eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Lubań › Remont rowów melioracyjnych położonych w powiecie lubańskim, na terenie gminy Olszyna, tj. R-K :dz. nr 905, 1045, 1054 i R-Ldz. nr 952, 964, 1023 obr.Olszyna miasto oraz R-Kdz. nr 373, 393 obr. Biedrzychowice, stanowiących własność Skarbu Państwa

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-08-26

Lubań: Remont rowów melioracyjnych położonych w powiecie lubańskim, na terenie gminy Olszyna, tj. R-K :dz. nr 905, 1045, 1054 i R-L: dz. nr 952, 964, 1023 obr.Olszyna miasto oraz R-K: dz. nr 373, 393 obr. Biedrzychowice, stanowiących własność Skarbu Państwa
Numer ogłoszenia: 283666 - 2014; data zamieszczenia: 26.08.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Starostwo Powiatowe w Lubaniu , ul. Mickiewicza 2, 59-800 Lubań, woj. dolnośląskie, tel. 075 6464340, faks 075 6464321.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiatluban.home.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont rowów melioracyjnych położonych w powiecie lubańskim, na terenie gminy Olszyna, tj. R-K :dz. nr 905, 1045, 1054 i R-L: dz. nr 952, 964, 1023 obr.Olszyna miasto oraz R-K: dz. nr 373, 393 obr. Biedrzychowice, stanowiących własność Skarbu Państwa.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Remont rowów melioracyjnych położonych w powiecie lubańskim, na terenie gminy Olszyna, tj. R-K :dz. nr 905, 1045, 1054 i R-L: dz. nr 952, 964, 1023 obr.Olszyna miasto oraz R-K: dz. nr 373, 393 obr. Biedrzychowice, stanowiących własność Skarbu Państwa. Rowy przewidziane do remontu są w bardzo złym stanie technicznym. Po silnych opadach w 2013 roku powstały szybkie wezbrania wód, które spowodowały zniszczenia koryta, skarp, ubezpieczeń i budowli hydrotechnicznych. II.1. Rów RK- obręb Biedrzychowice: Remont rowu melioracyjnego o nazwie R-K zlokalizowanego w granicach działek ewidencyjnych nr 373 i 393, obręb Biedrzychowice, gm. Olszyna, woj. dolnośląskie na odcinku 831m od terenów parku szkolnego do końca otwartego koryta rowu w miejscowości Biedrzychowice. Zakres prac podzielono umownie na dwie części. I. Odcinek rowu od mostu gminnego od km 3+030,5 do mostu na drodze krajowej nr 30 w km rowu 3+365 na długości 334,5m, zniszczonego w wyniku czerwcowej i lipcowej powodzi w roku 2013, w wyniku której powstały ogromne szkody wymagający gruntownego remontu. II. Odcinek rowu od pierwszego mostu pod drogą krajową Nr 30, czyli od km rowu 2+823 do gminnego mostu w km 3+030,5 na długości 207,5 oraz od kolejnego mostu pod drogą krajową Nr 30 w km rowu 3+365 do końca otwartego koryta cieku do km 3+654 tj. na długości 289 m wymagający konserwacji poprzez odmulenie i wycinka porostów, usunięcie zatorów i ułożenie kamieni znajdujących się w dnie koryta rowu w obrębie km 3+650. Zakres prac niezbędnych do wykonania remontu zniszczonego rowu w km od 3+030,5 do km 3+365 obejmować będzie głównie: I. Odbudowa przejadu P1 w km od 3+042 do 3+047 rozbiórka istniejącej płyty betonowej przejazdowej - obj. 5,8m3, wykonanie przyczółka prawego z kamienia łamanego dł. L=5m, obj. kamienia 4,2m3 objętość betonu na fundament 3,3m3, wykonanie żelbetowej płyty szer. 5,0m, grubość 0,20m, i długość 3,5m, tj. 3,5m3 betonu klasy B25 (C20/25) zbrojonego prętami głównymi ze stali A-III (34GS) śr.10mm o łącznej długości 73m co daje ciężar 45kg, oraz prętami rozdzielczymi ze stali A-0 (StOS-b) średnicy 4,5mm o łącznej długości 137m i wadze 20kg. wykonanie barier ochronnych z rur stalowych śr.40mm. Dł. barier 4m. II. Odbudowa przejazdu P2 w km od 3+078 do 3+082 rozbiórka prawego przyczółka z kamienia układanego na zaprawie cementowej, obj. 1,8m3, wykonanie żelbetowej płyty szer. 4,0m, grubość 0,20m, i długość 3,5m, tj. 2,8m3 betonu klasy B25 (C20/25) zbrojonego prętami głównymi ze stali A-III (34GS) śr.10mm o łącznej długości58,4m co daje ciężar 36kg, oraz prętami rozdzielczymi