eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kielce › Świadczenie usługi sprzątania w budynkach Prokuratur Rejonowych w Ostrowcu Świętokrzyskim oraz Pińczowie Ośrodek Zamiejscowy w Kazimierzy Wielkiej

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2009-02-10

Kielce: Świadczenie usługi sprzątania w budynkach Prokuratur Rejonowych w Ostrowcu Świętokrzyskim oraz Pińczowie Ośrodek Zamiejscowy w Kazimierzy Wielkiej
Numer ogłoszenia: 23218 - 2009; data zamieszczenia: 10.02.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Prokuratura Okręgowa w Kielcach , ul. Mickiewicza 7, 25-352 Kielce, woj. świętokrzyskie, tel. 041 3649941, 3649974, faks 041 3649994.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.prokuratura.kielce.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usługi sprzątania w budynkach Prokuratur Rejonowych w Ostrowcu Świętokrzyskim oraz Pińczowie Ośrodek Zamiejscowy w Kazimierzy Wielkiej.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem niniejszego zamówienia jest kompleksowe sprzątanie pomieszczeń biuro-wych, eksploatacyjnych, gościnnych, dróg komunikacyjnych w budynku Prokuratury Re-jonowej w: - Prokuratury Rejonowej w Ostrowcu Świętokrzyskim przy ul. Wardyńskiego 15 C. - Prokuratury Rejonowej w Pińczowie Ośrodek Zamiejscowy w Kazimierzy Wielkiej przy ul. Reja 17.

