eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Radzanowo › Zaciągnięcie kredytu długoterminowego na sfinansowanie deficytu budżetu Gminy Radzanowo oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-11-20

Radzanowo: Zaciągnięcie kredytu długoterminowego na sfinansowanie deficytu budżetu Gminy Radzanowo oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów
Numer ogłoszenia: 240915 - 2014; data zamieszczenia: 20.11.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Radzanowo , ul. Płocka 32, 09-451 Radzanowo, woj. mazowieckie, tel. 24 2613410.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.radzanowo.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zaciągnięcie kredytu długoterminowego na sfinansowanie deficytu budżetu Gminy Radzanowo oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1) Zamówienie obejmuje udzielenie kredytu w wysokości 1.100.000,00 zł. (słownie: jeden milion sto tysięcy złotych). 2) Okres kredytowania: od dnia podpisania umowy do 31.12.2026 roku 3) Dzień podpisania umowy będzie dniem postawienia kredytu do dyspozycji Zamawiającego w terminach i transzach dostosowanych do potrzeb Zamawiającego na podstawie dyspozycji Zamawiającego. 4) Zamawiający przewiduje karencję w spłacie kredytu do dnia 31.12.2015 roku. 5) Kredyt spłacany będzie w latach 2016 - 2026 6) Kredyt spłacany będzie w ratach kwartalnych i w wysokości według poniższego zestawienia: a) 31.03.2016r. , 30.06.2016r., 30.09.2016r., 31.12.2016r. - każda rata w wysokości 25.000,00 zł. b) 31.03.2017r. , 30.06.2017r., 30.09.2017r., 31.12.2017r. - każda rata w wysokości 25.000,00 zł. c) 31.03.2018r. , 30.06.2018r., 30.09.2018r., 31.12.2018r. - każda rata w wysokości 25.000,00 zł. d) 31.03.2019r. , 30.06.2019r., 30.09.2019r., 31.12.2019r. - każda rata w wysokości 25.000,00 zł. e) 31.03.2020r. , 30.06.2020r., 30.09.2020r., 31.12.2020r. - każda rata w wysokości 25.000,00 zł. f) 31.03.2021r. , 30.06.2021r., 30.09.2021r., 31.12.2021r. - każda rata w wysokości 25.000,00 zł. g) 31.03.2022r. , 30.06.2022r., 30.09.2022r., 31.12.2022r. - każda rata w wysokości 25.000,00 zł. h) 31.03.2023r. , 30.06.2023r., 30.09.2023r., 31.12.2023r. - każda rata w wysokości 25.000,00 zł. i) 31.03.2024r. , 30.06.2024r., 30.09.2024r., 31.12.2024r. - każda rata w wysokości 25.000,00 zł. j) 31.03.2025r. , 30.06.2025r., 30.09.2025r., 31.12.2025r. - każda rata w wysokości 25.000,00 zł. k) 31.03.2026r. , 30.06.2026r., 30.09.2026r., 31.12.2026r. - każda rata w wysokości 25.000,00 zł. 7) Za termin płatności rat kredytu przyjmuje się ostatni dzień kwartału. 8) Zamawiający zastrzega sobie prawo do niewykorzystania kredytu w pełnej wysokości bez ponoszenia żadnych dodatkowych kosztów i opłat 9) Odsetki naliczone będą od wysokości faktycznie wykorzystanego kredytu. 10) Przekazanie transz kredytu na potrzeby Zamawiającego nastąpi na podstawie dyspozycji Zamawiającego, w transzach: 10.12.2014r. - 700.000,00 zł., 22.12.2014r. - 400.000,00 zł. 11) Kredyt przelany będzie na wskazane przez Zamawiającego konto w terminie 2 dni od dyspozycji Zamawiającego, przy czym drugi dzień jest dniem w którym środki pieniężne znajdują się na koncie Zamawiającego. 13) Spłata odsetek następowała będzie kwartalnie, przy czym terminem płatności będzie ostatni dzień kwartału. 14) Termin spłaty ostatniej raty odsetek - 31.12.2026r. 15) Okres kredytowania ustala się od podpisania umowy do 31.12.2026r. 16) W przypadku, gdy dzień spłaty raty kapitałowej i odsetek będzie dniem wolnym od pracy, płatność przypada w pierwszy dzień roboczy po terminie płatności. 17) Jako termin płatności rat kapitałowych i odsetek przyjmuje się dzień obciążenia rachunku Zamawiającego. 18) Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel własny (In blanco) wraz z deklaracją wekslową. 19) Koszt kredytu stanowić będzie: a) oprocentowanie kredytu według stawki WIBOR 3M notowanego w 24 dniu z miesiąca poprzedzającego okres za który odsetki będą naliczane (dla celów porównawczych ofert złożonych w postępowaniu należy przyjąć WIBOR 3M z dnia 24 listopada 2014r.), b) marża określona w % stała w okresie trwania umowy. 