eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gdańsk › Przeszkolenie i rozwój kompetencji Ekspertów Innowacji dla pomorskich Klastrów za pomocą autorskiego programu na potrzeby realizacji projektu INNOpomorze - Pomorskie Centrum Innowacji w Organizacji, finansowanego z poddziałania 8.2.1. POKL



Ogłoszenie z dnia 2012-12-10

Gdańsk: Przeszkolenie i rozwój kompetencji Ekspertów Innowacji dla pomorskich Klastrów za pomocą autorskiego programu na potrzeby realizacji projektu INNOpomorze - Pomorskie Centrum Innowacji w Organizacji, finansowanego z poddziałania 8.2.1. POKL
Numer ogłoszenia: 261139 - 2012; data zamieszczenia: 10.12.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Samorząd Województwa Pomorskiego, ul. Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk, woj. pomorskie, tel. 058 3261555, faks 058 3261556.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przeszkolenie i rozwój kompetencji Ekspertów Innowacji dla pomorskich Klastrów za pomocą autorskiego programu na potrzeby realizacji projektu INNOpomorze - Pomorskie Centrum Innowacji w Organizacji, finansowanego z poddziałania 8.2.1. POKL.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest zrealizowanie programu, którego celem jest przeszkolenie i rozwój kompetencji Ekspertów Innowacji dla pomorskich Klastrów potrzeby realizacji projektu INNOpomorze - Pomorskie Centrum Innowacji w Organizacji, finansowanego z poddziałania 8.2.1. POKL. - Cel programu Rozwój kompetencji 25-35 animatorów i liderów pomorskich Klastrów w zakresie profesjonalnego i skutecznego generowania innowacyjnych projektów w ramach inicjatywy klastrowej. -Korzyści z udziału w pilotażowym programie otrzymanie ekspertyzy i weryfikacja pomysłów na innowacyjne przedsięwzięcia, generowanie i rozwoju pomysłów na projekty, praca nad projektami, które po dopracowaniu mogą zostać wdrożone w przedsiębiorstwie lub konsorcjum, podniesienie kompetencji osób, odpowiedzialnych za rozwój firmy, pozyskanie przez nich szczególnych umiejętności właściwych dla ekspertów innowacji, co zapewni przedsiębiorstwu trwałe, dynamiczne kształtowanie procesów innowacyjnych, nabycie umiejętności budowania przedsięwzięć metodą znajdowania kreatywnych rozwiązań m.in. poprzez rozwój własnych umiejętności twórczych oraz dobór partnerów danego przedsięwzięcia, ukształtowanie ram innowacji w organizacji (kreatywność + przedsiębiorczość + pielęgnacja), nabycie kluczowych umiejętności w zarządzaniu procesem innowacyjnym, podstaw coachingu na potrzeby projektów, znajomości zasad inteligentnego consultingu, umiejętność spójnego prezentowania przedsięwzięcia biznesowego przed potencjalnym inwestorem (streszczenie + prezentacja PowerPoint), uzyskanie certyfikatu Eksperta Innowacji, ułatwiony dobór do zespołów projektowych specjalistów spoza przedsiębiorstwa, w szczególności z klastrów, dyfuzja wiedzy eksperckiej w organizacji, możliwość częściowego finansowania i dodatkowe punkty w ocenie merytorycznej przedsięwzięć, kierowanych przez ekspertów innowacji w ramach środków regionalnych w perspektywie finansowej 2014-2020, budowa trwałego partnerstwa z MSP, klastrami i uczelniami, dla przedsiębiorstw uczestniczących finansowo w przedsięwzięciu możliwość kształcenia grupy ekspertów i budowania projektów do realizacji z wykorzystaniem pomysłu na przedsięwzięcie pochodzącego z danego przedsiębiorstwa, dla partnerów programu możliwość umieszczenia logotypu na certyfikacie. - Przebieg programu Uczestnicy pracują w grupach nad wypracowaniem pomysłu na innowacyjny projekt (business case). Następnie spośród zaproponowanych pomysłów wybranych zostanie max. 15 projektów. Uczestnicy podzieleni zostaną kilkuosobowe zespoły, odpowiedzialne za rozwój jednego innowacyjnego