eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kętrzyn › Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Kętrzyn.

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2013-06-18

Kętrzyn: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Kętrzyn.
Numer ogłoszenia: 233280 - 2013; data zamieszczenia: 18.06.2013
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 206786 - 2013r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: tak.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Kętrzyn, ul. Kościuszki 2, 11-400 Kętrzyn, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 089 7512474 w. 17, faks 089 7512746.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Kętrzyn..

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie wskazanych w opisie zamówienia odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, położonych na terenie gminy Kętrzyn, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami, ograniczenie odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz w sposób zgodny z przepisami prawa, a w szczególności przepisami: - ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 391, z późn. zm.), - ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2013 r. poz. 21), - Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2012r., w sprawie szczególnych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013r., poz. 122), oraz zapisami : - Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami na lata 2011 - 2016 , - Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Kętrzyn. 2. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. Dotyczy to m.in. ewentualnego przeładunku odpadów, transportu odpadów, spraw formalno- prawnych związanych z odbieraniem i dostarczaniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych. 3. Wykonawca zobowiązany będzie w szczególności do : 1) odbioru wszystkich odpadów komunalnych wytworzonych na terenie wszystkich zamieszkałych nieruchomości na terenie Gminy Kętrzyn, łącznie z zabudową kolonijną oraz utworzenia punktu selektywnego zbierania odpadów; 2) ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych ; 3) utrzymania właściwego stanu sanitarnego i technicznego pojazdów, urządzeń i pojemników; pojazdy muszą być zabezpieczone przez niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów podczas ich załadunku, transportu, przeładunku; pojazdy, urządzenia i pojemniki muszą być poddawane myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego; 4) przekazywania odpadów do uprawnionego przedsiębiorcy wykonującego działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych i uzyskania od niego potwierdzenia odbioru odpadów zebranych z terenu Gminy Kętrzyn na karcie przekazania odpadów; 5) prowadzenia dokumentacji w zakresie sprawozdawczości i przekazania Zamawiającemu do końca miesiąca po kwartale, którego dotyczą, kwartalnych sprawozdań zawierających : informacje o masie poszczególnych rodzajów odebranych odpadów komunalnych oraz sposobie ich zagospodarowania, wraz ze wskazaniem instalacji, do której zostały przekazane odebrane od właścicieli nieruchomości zmieszane odpady komunalne, odpady zielone oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania; - informacje o masie odpadów komunalnych ulegających biodegradacji: a) przekazanych do składowania na składowisku odpadów, b) nieprzekazanych do składowania na składowisku odpadów i sposobie ich zagospodarowania; -liczbę właścicieli nieruchomości, od których zostały odebrane odpady komunalne; - wskazanie właścicieli nieruchomości, którzy zbierają odpady komunalne w sposób niezgodny z regulaminem; podstawą do sporządzenia sprawozdań jest prowadzona przez wykonawcę ewidencja w zakresie odbierania od właścicieli nieruchomości odpadów komunalnych i przekazywania ich do instalacji, w tym karty przekazania odpadów; 6) monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych; w przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako zmieszane odpady komunalne oraz sporządza na tą okoliczność informację np. oświadczenie, dokumentację fotograficzną w celu wydania przez Zamawiającego decyzji administracyjnej o zmianie wysokości opłaty; dokumentację tę Wykonawca