eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kraków › Przeprowadzenie warsztatów z zakresu udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej dla beneficjentów projektu systemowego Pora na aktywność

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-07-02

Kraków: Przeprowadzenie warsztatów z zakresu udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej dla beneficjentów projektu systemowego Pora na aktywność
Numer ogłoszenia: 255558 - 2013; data zamieszczenia: 02.07.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie , ul. Józefińska 14/002, 30-529 Kraków, woj. małopolskie, tel. 012 6165420, 6165424, faks 012 6165428.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mops.krakow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przeprowadzenie warsztatów z zakresu udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej dla beneficjentów projektu systemowego Pora na aktywność.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie szkolenia z zakresu udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej dla beneficjentów projektu systemowego Pora na aktywność realizowanego przez Zamawiającego - CPV: 80.56.20.00-1 - usługi szkolenia w dziedzinie pierwszej pomocy. Zamówienie zostało podzielone na dwie części. I część zamówienia. 1. Przedmiotem zamówienia w zakresie I części zamówienia jest przeprowadzenie szkolenia z zakresu udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej dla beneficjentów projektu systemowego Pora na aktywność. Szkolenie zostanie przeprowadzone w formie wykładu, pokazów i ćwiczeń z zakresu udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej z wykorzystaniem: manekinów osoby dorosłej oraz dziecka, defibrylatora AED, projektora multimedialnego, komputera, ekranu, prezentacji multimedialnych oraz filmów. Szkolenie powinno być przeprowadzone zgodnie z wytycznymi Europejskiej Rady Resuscytacji (ERC 2010). 2. Ilość uczestników: maksymalnie 12 osób z różnych grup wiekowych. 3. Miejsce przeprowadzenia szkolenia zapewnia Zamawiający - biuro Punktu Aktywności Lokalnej Stworzyć miejsce do życia, Kraków, Rynek Podgórski 12/5. 4. Termin szkolenia: szkolenie zostanie przeprowadzone w okresie od dnia podpisania umowy do 31 lipca 2013 roku. 5. Czas trwania szkolenia: 12 godzin zegarowych, z tym jednak zastrzeżeniem, iż szkolenie będzie podzielone na dwa dni, po 6 godzin dziennie, w sobotę i niedzielę, w godzinach 10:00 do 16:00. Zamawiający dopuszcza również możliwość przeprowadzenia szkolenia w dwa następujące po sobie weekendy (soboty) w godzinach 10:00 do 16:00. 6. Program szkolenia musi obejmować następujące zagadnienia: 1) psychologiczne aspekty udzielania pomocy; 2) łańcuch przeżycia; 3) bezpieczeństwo na miejscu zdarzenia; 4) prawidłowe zabezpieczenie miejsca zdarzenia; 5) ocena stanu świadomości; 6) resuscytacja krążeniowo - oddechowa; 7) pozycja bezpieczna; 8) rozpoznawanie stanów zagrożenia życia; 9) rany i krwotoki: tamowanie krwotoków, opatrunek uciskający i opaska uciskowa, ciało obce wbite w ranę, amputacje; 10) złamania i zwichnięcia; 11) oparzenia termiczne i chemiczne: postępowanie, opatrunek hydrożelowy; 12) porażenie prądem: elektrycznym, porażenie piorunem; 13) Stany internistyczne i zakrztuszenia: ból w klatce piersiowej - zawał serca, ból wieńcowy, duszność, astma, udar mózgu, napad drgawek - epilepsja, cukrzyca, hipertermia i hipotermia, omdlenia i utrata przytomności, zakrztuszenie; 14) zasady wzywania służb ratowniczych oraz składanie meldunku ratowniczego; 