eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Sopot › Roboty budowlane polegające na modernizacji piwnic w budynku Zakładu Rehabilitacji Leczniczej Wojewódzkiego Zespołu Reumatologicznego im. dr Jadwigi Titz - Kosko w Sopocie przy ul. Plac Zdrojowy 3

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2014-08-07

Sopot: Roboty budowlane polegające na modernizacji piwnic w budynku Zakładu Rehabilitacji Leczniczej Wojewódzkiego Zespołu Reumatologicznego im. dr Jadwigi Titz - Kosko w Sopocie przy ul. Plac Zdrojowy 3
Numer ogłoszenia: 264240 - 2014; data zamieszczenia: 07.08.2014
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 215846 - 2014r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Wojewódzki Zespół Reumatologiczny im. dr Jadwigi Titz-Kosko, ul. Grunwaldzka 1-3, 81-759 Sopot, woj. pomorskie, tel. 58 5557528, faks 58 5557528, 58 5511426.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Roboty budowlane polegające na modernizacji piwnic w budynku Zakładu Rehabilitacji Leczniczej Wojewódzkiego Zespołu Reumatologicznego im. dr Jadwigi Titz - Kosko w Sopocie przy ul. Plac Zdrojowy 3.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: A) modernizacja ścian - w tym wykucie koniecznych otworów w ścianach, odtworzenie na fundamentach ścian rozebranych w wyniku kucia posadzek oraz zamurowanie niepotrzebnych otworów oraz zbicie odstających tynków i wykonanie tynków zbrojonych siatką, stropy odcinkowe - oczyszczenie z rdzy skorodowanych półek dwuteowników i pomalowanie, w niektórych miejscach, podparcie stropów ramkami i słupami stalowymi wraz z wykonaniem stóp fundamentowych, stropy Kleina - skucie tynków ze stropów, oczyszczenie spodów dolnych półek belek, pomalowanie farbami ognioodpornymi, założenie zbrojonych siatek, założenie tynków, modernizacja posadzek piwnicznych w pomieszczeniach nr 14, 15, 22 i 23, izolacja pozioma metodą iniekcyjną ścian konstrukcyjnych wewnętrznych zgodnie z Załącznikiem nr 12 do SIWZ, tynkowanie i malowanie wszystkich ścian i stropów, wywiezienie i utylizacja materiałów rozbiórkowych, uporządkowanie terenu, opracowanie dokumentacji powykonawczej w dwóch egzemplarzach. Ściany piwnic: W wyniku termomodernizacji budynku ZRL wykonana została izolacja pozioma iniekcją oraz izolacja pionowa wszystkich ścian zewnętrznych. Ściany pod względem konstrukcyjnym są w stanie dobrym, jednakże z uwagi na liczne ubytki wymagają zabiegów izolacyjnych i napraw powierzchniowych. Celem zabezpieczenia ścian wewnętrznych należy wykonać izolację poziomą wtłaczaną iniekcyjnie. Należy usunąć odstające tynki ze ścian, wykonać nowe tynki zbrojone siatką z drutów fi5 w rozstawie 15/15. Tynk cementowo - wapienny wykonać po zamocowaniu siatki i wykonaniu rapówki cementowej (metodą obrzutki). Ściany, które nie podlegają wzmocnieniu należy ponownie otynkować tynkiem cementowo - wapiennym III kategorii oraz pomalować farbą emulsyjną na biało. Pozostałe ściany wzmacniane po otynkowaniu pomalować na biało. W ścianie pomiędzy pomieszczeniem nr 20 i nr 21 należy wykuć otwór o wymiarach 800x2000 oraz zamurować przejście pomiędzy pomieszczeniem nr 21 i 22. Należy skuć ściany działowe pomieszczenia nr 23 i odtworzyć je z cegły na izolowanym fundamencie po skuciu posadzki w tym pomieszczeniu, jak również należy wymienić drzwi z pomieszczenia nr 23 na nowe zamykane na zamek z wkładką patentową. W ścianie pomiędzy pom. 6 i 15 należy wykuć i obrobić tynkiem otwór o wymiarach 800x2000 Stropy piwnic (stropy