przekazuje Zamawiającemu w okresach miesięcznych; 7) przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnej lub zastępczej regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, właściwej dla regionu ; 8) przekazywania, odebranych od właścicieli nieruchomości, selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U.2013.21) ; 9) osiągnięcia poziomów odzysku odpadów komunalnych z uwzględnieniem poziomów odzysku wskazanych w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz. U z 2012r., poz. 391), Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 roku w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U z 2012r., poz. 645) oraz Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U z 2012r. Poz. 676); 4. Odbiór odpadów. 4.1 Obowiązywać będzie system mieszany zbiórki odpadów komunalnych, tj. workowo - pojemnikowy, zgodnie z zapisami SIWZ. Worki i pojemniki dostarczy właścicielom nieruchomości Wykonawca zamówienia. Worki i pojemniki powinny być oznakowane w sposób jednoznacznie wskazujący przeznaczenie na odpady określonego rodzaju. Pojemniki stanowią własność Wykonawcy, worki zostaną przekazane nieodpłatnie wytwórcom odpadów. 4.2 Miejsce odbioru odpadów przez Wykonawcę: - zabudowa jednorodzinna i zagrodowa - nieruchomość wytwórcy odpadu, wyposażona przez Wykonawcę w : a) pojemniki na odpady zmieszane w przypadku braku selektywnej zbiórki; b) worki do zbiórki selektywnej i pojemniki na pozostałości ze zbiórki selektywnej; pojemniki te muszą spełniać wymogi jak dla pojemników na odpady zmieszane; - zabudowa wielorodzinna - zbiorcze punkty zbiórki odpadów (tzw. gniazda), wyposażone przez Wykonawcę w pojemniki na odpady zmieszane i zbierane selektywnie, - punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych, utworzony przez Wykonawcę, zgodnie z pkt 4.5 . 4.3 Zmieszane odpady komunalne gromadzone będą w pojemnikach. Pojemniki wytwórcom odpadów dostarczy Wykonawca zamówienia. Wielkość pojemników : od 110 litrów do 1100 litrów oraz od 7 m3 do 16 m3. Wielkość i ilość pojemników musi być dostosowana do ilości odpadów powstających na nieruchomości. Częstotliwość załadunku i wywozu -1 raz w tygodniu. 4.4 Selektywna zbiórka odpadów komunalnych będzie się odbywać w systemie workowym w zabudowie jednorodzinnej i zagrodowej oraz pojemnikowym (gniazda) w zabudowie wielorodzinnej. 4.4.1 Rodzaje pojemników : - żółty - do gromadzenia odpadów z tworzyw sztucznych, opakowań wielomateriałowych i metalu, - niebieski - do gromadzenia odpadów z papieru i tektury, - brązowy - do gromadzenia odpadów zielonych i biodegradowalnych, - zielony (biały) - do gromadzenia odpadów szklanych. Wielkość pojemników : od 110 litrów do 1100 litrów oraz od 1,5 m3 do 3,2 m3. 4.4.2 Rodzaje worków : - żółty - do gromadzenia odpadów z tworzyw sztucznych, opakowań wielomateriałowych i metalu, - niebieski - do gromadzenia odpadów z papieru i tektury, - brązowy - do gromadzenia odpadów zielonych i biodegradowalnych. Wielkość worków : co najmniej 60 litrów. Wykonawca nie może mieszać ze sobą poszczególnych frakcji selektywnie zebranych odpadów komunalnych. Worki i pojemniki dostarczy, wytwórcom odpadów, Wykonawca zamówienia. Ilość i wielkość worków i pojemników musi być dostosowana do ilości odpadów powstających na nieruchomości. Częstotliwość załadunku i wywozu - raz na dwa tygodnie, dla każdego rodzaju (koloru) worka lub pojemnika. Szacunkowa liczba worków na odpady zbierane selektywnie z gospodarstw domowych 10 000 szt./miesiąc z tolerancją 30%. 4.4.3 Odbiór zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, baterii i akumulatorów realizowany będzie przez Wykonawcę poprzez odbieranie wystawionych odpadów przez właścicieli przed swoimi nieruchomościami, w ustalonych przez Zamawiającego z Wykonawcą terminach. Częstotliwość załadunku i wywozu tych odpadów- dwa razy w roku w okresie od 1 marca do 30 listopada. 