15) prawidłowe wyposażenie apteczki pierwszej pomocy; 16) podstawy prawne udzielania pierwszej pomocy; 17) ćwiczenia praktyczne z użyciem manekinów osoby dorosłej i dziecka, posługiwanie się automatycznym defibrylatorem AED. 7. Wykonawca zobowiązany jest: 1) doręczyć Zamawiającemu - do akceptacji - szczegółowy program szkolenia w terminie do 3 dni od daty podpisania umowy, 2) zapewnić każdemu uczestnikowi materiały szkoleniowe, w tym indywidualną maseczkę do sztucznego oddychania do wykorzystania podczas zajęć, 3) zapewnić każdemu uczestnikowi poczęstunek na każdy dzień szkolenia, tj.: drożdżówkę, sok owocowy (250 ml), woda mineralna (250 ml) 4) wydać każdemu uczestnikowi zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia, 5) przekazać - po zakończeniu szkolenia - każdemu uczestnikowi broszurę zawierającej najważniejsze informacje przekazane na szkoleniu, 6) dostarczyć Zamawiającemu rejestr wydanych zaświadczeń wraz z protokołami z egzaminu oraz dziennik kursu potwierdzający odbycie szkolenia ze szczegółowym programem. IIczęść zamówienia. 1. Przedmiotem zamówienia w zakresie II części zamówienia jest przeprowadzenie szkolenia z zakresu udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej dla beneficjentów projektu systemowego Pora na aktywność. Szkolenie zostanie przeprowadzone w formie wykładu, pokazów i ćwiczeń z zakresu udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej z wykorzystaniem: manekinów osoby dorosłej oraz dziecka, defibrylatora AED, projektora multimedialnego, komputera, ekranu, prezentacji multimedialnych oraz filmów. Szkolenie powinno być przeprowadzone zgodnie z wytycznymi Europejskiej Rady Resuscytacji (ERC 2010). 2. Ilość uczestników: 2 grupy liczące maksymalnie po 12 osób z różnych grup wiekowych. 3. Miejsce przeprowadzenia szkolenia zapewnia Wykonawca, z tym jednak zastrzeżeniem, że musi być ono zlokalizowane na terenie Dzielnicy XVI lub XVIII Miasta Krakowa. 4. Termin szkolenia: szkolenie zostanie przeprowadzone w okresie od dnia podpisania umowy do 17 grudnia 2014 roku. Zamawiający wymaga, aby zajęcia zostały przeprowadzone dla dwóch grup w następujących terminach: a) pierwsza grupa - zajęcia w drugim półroczu 2013 roku, b) druga grupa - zajęcia w drugim półroczu 2014 roku, nie później jednak niż do dnia 17 grudnia 2014 roku. 5. Czas trwania szkolenia: 12 godzin zegarowych, z tym jednak zastrzeżeniem, iż szkolenie będzie podzielone na dwa dni, po 6 godzin dziennie, w sobotę i niedzielę, w godzinach 10:00 do 16:00. Zamawiający dopuszcza również możliwość przeprowadzenia szkolenia w dwa następujące po sobie weekendy (soboty) w godzinach 10:00 do 16:00. 6. Program szkolenia musi obejmować następujące zagadnienia: 1) psychologiczne aspekty udzielania pomocy; 2) łańcuch przeżycia; 3) bezpieczeństwo na miejscu zdarzenia; 4) prawidłowe zabezpieczenie miejsca zdarzenia; 5) ocena stanu świadomości; 6) resuscytacja krążeniowo - oddechowa; 7) pozycja bezpieczna; 8) rozpoznawanie stanów zagrożenia życia; 9) rany i krwotoki: tamowanie krwotoków, opatrunek uciskający i opaska uciskowa, ciało obce wbite w ranę, amputacje; 10) złamania i zwichnięcia; 11) oparzenia termiczne i chemiczne: postępowanie, opatrunek hydrożelowy; 12) porażenie prądem: elektrycznym, porażenie piorunem; 13) Stany internistyczne i zakrztuszenia: ból w klatce piersiowej - zawał serca, ból wieńcowy, duszność, astma, udar mózgu, napad drgawek - epilepsja, cukrzyca, hipertermia i hipotermia, omdlenia i utrata przytomności, zakrztuszenie; 