eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Organizacja i przeprowadzenie szkoleń zawodowych w ramach Projektu Aktywni w pracy

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-09-12

Warszawa: Organizacja i przeprowadzenie szkoleń zawodowych w ramach Projektu Aktywni w pracy
Numer ogłoszenia: 283374 - 2011; data zamieszczenia: 12.09.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Śródmieście m. st. Warszawy , ul. Żurawia 43, 00-680 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 6280712, faks 022 6269132.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Organizacja i przeprowadzenie szkoleń zawodowych w ramach Projektu Aktywni w pracy.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie szkoleń zawodowych dla Uczestników realizowanego przez Zamawiającego Projektu Aktywni w pracy (zwanego dalej Projektem), współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007 - 2013. Warunki wspólne dla wszystkich części zamówienia, jakie musi spełnić Wykonawca: Wykonawca jest zobowiązany do: - zapewnienia na terenie miasta Warszawy sali szkoleniowej, której wielkość i wyposażenie umożliwi prawidłową realizację zamówienia. Zamawiający wymaga, aby szkolenie było zorganizowane w odpowiednich pomieszczeniach z zapewnionym zapleczem do przeprowadzenia szkolenia, zgodnie z przepisami prawa tj. posiadających odpowiednie warunki sanitarne, bezpieczeństwa i higieny pracy, akustyczne i jakościowe, - zapewnienia dla uczestników w trakcie realizacji szkolenia poczęstunku, - przedstawienia Zamawiającemu szczegółowego programu szkolenia oraz szczegółowego planu zajęć, z uwzględnieniem tematyki wraz z ilością godzin, opracowanego na podstawie harmonogramu przedstawionego Wykonawcy przez Zamawiającego. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany harmonogramu wykonania przedmiotu umowy określonego w ust. 1, o czym Wykonawca zostanie powiadomiony z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem. - pisemnego informowania Zamawiającego o wszelkich planowanych zmianach w planie zajęć, z co najmniej 2 dniowym wyprzedzeniem, - w przypadku odwołania zajęć z przyczyn niezależnych od Wykonawcy - informowania o odwołaniu najpóźniej w dniu zaistnienia okoliczności, - sprawowania nadzoru nad frekwencją uczestników poprzez prowadzenie imiennej listy obecności, bieżące jej uzupełnianie oraz przekazanie jej Zamawiającemu na zakończenie zajęć, - informowania Zamawiającego telefonicznie, drogą pocztową, lub za pośrednictwem poczty elektronicznej o każdej nieobecności uczestnika podczas szkolenia, - przeprowadzenia na zakończenie realizacji szkolenia egzaminu wewnętrznego i na jego podstawie wydania certyfikatu ukończenia szkolenia oznaczonego zgodnie z aktualnie obowiązującymi Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (m.in. logo PO KL, logo UE, zamieszczenia hasła: Człowiek - najlepsza inwestycja), - zapewnienia w trakcie realizacji zamówienia odpowiednich materiałów szkoleniowych, - oznaczania wszystkich dokumentów, w tym materiałów szkoleniowych, zaświadczeń, certyfikatów potwierdzających zakończenie udziału w szkoleniu, prezentacji i publikacji multimedialnych, zgodnie z aktualnie obowiązującymi Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (m.in. logo PO KL, logo UE, zamieszczenia hasła: Człowiek - najlepsza inwestycja), oraz umieszczania na nich informacji o finansowaniu szkolenia przez Unię Europejską zgodnie z wymogami, o których mowa w rozporządzeniu Rady (WE) nr 1083/2006 ustanawiającym przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności oraz uchylającym rozporządzenie nr 1260/1999 (Dz. Urz. UE L 210 z 31.07.206 r., str. 25) oraz rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1828/2006 ustanawiającego szczegółowe zasady wykonywania rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności oraz rozporządzenia (WE) nr 1080-2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (sprostowanie Dz. Urz. UE L 45 z 15.02.2007 r., str. 4). W szczególności certyfikat powinien odpowiadać wytycznym zawartym w Strategii Komunikacji Funduszy Europejskich w Polsce w ramach Narodowej Strategii Spójności na lata 2007 - 2013 oraz Księdze Znaku Narodowej Strategii Spójności, - zapewnienia niezbędnego sprzętu technicznego. Szkolenia mogą być realizowane przez Wykonawcę w każdym dniu tygodnia. Maksymalna dzienna liczba godzin szkoleń nie może przekroczyć 8 godzin zegarowych. Wykonawca jest uprawniony do uzupełniania programu szkolenia oraz do jego zmiany za zgodą Zamawiającego..