projektu. Uczestnicy, którzy pozytywnie ukończą szkolenie, otrzymają certyfikat Eksperta ds. innowacji. - Termin 28 listopada 2012 r. - 06 września 2013 r. - Ramowy plan szkolenia L.p. Etap Termin 1 Rozpoczęcie szkolenia 28-29 listopada 2012 r. 2. Warsztat KREATYWNE ROZWIĄZANIA 06-08 lutego 2013 r. 3. Warsztat IDEE 04-05 maja 2013 r. 4. Warsztat MOŻLIWOŚCI 06-07 czerwca 2013 r. 5. Warsztat PRZYSZŁOŚĆ 29-30 lipca 2013 r. 6. Prezentacje wypracowanych projektów potencjalnym inwestorom. Wręczenie certyfikatów Eksperta Innowacji 05-06 września 2013 r..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 92.31.22.10 - Usługi świadczone przez autorów 80.50.00.00 - Usługi szkoleniowe .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak, projekt/program: Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 19.11.2012.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Mario Raich w imieniu Frei + Raich Gmbh z siedziba w 8005 Zürich, Technoparkstrasse 1,, Technoparkstrasse 1, Zürich, kraj/woj. Szwajcaria.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 81300,81 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 81300,00

  • Oferta z najniższą ceną: 81300,00 / Oferta z najwyższą ceną: 81300,00

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    W wyniku przyjęcia strategii Europa 2020 kraje członkowskie Unii Europejskiej wezwane zostały do reformy swoich krajowych i regionalnych systemów badań, rozwoju i innowacji w kierunku wsparcia doskonałości i inteligentnej specjalizacji. Cel główny: maksymalizacja efektów z inwestycji w ramach środków UE Rozwiązanie: koncentracja inwestowanych zasobów na branżach z istotnym potencjałem Przedsięwzięcia, jakie kwalifikowały się będą do wsparcia finansowego ze środków publicznych, będą musiały angażować wielu partnerów. Sprostanie wymogom UE w przyszłym okresie budżetowym będzie dotyczyło obecności w regionie silnych grup, branżowych i międzybranżowych, w ramach których będą tworzone konsorcja na potrzeby realizacji konkretnych przedsięwzięć. Naturalnym środowiskiem, w którym funkcjonują takie partnerstwa i w których istnieje największy potencjał generowania kluczowych projektów partnerskich są powiązania klastrowe. Polityka klastrowa województwa pomorskiego ma charakter pilotażowy w skali całego kraju. Pomorskie, jako pierwsze województwo opracowało w 2008 roku Regionalny Program Wspierania Klastrów, a w 2010 roku rozpoczęło dalszy rozwój tej polityki, rozpoczynając prace nad utworzeniem dalszych ram jej wdrażania z wykorzystaniem dotychczasowych doświadczeń. W wyniku procesu ewaluacji, jakim poddawana jest polityka klastrowa regionu, podstawową przeszkodą rozwoju gospodarczego poprzez klastry jest brak liderów, zdolnych do inicjowania, budowania i wdrażania innowacyjnych przedsięwzięć biznesowych i zarządzania procesem innowacji. Aby efektywne projekty partnerskie mogły być tworzone, należy zbudować w regionie grupę kompetentnych liderów animatorów, pod okiem których inicjowane, uruchamiane i wdrażane będą takie przedsięwzięcia. W procesie poszukiwania optymalnego sposobu wykreowania w regionie kompetentnych animatorów i liderów, w ramach realizacji projektu systemowego INNOpomorze, utworzono Pomorską Grupę Kompetencji Klastrowych. W Grupie tej znaleźli się przedstawiciele istniejących i przyszłych powiązań klastrowych. Podczas prac warsztatowych z Grupą opracowano zakres potrzeb kompetencyjnych tych osób, które to kompetencje zapewniłyby możliwość generowania efektywnych finansowo, innowacyjnych projektów przez środowiska klastrowe. Wśród umiejętności, jakie w sposób kompleksowy powinni pozyskać liderzy klastrowi wskazano: umiejętność generowania pomysłów na projekty, uwzględniających potrzeby