14) zasady wzywania służb ratowniczych oraz składanie meldunku ratowniczego; 15) prawidłowe wyposażenie apteczki pierwszej pomocy; 16) podstawy prawne udzielania pierwszej pomocy; 17) ćwiczenia praktyczne z użyciem manekinów osoby dorosłej i dziecka, posługiwanie się automatycznym defibrylatorem AED. 7. Wykonawca zobowiązany jest: 1) doręczyć Zamawiającemu - do akceptacji - szczegółowy program szkolenia w terminie do 3 dni od daty podpisania umowy, 2) zapewnić każdemu uczestnikowi materiały szkoleniowe, w tym indywidualną maseczkę do sztucznego oddychania do wykorzystania podczas zajęć, 3) zapewnić każdemu uczestnikowi poczęstunek na każdy dzień szkolenia, tj.: drożdżówkę, sok owocowy (250 ml), woda mineralna (250 ml) 4) wydać każdemu uczestnikowi zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia, 5) przekazać - po zakończeniu szkolenia - każdemu uczestnikowi broszurę zawierającej najważniejsze informacje przekazane na szkoleniu, 6) dostarczyć Zamawiającemu rejestr wydanych zaświadczeń wraz z protokołami z egzaminu oraz dziennik kursu potwierdzający odbycie szkolenia ze szczegółowym programem..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający może udzielić Wykonawcy zamówień uzupełniających w trybie zamówienia z wolnej ręki w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.56.20.00-1.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi dysponować osobą lub osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj. posiadającymi kwalifikacje określone przepisami rozporządzenia Ministra Zdrowia dnia 26 sierpnia 2009 roku w sprawie przygotowania nauczycieli do prowadzenia zajęć edukacyjnych w zakresie udzielania pierwszej pomocy (Dz. U. z 2009 roku, Nr 139, poz. 1132).

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zmiany umowy mogą dotyczyć takich kwestii jak: terminów realizacji zamówienia, jeżeli zmiana terminu nie leży po stronie Wykonawcy, warunków płatności, miejsca realizacji zamówienia, wysokości wynagrodzenia w przypadku, gdy nastąpią zmiany przepisów podatkowych w zakresie świadczonych usług, których ani Zamawiający ani Wykonawca nie mogli przewidzieć w chwili sporządzania oferty i zawarcia umowy. Niedopuszczalna jest - pod rygorem nieważności - taka zmiana umowy oraz wprowadzenie do niej takich postanowień, które byłyby niekorzystne dla Zamawiającego. Nie dotyczy to sytuacji, gdy konieczność wprowadzenia takich zmian wyniknie z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mops.krakow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie ul. Józefińska 14 30-529 Kraków pok. 003.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.07.2013 godzina 10:00, miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie ul. Józefińska 14 30-529 Kraków dziennik podawczy.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego projekt Pora na aktywność.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Przeprowadzenie szkolenia z zakresu udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej dla beneficjentów projektu systemowego Pora na aktywność.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: I część zamówienia. 1. Przedmiotem zamówienia w zakresie I części zamówienia jest przeprowadzenie szkolenia z zakresu udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej dla beneficjentów projektu systemowego Pora na aktywność. Szkolenie zostanie przeprowadzone w formie wykładu, pokazów i ćwiczeń z zakresu udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej z wykorzystaniem: manekinów osoby dorosłej oraz dziecka, defibrylatora AED, projektora multimedialnego, komputera, ekranu, prezentacji multimedialnych oraz filmów. Szkolenie powinno być przeprowadzone zgodnie z wytycznymi Europejskiej Rady Resuscytacji (ERC 2010). 