eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kutno › Ochrona fizyczna kompleksu wojskowego 2BMT Kutno

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2009-08-07

Kutno: Ochrona fizyczna kompleksu wojskowego 2BMT Kutno
Numer ogłoszenia: 270688 - 2009; data zamieszczenia: 07.08.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: 2 Baza Materiałowo-Techniczna , ul. Bohaterów Walk nad Bzurą, 99-300 Kutno, woj. łódzkie, tel. 024 2536797, faks 024 2549365.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.2bmt.sow.mil.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Ochrona fizyczna kompleksu wojskowego 2BMT Kutno.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie na rzecz Zamawiającego usług ochrony fizycznej osób i mienia realizowanych zgodnie z przepisami ustawy o ochronie osób i mienia (Dz. U. z 2005r. Nr 145, poz. 1221 ze zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Obrony Narodowej w sprawie ochrony przez specjalistyczne uzbrojone formacje ochronne (SUFO) terenów komórek i jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej (Dz. U. z 1999r. Nr 60, poz. 647 ze zm.) i innymi aktami wykonawczymi obowiązującymi w tym zakresie oraz Instrukcją o ochronie obiektów wojskowych OIN 3/2008. 2. Poprzez ochronę fizyczną rozumie się działanie Wykonawcy za pośrednictwem odpowiednio wyposażonych (w broń, środki przymusu bezpośredniego) i przeszkolonych pracowników ochrony posiadających licencję pracownika ochrony, mające na celu zapobieganie przestępstwom i wykroczeniom przeciwko mieniu jednostki, przeciwdziałanie powstaniu szkód wynikających z tych zdarzeń oraz niedopuszczenie do wstępu osób nieuprawnionych na teren chroniony, a także zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom i osobom trzecim. 3. Świadczenie usługi bezpośredniej stałej ochrony fizycznej z bronią palną długą lub pistoletem maszynowym (PM) kompleksu wojskowego 2BMT w garnizonie Kutno, polega na: 1) całodobowej ochronie osób i mienia znajdującego się w granicach chronionych obszarów i obiektów; 2) organizacji służby ochronnej w oparciu o system posterunków ruchomych i stałych, patrolu oraz grupy interwencyjnej; 3) strzeżeniu powierzonego pod ochronę mienia, urządzeń wspomagających ochronę, zabezpieczeniu ich przed kradzieżą, zniszczeniem lub uszkodzeniem na terenie kompleksu wojskowego oraz dbaniem o ich należyty stan techniczny; 4) kontrolowaniu dokumentów uprawniających do wstępu (wjazdu) na teren kompleksu wojskowego lub jego części, wynoszenia/wnoszenia (wywożenia/wwożenia) mienia oraz uniemożliwienie nielegalnego wejścia osób postronnych na tereny chronione; 5) ochronie bezpośredniej obiektów poprzez patrolowanie, obserwację itp.; 6) uruchomieniu natychmiastowej reakcji grupy interwencyjnej zewnętrznej, która przybędzie i podejmie się czynnego działania bezzwłocznie po uzyskaniu sygnału o zagrożeniu obiektu jednak nie później niż w czasie do 10 minut od momentu wezwania do każdego obiektu na terenie chronionego kompleksu; 7) przekazywaniu (wyłącznie na polecenie oficera dyżurnego 2BMT lub jego pomocnika) osób ujętych podczas wykonywania zadań ochronnych, funkcjonariuszom Żandarmerii Wojskowej (ŻW) oraz Policji; 8) realizacji poleceń oficera dyżurnego 2BMT w zakresie ochrony osób i mienia, w tym współpracy z organami ŻW, Policją, jednostkami ochrony przeciwpożarowej i innymi służbami porządkowymi; 9) współdziałaniu ze służbami wewnętrznymi znajdującymi się na terenie 2BMT w zakresie ochrony obiektów znajdujących się pod ochroną osób i mienia 2BMT; 10) wykonywaniu innych zadań wynikających