczególnienie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenia zamówienia (podmioty składające wspólną ofertę), - określenie celu gospodarczego, dla którego umowa została zawarta (celem tym musi być zrealizowanie przedmiotowego zamówienia ), - wskazanie pełnomocnika do ich reprezentowania i zawarcia umowy, - zapis mówiący, że Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za realizację umowy, za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy , za wniesienie zapieczenia należytego wykonania umowy oraz odpowiedzialność z tytułu udzielonej rękojmi za wady i gwarancji jakości , - okres obowiązywania umowy winien być nie krótszy niż okres realizacji umowy oraz okres udzielonej rękojmi za wady i gwarancji jakości, - wskazanie podmiotu na rzecz, którego kierowane będą wszystkie płatności oraz korespondencja, - zasady rozliczeń pomiędzy Wykonawcami działającymi wspólnie, - zapis mówiący, że żaden z podmiotów występujących wspólnie nie może scedować swoich praw i obowiązków wynikających z zawartej umowy na osoby trzecie bez zgody Inwestora 1 i Inwestora 2 2. Wybrany wykonawca jako wytwórca odpadów przed podpisaniem umowy, zobowiązany będzie przedłożyć zamawiającemu stosowne (odpowiednie ) dokumenty określone w art. 17 ust. 1 pkt. 1 ,2 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. o odpadach ( Dz. U. nr 62 z 2001r poz. 628 z późniejszymi zmianami) tj. : - w przypadku wytwarzania odpadów niebezpiecznych w ilości powyżej 0,1 Mg rocznie- decyzję zatwierdzającą program gospodarki odpadami niebezpiecznymi, - w przypadku wytwarzania odpadów niebezpiecznych w ilości do 0,1 Mg rocznie albo powyżej 5 Mg rocznie odpadów innych niż niebezpieczne - informację o wytwarzanych odpadach oraz o sposobie gospodarowania odpadami. 3. Dokumenty wymienione w pkt. 1.1. - 1.3. i pkt. 2 niniejszego rozdziału mogą być złożone w formie kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.