eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Giżycko › Opracowanie programu funkcjonalno - użytkowego Mazurskiej Pętli Rowerowej wraz z koncepcją oraz oceną oddziaływania na środowisko

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2014-08-08

Giżycko: Opracowanie programu funkcjonalno - użytkowego Mazurskiej Pętli Rowerowej wraz z koncepcją oraz oceną oddziaływania na środowisko
Numer ogłoszenia: 265648 - 2014; data zamieszczenia: 08.08.2014
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 222810 - 2014r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miejska Giżycko, al. 1 Maja 14, 11-500 Giżycko, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 87 73 24 111, 7324 143, faks 87 4285241.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Opracowanie programu funkcjonalno - użytkowego Mazurskiej Pętli Rowerowej wraz z koncepcją oraz oceną oddziaływania na środowisko.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest opracowanie programu funkcjonalno - użytkowego wraz z koncepcją i oceną oddziaływania na środowisko dla zadania Mazurska Pętla Rowerowa o długości około 300 km, przebiegającej na terenie 12 gmin Krainy Wielkich Jezior Mazurskich tj. (Gmina Miejska Giżycko, Gmina Giżycko (gmina wiejska), Gmina Mrągowo (gmina wiejska), Gmina Miasto Mrągowo (gmina miejska), Gmina Pisz (gmina miejsko - wiejska), Miasto i Gmina Ruciane - Nida (gmina miejsko - wiejska), Gmina Mikołajki (gmina miejsko - wiejska), Gmina Ryn (gmina miejsko - wiejska), Miasto i Gmina Węgorzewo (gmina miejsko - wiejska), Miasto i Gmina Orzysz (gmina miejsko - wiejska), Gmina Miłki (gmina wiejska), Gmina Pozezdrze (gmina wiejska ). Jest to jedno z działań realizowanych w ramach projektu Planowanie miejskiego obszaru funkcjonalnego na terenie Krainy Wielkich Jezior Mazurskich, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007-2013 (Konkurs dotacji na działania wspierające jednostki samorządu terytorialnego w zakresie planowania miejskich obszarów funkcjonalnych, ogłoszony przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego). Mazurska Pętla Rowerowa w swoim założeniu ma być zintegrowanym szlakiem rowerowym wokół Wielkich Jezior Mazurskich powiązanym z istniejącymi lokalnymi trasami rowerowymi prowadzonymi przez cenne przyrodniczo i krajobrazowo tereny Mazur. Przedsięwzięcie to łączy się funkcjonalnie i jest komplementarne do międzyregionalnego programu Trasy rowerowe w Polsce Wschodniej, gdyż stanowi połączenie szlaków południowej części Mazur z budowaną w ramach tego programu trasą biegnącą północną granicą województwa. 2. W ramach zamówienia należy wykonać: a) Koncepcję Mazurskiej Pętli Rowerowej, na podstawie której zostanie opracowany program funkcjonalno - użytkowy: Koncepcja powinna zostać wykonana zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w zakresie prawa budowlanego, planów zagospodarowania przestrzennego, prawa drogowego, przepisów z zakresu ochrony przyrody i środowiska (np. wymogów obszarów NATURA 2000). Koncepcja powinna zawierać: - część graficzną, - dokumentację fotograficzną, - opis przebiegu ścieżek oraz infrastruktury towarzyszącej (oznakowanie głównej pętli oraz systemu lokalnych tras rowerowych, miejsc wypoczynku, węzłów integracyjnych), - opis stosunków własnościowych ( analiza nieruchomości, diagnoza partnerów), - pożądane jest przedstawienie tam, gdzie istnieje taka możliwość, wariantowego rozwiązania nowych tras rowerowych. Każdy z wariantów realizacji inwestycji powinien być zbadany pod kątem wykonalności. Dzięki temu możliwy będzie wybór najlepszego wariantu realizacji danego projektu inwestycyjnego spośród analizowanych. Warianty lub przedsięwzięcia alternatywne to wszystkie rozwiązania umożliwiające osiągnięcie przedmiotowego celu. W ramach wariantowania projektu należy skupić się na alternatywnych rozwiązaniach technologicznych, lokalizacyjnych, a także organizacyjnych, w zakresie prowadzenia i eksploatacji inwestycji, - analizy środowiskowe (należy określić wpływ każdego z wariantów projektu na środowisko zarówno w fazie realizacji jak i eksploatacji przedsięwzięcia (należy szczególnie zwrócić uwagę na oddziaływanie przedsięwzięcia na parki narodowe, krajobrazowe oraz obszary Natura 2000). Wykonawca ma przeprowadzić analizę środowiskową w zakresie niezbędnym do uzyskania przez niego decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia bądź też do wykazania, iż taka decyzja nie jest wymagana, - w przypadku wariantowego prowadzenia tras należy dla poszczególnych wariantów przeprowadzić analizę, w tym również analizę ekonomiczną, na podstawie