wielu, podmiotów, uwarunkowania rynkowe (rynek krajowy i zagraniczny) i możliwości organizacyjne klastra, umiejętność dokonania ekspertyzy pomysłów na innowacyjne przedsięwzięcia, ukształtowanie ram innowacji danego przedsięwzięcia (kreatywność + przedsiębiorczość + zaangażowanie), zarządzanie procesem innowacyjnym w klastrze (styk środowisk nauki i biznesu), coaching na potrzeby prowadzenia projektów klastrowych, znajomość zasad inteligentnego consultingu, umiejętność znajdowania kreatywnych rozwiązań, umiejętność spójnego prezentowania złożonego przedsięwzięcia biznesowego potencjalnym inwestorom, zainteresowanym inwestycjom w innowacje (wysokie ryzyko inwestycyjne), znajomość znaczenia i prowadzenia dyfuzji wiedzy eksperckiej w organizacji klastrowej. W celu osiągnięcia maksymalizacji efektów z inwestycji w ramach środków UE za pomocą koncentracji inwestowanych zasobów na branżach z istotnym potencjałem należy poprzez szkolenie pozyskać liderów, zdolnych do inicjowania, budowania i wdrażania innowacyjnych przedsięwzięć biznesowych. Wskaźnik liczby osób uczestniczących w programie kształcenia, jaki jest do osiągnięcia w projekcie INNOpomorze określono na poziomie do 35 - jako liczba regionalnych managerów procesów innowacyjnych i liderów struktur klastrowych. Dla zachowania wysokiej efektywności działania szczególnie istotna jest znajomość przez prowadzącego szkolenia regionalnego środowiska klastrowego regionu, jego mocnych i słabych stron, preferencji. Istotnym czynnikiem sukcesu szkolenia jest połączenie wiedzy eksperckiej oraz doświadczenia dydaktycznego i praktycznego we wdrażaniu innowacji w przedsiębiorstwach. Gwarantuje to rzeczywiste uzdolnienie liderów i umiejętność prowadzenia procesu innowacyjnego na wszystkich jego poziomach. Podejście zaproponowane przez prof. Mario Raicha oraz opracowana przez niego unikatowa metodyka daje możliwość wykształcenia innowacyjnych ekspertów, prowadząc do rozwoju wiedzy innowacyjnej pomorskich klastrów. Do chwili obecnej nie udało nam się odnaleźć firmy, która mogłaby zapewnić wiedzę innowacyjną w takim zakresie opierając się równocześnie na doświadczeniach praktycznych jak i badaniach naukowych. Wystąpienia prof. Mario Raicha, które miały miejsce podczas różnych konferencji na Pomorzu, a także jego wykłady na temat innowacji na Politechnice Gdańskiej w ciągu ostatniego roku spotkały się z bardzo pozytywnym odbiorem. Program szkolenia prof. Mario Raicha - opiera się na autorskiej metodyce kształcenia creative solutions (kreatywne rozwiązania), w przypadku której zapoznanie się z nią bez możliwości uczestniczenia w procesie szkoleniowym nie jest wystarczające do wykształcenia pożądanych umiejętności. Wykształcenie ich dokonuje się w szeroko zakrojonym procesie szkoleniowym, obejmującym praktyczne zastosowanie przekazywanych informacji. Szczególnymi cechami szkoleń prowadzonych przez prof. Mario Raicha w oparciu o metodę creative solutions są ponadto: Duże doświadczenie w procesach innowacji na wszystkich kontynentach, w wielu gałęziach przemysłu i różnego typu przedsiębiorstwach. Wyjątkowe połączenie biznesu i innowacji społecznych: Wiele lat doświadczenia w skutecznym rozwoju caseów biznesowych o wartości setek milionów Euro: Zrównoważoną ścieżkę rozwoju dla Ekspertów Innowacji; Ścisłą współpracę skoncentrowaną na kompetencjach i rozwoju talentów z programem Future of Work Chair Szkoły Biznesu ESADE w Barcelonie; Unikalne połączenie praktyki z pracami rozwojowymi studentów MBA; Unikalne połączenie międzynarodowego know-how oraz ogromnego doświadczenia w pracy z polskimi przedsiębiorcami; Własne metody, ramy i instrumenty związane z kreatywnymi rozwiązaniami i innowacjami. Cały szereg know-how i doświadczenie będą