eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wrocław › Postępowanie nr AC/BZP/175/2010 - Wykonanie robót dodatkowych dla inwestycji pn. Parking terenowy przy ul. J. M. Hoene-Wrońskiego polegających na zabezpieczeniu wykopu pod projektowany zbiornik retencyjny oraz jego posadowienie.

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2010-09-24

Wrocław: Postępowanie nr AC/BZP/175/2010 - Wykonanie robót dodatkowych dla inwestycji pn. Parking terenowy przy ul. J. M. Hoene-Wrońskiego polegających na zabezpieczeniu wykopu pod projektowany zbiornik retencyjny oraz jego posadowienie.
Numer ogłoszenia: 263333 - 2010; data zamieszczenia: 24.09.2010
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 251621 - 2010r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Politechnika Wrocławska, ul. Wybrzeże Wyspiańskiego 27, 50-370 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 071 3202182,3203145, faks 071 3202143.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Postępowanie nr AC/BZP/175/2010 - Wykonanie robót dodatkowych dla inwestycji pn. Parking terenowy przy ul. J. M. Hoene-Wrońskiego polegających na zabezpieczeniu wykopu pod projektowany zbiornik retencyjny oraz jego posadowienie..

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia było wykonanie dodatkowych robót budowlanych nieobjętych zamówieniem podstawowym, nieprzewidziane i niezbędne do prawidłowego wykonania inwestycji: Budowa parkingu terenowego zlokalizowanego przy ul. J.M.Hoene-Wrońskiego we Wrocławiu. 2. Szczegółowe warunki i zasady realizacji umowy, wraz z przedmiotem zamówienia określał projekt umowy stanowiący Załącznik nr 1 do zaproszenia..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.26.24.26 - Roboty przy wbijaniu pali 45.23.24.54 - Roboty budowlane w zakresie zbiorników wód deszczowych .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 16.09.2010.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe DOMAX Arkadiusz Mika, ul. Grabińska 8, 42-283 Boronów, kraj/woj. śląskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 103500,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 80000,00

  • Oferta z najniższą ceną: 80000,00 / Oferta z najwyższą ceną: 80000,00

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    W związku z wystąpieniem sytuacji niemożliwej wcześnie do przewidzenia zamierza się udzielenie Wykonawcy robót budowlanych inwestycji jw., udzielenie zamówienia dodatkowego w trybie z wolnej ręki. Wykonawcą robót jest Przedsiębiorstwo Usługowo Handlowe DOMAX Arkadiusz Mika, wyłoniony w drodze przetargu nieograniczonego na budowę parkingu terenowego zlokalizowanego przy ul. J.M.Hoene-Wrońskiego we Wrocławiu. Zapisy umowne przewidują wynagrodzenie ryczałtowe (kopia umowy nr ACI/DB/PWr/22/I/I2/07/2010 z dnia 02.07.2010r. w załączeniu). W trakcie realizacji przedmiotu umowy, podczas wykonywania wykopu niezbędnego do posadowienia zbiornika retencyjnego o długości 14m i średnicy 1,8m konieczne było wstrzymanie prac przy realizacji wykopu w związku z nieoczekiwanym, lokalnym i nagłym wzrostem poziomu wód gruntowych. Dalsze pogłębianie i poszerzanie wykopu było zagrożone obsunięciem się ziemi i zagrażało bezpieczeństwu osób pracujących na placu budowy. Pracujące przez cały czas pompy nie były w stanie odprowadzić tak dużej ilości wody. Generalny wykonawca wykonywał wykop oraz jego zabezpieczenie w sposób wskazany w dokumentacji projektowej - wykop szerokoprzestrzenny. Takie rozwiązanie w przypadku nagłego i nieprzewidzianego wzrostu zwierciadła wód gruntowych nie jest skuteczne. Wykonawca wstrzymał więc prace przy posadowieniu zbiornika i wystąpił do Inwestora z wnioskiem o wprowadzenie zmiany sposobu zabezpieczenia wykopu - umocnienie ścian grodzicami stalowymi wbijanymi w grunt i odwodnienie wykopu igłofiltrami - wskazując, że jest to jedyna technologia umożliwiająca sprawne i poprawne wykonanie robót. W takich warunkach, innym możliwym sposobem posadowienia zbiornika jest odczekanie, aż zwierciadło wody się obniży. Jednakże może to trwać nawet do kilkunastu tygodni (co spowoduje przesuniecie terminu umownego zakończenia inwestycji), a i tak nie ma pewności, że poziom wody się obniży do optymalnego. Z uwagi na konieczność prawidłowego wykonania przedmiotu umowy i dotrzymania umownego terminu realizacji robót (przed rozpoczęciem roku akademickiego) zachodzi nieodzowna konieczność wprowadzenia zmiany w stosunku do wykonywanej technologii zabezpieczenia wykopu przy posadowieniu zbiornika retencyjnego, a co za tym idzie, udzielenia dotychczasowemu Wykonawcy robót zamówienia dodatkowego na roboty zamienne (wynikające z sytuacji, której wcześniej nie można było przewidzieć). W chwili obecnej, z powodu zaistniałych problemów, zagrożone są terminy realizacji przedmiotu zamówienia oraz jego wykonanie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego i warunkami technicznymi. Brak rozwiązania w kwestii udzielenia zamówień dodatkowych poważnie zakłóci proces inwestycyjny w zakresie zakończenia budowy, jak również rozliczenia inwestycji w obecnym roku kalendarzowym. Wykonanie zamówienia dodatkowego stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia. W chwili obecnej wstrzymane są prace podstawowe związane z wykonywaniem parkingu terenowego. Kontynuacja prac możliwa będzie po wykonaniu zamówienia dodatkowego, a więc wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Reasumując, zamówienie dodatkowe udzielone zostanie w trybie z wolnej ręki dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych a jego wartość nie przekroczy łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia. Wykonawca składając ofertę w postępowaniu przetargowym uwzględnił ryczałtowy charakter wynagrodzenia w oparciu o postanowienia SIWZ, wyłącznie w stosunku do przedmiotu zamówienia określonego w dokumentacji projektowej.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.