odcinkowe i stropy Kleina): Stropy odcinkowe nad piwnicą znajdują się w skrzydle południowym obiektu i stanowią łukowe sklepienia grubości 0,5 cegły oparte na półkach dolnych dwuteowników. Płyty w wielu miejscach zostały zastąpione płytami betonowymi lub żelbetowymi. Od góry na łukowej płycie istnieje polepa wyrównawcza, na której wykonano warstwy posadzkowe. Belki stropowe są w znaczący sposób zniszczone przez korozję. Ubytki na skutek korozji dotyczą w szczególności dolnych półek belek w pasie o szerokości 1,0m wzdłuż ścian zewnętrznych (głównie ściany zachodniej skrzydła południowego). Dla doprowadzenia stropów do prawidłowego stanu eksploatacyjnego należy oczyścić z rdzy skorodowane półki dwuteowników i pomalować farbami o odpowiednich parametrach, w tym również p.poż. Elementami konstrukcyjnymi wymagającymi wzmocnienia są belki stalowe stropów odcinkowych łukowych zniszczone procesami korozyjnymi. Celem uzyskania pewności konstrukcyjnej od strony zachodniej i północnej strop należy podeprzeć 4 ramami stalowymi o rozpiętości 5,00 m. Stalowy rygiel ramy podparty na końcach słupkami z 2 C120 zamkniętymi w skrzynkę. Słupy ramek oparte i przytwierdzone do stóp fundamentowych. Należy wykonać trzy stopy fundamentowe o wymiarach: 0,7x0,7m i grubości 0,3m zbrojona; 0,5x0,5m bez zbrojenia; 0,75x0,40m bez zbrojenia. Stropy typu Kleina płaskie z płytami ceramicznymi ceglanymi zbrojonymi bednarką. Półki dolne należy odkryć, oczyścić i zabezpieczyć antykorozyjnie. W płytach ceramicznych Kleina stwierdzono skorodowanie bednarek stalowych. Płyty ceramiczne należy wzmocnić od dołu zamocowaną w tynku siatką stalową. Zakres robót remontowych: skucie tynku i oczyszczenie dolnych stopek do 3 stopnia czystości, zabezpieczenie antykorozyjne i ogniochronne dolnych stopek dwuteownika, zamocowanie do ceramicznej płyty prętami wklejanymi siatek z drutów fi5 w rozstawie 15/15, wykonanie tynku cementowo wapiennego na spodzie płyty ceramicznej po uprzednim wykonaniu szprycu cementowego, malowanie sufitów farbą emulsyjną. Posadzki: Do modernizacji przeznaczone są posadzki w pomieszczeniach nr 14, 15, 22, 23 i 24. Po skuciu posadzek należy położyć chudy beton grubości min. 10 cm izolację przeciwwilgociową z papy termozgrzewalnej 2 warstwy oraz wylewkę min 5 cm wyrównując poziom posadzek do poziomu istniejącego. W pomieszczeniu nr 22 i 23 należy skuć wierzchnią warstwę rury betonowej fi600 kanalizacji deszczowej przechodzącej pod posadzką i zasypać ją. Pomieszczenie nr 22 należy wykleić na podłodze płytkami gresowymi antypoślizgowymi o wymiarach 30x30 cm. W pomieszczeniu nr 22 ściany należy licować płytkami ceramicznymi do wysokości 2 m na długości ściany 5 m. Ze względu na wykonaną w 2013 izolację przeciwwilgociową ścian zewnętrznych rezygnujemy z izolacji pionowej i poziomej o szer. 1 m wzdłuż ścian zewnętrznych wykazanych w pkt. 2.3.1 oraz 2.3.2 projektu P&M STUDIO. Ze względu na wykonaną w 2013 termomodernizację budynku rezygnujemy z wymiany zadaszenia pomieszczenia przedsionka oraz pomieszczenia nr 25 wykazanego w projekcie P&M STUDIO. Do wykonania w tych pomieszczeniach pozostaje zbicie luźnych tynków, otynkowanie i pomalowanie farbą emulsyjną ścian wewnętrznych i stropów. Zabezpieczenia antykorozyjne i ogniochronne: Wszystkie elementy istniejące np. stopki dolne dwuteowników należy oczyścić z rdzy przez szczotkowanie ręczne lub mechaniczne do trzeciego stopnia czystości do uzyskania stanu wyjściowego i pomalować zgodnie z