dostępne dla uczestników planowanego projektu. W powyższym zakresie, doświadczenie prof. Mario Raicha obejmuje m.in. takie przedsięwzięcia, jak: Rok Projekt Referencje 1991-200 Rozwój małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce. Projekt ten został sfinansowany przez Szwajcarski Rząd, trwający ponad 10 lat dedykowany rozwojowi przedsiębiorców w Polsce. Ponad piętnaście tysięcy polskich przedsiębiorców, kierowników, managerów i studentów ucze4stniczyło w projekcie. Prof. Dr. Jan Klimek Lider projektu w Polsce Członek Europejskiego Komitetu Ekonomiczno- Społecznego 1997-2000 Podyplomowy program rozwoju dla przedsiębiorców, we współpracy z Politechniką Śląską, Katowice Prof. Dr. Jan Klimek 2001-2002 Poczta Afryka Południowa: Zarządzanie Rozwojem Siemens Portugalia 2002-2004 Globalna mulitibilionowa korporacja: Zarządzanie Innowacją Wiele działań gospodarczych dla Chemii i Farmacji Były Prezes 2005-2006 Światowe Centrum Biznesu AG, Zurich: Zarządzanie Innowacją Monika Noser, Prezes 2007- 2009 Poczta Szwajcarska: Transformacja Kulturowa Były Prezes 2008 Mario Raich Simon Dolan, Globalna Transformacja Biznesu i Społeczeństwa Opublikowana w Londynie 2008 w języku angielskim, przetłumaczona została w na kilka języków, w tym na polski Prof. Simon Dolan, ESADE 2008-2010 Rozwój mapy drogowej w kierunku Smart Solutions 2010 Rozwój Talentu FWC, ESADE Szkoła Biznesu Barcelona 2010 Innowacyjne kursy dla studentów MBA ESADE Dyrektor, MBA, ESADE 2011 Rozwój Biznesu Wodnego Główny Technolog 2011 Rozwijanie struktury dla strategicznego rozwoju Różne firmy 2012 Rozwijanie struktury dla rozwoju regionów i miast Malaga, Izmir 2013 Cyberness: Kreowanie Przyszłości. Mapa drogowa w kierunku całkiem nowego świata Prof. Simon Dolan, ESADE Riane Eisler, Przedwodniczący, Center for Partnership Studies Efektem przeprowadzenia szkoleń będzie wykształcenie grupy liderów innowacji klastrowych przy jednoczesnym opracowaniu przez nich portfela projektów do zrealizowania we własnych firmach, konsorcjach i klastrach lub zaprezentowanie ich potencjalnym inwestorom. W wyniku zrealizowania programu kształcenia zostaną opracowane konkretne projekty innowacyjne, jakie będą mogły zostać zrealizowane w ramach pomorskich klastrów. Program odpowiada potrzebom zgłaszanym przez członków Pomorskiej Grupy Kompetencji Klastrowych oraz oparty jest o szkolenia i rozwój kompetencji prowadzące do konkretnych rezultatów dla podmiotów w nim uczestniczących. Realizowany w województwie pomorskim Regionalny Program Wspierania Klastrów jest pierwszym tego typu programem w Polsce. Obecnie rozwijanym dalej, o pionierskim charakterze. W ramach prac nad kształtowaniem ram dla tej polityki nie zidentyfikowano zatem doświadczeń, jakie można by naśladować. Nie wykształcił się rynek usług szkoleniowych odpowiadających zapotrzebowaniu, jakie wypracowano we współpracy z klastrami i Pomorską Grupą Kompetencji Klastrowych. Jedynym sposobem na osiągnięcie zamierzonego celu jest szkolenie poprzez zastosowanie metodologii opracowanej w toku doświadczeń, zdobytych podczas kształcenia liderów przedsiębiorczości w Polsce, m.in. podczas 10 letniej realizacji projektu finansowanego przez Szwajcarski Rząd, który był poświęcony rozwojowi przedsiębiorczości w Polsce (uczestniczyło ponad 15 tysięcy przedsiębiorców, dyrektorów, managerów i studentów z Polski), czy też w ramach projektu INNOpomorze, Konwencji Liderów czyli tzw. burzy mózgów, odbywającej się w grupach zbudowanych z: doktorantów, przedstawicieli klastrów, kadry naukowej uczelni wyższych i instytutów PAN, przedsiębiorców, inwestorów, specjalistów marketingu i zarządzania z województwa pomorskiego. Prof. Mario Raich określany jako: myśliciel jutra ekspercką wiedzę oraz