ze stali A-0 (StOS-b) średnicy 4,5mm o łącznej długości 109,6m i wadze 16kg. wykonanie przyczółka prawego z kamienia łamanego dł. L=8m, obj. kamienia 6,6m3 objętość betonu na fundament 5,3m3, wykonanie barier ochronnych z rur stalowych śr.40mm. Dł. barier 8m. III. Odbudowa przejazdu P3 w km od 3+137 do 3+141 rozbiórka prawego przyczółka z kamienia układanego na zaprawie cementowej, obj. 2,1m3, wykucie w murze kamiennym lewym obniżenia pod płytę żelbetową obj. 0,5m3, wykonanie żelbetowej płyty szer. 4,0m, grubość 0,20m, i długość 3,5m, tj. 2,8m3 betonu klasy B25 (C20/25) zbrojonego prętami głównymi ze stali A-III (34GS) śr.10mm o łącznej długości 58,4m co daje ciężar 36kg, oraz prętami rozdzielczymi ze stali A-0 (StOS-b) średnicy 4,5mm o łącznej długości 109,6m i wadze 16kg. wykonanie przyczółka prawego z kamienia łamanego dł. L=8m, obj. kamienia 6,6m3 objętość betonu na fundament 5,3m3, wykonanie barier ochronnych z rur stalowych śr.40mm. Dł. barier 8m. IV. Odbudowa przejazdu P4 w km od 3+196 do 3+200 rozbiórka istniejącego przepustu śr.800mm, dł. L=4m, wykonanego z kamienia łamanego foremnego granitowego układanego na zaprawie cementowej, obj. 4,9m3, wykonanie przyczółka prawego z kamienia łamanego dł. L=8m, obj. kamienia 6,6m3 objętość betonu na fundament 5,3m3, wycinka w jezdni z masy bitumicznej pow. 24m2, wykop w gr. kat IV , obj. 26m3, wykonanie żelbetowej płyty szer. 4,0m, grubość 0,20m, i długość 3,5m, tj. 2,8m3 betonu klasy B25 (C20/25) zbrojonego prętami głównymi ze stali A-III (34GS) śr.10mm o łącznej długości 58,4m co daje ciężar 36kg, oraz prętami rozdzielczymi ze stali A-0 (StOS-b) średnicy 4,5mm o łącznej długości 109,6m i wadze 16kg. uzupełnienie wycięcia w jezdni masą asfaltową pow. 24m2, wykonanie barier ochronnych z rur stalowych śr.40mm. Dł. barier 14m. V. Mur z kamienia łamanego foremnego dł. 288mb wykop ręczny w gr. kat IV, obj. 130m3, rozbiórka murów kamiennych na zaprawie cementowej obj. 34m3, wykonanie fundamentu betonowego pod mur kamienny, obj. 156m3, wykonanie muru kamiennego z kamienia łamanego , obj. 161m3, zasypanie przestrzeni za murem, obj. 170m3, montaż barier energochłonnych drogowych na murze dł. 183mb, plantowanie skarp i pow. terenu, pow. 780m2, wykonanie narzutu kamiennego w dnie i na skarpach, obj. 52m3, obsiew skarp i terenu przyległego nasionami traw pow. 780m2, wywóz gruzu i kamieni, obj. 40m3, wycinka krzaków gęstych, pow. 0,02ha, dowóz ziemi w celu zasypania wnęk za murem, obj. 54m3, rury PVC śr 50mm odwadniające mur, łączna długość 230m. VI. Remont bieżący rowu wykaszanie pasów i skarp wzdłuż rowu, pow. 600m2, wycinka krzaków gęstych, pow. 0,3ha, wywózka krzaków po wycince i karczowaniu, obj. 30m przestrzennych. VII. Pomiary geodezyjne Wyznaczenie granic cieku oraz przyległych posesji, wykonanie inwentaryzacji powykonawczej II.2 Rów R-L obręb Olszyna Remont rowu melioracyjnego o nazwie R-L zlokalizowanego w granicach działek ewidencyjnych nr 952, 964, 1023, obręb Olszyna miasto, gm. Olszyna, woj. dolnośląskie na odcinku 1900m od wlotu do potoku Olszówka w miejscowości Olszyna do granic administracyjnych działek gminy Olszyna. Podstawową zasadą remontu rowu R-L jest odtworzenie istniejącego koryta z jednoczesnym zwiększeniem przepustowości hydraulicznej. Istniejące, przed katastrofą, zarówno szerokość dna jak i nachylenie skarp, nie gwarantowały prawidłowego odprowadzenia wód. Zaprojektowano odtworzenie koryta jednodzielnego o szerokości w dnie od 1,6m do b=2,0m, nachyleniu skarp 1:n=1:1,5 w wyniku powodzi rów miejscami zmienił swoją trasę powodując szereg wyrw w brzegach. Całość trasy na najbardziej zniszczonym odcinku zostanie umocniona narzutem kamiennym w dnie i pasami szerokości 1,5m na skarpach o miąższości ok. 0.3m. Również w dwóch miejscach najbardziej narażonych na zniszczenia, zastosowano ciężką zabudowę łuków wklęsłych, stosując