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9, 80.51.00.00-2.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 5.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.12.2011.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Nie wymaga się wniesienia wadium przez Wykonawcę.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności objętej niniejszym postępowaniem, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, w tym w szczególności Wykonawca jest wpisany do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonego przez wojewódzki urząd pracy właściwy ze względu na siedzibę Wykonawcy, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27.10.2004 r. w sprawie rejestru instytucji szkoleniowych (Dz. U. z 2004 r., Nr 236, poz. 2365 ze zm.). Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana według formuły: SPEŁNIA - NIE SPEŁNIA, na podstawie złożonych przez Wykonawcę oświadczeń i dokumentów.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana według formuły: SPEŁNIA - NIE SPEŁNIA, na podstawie złożonych przez Wykonawcę oświadczeń i dokumentów.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana według formuły: SPEŁNIA -NIE SPEŁNIA, na podstawie złożonych przez Wykonawcę oświadczeń i dokumentów.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana według formuły: SPEŁNIA - NIE SPEŁNIA, na podstawie złożonych przez Wykonawcę oświadczeń i dokumentów.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana według formuły: SPEŁNIA - NIE SPEŁNIA, na podstawie złożonych przez Wykonawcę oświadczeń i dokumentów.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający zastrzega możliwość wprowadzenia istotnych zmian postanowień zawartej umowy. W szczególności postanowienia umowy mogą ulec zmianie w następującym zakresie oraz na następujących warunkach: - warunki oraz termin płatności, w przypadku konieczności uwzględnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy o udzielenie zamówienia publicznego, - sposób wykonania przedmiotu zamówienia, w szczególności gdy zmiana sposobu realizacji zamówienia wynika ze zmian w obowiązujących przepisach prawa bądź wytycznych mających wpływ na wykonanie zamówienia, - ograniczenie zakresu usług objętych zamówieniem, w przypadku zaistnienia okoliczności, w których zbędne będzie wykonanie danej części zamówienia wraz ze związanym z tym obniżeniem wynagrodzenia, - termin wykonania przedmiotu zamówienia w przypadku pojawienia się przeszkody w jego wykonaniu w przewidzianym terminie, w przypadku konieczności uwzględnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy o udzielenie zamówienia publicznego lub w przypadku możliwości wprowadzenia korzystnych dla Zamawiającego rozwiązań, które w szczególności pozwolą skrócić okres realizacji zamówienia, - zmiana wysokości wynagrodzenia o kwotę wynikającą ze stawek podatku od towarów i usług obowiązujących w dacie powstania obowiązku podatkowego w czasie trwania umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ops-srodmiescie.waw.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: 00-680 Warszawa, ul. Żurawia 43.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 20.09.2011 godzina 09:00, miejsce: 00-680 Warszawa, ul. Żurawia 43, sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie realizowane jest w ramach projektu Aktywni w pracy (zwanego dalej Projektem), współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007 - 2013..