eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gowarczów › odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych wytworzonych na terenie nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Gowarczów oraz odpadów komunalnych pochodzących z działalności Urzędu Gminy w Gowarczowie i odpadów pochodzących ze sprzątania ulic, placów i cmentarzy na terenie gminy Gowarczów (kody odpadów20 02 01, 20 02 03, 20 03 03)

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-12-10

Gowarczów: odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych wytworzonych na terenie nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Gowarczów oraz odpadów komunalnych pochodzących z działalności Urzędu Gminy w Gowarczowie i odpadów pochodzących ze sprzątania ulic, placów i cmentarzy na terenie gminy Gowarczów (kody odpadów: 20 02 01, 20 02 03, 20 03 03)
Numer ogłoszenia: 255709 - 2014; data zamieszczenia: 10.12.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Gowarczów , pl. XX-lecia 1, 26-225 Gowarczów, woj. świętokrzyskie, tel. 048 6724037, 6724022, faks 048 6724744, 6724037 w. 24.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gowarczow.asi.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych wytworzonych na terenie nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Gowarczów oraz odpadów komunalnych pochodzących z działalności Urzędu Gminy w Gowarczowie i odpadów pochodzących ze sprzątania ulic, placów i cmentarzy na terenie gminy Gowarczów (kody odpadów: 20 02 01, 20 02 03, 20 03 03).

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na: - odbieraniu i zagospodarowaniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Gowarczów z sołectw: Gowarczów, Miłaków, Rogówek, Brzeźnica, Borowiec, Ruda Białaczowska, Morzywół, Bębnów, Komaszyce, Skrzyszów, Giełzów, Bernów, Kurzacze, Kamienna Wola, Korytków i Kupimierz, - odbieraniu i zagospodarowaniu odpadów komunalnych pochodzących z działalności Urzędu Gminy w Gowarczowie oraz odpadów pochodzących ze sprzątania ulic, placów i cmentarzy na terenie gminy Gowarczów (kody odpadów: 20 02 01, 20 02 03, 20 03 03) w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowanie do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 391 ze zm.), zapisami Uchwały Nr XXI/361/12 Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego z dnia 28 czerwca 2012 r. w sprawie wykonania planu gospodarki odpadami dla województwa świętokrzyskiego 2012-2018 oraz przepisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku w gminie Gowarczów i uchwały Nr XXIII/165/2013 Rady Gminy w Gowarczowie z dnia 25 kwietnia 2013 roku w sprawie określenia rodzajów dodatkowych usług świadczonych przez gminę w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów oraz wysokości cen za te usługi. 2. Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 391 ze zm.) oraz zapisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Gowarczów i uchwały Nr XXIII/165/2013 Rady Gminy w Gowarczowie z dnia 25 kwietnia 2013 roku w sprawie określenia rodzajów dodatkowych usług świadczonych przez gminę w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów oraz wysokości cen za te usługi zakres prac obejmuje: 1) odbieranie odpadów komunalnych z nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy, w tym: a) odbieranie odpadów niesegregowanych (zmieszanych), b) odbieranie odpadów segregowanych, c) odbieranie przeterminowanych leków i chemikalii, d) odbieranie opakowań po środkach ochrony roślin i nawozach, e) odbieranie odpadów wielkogabarytowych, odpadów budowlanych i rozbiórkowych a także zużytych opon. 2) dostarczanie mieszkańcom worków do selektywnej zbiórki odpadów, 3) odbieranie odpadów komunalnych pochodzących z działalności Urzędu Gminy w Gowarczowie oraz odpadów pochodzących ze sprzątania ulic, placów i cmentarzy na terenie gminy Gowarczów (kody odpadów: 20 02 01, 20 02 03, 20 03 03). 3. Usługa obejmuje również zapewnienie przez Wykonawcę dojazdu do punktów trudnodostępnych (w szczególności zimą oraz w okresie wzmożonych opadów deszczu i śniegu, ograniczenia tonażu na drogach) poprzez zorganizowanie środków transportu, które umożliwią odbiór odpadów z punktów adresowych o utrudnionej lokalizacji. 4. Szczegółowe dane charakteryzujące zamówienie 1) Powierzchnia Gminy Gowarczów wynosi 248 km2. 