doświadczenie zdobywał na uczelniach: HEC in Paris, ESADE Graduate School of Business in Barcelona, Educatis University in Altdorf, Institute for Strategic Innovation. W związku z powyższym prof. Mario Raich posiada również wiedzę na temat barier rozwojowych stających przed pomorskimi przedsiębiorcami oraz tych obszarów, które stanowią słabe ogniwo w rozwoju działalności ich przedsięwzięć. Dodatkowo prof. Mario Raich jest autorem licznych publikacji na temat zarządzania strategicznego i transformacji, pracował jako ekspert na czołowych stanowiskach w dużych globalnych organizacjach, takich jak: Manager Xerox/Quality: odpowiedzialny za przedstawienie i wprowadzenie procesu o zasięgu ogólnoświatowym pod nazwą Leadership Through Quality z Rank Xerox w Szwajcarii, Wiceprezes Citigroup: Dyrektor ds. Szkoleń i Rozwoju w Citicorp Private Banking Group w Europie, Środkowy Wschód i Afryka, Członek Zarządu Zurich Usługi Finansowe: Dyrektor ds. Edukacji na wszystkie rynki, co przekłada się na wartość dodaną przedsięwzięcia w postaci umiejętnego kształtowania wypracowywanych w ramach programu kształcenia projektów i osadzenia ich w realiach rynkowych i będzie stanowiło dodatkową inspirację dla prowadzenia własnych przedsięwzięć uczestników programu. Jest on również założycielem szeregu firm z branż (m.in. wydawniczej i konsultingowej), które funkcjonowały z sukcesami przez wiele lat. Od 1997 prof. Mario Raich jest Prezesem Learnita LTD (www.learnita.com), londyńskiej firmy o zasięgu ogólnoświatowym, zorientowanej na innowacje strategiczne. The Innovation Enabler. Learnita skupia się na innowacjach opartych na rozwoju biznesu. Mając na względzie powyższe, w okolicznościach niniejszej sprawy zasadnym stało się skorzystanie przez zamawiającego z trybu udzielenia zamówień z wolnej ręki, zgodnie z treścią przepisu art. 5 ust. 1a pkt 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych ( Dz. U. z 2010 r., Nr 113, poz, 759 z późn. zm.). Zakres przedmiotowy art. 5 wskazanej ustawy należy odnosić do treści załącznika Nr 2 do Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym szczegółowo poprzez ustalenie rodzajów usług odpowiadających kodom Wspólnego Słownika Zamówień (CPV), (Dz. U. z 2010 r. Nr 12, poz. 68). Wskazane Rozporządzenie w załączniku Nr 2 klasyfikuje usługi szkoleniowe jako usługi niepriorytetowe w kategorii 24. Zgodnie z art. 5 ust 1a ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający nabywając usługi będące przedmiotem niniejszego zamówienia może wszcząć postępowanie w trybie z wolnej ręki również w innych uzasadnionych przypadkach niż wskazane odpowiednio w art. 67 ust. 1 ustawy, w szczególności, jeśli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań, poniesieniem straty w mieniu publicznym lub uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Możliwość skorzystania z uprawnień jakie przyznaje art. 5 ust. 1 a ustawy została zatem uzależniona od zaistnienia szczególnych okoliczności powodujących, iż skorzystanie z trybów zapewniających konkurencyjność byłoby z jakiś względów mniej korzystne od udzielenia zamówienia w trybie szczególnym bądź w niektórych przypadkach utrudnione, przy czym przesłanki te mają charakter norm generalnych, a zatem wymagają interpretacji ad casum. Stosownie do dyspozycji art. 5 ust. 1 a ustawy, podstawą zastosowania tego przepisu mogą być zarówno okoliczności bezpośrednio wskazane w tym przepisie jak również inne obiektywne okoliczności uzasadniające jego zastosowanie. Efektywność odnosi się do relacji między usługami a zasobami zużytymi do ich wytworzenia, zaś skuteczność to miara stopnia, w jakim podejmowane działania (społeczne, polityczne, gospodarcze) są zgodne z wcześniej wytyczonymi celami Mając zatem na