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Szkolenie: Operator maszyn budowlanych i drogowych - koparko - ładowarka i koparka.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szkolenie zostanie przeprowadzone dla 2 osoby, w terminie uzgodnionym z Zamawiającym, przy czym ukończenie szkolenia musi nastąpić do dnia 15 grudnia 2011 roku. Czas trwania szkolenia wynosi co najmniej 120 godzin. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić maszyny oraz materiały szkoleniowe niezbędne do prawidłowej realizacji zamówienia. Program szkolenia obejmuje w szczególności następującą tematykę: - użytkowanie eksploatacyjne w zakresie maszyn: koparko - ładowarka i koparka, - dokumentacja techniczna w zakresie maszyn: koparko - ładowarka i koparka, - zasady BHP w użytkowaniu i pracy maszynami: koparko - ładowarka i koparka, - podstawy elektromechaniki w zakresie maszyn: koparko - ładowarka i koparka, - silniki spalinowe w zakresie maszyn: koparko - ładowarka i koparka, - elementy hydrauliki w zakresie maszyn: koparko - ładowarka i koparka, - budowa maszyn: koparko - ładowarka i koparka, - technologia robót w zakresie maszyn: koparko - ładowarka i koparka - pracowania napędów w zakresie maszyn: koparko - ładowarka i koparka, - ćwiczenia na drenażerach, - zajęcia praktyczne z obsługi maszyn: koparka i koparko - ładowarka..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9, 80.51.00.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 15.12.2011.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Szkolenie: Kosztorysowanie i przedmiarowanie budowlane.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szkolenie zostanie przeprowadzone dla 1 osoby, w terminie uzgodnionym z Zamawiającym, przy czym ukończenie szkolenia musi nastąpić do dnia 15 grudnia 2011 roku. Czas trwania szkolenia wynosi co najmniej 70 godzin. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia materiałów szkoleniowych niezbędnych do przeprowadzenia szkolenia, w tym produktów żywnościowych. Program szkolenia obejmuje w szczególności następującą tematykę: - teoria kosztorysowania budowlanego, - wprowadzenie do programu Norma, - kosztorysowanie w programie Norma, - zasady przedmiarowania w kosztorysowaniu robót budowlanych - teoria i praktyka, - przedmiarowanie robót budowlanych w programie CAD Rysunek, - wykorzystywanie przedmiarowania budowlanego w kosztorysowaniu budowlanym i programie Norma, - moduł komputerowy z zakresu podstaw programu Excel..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9, 80.51.00.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 15.12.2011.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Szkolenie: ślusarz.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szkolenie zostanie przeprowadzone dla 1 osoby, w terminie uzgodnionym z Zamawiającym, przy czym ukończenie szkolenia musi nastąpić do dnia 15 grudnia 2011 roku. Czas trwania szkolenia wynosi co najmniej 120 godzin. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia materiałów szkoleniowych niezbędnych do przeprowadzenia szkolenia. Program szkolenia obejmuje w szczególności następującą tematykę: - rysunek techniczny, - technologia ogólna, - elementy elektrotechniki i elektroniki, - technologia urządzeń, narzędzi i przyrządów , - techniki komputerowe, - przepisy BHP i przeciw pożarowe, - wprowadzenie do zagadnień związanych z dokumentacją konstrukcyjną i technologiczną oraz normami technicznymi - teoria i praktyka, - wprowadzenie do zagadnień związanych z rysunkiem wykonawczym i złożeniowym- teoria i praktyka, - wprowadzenie do zagadnień związanych z szkicami prostych części maszyn i mechanizmów- teoria i praktyka, - wprowadzenie do zagadnień związanych z etapami zabiegów przy wykonywaniu operacji wielozabiegowych- teoria i praktyka, - wprowadzenie do zagadnień związanych z trasowaniem w zakresie właściwym operacjom ślusarskim- teoria i praktyka, - wprowadzenie do zagadnień związanych z właściwościami materiałów stosowanych