eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Będzin › Opracowanie wskazań do prowadzenia czynnej ochrony przyrody na terenie Parku Krajobrazowego Beskidu Śląskiego i Żywieckiego Parku Krajobrazowego

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-11-15

Będzin: Opracowanie wskazań do prowadzenia czynnej ochrony przyrody na terenie Parku Krajobrazowego Beskidu Śląskiego i Żywieckiego Parku Krajobrazowego
Numer ogłoszenia: 242527 - 2013; data zamieszczenia: 15.11.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zespół Parków Krajobrazowych Województwa Śląskiego w Katowicach z/s w Będzinie , ul. Krasickiego 25, 42-500 Będzin, woj. śląskie, tel. 0-32 2674482, 3574902, faks 0-32 2670422.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http: www.zpk.com.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Wojewódzka samorządowa jednostka organizacyjna..

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Opracowanie wskazań do prowadzenia czynnej ochrony przyrody na terenie Parku Krajobrazowego Beskidu Śląskiego i Żywieckiego Parku Krajobrazowego.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Opracowanie wskazań do prowadzenia czynnej ochrony przyrody na terenie Parku Krajobrazowego Beskidu Śląskiego i Żywieckiego Parku Krajobrazowego o powierzchni ok. 75 ha na terenie gmin: Lipowa, Radziechowy-Wieprz, Rajcza i Ujsoły. W ramach Zamówienia Wykonawca będzie zobowiązany do: - Oceny stanu przyrodniczego powierzchni nieużytkowanych łąk i polan śródleśnych: inwentaryzacja oraz monitoring przyrodniczy nieużytkowanych powierzchni łąk i polan śródleśnych obejmująca spis i monitoring przyrodniczy gatunków roślin i zbiorowisk roślinnych z uwzględnieniem gatunków chronionych oraz gatunków i zbiorowisk o znaczeniu europejskim; opracowanie materiałów kartograficznych prezentujących wyniki prac terenowych. Monitoring obejmuje następujące etapy: a) wybór powierzchni monitoringu poprzedzony analizą zasobów siedliska na danym obszarze i przeglądem terenowym w celu wyboru najbardziej reprezentatywnych powierzchni uwzględniający zróżnicowanie lokalne i dobrze ilustrujących ich przemiany; b) obserwacja i opis siedliska: krótka charakterystyka przyrodnicza, oszacowanie areału siedliska, identyfikacja zbiorowisk roślinnych oraz aktualnych i przewidywanych oddziaływań, zwłaszcza takich, które mogą stanowić zagrożenia dla siedliska, trzykrotne wykonanie zdjęcia fitosocjologicznego klasyczną metodą Braun-Blanqueta, ustalenie dotychczasowego sposobu użytkowania w przeszłości; c) opracowania kameralne polegające na ocenie parametrów siedliska przyrodniczego oraz wskaźników specyficznej struktury i funkcji. - Ekspertyza w zakresie inwentaryzacji i waloryzacji - nadzór naukowy (dot. nie użytkowanych powierzchni łąk i polan śródleśnych) dotyczący wskazań do prowadzenia czynnej ochrony na terenie podlegającym analizie - Oceny stanu przyrodniczego powierzchni użytkowanych łąk i polan śródleśnych: inwentaryzacja oraz monitoring przyrodniczy użytkowanych powierzchni łąk i polan śródleśnych obejmująca spis i monitoring przyrodniczy gatunków roślin i zbiorowisk roślinnych z uwzględnieniem gatunków chronionych oraz gatunków i zbiorowisk o znaczeniu europejskim; opracowanie materiałów kartograficznych prezentujących wyniki prac terenowych. Monitoring obejmuje następujące etapy: a) wybór powierzchni monitoringu poprzedzony analizą zasobów siedliska na danym obszarze i przeglądem terenowym w celu wyboru najbardziej reprezentatywnych powierzchni uwzględniający zróżnicowanie lokalne i dobrze ilustrujących ich przemiany; b) obserwacja i opis siedliska: krótka charakterystyka przyrodnicza, oszacowanie areału siedliska, identyfikacja zbiorowisk roślinnych oraz aktualnych i przewidywanych oddziaływań, zwłaszcza takich, które mogą stanowić zagrożenia dla siedliska, trzykrotne wykonanie zdjęcia fitosocjologicznego klasyczną metodą Braun-Blanqueta, ustalenie dotychczasowego sposobu użytkowania w przeszłości; c) opracowania kameralne polegające na ocenie parametrów siedliska przyrodniczego oraz wskaźników specyficznej struktury i funkcji. - Ekspertyza w zakresie inwentaryzacji i waloryzacji - konsultacja naukowa dotycząca wskazań do prowadzenia czynnej ochrony na terenie podlegającym analizie (dotyczy użytkowanych powierzchni łąk i polan śródleśnych) Dokumentacja winna być przedłożona Zamawiającemu w 3 egzemplarzach drukowanych, w formie książkowej i w wersji cyfrowej - 3 egzemplarze (CD lub DVD). Dokumenty końcowe winny być oznakowane logotypami WFOŚiGW w Katowicach - Wykonawca zobowiązany jest do zapoznania się z Zasadami oznakowania przedsięwzięć dofinansowanych ze środków WFOŚiGW w Katowicach dostępnymi na stronie WFOŚiGW w Katowicach.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.71.24.00 - Usługi planowania strategii zarządzania zasobami naturalnymi lub ich ochrony .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.10.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: nie dotyczy