której Zamawiający będzie mógł podjąć decyzję o wyborze do realizacji konkretnego wariantu. W analizie ekonomicznej należy wziąć pod uwagę zarówno koszt realizacji, pozyskania gruntów niebędących własnością jst oraz wszelkie inne możliwe do wystąpienia koszty, - organizację ruchu (zaproponowane rozwiązania powinny być komplementarne z międzyregionalnym programem Trasy rowerowe w Polsce Wschodniej), - uzgodnienie przebiegu trasy oraz pozyskanie pozytywnej opinii dla koncepcji w wyniku konsultacji jej zapisów, w szczególności wśród jednostek samorządu terytorialnego, na terenie których planowana jest trasa, zarządców dróg, instytucji odpowiedzialnych za gospodarkę leśną i ochronę przyrody, zrzeszeń i organizacji działających w turystyce. Konsultacje społeczne oraz uzgodnienia dotyczące lokalnego przebiegu tras Wykonawca ma przeprowadzić z należytą starannością w oparciu o dobre praktyki - zaproponowany przebieg i warunki budowy ścieżki rowerowej powinny być zgodne z istniejącymi i obowiązującymi miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego w poszczególnych gminach. W przypadku braku takich możliwości Wykonawca powinien wskazać konieczne zmiany w planach miejscowych umożliwiające realizację inwestycji, - działania informacyjno-promocyjne, - sporządzenie szacunkowego kosztorysu wdrożenia koncepcji, z podziałem na poszczególne odcinki tras w gminach i rodzaje inwestycji - w ostatecznej wersji opracowania Wykonawca powinien zamieścić tylko warianty trasy ostatecznie uzgodnione przez Zamawiającego. b) Program funkcjonalno - użytkowy (PFU) Program funkcjonalno - użytkowy (PFU) należy wykonać zgodnie z wymogami zawartymi w art. 31 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych ( tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm. ) oraz z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 1129). 3. Główne założenia przedsięwzięcia a) wytyczenie jednego głównego szlaku rowerowego północ - południe (od Węgorzewa w stronę Pisza) i drugą stroną południe - północ (od Pisza w stronę Węgorzewa), który stanowiłby główną pętlę turystyczną po Mazurach o długości około 300 km; b) wytyczenie szlaku z maksymalnym wykorzystaniem istniejących dróg, które zostałyby poddane modernizacji i przystosowane do turystyki rowerowej oraz rozbudową/uzupełnieniem o nowe odcinki; c) uwzględnienie połączenia głównego szlaku z istniejącymi małymi pętlami rowerowymi wokół poszczególnych miejscowości szlaku (wyznaczenie miejsc węzłowych), umożliwiających dokładniejsze poznanie przez turystów miejscowości na trasie oraz ich okolic - łącznie ok. 20 lokalnych tras rowerowych o długości ok. 300 km; d) jednolite oznakowanie szlaku głównego oraz małych pętli (tablice informacyjne, oznakowanie miejsc cennych przyrodniczo) rowerowych wokół poszczególnych miejscowości szlaku. e) wyznaczenie i przedstawienie wizualizacji miejsc obsługi rowerzystów oraz punktów widokowych na szlaku głównym wraz z niezbędną infrastrukturą; f) stworzenie jednolitego systemu informacji turystycznej oraz jednorodnej promocji szlaku; g) stworzenie warunków do uruchomienia systemu wypożyczalni rowerów oraz zintegrowania turystyki rowerowej i wodnej, tj. przystosowania statków żeglugi pasażerskiej, tramwajów wodnych do przewozu rowerów, tak by turysta wybrany fragment szlaku mógł przepłynąć statkiem i dalej wyruszyć w podróż rowerową, zintegrowania wypożyczalni rowerów z wypożyczalniami jachtów; h) uwzględnienie następujących czynników i uwarunkowań przy sporządzaniu opracowania: - spójność systemu - zintegrowanie szlaku z istniejącymi trasami, łączenie miejscowości turystycznych z atrakcjami regionu; - bezpośredniość połączeń, która zapewnia najkrótsze połączenia, bez zbędnego kluczenia, które uatrakcyjnia szlak, a nie powoduje zmęczenia i nudy; - bezpieczeństwo - takie wytyczanie by unikać dróg o dużym natężeniu ruchu samochodowym (krajowych, wojewódzkich); - wygoda użytkownika, czyli szlak poprowadzony został po możliwie najlepszej nawierzchni; - swoboda wyboru szlaku, czyli szlak łączy się z już istniejącymi, a więc rowerzysta ma możliwość wyboru kierunku jazdy i zmiany szlaku w razie potrzeby; - możliwe jak największe wykorzystanie dobrych dróg wzdłuż jezior; 4. Forma, w jakiej Wykonawca ma dostarczyć przedmiot zamówienia: - dokumenty winny być w języku polskim; - forma papierowa/drukowana ostatecznych wersji dokumentów (13 kpl.) - dobór skali wydruków poszczególnych map oraz stopień zagęszczenia treści na poszczególnych wydrukach winien uwzględniać ich przeznaczenie oraz funkcję ( skala od 1: 10000 do 1:500 ); ostateczne wersje do wydruku