z Planu ochrony, Instrukcji ochrony oraz sytuacji szczególnych; 11) umożliwieniu dokonania kontroli przez osoby funkcyjne odpowiedzialne za ochronę w 2BMT i wyznaczone rozkazem przez Dowódcę, a także oficera dyżurnego i jego pomocnika w zakresie właściwego realizowania warunków umowy odnośnie całodobowej ochrony osób i mienia 2BMT. 4. Usługa winna być realizowana całodobowo, przez co najmniej 9 pracowników ochrony fizycznej na jednej zmianie (uwzględniając w tym: dowódcę zmiany oraz 2 osoby z grupy interwencyjnej zewnętrznej). Ochrona powinna być realizowana w systemie posterunków stałych, patrolu ruchomego oraz wspomagana przez grupę interwencyjną, a w szczególności: 1) posterunek ruchomy ochronny zewnętrzny, 24 - godzinny (1 wartownik SUFO z bronią długą lub PM); 2) 2 posterunki stałe ochronne zewnętrzne, 24 - godzinne (1 wartownik SUFO z bronią długą lub PM na każdym posterunku); 3) wydzielanie, na polecenie oficera dyżurnego 2BMT lub jego pomocnika, patrolu pieszego albo patrolu na pojeździe mechanicznym (np. pojazd osobowo-terenowy lub typu QUAD itp.) ze składu zmiany (2 wartowników SUFO z bronią długą lub PM oraz środkami przymusu bezpośredniego) patrolującego teren kompleksu po godzinach służbowych i w dni wolne (zgodnie z opracowaną ,Instrukcją ochrony oraz Planem ochrony); 4) grupa interwencyjna zewnętrzna na pojeździe osobowym lub osobowo-terenowym (składająca się z 2 wartowników SUFO wyposażonych w broń oraz środki przymusu bezpośredniego) realizująca zadania interweniowania w sytuacjach naruszenia systemu ochrony oraz doraźnie w sytuacjach zagrożenia naruszenia systemu ochrony w czasie do 10 minut od zaistnienia zagrożenia lub otrzymania sygnału od dowódcy zmiany, pracownika obsługi Głównego Centrum Nadzoru (GCN) lub oficera dyżurnego 2BMT w systemie 24 - godzinnym; 5) dowódca zmiany wszystkich posterunków oraz patrolu w systemie 24 - godzinnym (1 wartownik SUFO z bronią krótką lub PM) pełniący służbę w wartowni; 6) Zamawiający zastrzega sobie prawo żądania od Wykonawcy wystawienia w razie potrzeb, dodatkowego posterunku doraźnego ze składu zmiany czuwającej w dowolnie wskazanym miejscu na terenie 2BMT Kutno; 7) Zamawiający zastrzega sobie prawo do dokonania zmian posterunków ochranianych przez wartowników w ramach ilości pracowników wyszczególnionych w specyfikacji w razie reorganizacji systemu ochrony jednostki; 8) wszyscy wartownicy SUFO powinni być wyposażeni we własne środki łączności radiotelefonicznej zapewniające łączność z dowódcą zmiany i oficerem dyżurnym 2BMT. 5. Zamawiający informuje, że na potrzeby pracowników ochrony wydzieli pomieszczenia wartowni, oraz dostarczy media (woda, Co, energia elektryczna, odbiór nieczystości). Zamawiający przewiduje możliwość udostępnienia Wykonawcy wyposażenia oraz sprzętu codziennego użytku (np. stół, krzesła, talerze, sztućce, itp.) 6. Dostosowanie pomieszczeń do wymogów SUFO zabezpiecza Wykonawca. Powyższe pomieszczenia zostaną przekazane protokolarnie Wykonawcy po uzyskaniu przez niego wszystkich niezbędnych pozwoleń. 