2. Ilość uczestników: maksymalnie 12 osób z różnych grup wiekowych. 3. Miejsce przeprowadzenia szkolenia zapewnia Zamawiający - biuro Punktu Aktywności Lokalnej Stworzyć miejsce do życia, Kraków, Rynek Podgórski 12/5. 4. Termin szkolenia: szkolenie zostanie przeprowadzone w okresie od dnia podpisania umowy do 31 lipca 2013 roku. 5. Czas trwania szkolenia: 12 godzin zegarowych, z tym jednak zastrzeżeniem, iż szkolenie będzie podzielone na dwa dni, po 6 godzin dziennie, w sobotę i niedzielę, w godzinach 10:00 do 16:00. Zamawiający dopuszcza również możliwość przeprowadzenia szkolenia w dwa następujące po sobie weekendy (soboty) w godzinach 10:00 do 16:00. 6. Program szkolenia musi obejmować następujące zagadnienia: 1) psychologiczne aspekty udzielania pomocy; 2) łańcuch przeżycia; 3) bezpieczeństwo na miejscu zdarzenia; 4) prawidłowe zabezpieczenie miejsca zdarzenia; 5) ocena stanu świadomości; 6) resuscytacja krążeniowo - oddechowa; 7) pozycja bezpieczna; 8) rozpoznawanie stanów zagrożenia życia; 9) rany i krwotoki: tamowanie krwotoków, opatrunek uciskający i opaska uciskowa, ciało obce wbite w ranę, amputacje; 10) złamania i zwichnięcia; 11) oparzenia termiczne i chemiczne: postępowanie, opatrunek hydrożelowy; 12) porażenie prądem: elektrycznym, porażenie piorunem; 13) Stany internistyczne i zakrztuszenia: ból w klatce piersiowej - zawał serca, ból wieńcowy, duszność, astma, udar mózgu, napad drgawek - epilepsja, cukrzyca, hipertermia i hipotermia, omdlenia i utrata przytomności, zakrztuszenie; 14) zasady wzywania służb ratowniczych oraz składanie meldunku ratowniczego; 15) prawidłowe wyposażenie apteczki pierwszej pomocy; 16) podstawy prawne udzielania pierwszej pomocy; 17) ćwiczenia praktyczne z użyciem manekinów osoby dorosłej i dziecka, posługiwanie się automatycznym defibrylatorem AED. 7. Wykonawca zobowiązany jest: 1) doręczyć Zamawiającemu - do akceptacji - szczegółowy program szkolenia w terminie do 3 dni od daty podpisania umowy, 2) zapewnić każdemu uczestnikowi materiały szkoleniowe, w tym indywidualną maseczkę do sztucznego oddychania do wykorzystania podczas zajęć, 3) zapewnić każdemu uczestnikowi poczęstunek na każdy dzień szkolenia, tj.: drożdżówkę, sok owocowy (250 ml), woda mineralna (250 ml) 4) wydać każdemu uczestnikowi zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia, 5) przekazać - po zakończeniu szkolenia - każdemu uczestnikowi broszurę zawierającej najważniejsze informacje przekazane na szkoleniu, 6) dostarczyć Zamawiającemu rejestr wydanych zaświadczeń wraz z protokołami z egzaminu oraz dziennik kursu potwierdzający odbycie szkolenia ze szczegółowym programem.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.56.20.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.07.2013.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Przeprowadzenie szkolenia z zakresu udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej dla beneficjentów projektu systemowego Pora na aktywność na terenie Dzielnicy XVI lub XVIII Miasta Krakowa.