wytycznymi projektu budowlano - wykonawczego i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych. B) Wykonanie dokumentacji i inwentaryzacji powykonawczej w ilości dwóch egzemplarzy w wersji papierowej i w jednym egzemplarzu w wersji elektronicznej na płycie CD w formacie edytowalnym /.odt/ lub /.doc/ i /.pdf/ dla części opisowej oraz /dwg/ i /.pdf/ dla rysunków. C) Przekazanie Zamawiającemu certyfikatów materiałów użytych w trakcie wykonywania zadania. Realizacja zamówienia winna nastąpić według załączonej dokumentacji: 1. Projekt budowlano - wykonawczy - opracowanie wielobranżowe (opracowanie: P&M Studio Architektura, urbanistyka, nieruchomości w Gdyni z listopada 2010 roku) stanowiący Załącznik nr 9 do SIWZ, 2. Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych (opracowanie: P&M Studio Architektura, urbanistyka, nieruchomości w Gdyni z listopada 2010 roku) stanowiąca Załącznik nr 10 do SIWZ, 3. Przedmiar robót - Kosztorys ślepy (zerowy) - autorstwa Krzysztofa Łygońskiego - Inspektora Nadzoru Robót Budowlanych i Architektonicznych WZR Sopot z maja 2014 roku stanowiący Załącznik nr 11 do SIWZ. 4. Zakres izolacji iniekcyjnej poziomej - autorstwa Krzysztofa Łygońskiego - Inspektora Nadzoru Robót Budowlanych i Architektonicznych WZR Sopot z maja 2014 roku stanowiący Załącznik nr 12 do SIWZ. 5. Budynek Zakładu Rehabilitacji Leczniczej WZR Sopot przy ul. Plac Zdrojowy 3 ze względu na wartości historyczno - architektoniczne wpisany został do rejestru zabytków pod numerem 1084 decyzją Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Gdańsku (dawniej 865) i podlega ochronie prawnej na mocy art. 7 pkt. 1 Ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami oraz usytuowany jest w obszarze układu urbanistycznego miasta Sopotu wpisanego do rejestru zabytków pod numerem 936 (dawniej 771) decyzją Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Gdańsku. 6. Przy realizacji przedmiotu zamówienia należy wziąć pod uwagę, iż wystąpią utrudnienia w realizacji prac z uwagi na prowadzenie robót w czynnym obiekcie szpitalnym, trudne dojścia i dojazd dla ciężkiego sprzętu, dostawy materiałów i wywozu gruzu. 7. Dostęp do piwnic w trakcie prowadzenia prac remontowych powinien być zabezpieczony przed dostępem osób nieuprawnionych oraz przed przedostawaniem się w szczególności kurzu i pyłów na teren Zakładu Rehabilitacji Leczniczej. 8. Przy realizacji przedmiotu zamówienia należy wziąć pod uwagę, iż zaadaptowane pomieszczenia piwniczne typu warsztat, archiwum będą zwalniane przez Zamawiającego sukcesywnie, zgodnie z harmonogramem rzeczowo - finansowym uzgodnionym pomiędzy stronami. 9. Podczas realizacji prac modernizacyjnych Wykonawca powinien zwrócić szczególną uwagę na istniejące liczne przekucia przez stropy związane głównie z przeprowadzeniem instalacji. Za wszelkie uszkodzenia w tym zakresie obciążony zostanie Wykonawca. 10. Przy realizacji przedmiotu zamówienia należy wziąć pod uwagę, iż utrudnieniem w wykonywaniu tynków będzie występowanie dużej ilości instalacji elektrycznej i rurowej. 11. Zamawiający zaleca dokonanie przez Wykonawcę wizji lokalnej obiektu w celu zlokalizowania zakresu robót zadania na obiekcie. Zamawiający umożliwi Wykonawcom przeprowadzenie wizji lokalnej obiektu, w którym będą wykonywane roboty budowlane oraz wizji lokalnej przyległego terenu dla oceny warunków dojazdów i dojść oraz możliwości zastosowania sprzętu związanego z wykonywaniem robót. 