winny być uzgodnione z Zamawiającym; - wersja elektroniczna (po 13 kpl) - na elektronicznych nośnikach informacji w plikach w formacie .pdf .ppt oraz plikach źródłowych możliwych do edycji (.doc, .docx, .rtf); - przekazywanie materiałów winno następować sukcesywnie, Wykonawca ma obowiązek na bieżąco konsultowania z Zamawiającym treści przygotowywanych dokumentów do czasu ich ostatecznego przyjęcia przez Zamawiającego, Zamawiający ma prawo wglądu w materiały dotyczące koncepcji i PFU oraz wnoszenia uwag na każdym etapie realizacji umowy w ramach comiesięcznych spotkań roboczych z Wykonawcą w siedzibie Zamawiającego, - potwierdzeniem odbioru przedmiotu zamówienia będzie protokół zdawczo - odbiorczy wraz z oświadczeniem Wykonawcy, iż przedmiot zamówienia został wykonany zgodnie z umową, zasadami współczesnej wiedzy technicznej, normami, obowiązującymi przepisami oraz jest kompletny z punktu widzenia celu, któremu ma służyć, - wszystkie opracowania Wykonawca zobowiązany jest wykonać zgodnie z potrzebami Zamawiającego oraz przepisami prawa, w tym aktualnie obowiązującymi przepisami techniczno - budowlanymi i obowiązującymi normami, a także zasadami wiedzy technicznej oraz przy zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań racjonalizujących koszty budowy i eksploatacji obiektu. W szczególności muszą być zgodne przepisami: 1) Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2013 poz. 1409 z późn. zm.) 2) Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych(tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.), 3) Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego za-kresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 1129), 4) Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno - użytkowym (Dz. U. z 2004 r. nr 130. poz. 1389) 5) Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem ( Dz. U. z 2003r. Nr 177, poz. 1729) 6) Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02 marca 1999 roku w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. (Dz. U. z 1999 r. nr 43 poz. 430 z późn. zm.). Przy opracowywaniu wyżej wymienionej dokumentacji zalecane jest korzystanie z podręcznika projektowania infrastruktury przyjaznej dla rowerów Postaw na rower (polskie tłumaczenie opracowania Sign Up For the Bike z 1993 roku holenderskiej organizacji standaryzacyjnej CROW. Ede, Kraków 1999) zwłaszcza w zakresie wymogów: spójności, bezpośredniości, bezpieczeństwa, wygody i atrakcyjności wobec konkretnych rozwiązań. 5. Pozostałe wymogi dotyczące przedmiotu zamówienia: Wykonawca zobowiązany jest do zorganizowania w siedzibie Zamawiającego w udostępnionych przez niego pomieszczeniach: - comiesięcznych spotkań roboczych w terminach wzajemnie uzgodnionych, w następującym zakresie: zabezpieczenie sprzętu oraz zorganizowania poczęstunku (kawa, herbata, napoje zimne, ciastka) na około 20 osób, - spotkania końcowego w terminie wzajemnie uzgodnionym w celu przedstawienia prezentacji multimedialnej ostatecznej wersji sporządzonego dokumentu, w następującym zakresie: zabezpieczenie sprzętu oraz zorganizowanie poczęstunku (kawa, herbata, napoje zimne, ciastka) na około 30 osób, - dane do opracowania koncepcji oraz PFU, wymagane badania, pomiary, uzgodnienia oraz materiały niezbędne do sporządzenia, Wykonawca uzyska we własnym zakresie i na własny koszt, - zaleca się aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej w celu uzyskania wszystkich niezbędnych informacji koniecznych do rzetelnego przygotowania oferty i zawarcia umowy, - Wykonawca zobowiązany do złożenia harmonogramu rzeczowo - finansowego realizacji zamówienia najpóźniej w dniu podpisania umowy.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.24.20.00 - Przygotowanie przedsięwzięcia i projektu, oszacowanie kosztów 71.31.30.00 - Usługi doradcze w zakresie środowiska naturalnego 71.32.20.00 - Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak, projekt/program: Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007-2013 Wnioskodawca: Gmina Miejska Giżycko Nr wniosku: 35/MOF/1/2013.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 08.08.2014.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 2.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • ARKAS - PROJEKT Sp. z o.o. s.k., Piłsudskiego 75 A bud. B, 10-460 Olsztyn, kraj/woj. warmińsko-mazurskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 193128,86 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 365310,00

  • Oferta z najniższą ceną: 365310,00 / Oferta z najwyższą ceną: 799500,00

  • Waluta: PLN.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.