7. Dodatkowe wymagania związane z realizacją przedmiotu zamówienia: 1) o zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy działają zgodnie z przepisami zawartymi w Ustawie o ochronie informacji niejawnych (tekst jednolity Dz. U. z 2005r. Nr 196, poz.1631 ze zm.), ustawie o ochronie osób i mienia (Dz. U. z 2005r. Nr 145, poz. 1221 ze zm.), ustawie o broni i amunicji (Dz. U. z 2004r. Nr 52 poz. 525 ze zm.); 2) Wykonawca zobowiązany jest do zaangażowania sił ochronnych (wartownicy oraz grupa interwencyjna) do udziału w szkoleniach kwartalnych z pozorowanym naruszeniem ochrony obiektu z udziałem sił Żandarmerii Wojskowej i Policji organizowanych przez Zamawiającego; 3) Wykonawca zobowiązany jest opracować i uzgodnić z Zamawiającym Instrukcję ochrony kompleksu wojskowego w terminie 7 dni od podpisania umowy; 4) Wykonawca jest zobowiązany do wyposażenia pracowników w jednolite umundurowanie, stosowne do pory roku, posiadające jednoznaczne i wyraźne oznakowanie i znacząco różniące się od umundurowania obowiązującego w Resorcie Obrony Narodowej; 5) Wykonawca zobowiązany jest w przypadku wymiany pracownika, aby nowo zaangażowany pracownik posiadał co najmniej takie same kwalifikacje i uprawnienia jak poprzedni; 6) przed skierowaniem nowego pracownika do realizacji zadań wynikających z umowy, Wykonawca zobowiązuje się powiadomić pisemnie nie krócej niż 7 dni o tym fakcie Zamawiającego i uaktualnić wykaz pracowników realizujących przedmiot umowy; 7) Wykonawca powinien dysponować niezbędnymi środkami do prawidłowego zabezpieczenia swojej broni; 8) Wykonawca zobowiązany jest do przechowywania broni i amunicji w obiekcie Zamawiającego, w pomieszczeniach wartowni zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz utrzymywania jej w ciągłej sprawności; 9) pracownicy ochrony fizycznej zatrudnieni przez Wykonawcę zobowiązani są mieć pozwolenia na posiadanie i posługiwanie się bronią palną wymaganą do ochrony obiektów 2BMT Kutno (tj. broń palna długa lub PM); 10) Wykonawca zobowiązany jest dysponować zorganizowanym pionem ochrony, pełnomocnikiem ds. ochrony informacji niejawnych przeszkolonym przez służby ochrony państwa; 11) Wykonawca zobowiązany jest posiadać kancelarię tajną oraz pomieszczenia umożliwiające prowadzenie pracy z dokumentacją niejawną, a także dysponować możliwością wykonania dokumentacji o klauzuli POUFNE w systemach teleinformatycznych; 12) osoby odpowiedzialne za realizację zamówienia muszą posiadać poświadczenia bezpieczeństwa osobowego o klauzulach: - ZASTRZEŻONE dla pracowników ochrony fizycznej oraz - minimum POUFNE dla pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych, szefa ochrony, kierownika kancelarii tajnej i dowódcy zmiany; 13) wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy, aby ochrona obiektu była skuteczna, ciągła i nieprzerywalna, a użyte siły i środki stosowne do zagrożeń występujących na terenie ochranianego obiektu; 14) Zamawiający zastrzega sobie prawo żądania wyciągnięcia przez Wykonawcę sankcji finansowych lub dyscyplinarnych wobec pracowników ochrony naruszających przyjęte zasady realizacji zamówienia; 15) Wykonawca musi dysponować urządzeniami radiowymi w ilości, co najmniej 7 sztuk (5 radiostacji przenośnych i 2 radiostacje bazowe) pracującymi w radiokomunikacji ruchomej lądowej typu dyspozytorskiego. 16) Wykonawca musi posiadać pozwolenie radiowe na używanie radiowych urządzeń nadawczych lub nadawczo-odbiorczych w służbie radiokomunikacyjnej ruchomej lądowej typu dyspozytorskiego wraz z ustaleniem warunków wykorzystania częstotliwości na teren objęty przedmiotem zamówienia, tj. dla: 2 Bazy Materiałowo-Technicznej, ul. Bohaterów Walk nad Bzurą, 99-300 Kutno. 17) Wykonawca zobowiązany jest przedkładać Zamawiającemu harmonogram wykonywania usług ochrony ze wskazaniem imiennie pracowników na danej zmianie - do 29 dnia każdego miesiąca poprzedzającego miesiąc, którego dotyczy ww. harmonogram. Zgodnie z art. 144 ustawy Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany ilości ochranianych posterunków, a co za tym idzie do zmian obsady personalnej..