12. Budynek Zakładu Rehabilitacji Leczniczej położony w Sopocie przy ul. Plac Zdrojowy 3 tylko po obrysie należy do Zamawiającego, konieczna jest zgoda Zarządu Dróg i Zieleni w Sopocie na wjazd ciężarówek na teren Miasta Sopot oraz przejście przez teren Parku Południowego, od strony którego (okna piwniczne w ścianie zewnętrznej zachodniej budynku ZRL) przewiduje się dostarczyć prefabrykowane elementy ram stalowych. 13. Wykonawca powinien wykonać prace w sposób nie powodujący zniszczeń elementów Parku Południowego. W przypadku zniszczenia elementów Parku Południowego Wykonawca zobowiązany jest do jego odtworzenia na własny koszt. 14. Wszystkie materiały i urządzenia niezbędne do należytego wykonania przedmiotu zamówienia dostarcza Wykonawca. 15. Wszystkie materiały i urządzenia wbudowane w obiekt w trakcie realizacji zamówienia muszą być fabrycznie nowe, nie używane, posiadające dopuszczenie do stosowania w budynkach użyteczności publicznej oraz posiadające gwarancję producenta. Materiały użyte do wykonania zadania muszą odpowiadać wymaganiom Zamawiającego, a co do jakości wymogom dotyczących wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, określonym w art. 10 ustawy Prawo budowlane. Wykonawca zobowiązany będzie, na każde żądanie Zamawiającego, do okazania w stosunku do wskazanych materiałów: certyfikatów na znak bezpieczeństwa, deklaracji zgodności lub certyfikatu zgodności z Polską Normą, aprobat technicznych itd. 16. Realizacja robót budowlanych i instalacyjnych będzie odbywała się w czynnym obiekcie Zamawiającego, a prace muszą być prowadzone w sposób umożliwiający wykonywanie statutowych zadań Zamawiającego. Należy uwzględnić i zapewnić możliwość funkcjonowania obiektu w trakcie wykonywania robót budowlanych. Wykonawca zobowiązany będzie również do uzyskania akceptacji Dyrektora Wojewódzkiego Zespołu Reumatologicznego odnośnie terminów wykonywania poszczególnych prac. 17. Prace, których charakteru i sposobu prowadzenia nie można pogodzić z wykonywaniem zadań statutowych przez Zamawiającego, mogą być realizowane tylko w soboty i niedziele, po uprzednim (z wyprzedzeniem co najmniej 5 dni) uzgodnieniu ich terminu i zakresu z Zamawiającym (dotyczy to w szczególności przerw związanych z odłączeniem instalacji). 18. Wykonawca zobowiązany jest do organizacji warunków realizacyjnych robót zgodnie z przepisami budowlanymi, bhp i ppoż. Wykonawca będzie zobowiązany do realizacji robót budowlanych w taki sposób, aby nie zakłócać funkcjonowania pracy Zamawiającego. Prace objęte są Pozwoleniem na budowę wydanym przez Prezydenta Miasta Sopotu nr UA.6740.89.1.2014.TC.3 z dnia 30.04.2014 r. oraz Decyzją Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków nr ZN-4151/132/2011 z dnia 10.02.2011 r. 19. Zamawiający dopuszcza stosowanie urządzeń i wyrobów równoważnych co do ich cech i parametrów, a wszystkie ewentualne nazwy firmowe urządzeń i wyrobów użyte w dokumentacji projektowej lub Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych lub przedmiarze robót (kosztorysie) powinny być traktowane jako definicje standardu, a nie jako konkretne nazwy firmowe tych urządzeń i wyrobów zastosowanych w dokumentacji technicznej. 20. Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia bieżącego, sukcesywnego wywozu elementów pozostałych z rozbiórki gruzu i innych odpadów budowlanych na wysypisko komunalne, innego ich zagospodarowania poza terenem prowadzonych robót budowlanych lub ich utylizacji. 21. Zamawiający wymaga udzielenia minimum 36 miesięcy gwarancji na wykonane roboty. 