w ślusarstwie- teoria i praktyka, - wprowadzenie do zagadnień związanych z eksploatacją: obrabiarki, narzędzi i przyrządów ślusarskich- teoria i praktyka, - nauka operacji obróbki ślusarskiej: mechanicznej i ręcznej- teoria i praktyka, - nauka prostych operacji obróbki skrawaniem, obróbki plastycznej, spawania i lutowania- teoria i praktyka, - nauka operacji montażowych i demontażowych maszyn, urządzeń, instalacji oraz mechanizmów- teoria i praktyka, - wprowadzenie do zagadnień związanych z stosowaniem technik pomiarowych i ich użytkowania - teoria i praktyka, - nauka przeprowadzania oceny stanu technicznej i podstaw naprawy maszyn, urządzeń, przyrządów i narzędzi- teoria i praktyka, - nauka rozróżniania smarów, chłodziw i olei oraz rozpoznawać zakres ich zastosowań w operacjach ślusarskich- teoria i praktyka, - nauka konserwowania, regulowania i naprawy sprzętu powszechnego użytku- teoria i praktyka, - wprowadzenie do zagadnień związanych z zasady bhp, - nauka organizowania i utrzymywania w czystości stanowiska pracy..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9, 80.51.00.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 15.12.2011.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Szkolenie: lakiernik samochodowy.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szkolenie zostanie przeprowadzone dla 1 osoby, w terminie uzgodnionym z Zamawiającym, przy czym ukończenie szkolenia musi nastąpić do dnia 15 grudnia 2011 roku. Czas trwania szkolenia wynosi co najmniej 90 godzin. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia materiałów szkoleniowych niezbędnych do przeprowadzenia szkolenia. Program szkolenia obejmuje w szczególności następującą tematykę: - przygotowanie powierzchni lakierowanej: etapy i produkty stosowane na etapie przygotowania do lakierowania, - warstwy wierzchnie: etapy i produkty nakładane po przygotowaniu powierzchni (aplikacja lakierów nawierzchniowych), - lakierowanie tworzyw sztucznych: rodzaje tworzyw sztucznych, sposoby ich przygotowywania oraz lakierowania od podłoża do efektu finalnego, - kolorymetria: podstawy teoretyczne kolorymetrii, postrzeganie barw, dobarwiania w praktyce - wady powłok - teoria i praktyka, - efekty specjalne: lakierowanie różnych efektów specjalnych, - lakierowanie trzywarstwowe etapy i produkty nakładane po przygotowaniu powierzchni (aplikacja trójwarstwowa lakierów nawierzchniowych), - naprawy SMART: naprawy punktowe o powierzchni nieprzekraczającej kartki A4 - - teoria i praktyka..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9, 80.51.00.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 15.12.2011.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Szkolenie: obsługa programu Autocad.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szkolenie zostanie przeprowadzone dla 1 osoby, w terminie uzgodnionym z Zamawiającym, przy czym ukończenie szkolenia musi nastąpić do dnia 15 grudnia 2011 roku. Czas trwania szkolenia wynosi co najmniej 80 godzin. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia materiałów szkoleniowych niezbędnych do przeprowadzenia szkolenia. Program szkolenia obejmuje w szczególności następującą tematykę: - optymalna konfiguracja programu Autocad do pracy: ustawienia opcji użytkownika, ustawienia skoku i siatki, konfiguracja lokalizacji względem obiektu, konfiguracja śledzenia, - rysowanie w układach współrzędnych: układ kartezjański, układ biegunowy, wykorzystanie układów współrzędnych względnych i bezwzględnych w różnych aspektach projektowania, - omówienie narzędzi do rysowania: linia, półprosta, prosta, poliginia, wielobok, prostokąt itd., - narzędzia do zmiany projektu: wymaż, , lustro, odsuń, szyk, przesuń, obrót itd., - wykonanie rysunków utrwalające poznane narzędzia do rysowania i zmiany projektu - przygotowanie projektów konstrukcyjnych z uwzględnieniem: warstw, koloru obiektu, rodzaju linii, grubości linii, - narzędzia do wymiarowania: korzystanie z różnych