Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2017-01-04
Ogłoszenie nr 2747 - 2017 z dnia 2017-01-04 r.
Kraków: Sukcesywną dostawę przetworów mleczarskich dla Domu Pomocy Społecznej im. L. i A. Helclów w Krakowie, ul. Helclów 2 w okresie od dnia zawarcia Umowy do dnia 15 lutego 2017 r.
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY -
Dostawy
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowanianie
Informacje na temat podmiotu, któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Dom Pomocy Społecznej im. L. A. Helclów, krajowy numer identyfikacyjny
000293172, ul.
ul. Helclów
2,
31-148
Kraków, państwo
Polska, woj.
małopolskie, tel.
126330828, faks
126343151, e-mail
sekretariat@dpshelclow.pl
Adres strony internetowej (URL): www.dpshelclow.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA(jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Sukcesywną dostawę przetworów mleczarskich dla Domu Pomocy Społecznej im. L. i A. Helclów w Krakowie, ul. Helclów 2 w okresie od dnia zawarcia Umowy do dnia 15 lutego 2017 r.
Numer referencyjny DPS/ZP//2522/2532/WR/1/2017
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego
Dostawy
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych:
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiotem Umowy jest sukcesywna dostawa przetworów mleczarskich dla Domu Pomocy Społecznej im. L. i A. Helclów w Krakowie.
2. Wykonawca zobowiązuje się do dostawy przedmiotu Umowy zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia oraz Ofertą stanowiącą Załącznik Nr 1 do Umowy.
3. Wszystkie dostarczone Zamawiającemu produkty, w ramach Umowy mają spełniać odpowiednie wymagania ilościowe i jakościowe, bezpośrednio po dostarczeniu przez Wykonawcę.
4. Dostarczony towar będący przedmiotem Umowy ma być:
1) świeży, pierwszej jakości, dopuszczony do obrotu zgodnie z obowiązującymi normami,
2) posiadający aktualne terminy przydatności do spożycia podane na opakowaniu , zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia ujętym w Wykazie Asortymentu, stanowiącym Załącznik Nr 1,
3) produkty z długoterminowym okresem przydatności do spożycia mają posiadać co najmniej 1 miesięczną datę przydatności do spożycia - licząc od daty ich dostarczenia do siedziby Zamawiającego.
4) prawidłowo opakowany, oznakowany i dostarczany (pojemniki, worki foliowe nieuszkodzone, czyste),
5) wolny od wad uniemożliwiających jego spożycie,
6) oznakowany etykietą zawierającą:
a) nazwy środka spożywczego,
b) wagę towaru,
c) wykaz składników występujących w środku spożywczym,
d) termin przydatności do spożycia.
5. Wykonawca zobowiązuje się do:
1) zachowania odpowiednich warunków transportu dostarczanych towarów, tj. zapewnienia specjalistycznego środka transportu odpowiedniego dla przewożonych produktów objętych niniejszą Umową zgodnie z obowiązującymi przepisami, pod rygorem nieprzyjęcia dostawy przez Zamawiającego oraz do zachowania tzw. ciągu chłodniczego ( transportu i przechowywania wyrobów mleczarskich w urządzeniach chłodniczych spełniających warunki techniczne przewidziane w Polskiej Normie),
2) załączenia do każdorazowej dostawy towaru Handlowego Dokumentu Identyfikacyjnego,
3) przy każdorazowej dostawie do odpowiedniego zabezpieczenia towaru na czas przewozu, pod rygorem odpowiedzialności za braki i wady powstałe w czasie transportu,
4) w przypadku towarów dostarczanych w opakowaniach - dostarczyć zamówioną ilości towaru netto, tj. nie wliczana waga opakowania np. (kartonów, sznurków, foli, siatek),w wagę zamówionego towaru,
5) do odbioru opakowań zbiorczych (nie dotyczy opakowań indywidualnych produktu), tj. kartony; pudła; folie, po dostarczonym Zamawiającemu towarze, co najmniej 1 razy w tygodniu,
6) nieodpłatnego użyczenia pojemników przy każdorazowej dostawie towaru do siedziby Zamawiającego - na okres do następnej dostawy
II.5) Główny kod CPV): 15500000-3,
Dodatkowe kody CPV:
15540000-5,
15551000-5,
15431100-9
II.6) Całkowita wartość zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 66 ust. 1 w związku z art. 67 ust. 1 pkt. 3) ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami:
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki, na podstawie przepisu art. 66 ust. 1 w związku z art. 67 ust. 1 pkt 3) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. 2015, poz. 2164 z późn. zm.).
Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa przetworów mleczarskich dla Domu Pomocy Społecznej im. L. i A. Helclów w Krakowie, w okresie od dnia zawarcia Umowy do dnia 15 lutego 2017 roku. Ze względu na zaistnienie wyjątkowej sytuacji, niewynikającej z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, której to Zamawiający nie mógł przewidzieć, zaistniała konieczność udzielenia zamówienia na ww. dostawę w trybie zamówienia z wolnej ręki. Wobec konieczności natychmiastowego wykonania przedmiotowego zamówienia, nie ma faktycznej możliwości zachowania terminów ustawowych określonych dla innych trybów udzielenia zamówień publicznych.
Przedmiotem zamówienia dwukrotnie przeprowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego była m.in. dostawa artykułów spożywczych ( przetworów mleczarskich ) dla mieszkańców Domu Pomocy Społecznej im. L. i A. Helclów w Krakowie, o profilu dla przewlekle chorych. Zamawiający przeprowadził dwa postępowania w trybie przetargu nieograniczonego, zgodnie z ustawą Pzp - na ww. dostawę. Pierwsze postępowanie przeprowadzone zostało w dniu 12 grudnia 2016 roku ( dzień otwarcia ofert ) - unieważniono w dniu 13 grudnia 2016 roku, na podstawie przepisu art. 93 ust 1. pkt 4) ustawy Pzp, ponieważ cena najkorzystniejszej oferty przewyższała kwotę, którą Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Drugie postępowanie przeprowadzone w dniu 23 grudnia 2016 roku ( dzień otwarcia ofert ) - unieważniono w dniu 03 stycznia 2017 roku - w zakresie Części Nr II tj. dostawy przetworów mleczarskich - na podstawie przepisu art. 93 ust 1. pkt 1 ustawy Pzp, ponieważ nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu.
Jako podstawę zamówienia w trybie z wolnej ręki zastosowano przepis art. 67 ust. 1 pkt 3) Pzp, który stanowi, iż Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia;
W związku z pilną koniecznością zaspokojenia potrzeb żywieniowych mieszkańców DPS ( okres obowiązywania dotychczasowej umowy na dostawę wyrobów mleczarskich, upłynął w dniu 31 grudnia 2016 roku ) oraz z uwagi na szczególną formę działalności statutowej jednostki, tj. zapewnianie całodobowej opieki nad ludźmi w podeszłym wieku, również przewlekle chorymi, mającymi szczególne zdrowotne zalecenia żywieniowe (diety, wskazania i przeciwwskazania lekarskie); niezbędne staje się natychmiastowe wykonanie niezrealizowanego dotąd zamówienia na dostawę produktów żywnościowych obejmujących produkty mleczarskie o ściśle określonej jakości.
Wyjątkowość zaistniałej sytuacji - wynika z okoliczności niezależnych od zamawiającego i niemożliwych do przewidzenia ( wszystkie oferty złożone w przetargu nieograniczonym podlegały odrzuceniu), a zamawiający na żadnym etapie przeprowadzonych postępowań nie zwlekał z podjęciem wymaganych czynności. Wobec łącznego wystąpienia następujących okoliczności, a to:
1) zaistnienie wyjątkowej sytuacji;
2) zaistnienie tej sytuacji nie wynika z przyczyn leżących po stronie zamawiającego;
3) nie można było jej przewidzieć;
4) wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia;
5) nie można zachować terminów określonych dla innych trybów
w przedmiotowym przypadku uzasadnione jest zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki, na podstawie przepisu art. 67 ust. 1 pkt 3) Pzp.