uwadze stan faktyczny przedmiotowej sprawy, a także analizę prawna zasadny jest wybór wykonawcy z zastosowaniem trybu z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a. Usługa szkoleniowa wymieniona w wykazie usług o charakterze niepriorytetowym wymaga od wykonawcy doświadczenia, znajomości danej branży i odpowiednich kwalifikacji. W przypadku usług będących przedmiotem niniejszego zamówienia doświadczenie, wykształcenie wykonawcy uczestniczącego w realizacji zamówienia ma podstawowe znaczenie dla wykonania tego zamówienia. Zamówienie wymaga szczególnej wiedzy i doświadczenia i tylko wskazana osoba Wykonawcy daje gwarancje osiągnięcia zamierzonego rezultatu. Podsumowanie Jak rozwinąć innowacyjność? Innowacyjność w prostych słowach do zdolność do innowacji Aby ją rozwinąć potrzebujemy: - Umiejętność wykorzystania przeszłości porzez jej zbadanie. Pokonanie cieni z przeszłości ( jednostek, przedsiębiorstw, krajów ) oraz rozwinięcie umiejętności myślenia zorientowanego na przyszłość - Kreatywność i innowacyjność. Jednostki kreatywne są cennym nabytkiem, ale obecnie większość procesów kreacji odbywa się w starannie wyselekcjonowanych zespołach interdyscyplinarnych. - Partnerstwo I kooperacja. Większość innowacji to wspólny wysiłek. Bardzo istotne jest przejście od zazdrości do empatii, a także od rywalizacji do kooperacji. Te zasady są aktualne zarówno przy pracy grupowej jak również na poziomie organizacyjnym, a także w ekosystemie kooperacyjnym czy uczelniach. - Interdyscyplinarne podejście. Innowacje to systemowy, holistyczny proces wymagający zaangażowania wszystkich niezbędnych dyscyplin i jednostek organizacyjnych. Zespół innowacyjny zazwyczaj reprezentuje mikrokosmos całej organizacji. Systemowe i połączone myślenie jest niezbędne do osiągnięcia sukcesu. - Obecnie bardzo trudno jest rozwinąć innowacje bez odpowiednich kompetencji i celowego zaangażowania ICT na wszystkich poziomach ( strategicznych i operacyjnych ) - Wspieranie kultury innowacji. Wymaga to kreatywności, przedsiębiorczości, otwartości, poczucia odpowiedzialności, współpracy, poczucia własnej wartości i wewnętrznej siły. Niezbędna jest również kultura zaufania, szacunku, współpracy i orientacji na przyszłości, a także pro-innowacyjna kultura i edukacja. - Zapewnienie niezbędnych zasobów i wsparcia: open space, finansowanie, wykwalifikowany personel, dostęp do informacji i wiedzy. - Edukacja odgrywa kluczową rolę w rozwoju niezbędnych kompetencji dla innowacyjności. Jednak edukacja w naszym rozumieniu wykracza poza szkolne aktywności. Obejmuje ona również rodzinę, rówieśników, edukację nieformalną oraz korporacyjną. Niezwykle istotna dla rozwoju kompetencji jest samodzielna nauka. Niestety wiele szkół i organizacji nie jest wystarczająco interdyscyplinarna aby sprostać wymaganiom obecnych czasów. Prof. Mario Raich oferuje: - Duże doświadczenie w procesach innowacji na wszystkich kontynentach, w wielu gałęziach przemysłu i różnego typu przedsiębiorstwach. Wyjątkowe połączenie biznesu i innowacji społecznych. - Wiele lat doświadczenia w skutecznym rozwoju casów biznesowych o wartości setek milionów Euro. - Zrównoważoną ścieżkę rozwoju dla Ekspertów Innowacji - Ścisłą współpracę skoncentrowaną na kompetencjach i rozwoju talentów z programem Future of Work Chair Szkoły Biznesu ESADE - Unikalne połączenie praktyki z pracami rozwojowymi studentów MBA - Unikalne połączenie międzynarodowego know-how oraz ogromnego doświadczenia w pracy z polskimi przedsiębiorcami. - Własne metody, ramy i instrumenty związane z kreatywnymi rozwiązaniami i innowacjami. - Cały szereg know-how i doświadczenie będą dostępne dla uczestników planowanego projektu.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.