22. Zamawiający dopuszcza wykonanie przedmiotu zamówienia przy udziale podwykonawców. Wykonawca jest zobowiązany wskazać w ofercie tę część zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz odpowiednio (o ile dotyczy) podać nazwy (firm) podwykonawców, na których zasoby Wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp. 23. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia. 24. Wymagania dotyczące umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, których niespełnienie spowoduje zgłoszenie przez Zamawiającego odpowiednio zastrzeżeń lub sprzeciwu są zawarte we Wzorze umowy w Rozdziale XIII niniejszej SIWZ. 25. Zamawiający informuje, iż nie wymaga od Wykonawców na etapie składania ofert przedkładania umów lub ich projektów z podwykonawcami lub dalszymi podwykonawcami, ponieważ zgodnie z art. 143b ust. 1 ustawy Pzp obowiązek ten występuje w trakcie realizacji zamówienia publicznego na roboty budowlane, a zatem po zawarciu umowy z wybranym Wykonawcą. 26. Wykonane prace budowlane mają być realizowane zgodnie z obowiązującym prawem, a w szczególności z: a) ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (j.t. Dz.U. z 2013 r., poz. 1409 ze zm.), b) ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz.U. z 2004 r. Nr 92, poz. 881 ze zm.), c) rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 26 czerwca 2012 r. w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą (Dz.U. z 2012 r., poz. 739), d) ustawą z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U. z 2003 r., Nr 162, poz. 1568 ze zm.), e) rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. z 2011 r., Nr 165, poz. 987), f) przepisami wykonawczymi do w/w ustaw, oraz innymi obowiązującymi przepisami prawnymi związanymi z realizowaną inwestycją..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.10.00.00 - Przygotowanie terenu pod budowę 45.20.00.00 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 45.21.51.40 - Roboty budowlane w zakresie obiektów szpitalnych 45.26.00.00 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze 44.11.24.10 - Konstrukcje dachowe 45.22.30.00 - Roboty budowlane w zakresie konstrukcji 45.11.13.00 - Roboty rozbiórkowe 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45.32.00.00 - Roboty izolacyjne 45.42.10.00 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej 45.42.11.00 - Instalowanie drzwi i okien, i podobnych elementów 45.32.40.00 - Roboty w zakresie okładziny tynkowej 45.23.30.00 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg 44.00.00.00 - Konstrukcje i materiały budowlane; wyroby pomocnicze dla budownictwa (z wyjątkiem aparatury elektrycznej) 44.11.27.00 - Belki 45.26.23.10 - Zbrojenie 45.26.23.00 - Betonowanie 45.26.23.11 - Betonowanie konstrukcji 45.11.12.20 - Roboty w zakresie usuwania gruzu 90.40.00.00 - Usługi utylizacji nieczystości .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 31.07.2014.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 3.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 1.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • PB EKOINBUD Sp. z o.o. Cena - 347.485,28 zł - 100 pkt., ul. Wielkopolska 5A, 80-180 Gdańsk, kraj/woj. pomorskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 421949,79 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 347485,28

  • Oferta z najniższą ceną: 249997,57 / Oferta z najwyższą ceną: 412347,33

  • Waluta: PLN.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.