Jednocześnie w przedmiotowym przypadku nie ma prawnej możliwości zastosowania jako podstawy przeprowadzenia zamówienia z wolnej ręki, przepisu art. 67 ust. 1 pkt 4) Pzp, który stanowi, że Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli w postępowaniu prowadzonym uprzednio w trybie przetargu nieograniczonego wszystkie oferty zostały odrzucone na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2) Pzp tj. ze względu na ich niezgodność z opisem przedmiotu zamówienia, a pierwotne warunki zamówienia nie zostały w istotny sposób zmienione. Jedna z ofert postępowania o udzielenie zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego przeprowadzonego w dniu 23 grudnia 2016 r. (dzień otwarcia ofert), bowiem została odrzucona na podstawie przepisu art. 89 ust. 1 pkt 7 b) Pzp ( wykonawca nie wpłacił wymaganego wadium ), podczas gdy ww. przepis art. 67 ust. 1 pkt 4) Pzp wskazuje jako podstawę udzielenia zamówienia z wolnej ręki odrzucenie wszystkich ofert wyłącznie na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2) Pzp, tj. ze względu na ich niezgodność z opisem przedmiotu zamówienia.
Konieczność udzielenia zamówienia na dostawy do dnia 15 lutego 2017 roku w trybie zamówienia z wolnej ręki wynika z obowiązku zachowania ustawowych terminów niezbędnych do przeprowadzenia procedury postępowania o udzielenia zamówienia, w trybie przetargu nieograniczonego, na pozostałą część zamówienia na dostawę przetworów mleczarskich w roku 2017.
Zamawiający przewiduje, iż realnym terminem przeprowadzenia postępowania i wyłonienia wykonawcy dostaw w trybie przetargu nieograniczonego jest dzień 15 lutego 2017 roku.
Wobec braku faktycznych możliwości, skorzystania z procedury konkurencyjnej, z uwagi na natychmiastową potrzebę stałego zapewnienia potrzeb żywieniowych mieszkańców DPS oraz z uwagi na brak możliwości zachowania ustawowych terminów określonych do przeprowadzenia postępowania w trybie przetargu nieograniczonego dla udzielenia zamówienia na sukcesywną dostawę przetworów mleczarskich, uzasadnione jest zastosowanie procedury - zamówienia z wolnej ręki.
SEKCJA IV: ZAMIAR UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA:
OKRĘGOWA SPÓŁDZIELNIA MLECZARSKA ,
prezes@osm-bochia.com.pl,
32-700 BOCHNIA, UL. WYGODA 147 ,
32-700,
Bochnia, kraj/woj.
małopolskie
INNE PRZETARGI Z KRAKOWA
- roboty budowlane
- Remont instalacji elektrycznej i słaboprądowej w Zespole Szkół Specjalnych nr 4 w Krakowie przy ul. Zakątek 2
- Roboty remontowe w Bursie Szkolnictwa Ponadpodstawowego nr 1 w Krakowie przy Al. Marszałka Ferdynanda Focha 39 (2)
- Wymiana instalacji gazowej zasilającej lampy gazowe oraz remont konserwatorski lamp gazowych w budynku Sukiennic Rynek Główny 3 w Krakowie.
- Świadczenie serwisowych usług pogwarancyjnych Małopolskiego Systemu Radiołączności PRM.
- Dobudowa windy w budynku U-3 wraz z przebudową toalety i klatki schodowej dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami na terenie AGH w Krakowie. DE-dzp.272-263/24
więcej: przetargi w Krakowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
więcej: »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.