eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Leśno › Przebudowa mostu drogowego nad rzeką Zbrzycą w miejscowości Widno wraz z dojazdami

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2013-06-24

Leśno: Przebudowa mostu drogowego nad rzeką Zbrzycą w miejscowości Widno wraz z dojazdami
Numer ogłoszenia: 241746 - 2013; data zamieszczenia: 24.06.2013
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 66157 - 2013r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: tak.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Nadleśnictwo Przymuszewo, Przymuszewo 3, 89-634 Leśno, woj. pomorskie, tel. 52 5541919, faks 52 5541919.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Skarb Państwa PGL Lasy Państwowe.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa mostu drogowego nad rzeką Zbrzycą w miejscowości Widno wraz z dojazdami.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest przebudowa mostu nad rzeką Zbrzycą w ciągu drogi leśnej Laska Widno. Znajdujący się tam obecnie obiekt nie spełnia wymagań stawianych obiektom inżynierskim ze względu na swoją niewystarczającą szerokość użytkową oraz ograniczoną nośność. Zakres robót obejmuje budowę nowej przeprawy drogowej nad rzeką Zbrzycą wraz z budową dojazdów do obiektu. Obiekt mostowy zostanie dostosowany do nowej geometrii drogi, a jego rozpiętość i usytuowanie podpór zapewnią swobodny przepływ wody w rzece. Zamówienie obejmie również swoim zakresem umocnienie brzegów rzeki. Zakłada się wykonanie robót przy całkowitym wyłączeniu obiektu z użytkowania. Ruch pojazdów należy skierować na drogę objazdową. Inwestycja prowadzona będzie w następujących etapach: rozbiórka istniejącego mostu, budowa nowego obiektu wraz z odcinkami dojazdowymi. Inwestycja celu publicznego polegająca na przebudowie mostu przez rzekę Zbrzycę w miejscowości Widno zlokalizowana jest na działkach: Nr działki Właściciel Zarządca 8 Skarb Państwa Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gdańsku 31 Skarb Państwa - Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Przymuszewo 3023 7 3023 12 3282 3283 1 Wymienione działki ewidencyjne nie są objęte miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego. W związku z tym, uzyskano decyzję o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego na ww. działkach Nr GP.6733.35.2012 z dnia 13.03.2013r. Istniejący obiekt to most jednoprzęsłowy, wolnopodparty o konstrukcji ustroju niosącego wykonanej z ośmiu belek dwuteowych, ażurowych, spawanych z rozciętych dwuteowników I240. Parametry techniczne mostu w stanie istniejącym: długość całkowita: 12,80 m, szerokość całkowita: 7,36 m, szerokość jezdni: 5,78 m, światło poziome: 10,80 m, światło pionowe: 1,30 m, nośność projektowana: 10,0 t, aktualna nośność: 2,0 t. Istniejący nieczynny wodociąg wA32 podlega rozbiórce na odcinku 55m. W pobliżu drogi przebiega napowietrzna linia energetyczna, nie przewiduje się konieczności jej przebudowy. Opis projektowanej konstrukcji Obiekt zaprojektowano jako konstrukcję żelbetową o schemacie statycznym belki wolnopodpartej. W projekcie przewidziano wykorzystanie typowych belek strunobetonowych typu Kujan o długości 12,00m i wysokości 0,48m. Płytę pomostu stanowić będzie 15 belek w rozstawie 0,6m, z betonem wypełniającym oraz nadbeton gr. min. 15cm. Końce belek zostaną monolitycznie zespolone z poprzecznicami podporowymi w celu zapewnienia założonego schematu statycznego. Zaprojektowany most będzie przenosił obciążenia dla klasy C oraz spełni wszystkie warunki stawiane obiektom inżynierskim zgodnie z obowiązującymi przepisami. Parametry techniczne projektowanego mostu: długość całkowita: 18,80 m, szerokość całkowita: 9,60 m, światło poziome: 10,70 m, światło pionowe: 1,72 m, klasa obciążenia ruchomego: C wg PN-85-S-10030. Podstawowe materiały: beton konstrukcyjny: C30 37 beton podkładowy: C12 15 stal zbrojeniowa: Bst500S Na płycie obiektu zaprojektowano izolację przeciwwodną, nawierzchnię bitumiczną, krawężniki granitowe, kapy chodnikowe, balustrady oraz bariery stalowe. Kolejność wykonywania robót budowlanych: wykonanie ścianek szczelnych pod fundamenty nowej konstrukcji, wykonanie żelbetowych ław fundamentowych i korpusów przyczółków, osadzenie łożysk