kosze siatkowo-kamienne typu -Gabion. Również na jednym odcinku rowu, zdecydowano się zaprojektować mur oporowy kamienny długości 20m w celu zabezpieczenia istniejących budynków gospodarczych usytuowanych w pobliżu krawędzi rowu. Na rowie nie stwierdzono urządzeń piętrzących które wymagają odtworzenia. Powyżej km 0+440 rozpatrywany rów przebiega przez tereny zadrzewione w naturalnym wąwozie, w tej części rów silnie meandruje z dużą ilością zakoli. Jest to naturalna trasa cieku, którą nie należy korygować. Taki stan rzeczy wpływa korzystnie na użytki leśne i cały ekosystem. Należy tylko usunąć powalone drzewa, pogłębić dno o naniesiony rumosz i usunąć zatory utrudniające swobodny przepływ wód. Do ważniejszych prac w tej części rowu należą; 1. Remont przepustu prostokątnego w km 1+000, poprzez naprawę przyczółków, wykarczowaniu pnia dużego drzewa i umocnieniu dna rowu pod przepustem. 2. Odbudowa przepust betonowego średnicy 1000mm i długości 5m na trasie leśnej drogi (w kolejnym etapie). Szczegółowy zakres prac niezbędnych do wykonania w celu odbudowy zniszczonego rowu obejmować będzie głównie: I. Kompleksowy remont rowu na odcinku od 0+000 do 0+440. wykaszanie skarp i pasów wzdłuż cieku z traw i porostów, pow. F=4000m2, wycinka krzaków na skarpach cieku, pow. 0,02ha, obsiew skarp nasionami traw, pow. F= 1800m2, wykonanie robót ziemnych mechanicznych w dnie i na skarpach cieku, obj. V= 1550m3, wykonanie robót ziemnych ręcznie w dnie i na skarpach cieku, obj. V= 105m3, usunięcie rumoszu pod nowym mostem w km rowu 0+250 w ilości 70m3 z transportem do 1km w miejsce istniejących wyrw, ułożenie geowłókniny na skarpach rowu w km 0+000 ÷ 0+440 w ilości 1100m2, umocnienie dna i podstawy skarp narzutem kamiennym, obj. kamienia V= 391m3, wycinka drzew śr. 100cm 2 szt, wycinka drzew śr.50cm 1 szt, wycinka drzew śr. 45cm 3szt, karczowanie pni śr. 120cm 1szt, karczowanie pni śr. 100cm 1szt, karczowanie pni śr. 80cm 8szt, karczowanie pni śr. 60cm 1szt, karczowanie pni śr. 55cm 3szt, karczowanie pni śr. 30cm 12szt, budowa muru oporowego kamiennego, objętość kamienia V=36m3, budowa fundamentów pod mury, obj. betony V=21m3, wykonanie opaski faszynowej w wzdłuż cieku, dł. L=880m transport nadmiaru gruntu do zasypania wyrw na odl. obj. V=803m3, zabudowa wyrw urobkiem wydobytym z rowu, obj, V=803m3 uporządkowanie terenu w obrębie wykonywanych robót, montaż umocnienień w formie koszy siatkowo-kamiennych tzw. Gabionów. obj. kamienia V=170m3, długość umocnienia L=81mb. II. Remont przepustu kamienno-betonowego o świetle 1,6m x 1,8m i długości 5m w km 1+000. uzupełnienie ubytku w prawym przyczółku, betonem w ilość 2m3, wykop ręczny na odkład gr. kat IV, głębokość wykopu 1,9m, ilość urobku 16m3, ścinanie drzew piłą mechaniczną średnica 60cm, sztuk 3, karczowanie pnia średnicy 120cm - sztuk 1, ręczne zasypanie wyrw V=16m3, III. Inwentaryzacja powykonawcza geodezyjna wyremontowanego rowu R-L II.3. Rów R-K obręb Olszyna miasto: Remont rowu melioracyjnego o nazwie R-K zlokalizowanego w granicach działek ewidencyjnych nr 905, 1045, 1054, obręb Olszyna miasto, gm. Olszyna, woj. dolnośląskie na odcinku 1300m od wlotu do potoku Olszówka w miejscowości Olszyna do granic administracyjnych działek gminy Olszyna. Zakres prac podzielono umownie na dwie części. Odcinek rowu w km 0+000 do 1+044 zniszczony w wyniku czerwcowej i lipcowej powodzi w roku 2013, wyrządzającej ogromne szkody wzdłuż trasy rowu i w samym korycie rowu oraz odcinek rowu od km 1+044 do km 1+300 całkowicie zamulony naniesionym rumoszem. Odcinek ten od ujęcia wody dla nieużytkowanego basenu kąpielowego w Olszynie do granic miasta, tj. do km 1+300 wymaga pogłębienia o ok. 1,0m, ubezpieczenia dna i skarp faszyną i narzutem kamiennym. Natomiast odcinek początkowy od km 0+000 do km 1+044 wymaga zabudowy dużych wyrw w skarpach rowu zabudową ciężką, taką jak: kamienne mury oporowe, kosze siatkowo-kamienne typu -Gabion, ciężki narzut z kamienia bazaltowego. Bardzo ważnym elementem remontu rowu poprawiającym hydraulikę cieku jest odbudowa muru oporowego kamiennego na długości 57m i wysokości 1,8m w km 0+003 do km 0+057 na odcinku tym w wyniku rozebrania starego zniszczonego muru nastąpi poszerzenie koryta rowu co wpłynie na zwiększenie przepustowości. Zakres prac niezbędnych do wykonania w celu odbudowy zniszczonego rowu obejmować będzie głównie: I. Kompleksowy remont rowu na odcinku od 0+000 do 1+300 wykaszanie skarp i pasów wzdłuż cieku z traw i porostów, pow. F=3000m2, wycinka krzaków na skarpach cieku, pow. 0,15ha obsiew skarp nasionami traw, pow. F= 0,4ha, wykonanie robót ziemnych mechanicznych w dnie i na skarpach cieku, obj. V= 3360m3, wykonanie robót ziemnych ręcznie w dnie i na skarpach cieku, obj. V= 205m3, umocnienie dna i podstawy skarp narzutem kamiennym, obj. kamienia V= 980m3, wykonanie opaski faszynowej w wzdłuż cieku, dł. L = 1200mb, wykonanie membrany pod narzut kamienny z geowłókniny, pow. F=1200m2, dowóz ziemi z odległości do 5km w ilości 489m3, uporządkowanie terenu w obrębie wykonywanych robót pow. 1,3ha plantowanie skarp i pasów wzdłuż rowu pow. F= 5000m2. II. Wykonanie uzupełnień betonowych betonowanie ubytków w konstrukcjach ścian mostów i murów ceglano-kamiennych, obj. betonu V=2m3, III. Budowa umocnieni z koszy siatkowo kamiennych - GABIONÓW montaż umocnienień w formie koszy siatkowo-kamiennych (tzw. Gabionów), dł. umocnienia L=228mb, wys. h=1,5m, szer. górą 1,0m, szer. dołem 1,5m, obj. kamienia V=339,5m3, IV. Prace geodezyjne niwelacja w czasie prac remontowych rowu oraz inwentaryzacja powykonawcza Remont rowu melioracyjnego R-K, dz. nr 905, 1045, 1054 obr.Olszyna miasto, stanowiącego własność Skarbu Państwa.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.24.64.00 - Roboty w zakresie ochrony przeciwpowodziowej 45.20.00.00 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 01.12.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Oświadczenia poparte referencjami wystawionymi na wykonawcę składającego ofertę z wykonania w ostatnich trzech latach budowli siatkowo-kamiennych o kubaturze min.500m3;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy: zmiana spowodowane warunkami atmosferycznymi,geologicznymi,archelogicznymi, w szczególności, klęski żywiołowe,warunki atmosferyczne uniemozliwiające prowadzenie robót budowlanych,przeprowdzenie prób i sprawdzeń,dokonywanie odbiorów, w szczególności:temperatury powietrza poniżej O stopni C, wiatr uniemożliwiający pracę maszyn budowlanych, gwałtowne opady deszczu -oberwanie chmury,gradobicie, burze z wyładowaniami atmosferycznymi: niewypały i niewybuchy, wykopaliska archeologiczne, odmienne od przyjętych w dokumentacji warunki terenowe, w szczególności istnienie podziemmnych sieci,instalacji, urządzeń lub nie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych-bunkry, fundamenty,ściany szczelne itp zmiany będące następstwem działania organów administracji decyzji,zezwoleń, uzgodnień itp. odmowa wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń konieczniość zlecenia zamówień dodatkowych, w trybie zgodnym z przepisami ustawy prawo zamówień publicznych, inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkujące niemożliwością prowadzenia prac, a w szcególności brak możliwości dojazdu oraz transportu oraz protestami mieszkańców z blokadą dróg 2.2. Zmiana sposobu spełnienia świadczenia - zmiany technologiczne, w szczególności: a) niedostępność na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w dokumentacji spowodowana zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń; b) pojawienie się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy; c) pojawienie się nowszej technologii wykonania zaprojektowanych robót pozwalającej na zaoszczędzenie czasu