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia w zakresie II części zamówienia jest przeprowadzenie szkolenia z zakresu udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej dla beneficjentów projektu systemowego Pora na aktywność. Szkolenie zostanie przeprowadzone w formie wykładu, pokazów i ćwiczeń z zakresu udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej z wykorzystaniem: manekinów osoby dorosłej oraz dziecka, defibrylatora AED, projektora multimedialnego, komputera, ekranu, prezentacji multimedialnych oraz filmów. Szkolenie powinno być przeprowadzone zgodnie z wytycznymi Europejskiej Rady Resuscytacji (ERC 2010). 2. Ilość uczestników: 2 grupy liczące maksymalnie po 12 osób z różnych grup wiekowych. 3. Miejsce przeprowadzenia szkolenia zapewnia Wykonawca, z tym jednak zastrzeżeniem, że musi być ono zlokalizowane na terenie Dzielnicy XVI lub XVIII Miasta Krakowa. 4. Termin szkolenia: szkolenie zostanie przeprowadzone w okresie od dnia podpisania umowy do 17 grudnia 2014 roku. Zamawiający wymaga, aby zajęcia zostały przeprowadzone dla dwóch grup w następujących terminach: a) pierwsza grupa - zajęcia w drugim półroczu 2013 roku, b) druga grupa - zajęcia w drugim półroczu 2014 roku, nie później jednak niż do dnia 17 grudnia 2014 roku. 5. Czas trwania szkolenia: 12 godzin zegarowych, z tym jednak zastrzeżeniem, iż szkolenie będzie podzielone na dwa dni, po 6 godzin dziennie, w sobotę i niedzielę, w godzinach 10:00 do 16:00. Zamawiający dopuszcza również możliwość przeprowadzenia szkolenia w dwa następujące po sobie weekendy (soboty) w godzinach 10:00 do 16:00. 6. Program szkolenia musi obejmować następujące zagadnienia: 1) psychologiczne aspekty udzielania pomocy; 2) łańcuch przeżycia; 3) bezpieczeństwo na miejscu zdarzenia; 4) prawidłowe zabezpieczenie miejsca zdarzenia; 5) ocena stanu świadomości; 6) resuscytacja krążeniowo - oddechowa; 7) pozycja bezpieczna; 8) rozpoznawanie stanów zagrożenia życia; 9) rany i krwotoki: tamowanie krwotoków, opatrunek uciskający i opaska uciskowa, ciało obce wbite w ranę, amputacje; 10) złamania i zwichnięcia; 11) oparzenia termiczne i chemiczne: postępowanie, opatrunek hydrożelowy; 12) porażenie prądem: elektrycznym, porażenie piorunem; 13) Stany internistyczne i zakrztuszenia: ból w klatce piersiowej - zawał serca, ból wieńcowy, duszność, astma, udar mózgu, napad drgawek - epilepsja, cukrzyca, hipertermia i hipotermia, omdlenia i utrata przytomności, zakrztuszenie; 14) zasady wzywania służb ratowniczych oraz składanie meldunku ratowniczego; 15) prawidłowe wyposażenie apteczki pierwszej pomocy; 16) podstawy prawne udzielania pierwszej pomocy; 17) ćwiczenia praktyczne z użyciem manekinów osoby dorosłej i dziecka, posługiwanie się automatycznym defibrylatorem AED. 7. Wykonawca zobowiązany jest: 1) doręczyć Zamawiającemu - do akceptacji - szczegółowy program szkolenia w terminie do 3 dni od daty podpisania umowy, 2) zapewnić każdemu uczestnikowi materiały szkoleniowe, w tym indywidualną maseczkę do sztucznego oddychania do wykorzystania podczas zajęć, 3) zapewnić każdemu uczestnikowi poczęstunek na każdy dzień szkolenia, tj.: drożdżówkę, sok owocowy (250 ml), woda mineralna (250 ml) 4) wydać każdemu uczestnikowi zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia, 5) przekazać - po zakończeniu szkolenia - każdemu uczestnikowi broszurę zawierającej najważniejsze informacje przekazane na szkoleniu, 6) dostarczyć Zamawiającemu rejestr wydanych zaświadczeń wraz z protokołami z egzaminu oraz dziennik kursu potwierdzający odbycie szkolenia ze szczegółowym programem.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.56.20.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 17.12.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.