elastomerowych, montaż żelbetowych belek nośnych typu Kujan, wykonanie żelbetowej płyty pomostowej i płyt przejściowych na dojazdach, wykonanie izolacji poziomej na płycie z papy zgrzewalnej, montaż barier energochłonnych na moście i na dojazdach, wykonanie warstw nawierzchni jezdni wraz z korektą dojazdów do obiektu, wykonanie prac związanych korektą koryta rzeki - umocnienie dna i brzegów, wykonanie prac związanych z formowaniem i zabezpieczeniem skarp oraz stożków, uporządkowanie terenu budowy. Ustrój nośny Ustrój nośny obiektu stanowić będzie 15 belek typu Kujan w rozstawie osiowym 0.6m, z betonem wypełniającym oraz nadbeton gr. min. 15cm. Końce belek zostaną monolitycznie zespolone z poprzecznicami podporowymi w celu zapewnienia założonego schematu statycznego. Belki prefabrykowane należy ustawiać ze spadkiem poprzecznym dostosowanym do przekroju poprzecznego przęsła oraz w spadku podłużnym 0,5% wynikającym z niwelety drogi. Belki znajdujące się najbliżej osi odwodnienia należy rozsunąć, co umożliwi wyprowadzenie sączków. Fundamenty Przed rozpoczęciem robót fundamentowych należy całkowicie rozebrać istniejące fundamenty. Nowe fundamenty podpór należy wykonać w ściankach szczelnych. Długości ścianek podano w części rysunkowej. W przypadku stwierdzenia kolizji stalowych ścianek szczelnych z istniejącymi elementami posadowienia, decyzja o sposobie postępowania zostanie podjęta w ramach nadzoru autorskiego. Roboty ziemne pod fundament obiektu należy wykonać do założonej rzędnej, a następnie na dnie wykonać korek z chudego betonu gr. 0,6 m. Po związaniu betonu można odpompować wodę z wykopu i przystąpić do montażu zbrojenia. Po wykonaniu fundamentów podpór ścianki należy uciąć na poziomie góry fundamentów. Przyczółki Przyczółki wykonstruowano w formie ścian żelbetowych o grubości 0,8 m , które zostaną posadowione na ławie fundamentowej o grubości 0,8 m. Skrzydła o dł. 3,0 m zostaną podwieszone w płaszczyźnie prostopadłej do osi korpusów przyczółków. W korpusie przyczółka przewidziano półkę umożliwiającą oparcie płyt przejściowych. Przyczółki wraz ze skrzydłami należy wykonywać w szalunkach zapewniających gładką fakturę powierzchni betonu. Grunt zasypowy za przyczółkiem zagęszczać warstwami do uzyskania wskaźnika zagęszczenia ID=0,98. Izolacje Na moście zaprojektowano następujące izolacje: izolacja płyty pomostowej - papa termozgrzewalna o grubości 5 mm podwinięta pod dylatację, w osi odwodnienia ułożyć należy prefabrykowane dreny podłużne i poprzeczne umożliwiające odprowadzenie wody z poziomu izolacji do sączków, izolacja pod kapami - papa termozgrzewalna o grubości 5 mm podwinięta pod dylatację, izolacja elementów żelbetowych stykających się z gruntem: dwukrotne zabezpieczenie preparatem bitumicznym, powierzchnie betonowe narażone na działanie czynników atmosferycznych lub mające kontakt z powietrzem atmosferycznym: podpory, płyta oraz konstrukcja przęsła - pokrycie barwnym preparatem do powierzchniowej ochrony betonu. Kapy chodnikowe Na krawędziach płyty zaprojektowano na hydroizolacji płyty pomostu ułożenie kap chodnikowych płytowych, monolitycznych elementów żelbetowych, mocowanych przy pomocy kotew talerzowych w rozstawie 1.0m. Po stronie zewnętrznej projektuje się gzymsy prefabrykowane z polimerobetonu grubości 8 cm. W kapach chodnikowych osadzone zostaną podstawy słupków barier ochronnych. Krawężniki Zaprojektowano jako granitowe, krawężniki o przekroju 20 20 cm mostowe przy kapach układane na podlewce z modyfikowanej zaprawy cementowej, uszczelnione pomiędzy sobą masą trwale plastyczną. Dylatacje Zaprojektowano dylatacje szczelne, modułowe , nad przyczółkami obiektu. Dylatacje muszą zapewnić możliwość przesuwu konstrukcji 50 mm. Łożyska Przyjęto łożyska elastomerowe niekotwione, o nośności charakterystycznej V=300 kN, zapewniające swobodę przemieszczeń 30 mm. Na każdym przyczółku przewidziano 6 łożysk. Rzędne ciosów pod łożyska należy określić szczegółowo po zamówieniu łożysk. Nawierzchnie Nawierzchnię na płycie pomostu wykonać w dwóch etapach: warstwa ścieralna BA 4 cm, warstwa wiążąca z asfaltu twardo lanego gr. 5 cm. Na moście, na styku nawierzchni asfaltobetonowej z krawężnikiem należy ułożyć taśmy uszczelniające. Na kapach i