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.71.00.00 - Usługi ochroniarskie .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2009.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: Wykonawca jest obowiązany wnieść wadium przetargowe w wysokości 7.400,00 zł. (słownie: siedem tysięcy czterysta złotych 00/100). Termin wniesienia wadium upływa dnia 17.08.2009r. o godz. 10.00

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który spełni warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych: 1. Posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych. Spełnienie tego wymogu nastąpi poprzez złożenie następujących dokumentów: 1) aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 2) aktualnych koncesji, zezwoleń lub licencji, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania koncesji, zezwolenia lub licencji na podjęcie działalności gospodarczej w zakresie objętym zamówieniem publicznym; 3) certyfikatu AQAP serii 2000 potwierdzającego wdrożenie przez Wykonawcę systemów zarządzania jakością. 2. Posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawi pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia. Spełnienie tego wymogu nastąpi poprzez złożenie: 1) wykazu wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom, stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i usługobiorców, oraz załączenie dokumentów potwierdzających, że te usługi zostały wykonane należycie. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca udokumentuje ochronę co najmniej 1 (jednej) jednostki organizacyjnej resortu obrony narodowej. Zamawiający nie będzie brał pod uwagę przy ocenie ofert usług ochrony (wskazanych w wykazie) innych obiektów niż należących do resortu obrony narodowej. 3. Znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. Spełnienie tego wymogu nastąpi poprzez złożenie: 1) polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu na podstawie załączonych dokumentów i oświadczeń zgodnie z formułą spełnia / nie spełnia..
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz dokumentów, które musi zawierać oferta: 1) wypełniony ściśle wg dołączonego wzoru formularz ofertowy stanowiący załącznik nr 1 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia; 2) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy, stanowiące załącznik nr 2 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia; 3) w przypadku powierzenia realizacji części umowy podwykonawcom (np. grupa interwencyjna zewnętrzna) oświadczenie podwykonawcy o udostępnieniu potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia stanowiące załącznik nr 3 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia; 4) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 5) ważną koncesję wydaną przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji na prowadzenie działalności w zakresie usług ochrony osób i mienia realizowanych w formie bezpośredniej ochrony fizycznej; 6) certyfikat AQAP serii 2000 potwierdzający wdrożenie przez Wykonawcę systemów zarządzania jakością; 7) wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom, stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i usługobiorców, oraz załączenie dokumentów potwierdzających, że te usługi zostały wykonane należycie zgodnie z załącznikiem nr 6 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca udokumentuje ochronę, co najmniej 1 (jednej) jednostki organizacyjnej resortu obrony narodowej, poświadczonej dokumentem o jej należytym wykonaniu. Zamawiający nie będzie brał pod uwagę przy ocenie ofert usług ochrony (wskazanych w wykazie) innych obiektów niż należących do resortu obrony narodowej. 8) polisę lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. 9) w przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna) - pełnomocnictwo do reprezentowania ich w przedmiotowym postępowaniu, zgodnie z treścią art. 23 oraz art. 141 ww. ustawy, które należy złożyć w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. 10) w przypadku reprezentowania firmy przez pełnomocnika - pełnomocnictwo jednoznacznie określające zakres umocowania w przedmiotowym postępowaniu, które należy złożyć w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie (konsorcjum, spółka cywilna) dokumenty wymienione w ppkt 2) i 4) ÷ 6) potwierdzające spełnianie warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale VI pkt 1 SIWZ składa każdy z Wykonawców. Pozostałe dokumenty, w tym potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w ppkt 1), 7) i 8) SIWZ mogą być złożone wspólnie..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.2bmt.sow.mil.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: SIWZ można odebrać w siedzibie Zamawiającego (płatność w kasie 2BMT) lub może być ona przesłana na pisemną prośbę Wykonawcy (opłata przelewem na konto wskazane w fakturze)..

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.08.2009 godzina 10:00, miejsce: 2 BAZA MATERIAŁOWO-TECHNICZNA ul. Bohaterów Walk nad Bzurą 99-300 Kutno budynek nr 3, pokój nr 220 (kancelaria tajna).

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.