20) Kredyt udzielony zostanie w PLN 21) Koszty wymienione powyżej stanowią jedyne wynagrodzenie Wykonawcy należne mu z tytułu wykonania niniejszego zamówienia. 22) Odsetki naliczane będą za rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu, przy założeniu że rok liczy 365 dni. 23) Zamawiający nie dopuszcza możliwości podpisania oświadczenia o poddaniu się egzekucji zgodnie z art. 97 Ustawy Prawo Bankowe 24) Zamawiający dopuszcza możliwość kontrasygnaty Skarbnika na dokumentach stanowiących zabezpieczenie spłaty kredytu..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2026.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski lub instytucji kredytowej. Warunek określony wyżej musi spełniać każdy z podmiotów występujących wspólnie.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza warunku szczegółowego w tym zakresie.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza w tym szczegółowego warunku w tym zakresie.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza w tym zakresie warunku szczegółowego.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza w tym zakresie warunku szczegółowego.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Ponadto oferta powinna zawierać również: 1) wypełniony formularz oferty, 2) pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców (w przypadku składania oferty wspólnej) 3) pełnomocnictwo do podpisania oferty i/lub poświadczenia dokumentów za zgodność z oryginałem (jeżeli Wykonawca upoważnił osobę/y do reprezentacji)

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zgodnie z treścią art. 144 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian w umowie, w zakresie: 1) Okres kredytowania ustala się od podpisania umowy do 31.12.2026 roku 2) Dzień podpisania umowy będzie dniem postawienia kredytu do dyspozycji Zamawiającego w terminach i transzach dostosowanych do potrzeb Zamawiającego na podstawie dyspozycji Zamawiającego. 3) Zamawiający przewiduje karencję w spłacie kredytu do dnia 31.12.2015 roku. 4) Kredyt spłacany będzie w latach 2016 - 2026 5) Kredyt i odsetki spłacane będą kwartalnie, przy czym terminem płatności będzie ostatni dzień kwartału 6) Termin spłaty kredytu i ostatniej raty odsetek - 31.12.2026r. 7) Zamawiający zastrzega sobie prawo do niewykorzystania kredytu w pełnej wysokości bez ponoszenia żadnych dodatkowych kosztów i opłat. 8) Odsetki naliczone będą od wysokości faktycznie wykorzystanego kredytu. 9) Przekazanie transz kredytu na potrzeby Zamawiającego nastąpi na podstawie dyspozycji Zamawiającego. 10) Kredyt przelany będzie na wskazane przez Zamawiającego konto w terminie 2 dni od dyspozycji Zamawiającego, przy czym drugi dzień jest dniem w którym środki pieniężne znajdują się na koncie Zamawiającego. 11) W przypadku, gdy dzień spłaty raty kapitałowej i odsetek będzie dniem wolnym od pracy, płatność przypada w pierwszy dzień roboczy po terminie płatności. 12) Jako termin płatności rat kapitałowych i odsetek przyjmuje się dzień obciążenia rachunku Zamawiającego. 13) Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel własny (In blanco) wraz z deklaracją wekslową. 14) Koszt kredytu stanowić będzie: a) oprocentowanie kredytu według stawki WIBOR 3M notowanego w 24 dniu z miesiąca poprzedzającego okres za który odsetki będą naliczane, b) marża określona w % stała w okresie trwania umowy. 15) Kredyt udzielony zostanie w PLN 16) Koszty wymienione powyżej stanowią jedyne wynagrodzenie Wykonawcy należne mu z tytułu wykonania niniejszego zamówienia. 17) Odsetki naliczane będą za rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu, przy założeniu że rok liczy 365 dni. 18) Specyfikacja istotnych warunków zamówienia oraz oferta Wykonawcy stanowią integralną część umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.radzanowo.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: w siedzibie Zamawiającego, tj. Urząd Gminy w Radzanowie, ul. Płocka 32, 09-451 Radzanowo, pokój nr 26.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 02.12.2014 godzina 10:00, miejsce: w siedzibie Zamawiającego, tj. Urząd Gminy w Radzanowie, ul. Płocka 32, 09-451 Radzanowo, sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.