2) Liczba mieszkańców Gminy Gowarczów: Stan na dzień 31.10.2014r wraz z osobami czasowo zamieszkałymi - 4 903 Na terenie gminy Gowarczów zlokalizowana jest następująca liczba nieruchomości zamieszkałych: Liczba sołectw Liczba nieruchomości Jednorodzinne wielorodzinne Ilość nieruchomości Ilość osób Ilość nieruchomości Łącznie liczba lokali 16 1365 4777 2 12 Uwaga: Dane przedstawione w powyższej tabeli zostały przygotowane przez Zamawiającego w oparciu o dane przekazane z Ewidencji ludności tut. Urzędu. Ilość punktów odbioru odpadów w ciągu okresu realizacji zamówienia może ulec zmianie, może się zwiększyć o 5%. Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić przy sporządzaniu oferty szacunkowy wzrost liczby nieruchomości. 5. Ilości odpadów planowanych do odebrania. 1) Ilość odebranych odpadów z nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Gowarczów na podstawie sprawozdań składanych przez przedsiębiorców posiadających zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych w latach 2011 - 2014 wynosiła: Rodzaj odpadów Ilość odpadów w 2011 r. (w tonach) Ilość odpadów w 2012 r. (w tonach) Ilość odpadów w od 01 lipca 2013r.do 31 lipca 2014r (w tonach) Zmieszane odpady komunalne 205,96 243,94 432,3 Papier 1,4 1,8 0,73 Szkło 3,2 5,0 23,35 Tworzywa sztuczne 1,1 2,3 61,34 Zmieszane odpady wielomateriałowe - 0,65 21,0 Urządzenia zawierające freon - - 0,20 Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne - - 3,73 Inne odpady nie ulegające biodegradacji - - 15,13 Odpady wielkogabarytowe - - 6,52 Leki - - 0,003 opony - - 1,58 Odpady z remontów - - 3,84 Szacunkowa masa odpadów, które mogą zostać odebrane i zagospodarowane w czasie trwania zamówienia to: 600 Mg odpadów. Wykonawca przy sporządzaniu oferty zobowiązany jest uwzględnić wzrost ilości odbieranych odpadów w trakcie trwania umowy. Uwaga: Ilość wytworzonych i odebranych z terenu gminy Gowarczów w trakcie obowiązywania umowy odpadów nie jest zależna od Zamawiającego. 2) Szacunkowa ilość odpadów komunalnych pochodzących z działalności Urzędu Gminy w Gowarczowie oraz odpadów pochodzących ze sprzątania ulic, placów i cmentarzy na terenie gminy Gowarczów (kody odpadów: 20 02 01, 20 02 03, 20 03 03), które mogą zostać odebrane i zagospodarowane w czasie trwania zamówienia to: 20 Mg odpadów. 6. Wymagania dotyczące odbierania odpadów: 1) niesegregowane odpady komunalne (odpady zmieszane) - gromadzone będą w pojemnikach znajdujących się przy posesjach oraz w workach koloru czarnego: a) pojemność worków i pojemników - 240 l i 120 l, b) częstotliwość wywozu 1 raz w miesiącu, według harmonogramu przedstawionego przez Wykonawcę i uzgodnionego z Zamawiającym, c) realizacja/reklamacji/ (nieodebrane z nieruchomości odpady zgodnie z harmonogramem) - w przeciągu 24 godzin od otrzymania zawiadomienia fax lub e-mail od Zamawiającego. Załatwienie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić - faksem nr 48 672 47 44. d) Wykonawca zobowiązuje się do zagospodarowania całej masy odebranych niesegregowanych (zmieszanych) odpadów zgodnie z przepisami obowiązującego prawa, tj. do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych dla regionu 6 w województwie świętokrzyskim oraz przedstawienia Zamawiającemu dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności (tj. karty przekazania odpadów), do 7-go dnia każdego miesiąca przypadającego po miesiącu rozliczeniowym. 2) selektywne odpady komunalny (odpady segregowane) - odbiór odbywał się będzie w systemie workowym lub pojemnikowym, a) pojemność worków lub pojemników - 120 l, b) wprowadza się następujące rodzaje worków lub pojemników: - żółty - na odpady z tworzyw sztucznych i metale, - niebieski - na odpady z papieru i tektury oraz tekstylia, - zielony - na odpady ze szkła, - brązowy - na odpady biodegradowalne, worki udostępniane na wniosek mieszkańców, - czerwony - na odpady: chemikalia, opakowania po środkach ochrony roślin i nawozach, zużyte baterie i akumulatory. c) częstotliwość wywozu odpadów z tworzyw sztucznych i metali, szkła, odpadów z papieru i tektury oraz tekstylia, odpadów biodegradowalnych, chemikalii, opakowań po środkach ochrony roślin i nawozach 1 raz w miesiącu, według harmonogramu przedstawionego przez Wykonawcę i uzgodnionego z Zamawiającym, zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektroniczny i elektryczny - po każdorazowym zgłoszeniu Wykonawcy takiej konieczności przez Zamawiającego i wskazaniu miejsca odbioru 3) przeterminowane leki odbierane będą nie rzadziej niż 1 raz na pół roku i po każdorazowym zgłoszeniu Wykonawcy takiej konieczności przez Zamawiającego z pojemnika typu Walec będącego własnością gminy Gowarczów o pojemności 60 l znajdującego się w aptece przy ulicy Aleja Wyzwolenia 54, 26-225 Gowarczów. 