wymiarów, projektowanie stylów wymiarowania, - wymiarowanie utworzonych projektów, problematyka wymiarowania, rozwiązywanie problemów z wymiarowaniem, - podsumowanie wiadomości, omówienie parametrów wpływających na spójność projektów w zależności od dziedziny projektowania, skali projektu, wielkości rysunków, - wykonanie projektu podsumowującego z ramką i opisem, - przygotowanie wydruku na różnych etapach, - tworzenie bloków i atrybutów: projektowanie bloków, projektowanie atrybutów, projektowanie bloków zawierających atrybuty, tworzenie biblioteki elementów, - tworzenie wyciągów z atrybutów w aspekcie dokumentacji technicznej: powiązanie projektu z arkuszem kalkulacyjnym, bazą danych, tworzenie wykresów na bazie projektu, - wymiana danych: precyzyjne kopiowanie obiektów pomiędzy rysunkami, menadżer projektu Design Center, korzystanie z bibliotek, - projektowanie linii: prostych, zawierających tekst, symboli, linii zawierających symbole i tekst - praca z mapami bitowymi: wczytywanie map geodezyjnych: obracanie mapy, blokowanie mapy, ustalanie kolejności wyświetlania obiektów nakładających się, przeskalowanie mapy do wielkości zgodnej z terenem (obliczanie skali), - przygotowanie projektu z wykorzystaniem własnych elementów: linii, linii zawierających symbole i tekst - bloków, bloków z atrybutami, projekt do celów budowlanych, projekt inwentaryzacyjny, projekt aranżacyjny, - projektowanie arkuszy wydruku: zróżnicowanie charakteru projektu, zróżnicowanie skal, selekcja wyświetlanych danych, - projektowanie szablonów wydruku do wykorzystania w innych projektach, - migracja ustawień na inne stanowiska Cad, - praca w układzie 3D z wykorzystaniem dwuwymiarowego środowiska: określanie położenia układu współrzędnych, obracanie projektu w układzie 3D, sterowanie wyświetlaniem projektu, ćwiczenia poprawiające adaptację wzroku do pracy z widokiem 3D, - rysowanie brył podstawowych typu kostka, sfera, walec itd., - podstawowe operacje na bryłach: szyk 3D, lustro 3D itd., - tworzenie nowych brył z obiektów 2D, uzyskiwanie płatów, przekrojów i przenikań brył, - edycja brył, - projekt domu, przetwarzanie projektów dwuwymiarowych w 3D w aspektach, - projektowanie drobnych elementów z wykorzystaniem narzędzi do modelowania brył, - praca z materiałami: importowanie materiałów z biblioteki, przypisywanie materiałów poprzez dołączenie, warstwy i ACI, edycja materiału, - określanie widoczności projektu: dopasowywanie płaszczyzn tnących, określenie kierunku i odległości kamery, widoki równoległe i perspektywiczne, - wykonanie projektu mostu zastosowaniem wszystkich poznanych narzędzi, - przygotowanie projekty do wydruku w układzie arkusza z widokiem z góry, z boku z przodu i w izometrii, - materiały: tworzenie nowych materiałów z materiałów standardowych, sterowanie wielkością materiału, metody dopasowania materiału do obiektu, - zaawansowane materiały: tworzenie materiałów z map bitowych, własnej dokumentacji zdjęciowej tekstur, określanie wpływu otoczenia na materiał, określanie stopnia odbicia promieniu itd., - oświetlanie projektu: światło słoneczne, dalekie, punktowe, reflektor świetlny, - rendering: jakość renderingu, dokładność przedstawionych obiektów, stosowanie materiałów, śledzenie promieni, poprawianie jakości renderingu, - tło projektu i krajobraz, - pełna wizualizacja wykonanych w etapie III projektów: Dom i Most z wykorzystaniem: własnych materiałów: nieprzeźroczystych, przeźroczystych oraz luster, tła ze zdjęcia, oświetlenia projektu (z wykorzystaniem własnych scenariuszy: dzień i noc), zapisanie renderingów w postaci wysokiej jakości obrazów JPG i tiff, - moduł obsługi komputera - moduł doszkalający w zakresie obsługi komputera przygotowujący do nauki grafiki komputerowej (m. in. MS Word, MS Excel, Internet)..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9, 80.51.00.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 15.12.2011.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.