realizacji inwestycji lub kosztów wykonywanych prac, jak również kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy; d) konieczność zrealizowania robót przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych lub materiałowych niż wskazane w dokumentacji, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem robót, e) odmienne od przyjętych w dokumentacji warunki geologiczne (kategorie gruntu, kurzawka, głazy narzutowe itp.) skutkujące niemożliwością zrealizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych; f) odmienne od przyjętych w dokumentacji warunki terenowe, w szczególności istnienie podziemnych sieci, instalacji, urządzeń, nie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych (bunkry, fundamenty, ściany szczelne itp.) skutkujące niemożliwością zrealizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych lub materiałowych; g) konieczność zrealizowania robót przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa. h) konieczność zrealizowania zamówienia uzupełniającego nieobjętego zamówieniem podstawowym oraz wykonanie robót dodatkowych wynikających z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy na podstawie art. 67 pkt. 5 i 6 Wartość robót dodatkowych nie może przekroczyć 50% wartości realizowanego zamówienia. 2.3. Zmiany osobowe: a) zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami, o których mowa w ustawie Prawo budowlane; b) zmiana Podwykonawcy, przy pomocy którego Wykonawca wykonuje przedmiot umowy; c) rozszerzenie zakresu podwykonawstwa w porównaniu do wskazanego w ofercie Wykonawcy, o ile posłużenie się Podwykonawcą doprowadzi do skrócenia terminu wykonania przedmiotu umowy, zmniejszenia należnego Wykonawcy wynagrodzenia lub zastosowania przy wykonaniu przedmiotu umowy bardziej zaawansowanych rozwiązań technologicznych w porównaniu do wskazanych w SIWZ. Zmiana ta nie może dotyczyć czynności, które zgodnie z SIWZ muszą być wykonane przez Wykonawcę osobiście. d) zmiany osób do nadzorowania robót. 2.4. Pozostałe zmiany: a) zmiana obowiązującej stawki VAT - jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować zwiększenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia wynagrodzenia o kwotę równą różnicy w kwocie podatku zapłaconego przez Wykonawcę; b) zmiana sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy na skutek zmian zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie projektu lub wytycznych dotyczących realizacji projektu; c) rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy - w takim przypadku wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które Wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami; d) zmiany uzasadnione okolicznościami o których mowa w art. 357.1 KC z uwzględnieniem faktu, że za rażącą zostanie uznana strata w wysokości, o której mowa w art. 397 KSH; e) inna niż wymienione - siła wyższa (zdarzenie zewnętrzne, niemożliwe do przewidzenia i do zapobieżenia) uniemożliwiające wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ i dokumentacją. 3. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych: a) skorzystanie z klauzul waloryzacyjnych przewidzianych w umowie na warunkach w niej określonych; b) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego, zmiana dokumentów potwierdzających uregulowanie płatności wobec podwykonawców); c) zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów miedzy Stronami; d) udzielenie zamówień dodatkowych/uzupełniających określonych w przepisach o zamówieniach publicznych.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.powiatluban.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Lubaniu ul. Mickiewicza 2. 59-800 Lubań.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.09.2014 godzina 10:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Lubaniu ul. Mickiewicza 2.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.