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Zamawiający dokona oceny spełniania tego warunku na podstawie oświadczenia z art. 22 ust. 1 Pzp - załącznik nr 2 do SIWZ

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Zamawiający dokona oceny spełniania tego warunku na podstawie oświadczenia z art. 22 ust. 1 Pzp - załącznik nr 2 do SIWZ

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Zamawiający dokona oceny spełniania tego warunku na podstawie oświadczenia z art. 22 ust. 1 Pzp - załącznik nr 2 do SIWZ

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek, o ile wykaże on, że dysponuje co najmniej 2 osobami, z których: - co najmniej jedna posiada wykształcenie wyższe z zakresu biologii, - co najmniej jedna posiada wykształcenie wyższe z zakresu geografii lub ochrony środowiska Zamawiający oceni spełnianie warunku na podstawie oświadczenia z art. 22 ust. 1 Pzp - załącznik nr 2 do SIWZ oraz wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia - załącznik nr 7 do SIWZ

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Zamawiający dokona oceny spełniania tego warunku na podstawie oświadczenia z art. 22 ust. 1 Pzp - załącznik nr 2 do SIWZ

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    1. Wypełniony i podpisany Formularz ofertowy z wykorzystaniem wzoru - Załącznik Nr 1 do SIWZ; 2. Pełnomocnictwo w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie w sytuacji, gdy wykonawca składa ofertę przez ustanowionego pełnomocnika; 3. W przypadku podmiotów występujących wspólnie pełnomocnictwo, o którym mowa w art. 23 ust. 2 ustawy Pzp, 4. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia, Załącznik Nr 4 do SIWZ; 5. lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp, albo informacja o tym, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej. Załącznik nr 5

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zamawiający zgodnie z art. 144 ust. 1 Pzp przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, w następujących przypadkach: a) zaistnienia, po zawarciu umowy, przypadku siły wyższej, przez którą, na potrzeby niniejszego warunku, rozumieć należy zdarzenie zewnętrzne wobec łączącej Strony więzi prawnej: - o charakterze niezależnym od Stron, - którego Strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem umowy, - którego nie można uniknąć, ani któremu strony nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej staranności, której nie można przypisać drugiej Stronie; Zmianie ulegnie odpowiednio zakres ilościowy, sposób lub termin realizacji umowy. Za siłę wyższą warunkującą zmianę umowy uważać się będzie w szczególności: powódź, pożar i inne klęski żywiołowe, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, działania wojenne, nagłe załamanie warunków atmosferycznych, nagłe przerwy w dostawie energii elektrycznej, promieniowanie lub skażenia. b) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia lub świadczenia stron; c) zmiany przepisów prawa określających wysokość stawki podatku od towarów i usług (VAT) - w zakresie wynagrodzenia brutto oraz stawki podatku od towarów i usług; d) obniżenia wynagrodzenia Wykonawcy związanym z jednoczesnym zachowaniem lub zmniejszeniem zakresu świadczenia umownego, tożsamego z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie, o ile zmiana ta jest korzystna dla Zamawiającego, e) zmiany podwykonawcy, jeżeli strony zastrzegły wykonanie umowy przy udziale Podwykonawców, z zastrzeżeniem, że jeżeli Wykonawca w postępowaniu o udzielenie zamówienia posłużył się doświadczeniem Podwykonawcy to musi udokumentować doświadczenie nowego Podwykonawcy w tym samym zakresie. Zmiana Podwykonawcy nie powoduje zmiany terminu realizacji zamówienia. f) wystąpienia awarii lub niekorzystnych warunków pogodowych z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, mających wpływ na realizację przedmiotu zamówienia - w zakresie zmiany terminu realizacji; 2. Zamawiający zastrzega sobie prawo podpisania umowy z Wykonawcą po potwierdzeniu uzyskania środków finansowanych z funduszy pozabudżetowych

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http//zpkws.bedzin.sisco.info/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zespół Parków Krajobrazowych Województwa Śląskiego, 42-500 Będzin, ul. Krasickiego 25.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.11.2013 godzina 09:30, miejsce: Województwo Śląskie - Zespół Parków Krajobrazowych Województwa Śląskiego, 42 - 500 Będzin, ul. Krasickiego 25 - Sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.