eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Zrekonstruowanie pomnika Ludwika Waryńskiego przy ul. Bema w Warszawie - zamówienie dodatkowe (sprawa nr 148/ZP/13)

Zobacz treść przetargu, którego dotyczy to sprostowanie



Ogłoszenie z dnia 2013-12-20

Numer ogłoszenia: 278055 - 2013; data zamieszczenia: 20.12.2013

OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA

Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o udzieleniu zamówienia.

Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 275975 - 2013 data 18.12.2013 r.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Miasto Stołeczne Warszawa, Dzielnica Wola, Al. Solidarności 90, 01-003 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 5048586,87,89,90, fax. 22 5048592.

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU

II.1) Tekst, który należy zmienić:

  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: Zał I.
  • W ogłoszeniu jest: Uzasadnienie prawne: Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 5 lit a) ustawy Pzp, Zamawiający może udzielić zmówienia z wolnej ręki w przypadku udzielenia dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia i z przyczyn technicznych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów. Uzasadnienie faktyczne: Przedmiotem zamówienia dodatkowego jest wykonanie robót budowlanych obejmujących wykonanie wymiany kanalizacji ogólnospławnej oraz deszczowej w systemie grawitacyjnym. Na czynnym odcinku przebiegającym pod budynkiem Sali Gimnastycznej należy wymienić przewód kanalizacji ogólnospławnej o średnicy dn 250 mm. i długości około 17 mb. (pomiędzy istniejącymi studniami). Należy również wymienić kanalizację deszczową odprowadzającą wody opadowe z dachu budynku w zakresie przewodów, rewizji, rur deszczowych z odprowadzeniem wody do istniejących studni rewizyjnych. Roboty należy wykonać w ramach zadania inwestycyjnego Modernizacja ZS im. M. Konarskiego wraz z infrastrukturą przy ul. Okopowej 55A Zakres robót obejmuje: roboty pomiarowe przy liniowych robotach ziemnych, rozebranie nawierzchni z klinkieru drogowego, chodników, wykopy liniowe z umocnieniem ścian i zabezpieczeniem, demontaż rurociągu kanalizacyjnego śr.160-200 mm, przejście szczelne przez ściany, podsypka, kanały rurowe - rury PVC śr. 160-200 mm, osypka, zasypanie wykopów z zagęszczeniem gruntu, odtworzenie nawierzchnia z kostki brukowej i wywiezienie gruzu. W trakcie realizacji zamówienia podstawowego po odkopaniu ścian fundamentowych wokół modernizowanej sali gimnastycznej stwierdzono awaryjny stan techniczny kanalizacji deszczowej i ogólnospławnej. Do natychmiastowej wymiany zostały zakwalifikowane rury deszczowe, rewizje, podejścia oraz trasy kanalizacyjne w obrębie modernizowanej sali gimnastycznej. Stan rur deszczowych, rewizji, podejść oraz trasy kanalizacyjnej był możliwy do oceny dopiero po odkopaniu. Z uwagi na awaryjny stan rur (korozja wżerowa, pęknięcia podłużne i ubytki), ww. elementy tras kanalizacyjnych należy natychmiast wymienić aby zapewnić właściwe funkcjonowanie kanalizacji. Nie wykonanie powyższych prac uniemożliwi właściwe działanie kanalizacji po zakończeniu robót obejmujących zamówienie podstawowe i będzie powodowało zawilgocenie remontowanych ścian sali gimnastycznej na parterze oraz powodować będzie przyspieszone zużycie wykonanej izolacji przeciwwilgociowej. Wskazane roboty należy wykonać przed przystąpieniem do wymiany posadzki dolnej sali gimnastycznej Konieczność wykonania wskazanych robót została potwierdzona w sporządzonym protokole konieczności nr 1 z dnia 27.11.2013 r. Powyższe roboty nie były ujęte w dokumentacji projektowej na podstawie której realizowane jest zamówienie podstawowe i wykonanie tych robót stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia a z przyczyn technicznych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów. Zamówienie podstawowe wykonuje ŁUNIBUD Spółka Jawna Łuniewski, ul. Orla 11 lok. 51, 00-143 Warszawa. Wykonawca został wyłoniony po przeprowadzeniu postępowania przetargowego w trybie przetargu nieograniczonego (znak sprawy 128/ZP/13). Z Wykonawcą w dniu 18.11.2013 r. została podpisana umowa nr IR-17-C-WOL/V/10/15-101/2013/2069. Wynagrodzenie Wykonawcy za wykonanie Przedmiotu Umowy określone na podstawie złożonej oferty wynosi 869 601,54 zł brutto. Niniejsze zamówienie dodatkowe zostanie udzielone wykonawcy zamówienia podstawowego, ponieważ z przyczyn technicznych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów. Roboty będą wykonane w terminie przewidzianym na wykonanie zamówienia podstawowego. Niniejsze zamówienie jest pierwszym zamówieniem dodatkowym do zamówienia podstawowego i jego wartość, oszacowana na podstawie kosztorysu inwestorskiego, wynosi 28 040,06 zł brutto, co stanowi ok. 3,22 % wartości realizowanego zamówienia podstawowego. Wartość udzielonego zamówienia dodatkowego, tj. zawartej umowy brutto wynosi 28 000,00 zł co stanowi ok. 3,22 % wartosci realizowanego zamówienia podstawowego. Reasumując zaistniały przesłanki do udzielenia zamówienia dodatkowego zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych stanowiących nie więcej niż 50 % wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia i z przyczyn technicznych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów.