4.5 W ramach wynagrodzenia za realizację niniejszego zamówienia Wykonawca w terminie 60 dni od zawarcia umowy uruchomi na terenie Gminy Kętrzyn lub Miasta Kętrzyn punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych, z godzinami pracy 7.00-15.00 od poniedziałku do piątku. Punkt powinien być zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym. Miejsca magazynowania selektywnie zebranych odpadów komunalnych powinny być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniami czynników atmosferycznych. W punkcie selektywnego zbierania odpadów komunalnych odbierane będą: a) odpady zielone i ulegające biodegradacji, b) chemikalia, przeterminowane leki, c) zużyte baterie i akumulatory, d) zużyte opony, e) odpady budowlane i rozbiórkowe, f) popiół. g) odpady wielkogabarytowe, w tym meble, h) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, i) metale, j) papier, k) tworzywa sztuczne, l) szkło. Mieszkańcy z terenu Gminy Kętrzyn będą mogli na własny koszt dowieźć odpady do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych i przekazać je nieodpłatnie. 4.6 Po podpisaniu umowy Zamawiający dostarczy Wykonawcy szczegółowy wykaz adresów nieruchomości objętych umową odbioru odpadów wraz z informacją o segregacji odpadów oraz miejsc, w których zlokalizowane będą zbiorcze punkty zbiórki odpadów (tzw. gniazda). Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany liczby zbiorczych punktów zbiórki odpadów (tzw. gniazd) maksymalnie o 20 % w stosunku do ich liczby podanej w załączniku Nr 1 do SIWZ. Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie sporządzić i uzgodnić z zamawiającym harmonogram (w formie papierowej i elektronicznej) odbioru odpadów oraz uzgodnić z zamawiającym sposób dystrybucji worków na odpady zbierane selektywnie. 5. Wielkość zamówienia. 5.1 Szacunkowe dane określające wielkość przedmiotu zamówienia zawarte są w załączniku Nr 1 do SIWZ. 5.2 Łączna szacunkowa ilość odpadów objętych zamówieniem, dla liczby osób określonej w załączniku Nr 1 do SIWZ - 1411,28 ton. Zbiórką selektywną objętych jest 95% z podanej liczby osób. 5.3 Na wniosek zamawiającego Wykonawca będzie zobowiązany odbierać odpady również z nieruchomości zamieszkałych, nie ujętych w załączniku Nr 1 do SIWZ. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia liczby nieruchomości zamieszkałych, z których odbierane będą odpady. Powyższe zmiany zakresu zamówienia nie przekroczą 30 % ogólnej liczby gospodarstw domowych określonej w załączniku Nr 1 do SIWZ. 6. Za każdy miesiąc realizacji zamówienia Wykonawca otrzyma wynagrodzenie ryczałtowe, wypłacane przez zamawiającego po upływie okresu rozliczeniowego, tj. miesiąca. Wysokość miesięcznego wynagrodzenia Wykonawcy będzie zgodna z ofertą wykonawcy. W przypadku zmiany liczby osób objętych odbiorem odpadów o więcej niż 5% w stosunku do wykazanej w załączniku Nr 1 do SIWZ, wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o kwotę równą iloczynowi stawki ryczałtowej za odbiór odpadów wytworzonych przez 1 osobę (wg oferty) oraz liczby osób będącej różnicą pomiędzy liczbą osób ustalaną na bieżąco przez zamawiającego na podstawie złożonych deklaracji i liczbą osób wykazaną w załączniku Nr 1 do SIWZ. Zmiana wynagrodzenia Wykonawcy wchodzi w życie od pierwszego dnia miesiąca następującego po dniu przekazania Wykonawcy przez zamawiającego informacji o zmianie liczby osób o wymagany próg (5%). Zamawiający zapłaci wynagrodzenie Wykonawcy w terminie 14 dni od otrzymania faktury. 7. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.50.00.00-2 Usługi związane z odpadami 90.51.40.00-3 Usługi recyklingu odpadów 90.51.10.00-2 Usługi wywozu odpadów 90.51.20.00-9 Usługi transportu odpadów 90.51.31.00-7 Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90.53.30.00-2 Usługi gospodarki odpadami.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.50.00.00-2, 90.51.40.00-3, 90.51.10.00-2, 90.51.20.00-9, 90.51.31.00-7, 90.53.30.00-2.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 18.06.2013.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 2.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych Czyścioch bis Sp. z o.o., ul. Mjr Hubala 18, 16-400 Suwałki, kraj/woj. podlaskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 604444,45 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 477135,36

  • Oferta z najniższą ceną: 477135,36 / Oferta z najwyższą ceną: 514687,68

  • Waluta: PLN.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.