4) odpady komunalne pochodzące z działalności Urzędu Gminy w Gowarczowie oraz odpady pochodzące ze sprzątania ulic, placów i cmentarzy na terenie gminy Gowarczów odbierane będą z pojemników KP-7 o pojemności 7 m3 - po każdorazowym zgłoszeniu Wykonawcy takiej konieczności przez Zamawiającego, Wykonawca zobowiązuje się do zagospodarowania całej masy odebranych odpadów zgodnie z przepisami obowiązującego prawa. 5) odpady wielkogabarytowe, odpady budowlane i rozbiórkowe (pochodzące z remontów niepodlegające obowiązkowi zgłoszenia lub pozwolenia na budowę zgodnie z prawem budowlanym), zużyte opony: a) częstotliwość odbioru nie rzadziej niż 1 raz na pół roku, po każdorazowym zgłoszeniu Wykonawcy takiej konieczności przez Zamawiającego, W zgłoszeniu Zamawiający podaje adres nieruchomości, dane osoby zgłaszającej, orientacyjną ilość odpadów budowlanych i rozbiórkowych oraz termin odbioru odpadów lub termin podstawienia pojemnika. W zależności od ilości odpadów budowlanych i rozbiórkowych Wykonawca odbiera odpady złożone przez osobę zgłaszającą w uzgodnionym miejscu w workach o podwyższonej wytrzymałości lub podstawia w uzgodnione miejsce w terminie 3 dni od dnia otrzymania zgłoszenia pojemnik na odpady na okres maksymalnie 3 dni - umieszczenie odpadów w pojemniku należy do osoby zgłaszającej. Następnie usuwa napełniony pojemnik w terminie do 3 dni od otrzymania zgłoszenia o gotowości odbioru. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia pojemników i worków, który służyć będą do odbioru odpadów budowlanych i rozbiórkowych. Odpady wielkogabarytowe i zużyte opony będą odbierane z danych miejscowości w gminie Gowarczów na zasadach wspólnie ustalonych z Zamawiającym. b) Wykonawca zobowiązuje się do zagospodarowania całej masy odpadów wielkogabarytowych, odpadów budowlanych i rozbiórkowych oraz opon poprzez przekazanie ich do odzysku zgodnie z przepisami obowiązującego prawa oraz przedstawienie Zamawiającemu po przeprowadzonej zbiórce dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności ( tj. karty przekazania odpadów). 7.Obowiązki Wykonawcy przed rozpoczęciem i w trakcie realizacji zamówienia. a) zmieszane odpady komunalne z nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Gowarczów, odpady komunalne pochodzące z działalności Urzędu Gminy w Gowarczowie oraz odpady pochodzących ze sprzątania ulic, placów i cmentarzy na terenie gminy Gowarczów, odpady zielone oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania przekazywane będą do regionalnej lub zastępczej regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, właściwej dla regionu 6 zgodnie z uchwałą Nr XXI/361/12 SEJMIKU WOJEWÓDZTWA ŚWIĘTOKRZYSKIEGO z dnia 28 czerwca 2012r. w sprawie wykonania /Planu gospodarki odpadami dla województwa świętokrzyskiego/ 2012-2018. W przypadku frakcji odpadów selektywnie zebranych w ramach zagospodarowania odpadów Wykonawca zobowiązany będzie do ich przekazania do instalacji odzysku i unieszkodliwiania, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w ustawie z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach. b) Wykonawca podczas realizacji zamówienia zapewni w stosunku do faktycznie odebranej ilości odpadów, osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. c) Wykonawca niezwłocznie zawiadamia Zamawiającego o okolicznościach przeszkadzających w prawidłowym wykonaniu usługi. d) Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania podczas trwania umowy wszystkich wymogów wynikających z obowiązujących przepisów, a w szczególności: - ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 ze zm.) - ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, - uchwały Rady Gminy w Gowarczowie w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku w gminie Gowarczów. e) Zamawiający i Wykonawca wspólnie odpowiadają za informowanie mieszkańców o zasadach i terminach odbierania poszczególnych rodzajów odpadów. W tym celu Wykonawca w ciągu 10 dni od daty podpisania umowy sporządzi harmonogram odbioru odpadów , który Zamawiający po akceptacji będzie publikował