  • W ogłoszeniu powinno być: Uzasadnienie prawne: Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 5 lit b) ustawy Pzp, Zamawiający może udzielić zmówienia z wolnej ręki w przypadku udzielenia dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Uzasadnienie faktyczne: Przedmiotem zamówienia dodatkowego jest ręczne usunięcie stóp fundamentowych oraz elementów ścian żelbetowych, ręczne liniowe wykopanie przewodów elektrycznych i ich ułożenie na gł. 70 cm., wykonanie tymczasowych schodów wejściowych oraz wywóz gruzu i ziemi. Wykonanie robót dodatkowych jest konieczne do prawidłowego zagospodarowania terenu zgodnie z projektem. W celu wykonania prawidłowo zadania inwestycyjnego należy usunąć gruz, nadmiar gruntu, zabezpieczyć instalacje usytuowane w gruncie oraz wykonać tymczasowe dojście. Ponadto w trakcie prowadzenia robót pojawiła się rozbieżność pomiaru wysokościowego, co wpłynęło na niemożność realizacji pochylni dla niepełnosprawnych w zakresie zakładanym w pierwotnym projekcie z zachowaniem odpowiednich spadków. W/w rozbieżność spowodowała konieczność przeprojektowania dojścia do pomnika. Zaproponowane rozwiązanie uwzględnia wykonanie schodów oraz pochylni umożliwiającej dojazd osobom na wózkach inwalidzkich. Z uwagi na aktualizację pozwolenia na budowę o nowe rozwiązanie pochylni istnieje konieczność wykonania tymczasowych schodów, które umożliwią komunikację z ulicy do miejsca ustawienia pomnika. Aktualizacja projektu wymaga uzgodnienia z Biurem Architektury i Planowania Przestrzennego i Stołecznym Konserwatorem Zabytków. Konieczność wykonania wskazanych robót została potwierdzona w sporządzonym protokole konieczności dot. wykonania robót dodatkowych w ramach umowy nr IR-17-C-WOL/VII/P3/194/2013/2082 z dnia 23.10.2013 r. Powyższe roboty nie były ujęte w dokumentacji projektowej na podstawie której realizowane jest zamówienie podstawowe i nie można ich było wcześniej przewidzieć. Podczas wykonywania robót budowlanych stanowiących przedmiot zamówienia podstawowego stwierdzono konieczność wykonania robót dodatkowych wskazanych w protokole konieczności. Wykonanie tych robót jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego i wynikło w trakcie wykonywania tych robót. Zamówienie podstawowe wykonuje FIRMA RUTKOWSKI Tadeusz Rutkowski, ul. E. Krzywdy-Rzewuskiego 50, 05-800 Pruszków. Wykonawca został wyłoniony po przeprowadzeniu postępowania przetargowego w trybie przetargu nieograniczonego (znak sprawy 117/ZP/13). Z Wykonawcą w dniu 23.10.2013 r. została podpisana umowa nr IR-17-C-WOL/VII/P3/194/2013/2082. Wynagrodzenie Wykonawcy za wykonanie Przedmiotu Umowy określone na podstawie złożonej oferty wynosi 98 396,40 zł brutto. W związku z wystąpieniem konieczności wykonania robót dodatkowych oraz rezygnacją z części dotychczasowego przedmiotu umowy wartość umowy zmniejszyła się do kwoty 75 489,78 zł brutto i wydłużono termin wykonania umowy do 23.12.2013 r. Wskazane zmiany zostały dokonane w drodze aneksu do umowy na zamówienie podstawowe zawartego w dniu 04.12.2013 r. Niniejsze zamówienie dodatkowe zostanie udzielone wykonawcy zamówienia podstawowego, ponieważ wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Roboty będą wykonane w terminie przewidzianym na wykonanie zamówienia podstawowego. Niniejsze zamówienie jest pierwszym zamówieniem dodatkowym do zamówienia podstawowego i jego wartość, oszacowana na podstawie kosztorysu inwestorskiego, wynosi 22 910,22 zł brutto, co stanowi ok. 30,35 % wartości realizowanego zamówienia podstawowego. Wartość udzielonego zamówienia dodatkowego, tj. zawartej umowy brutto wynosi 22 903,02 zł co stanowi ok. 30,34 % wartości realizowanego zamówienia podstawowego. Reasumując zaistniały przesłanki do udzielenia zamówienia dodatkowego zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 5 lit. b) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych stanowiących nie więcej niż 50 % wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, a wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.