skrzydełkach przyczółków przewidziano wykonanie powłoki na bazie żywic poliuretanowo - epoksydowych o grubości 5 mm. Powłoka z żywicy pełni jednocześnie funkcję izolacji i antypoślizgowej warstwy ścieralnej. Układanie może być wykonywane ręcznie lub metodą natryskową. Jako materiał uszorstniający należy zastosować piasek kwarcowy, drobnoziarnisty grys bazaltowy lub żużel pomiedziowy. Przy układaniu powłoki należy ściśle przestrzegać zaleceń producenta. Nawierzchnia na dojazdach - według opracowania drogowego. Umocnienie stożków skarp oraz brzegów rzeki Stożki nasypów należy wyprofilować w spadku 1:1,5, a następnie umocnić poprzez ułożenie maty przeciwerozyjnej i obsiać trawą. Od strony górnej oraz dolnej wody na długości 10 m przed i 10 m za obiektem oba brzegi rzeki należy umocnić materacami gabionowymi gr. 17 cm. Pod materace gabionowe stosować geowłókninę separacyjną. Urządzenia bezpieczeństwa ruchu Na kapie chodnikowej po obu stronach jezdni zaprojektowano barierę ochronna BPS/2 lub równoważną. Mocowanie barier należy wykonać wg rozwiązania katalogowego. Barieroporęcze powinny być zabezpieczone przez metalizacje na wytwórni. Pod płytą słupków należy wykonać podlewki z mieszanki niskoskurczowej. Urządzenia dostępu do obiektu Zaprojektowano dwa biegi schodów skarpowych, prefabrykowanych dla obsługi, po jednym z każdej strony rzeki. Dopuszcza się wykonanie schodów na mokro - po uzgodnieniu z Projektantem oraz Inspektorem Nadzoru. Schody należy wyposażyć w balustradę usytuowaną po prawej stronie schodzącego. Odwodnienie Nie przewiduje się budowy systemu odwodnienia. Wody opadowe i roztopowe z obiektu mostowego oraz dojazdów odprowadzane będą powierzchniowo na przyległy teren oraz do rzeki. Na płycie pomostu oraz chodniku wody opadowe będą odprowadzane poprzez system spadków podłużnych i poprzecznych poza obiekt. Wzdłuż korpusów przyczółków oraz na końcach płyt przejściowych zaprojektowano drenaż umożliwiający odprowadzenie wody gruntowej poza nasyp. Warstwę drenażową wykonać w spadku podłużnym 2% w kierunku od środka przyczółków płyt przejściowych do krawędzi nasypu. Na wyprofilowanej zgodnie ze spadkiem warstwie gruntu zasypowego lub chudym betonie ułożyć warstwę nieprzepuszczalną z geomembrany o szerokości ok. 60cm, następnie rozłożyć geotkaninę, na niej ułożyć warstwę kruszywa o grubości ok. 10 cm następnie rurkę drenarską perforowaną o180mm z zachowaniem 2% spadku podłużnego. Rurki drenarskie zasypać warstwą kruszywa o grubości ok. 20-25cm, całość zawinąć poprzednio rozłożoną geotkaniną w celu zabezpieczenia drenażu przed zamuleniem. Wyloty drenażów zostaną wyprowadzone poniżej rzędnej odpowiadającej przepływom średnim SSQ, tj. 122,29 m.n.p.m i zostaną osadzone w materacach gabionowych ułożonych wzdłuż brzegów rzeki. Płyty przejściowe Za przyczółkami mostu zaprojektowano, żelbetowe, monolityczne płyty przejściowe dł. 4,0m. Płyty należy zdylatować od betonu ściany czołowej warstwą styropianu gr.2cm. Górną powierzchnię płyty należy zaizolować papą termozgrzewalną. Znaki wysokościowe W celu umożliwienia prowadzenia pomiarów kontrolnych obiektu mostowego przewidziano montaż dwóch znaków wysokościowych - po jednym na każdej z podpór. Wykonawca przedstawi lokalizację oraz sposób osadzenia znaków wysokościowych do akceptacji przez Zamawiającego i Projektanta. Urządzenia obce Istniejący nieczynny wodociąg wA32 podlega rozbiórce na odcinku ~55m. W pobliżu drogi przebiega napowietrzna linia energetyczna, nie przewiduje się konieczności jej przebudowy..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.20.00.00 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 45.22.11.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy mostów .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 24.06.2013.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 6.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • WANT sp. z o.o., ul. Korczaka 12, 83-110 Tczew, kraj/woj. pomorskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 1046977,84 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 677088,15

  • Oferta z najniższą ceną: 677088,15 / Oferta z najwyższą ceną: 1077406,18

  • Waluta: PLN.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.