w powszechnie przyjęty sposób, a Wykonawca w formie wydruków będzie zobowiązany przekazać właścicielom nieruchomości, f) Wykonawca będzie sukcesywnie uzupełniał oraz wyposażał nieruchomości zamieszkałe w worki do selektywnej zbiórki odpadów. Worki do selektywnej zbiórki odpadów będą z folii polietylenowej PE-HD (LDPE, półprzezroczysty o grubości zapewniającej wytrzymałość worków tj. co najmniej 60 mikronów) oznakowane napisami określającymi rodzaj odpadów na jaki są przeznaczone. Na uzasadniony wniosek właściciela nieruchomości Wykonawca może zmniejszyć lub zwiększyć ilość przekazywanych worków. Liczba worków na odpady zbierane selektywnie z gospodarstw domowych z terenu gminy musi uwzględniać podaną przez Zamawiającego liczbę nieruchomości na terenie Gminy oraz obowiązujący sposób selektywnego zbierania odpadów. Zamawiający informuje, że dane dotyczące nieruchomości mogą ulec zmianie, w przypadku zmiany liczby mieszkańców i gospodarstw domowych system zbierania odpadów wymagać będzie zwiększenia ilości worków. g) Wykonawca ma obowiązek ustalić czy nieruchomości wyposażone są w worki niezbędne do gromadzenia odpadów segregowanych przed pierwszym dniem obowiązywania umowy na odbiór odpadów zawartej z Zamawiającym. h) Za szkody spowodowane w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca, i) Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości Wykonawca powinien realizować w godzinach 800 - 1700, odbiór odpadów pochodzących z działalności Urzędu Gminy w Gowarczowie oraz odpadów pochodzących ze sprzątania ulic, placów i cmentarzy na terenie gminy Gowarczów Wykonawca powinien realizować w godzinach 730 - 1500 j) W sytuacjach nadzwyczajnych jak np. nieprzejezdność, gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z umową, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą i może polegać w szczególności na wyznaczeniu innych terminów ich odbioru. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie. k)Wykonawca przed zakwalifikowaniem odpadów segregowanych do zmieszanych w wypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, sporządza na tą okoliczność dokumentację tj. oświadczenie i dokumentację fotograficzną na poziomie umożliwiającym wydanie przez Zamawiającego decyzji administracyjnej naliczającej zmianę wysokości opłaty. Dokumentację wraz z wykazem właścicieli nieprawidłowo segregujących odpady oraz fakturą miesięczną za wykonaną usługę przekaże Zamawiającemu. l) Wykonawca zobowiązany jest do przeładowywania odpadów w legalnym i przystosowanym do tego miejscu. ł) Wykonawcę obowiązuje zakaz mieszania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi, wykluczony jest jednoczesny wywóz odpadów zmieszanych i zbieranych selektywnie. m)Wykonawca jest zobowiązany do odbioru odpadów bezpośrednio sprzed posesji właścicieli, bez konieczności otwierania wejścia na teren nieruchomości, usługa odbioru odpadów obejmuje również dojazd do posesji drogami wewnętrznymi należącymi do właścicieli nieruchomości (na wniosek właściciela nieruchomości). n) odebrane odpady komunalne należy poddać ważeniu w punkcie wagowym zlokalizowanym w miejscu przekazywania odpadów do składowania. o) Wykonawca zobowiązany jest dokonać objazdu gminy i zapoznać się z warunkami odbioru odpadów z poszczególnych nieruchomości oraz istniejącymi ograniczeniami. p) Wykonawca zapewnia dostęp Zamawiającemu do zapisów monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, w który wyposażone powinny być pojazdy odbierające odpady z terenu gminy Gowarczów. Dostęp ten ma na celu kontrolę trasy pojazdów odbierających odpady z terenu gminy Gowarczów. 8. Standardy sanitarne dotyczące wykonywania zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zamówienia uwzględniając zapisy ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie wymagań odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi. 9. Obowiązki dotyczące prowadzenia dokumentacji związanej z realizacją zamówienia. a) Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczania Zamawiającemu w wersji papierowej i elektronicznej sprawozdań kwartalnych o jakich mowa w art. 9n ustawy z dnia 16 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Sprawozdania powinny być sporządzone zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 roku w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami, a w przypadku zmiany rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków. Powyższe sprawozdanie należy przekazać Wójtowi Gminy Gowarczów w terminie do końca miesiąca po upływie kwartału którego dotyczy, za wyjątkiem IV kwartału 2015r., za który sprawozdanie należy złożyć do 15 stycznia 2016r., i IV kwartału 2016r., za który sprawozdanie należy złożyć do 15 stycznia 2017r b) w celu umożliwieniu sporządzenia przez Zamawiającego rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o których mowa w art. 9q ustawy, Wykonawca zobowiązany będzie przekazać Zamawiającemu niezbędne informacje umożliwiające sporządzenie sprawozdania. Wykonawca zobowiązany będzie również do przedkładania Zamawiającemu innych informacji dot. odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów, jeśli w trakcie realizacji zamówienia na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzania innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Dotyczy to tylko informacji w posiadaniu których będzie Wykonawca a nie Zamawiający, c) Wykonawca zobowiązany będzie do przekazywania Zamawiającemu kart przekazania odpadów do RIPOK-ów bądź innej jednostki do odbioru odpadów selektywnie zebranych zgodnie z obowiązującymi wzorami, o jakich mowa w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z 8 grudnia 2010 r. w sprawie wzorów stosowanych na potrzeby ewidencji i odpadów, rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r. w sprawie zakresu informacji oraz wzorów formularzy służących do sporządzania i przekazywania zbiorczych danych o odpadach. d) Wykonawca jest zobowiązany do przekazywania Zamawiającemu miesięcznych raportów zawierających informacje o: ilościach odebranych odpadów zmieszanych z rozdziałem na każdą nieruchomość z której są odbierane odpady, ilościach odebranych odpadów selektywnie zebranych z podziałem na poszczególne frakcje z rozdziałem na każdą nieruchomość z której są odbierane odpady, sposobach zagospodarowania odpadów. Raport ten zatwierdzony przez Zamawiającego będzie podstawą do miesięcznego rozliczenia usługi i wystawienia faktury. Wykonawca sporządza raport w formie elektronicznej i pisemnej uzgodnionej z Zamawiającym i przesyła go w ciągu 7 dni od zakończenia miesiąca, którego dotyczy. Ilość poszczególnych rodzajów odpadów wykazanych na kartach przekazania odpadów, o których mowa w pkt. c, powinna odpowiadać ilości wynikającej z raportu wykonania usługi za odpowiedni okres rozliczeniowy. e)Wykonawca jest zobowiązany do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze i przekazywania dokumentacji z ważenia Zamawiającemu w okresach miesięcznych. Wykonawca jest zobowiązany do bieżącego prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z przepisami ustawy o odpadach oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach i przekazywania kopii dokumentacji Zamawiającemu w terminie do 7 dnia następnego miesiąca 10. Sprzęt techniczny i baza magazynowo-transportowa. W zakresie posiadania wyposażenia umożliwiającego odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz jego odpowiedniego stanu technicznego Wykonawca winien spełniać warunki zawarte w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r., w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. Wszystkie pojazdy świadczące usługi dla Zamawiającego muszą być wyposażone w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiającego trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postojów oraz czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów - umożliwiający weryfikację tych danych oraz udostępnienie Zamawiającemu dostępu do portalu internetowego umożliwiającego kontrolę trasy przejazdu pojazdów świadczących usługi dla Zamawiającego. Wykonawca jest odpowiedzialny za staranne zapoznanie się z dokumentami przetargowymi. Zaleca się dokonanie wizji lokalnej w miejscu realizacji przedmiotu zamówienia, celem oszacowania na własną odpowiedzialność kosztów i ryzyka wykonania zamówienia oraz uzyskanie wszelkich danych jakie mogą być niezbędne do rzetelnego przygotowania oferty..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.50.00.00 - Usługi związane z odpadami 90.51.10.00 - Usługi wywozu odpadów 90.51.20.00 - Usługi transportu odpadów 90.51.31.00 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90.53.30.00 - Usługi gospodarki odpadami .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że: posiada aktualne zezwolenie na transport odpadów, o którym mowa w art. 28 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. o odpadach (Dz. U. z 2010 r. Nr 185, poz. 1243 ze zm.) w związku z art. 233 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21) w zakresie frakcji odpadów objętych zamówieniem.Zamawiający dokona oceny spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu na zasadzie spełnia/nie spełnia, na podstawie oświadczeń i dokumentów złożonych przez wykonawcę wraz z ofertą, wymienionych i opisanych w Rozdziale 5 SIWZ.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy wykonał co najmniej jedną usługę polegającą na odbiorze odpadów komunalnych w ciągu 12 następujących po sobie miesiącach w łącznej ilości 400 Mg z czego co najmniej 200 Mg przekazywał lub przekazuje do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych lub w przypadku jej braku lub awarii do zastępczej Instalacji Przetwarzania odpadów Komunalnych.Zamawiający dokona oceny spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu na zasadzie spełnia/nie spełnia, na podstawie oświadczeń i dokumentów złożonych przez wykonawcę wraz z ofertą, wymienionych i opisanych w Rozdziale 5 SIWZ.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje sprzętem specjalistycznym do odbioru i transportu w tym co najmniej : 1) pojazd do odbierania odpadów bez frakcji kompaktującej - 1 szt. 2) pojazd przystosowany do odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych - 2 szt. 3) pojazd przystosowany do odbioru odpadów komunalnych zmieszanych (śmieciarka) o masie całkowitej powyżej 3,5 t - 2 szt. 4) samochód dostawczy lub terenowy przystosowany do odbioru odpadów komunalnych z możliwością wjazdu na drogi dojazdowe o szerokości ok. 2,4 m i masie rzeczywistej do 5 ton 5) samochód dostosowany do odbioru odpadów wielkogabarytowych - ilość 1 szt. Zamawiający dokona oceny spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu na zasadzie spełnia/nie spełnia, na podstawie oświadczeń i dokumentów złożonych przez wykonawcę wraz z ofertą, wymienionych i opisanych w Rozdziale 5 SIWZ.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje szczegółowego opisu spełniania tego warunku.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje szczegółowego opisu spełniania tego warunku.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Za główne usługi uznaje się usługi niezbędne do wykazania spełniania warunku określonego w pkt 4.1.2 SIWZ, tj. usługa polegająca na odbiorze odpadów komunalnych w ciągu 12 następujących po sobie miesiącach w łącznej ilości 400 Mg z czego co najmniej 200 Mg przekazywał lub przekazuje do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych lub w przypadku jej braku lub awarii do zastępczej Instalacji Przetwarzania odpadów Komunalnych;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1.Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. 2. Jeżeli wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. Z zobowiązania lub innych dokumentów potwierdzających udostępnienie zasobów przez inne podmioty musi bezspornie i jednoznacznie wynikać w szczególności: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, c) charakter stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, d) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. 3. W przypadku wnoszenia oferty przez wykonawców występujących wspólnie, wykonawcy muszą złożyć oświadczenia i dokumenty, o których mowa w niniejszym Rozdziale, z tym, że dokumenty wymienione w pkt III.4.1, III.4.2 i9 III.4.4 (i odpowiednio pkt III.4.3) należy złożyć odrębnie dla każdego wykonawcy. 4. Formularz Ofertowy sporządzony i wypełniony według wzoru stanowiącego Załącznik nr 8 do SIWZ.5.Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy (wykonawców występujących wspólnie), o ile ofertę składa pełnomocnik.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 94
  • 2 - Termin płatności - 6

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy pod warunkami określonymi w § 13 wzoru umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gowarczow.asi.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urzędu Gminy w Gowarczowie ul. Plac XX Lecia 1, 26-225 Gowarczów.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.12.2014 godzina 10:00, miejsce: Urzędu Gminy w Gowarczowie ul. Plac XX Lecia 1, 26-225 Gowarczów (sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.