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.91.92.00 - Usługi sprzątania biur 90.61.00.00 - Usługi sprzątania i zamiatania ulic 77.31.41.00 - Usługi w zakresie trawników .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 24.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Każdy wykonawca zgodnie z wymogiem art. 22 ust. 1 ustawy winien: a- posiadać uprawnienia do wykonywania określonej działalności objętej przedmiotem zamó-wienia, b- Posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponować potencjałem technicznym, a także osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawić pisemne zobowiazanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia. c- znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, d- nie podlegać wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia z tytułu przesłanek wymienionych w art. 24 ust. 1 i ust. 2 ustawy, 2 WARUNKI SZCZEGÓŁOWE: 2.1. Potencjał ekonomiczno - finansowy: Wykonawca musi wykazać: 2.1.1. że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej dzia-łalności gospodarczej, z odpowiedzialnością deliktową w wysokości nie mniejszej niż 30 000 zł 2.1.2. wyrażą zgodę na termin płatności faktur za danym miesiąc usługi do 30 dni. W przypadku umowy wspólnego wykonania zamówienia, wymóg ten musi zostać spełniony przez wszystkie strony tej umowy. 2.2. Doświadczenie - zdolność zawodowa: Wykonawca musi wykazać: 2.2.1. że w okresie ostatnich trzech lat wykonał nie mniej niż dwa zamówienia w zakresie sprzą-tania obiektów biurowych o powierzchni co najmniej jak przedmiot zamówienia oraz o porówny-walnym charakterze i złożoności do niniejszego zamówienia. 2.3. Potencjał kadrowy Wykonawca musi wykazać: 2.3.1 że dla wykonania niniejszego zamówienia posiada personel posiadający odpowiednie kwalifikacje. Pracownicy wykonawcy, którzy wykonywać będą czynności bezpośrednio w obiekcie prokuratury, winni spełniać wymóg uzyskania zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego Pt. Zapytanie o udzielenie informacji o osobie - zaświadczenie należy przedstawić do wglądu przed podpisaniem umowy. Do oferty należy załączyć oświadczenie o dostarczeniu powyższego zaświadczenia w dniu podpisania umowy oraz oświadczenia iż osoby przeznaczone do wykonania zadania posiadają odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie do wykonanie powyższych prac. 2.4. Potencjał techniczny: Wykonawca musi dysponować niezbędnymi do wykonania zamówienia narzędziami i urządze-niami, a sprzęt będzie odpowiedni do wykonania zamówienia ( kontraktu)..
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Dla potwierdzenia spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy winni przedłożyć do oferty niżej wy?mienione dokumenty: 1.1.) oświadczenie na treść art. 22 ust.1 z mocy art. 44 ustawy - na formularzu zgod?nym z treścią załącznika nr 1 do Instrukcji dla Wykonaw?ców, 1.2.) aktualny odpis z właściwego rejestru lub aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej. Dokument ten ma stwier?dzać stan prawny Wykonawcy, zakres jego działalności stwierdza?jący, że Wykonawca prowadzi działalność gospodarczą o profilu odpo-wiada?jącym zamó?wieniu, osoby uprawnione do składania oświadczeń woli w za?kresie praw i obowiązków majątkowych - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Uwaga: W przypadku prowadzenia działalności w formie spółki cywilnej i przedłożenia do oferty za-świadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej należy do tego dokumentu założyć umowę spółki. Warunek nie ma zastosowania w przypadku załączenia do oferty aktualnego odpisu z właściwego rejestru, jeżeli ujawniono w nim wspólników spółki, jak i sposób reprezen-towania spółki ( składania oświadczeń woli). 1.3.) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia załączają do oferty pełno-mocnictwo dla przedstawiciela występującego w imieniu wykonawców składających ofertę wspólną, które winno obejmować: - dokładne określenie stron udzielających pełnomocnictwa i ich upełnomocnionych przedsta-wicieli, - wskazanie pełnomocnika do reprezentowania wykonawców składających ofertę wspólną do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, którym winien być wiodący podmiot ( zwany liderem) wraz z zakresem jego uprawnień do takiej repre-zentacji - określenie czynności prawnych i faktycznych, 1.4.) Pełnomocnictwo imienne do podpisania oferty w innych przypadku niż wymienionym w powyższym ppkt. 1.3 - w formie oryginału, o ile prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą. W pełnomocnictwie tym należy także określić upraw-nienie do po?świadczenia za zgodność z oryginałem wszystkich kopii dokumentów składanych wraz z ofertą. Pełnomocnictwo w formie oryginału winno być udzielone przez osoby Wykonawcy składającego ofertę uprawnione do składania oświadczeń woli, ujawnione w doku-mencie, o którym mowa w powyższym ppkt. 1.1. Pełnomoc?nictwo musi być spełniać wymagania wynikające z postanowień ustawy z o opłacie skarbo?wej oraz przepisu wykonawczego w sprawie pobierania, zapłaty i zwrotu opłaty skarbowej oraz sposobu prowadzenia rejestrów tej opłaty. 1.5.) W przypadku, kiedy Wykonawca prowadzi działalność gospodarczą w formie spółki z ograniczoną odpowiedzialności, a z odpisu właściwego rejestru nie wynika prawo do złożenia oferty cenowej przekraczającej dwukrotną wartość kapitału spółki, winien złożyć do oferty kopię uchwały wspólników w tym zakresie stosownie do art.230 Kodeksu Spółek Handlowych, 1.6.) Aktualne zaświadczenia z właściwego naczelnika urzędu skarbowego, oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecz?nego potwierdzających odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu- wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 1.7.) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważne zaświadczenie wła-ściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określo-nym w art. 24 ust.1 pkt 4 - 8 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem składania ofert, 1.8.) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 9 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem składania ofert. 1.9.) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypo?spolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w powyższych pkt. 1.2., 1.6., 1.8. składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: 1. Nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości; 2. Nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie; 3. Nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego or-ganu. 1.10.) Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w powyższym pkt. 1.9. oraz w pkt. 1.7, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed no-tariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samo?rządu za-wodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 1.11.) Dokumenty wymienione w powyższym pkt. 1.9.i 1.10., przedkłada się do oferty w for-mie oryginału, odpisu, wypisu, wyciągu lub kopii, wraz z tłumaczeniem na język polski po-świadczonym przez polskie placówki konsularne lub dokonanego przez tłumacza przysięgłe-go. Także pozostałe załączone do oferty dokumenty sporządzone w innym języku niż w pol-skim stosownie do wymogów art. 9 ust. 2 ustawy prawo zamówień publicznych winny zawie-rać tłumaczenie dokonane przez tłumacza przysięgłego. 2. Dla potwierdzenia spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu okre-ślonych w pkt. 2.1. roz?działu IV niniejszej Instrukcji(Potencjał ekonomiczno - finansowy), Wykonawcy winni przedłożyć do oferty niżej wymienione dokumenty: 2.1.) Polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzającego, że Wykonawca jest ubez-pieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie mniejszą niż 30 tys. zł. 2.2) Oświadczenie złożone w ofercie, ze Wykonawca wyraża zgodę na terminy płatności fak-tur do 30 dni. 3. Dla potwierdzenia spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu okre-ślonych w pkt. 2.2. roz?działu IV niniejszej Instrukcji(Doświadczenie - zdolność zawodo-wa), Wykonawcy winni przedłożyć do oferty niżej wymienione dokumenty: 3.1.) Wykazu wykonanych w okresie ostatnich co najmniej dwóch usług w zakresie sprząta-nia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, od?powiadających swoim rodzajem i wartością usług stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich war-tości oraz daty i miejsca wykonania na formularzu zgod?nym z treścią załącznika nr 6 do Instrukcji dla Wykonawców. Treść zawarta w wykazie winna potwierdzać spełnienie warunku, o którym mowa w pkt. 2.2.1. niniejszej In?strukcji dla Wykonawców. 3.3.) Dla każdej z wymienionej usługi ( zamówienia) w wykazie, o których mowa w pkt. 3.1 na?leży załączyć dokumenty potwierdzające, że usługi te zostały wykonane należycie. 4. Dla potwierdzenia spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu okre-ślonych w pkt. 2.3. roz?działu IV niniejszej Instrukcji(Potencjał kadrowy), Wykonawcy winni przedłożyć do oferty niżej wymienione dokumenty: 4.1.) Informację na temat przeciętnej liczby zatrudnionych pracowników w firmie Wykonawcy na formularzu zgodnym z treścią załącznika nr 7 do In?strukcji dla Wykonawców. W przy-padku składania oferty wspólnej dotyczy to wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie, a informacja w tym zakresie winna być przedłożona w formie do-datkowego dokumentu do ww załącznika. 4.2.) Wykaz osób z podaniem ilości osób przewidzianych do wykonywania bezpośredniej czynności sprzątania ( bez podania nazwisk), które są przewidziane do wykonywania za-mówienia lub będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, z podaniem zakresu wykony-wanych przez nich czynności na formularzu zgodnym z treścią załącznika 7 do Instrukcji dla Wykonawców. W odniesieniu do tych osób treść wykazu musi zawierać dane na temat spełnienia wymagań Zamawiającego wymienionych w pkt. 2.3.1. roz?działu IV niniejszej Instrukcji, tj. potwierdzić, że osoby w nim wymienione spełniać będą warunki, o których mowa w pkt. 2.3.1. rozdziału IV Instrukcji dla Wykonawców. Osoby przeznaczone do bezpośredniego wykonania zadania winny zamieszkiwać w odległości zapewniającej, w razie wystąpienia takiej konieczności, przybycie w ciągu jednej godziny do siedzib Prokuratur Rejonowych. 5. Dla potwierdzenia spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu okre-ślonych w pkt. 2.4. roz?działu IV niniejszej Instrukcji (Potencjał techniczny - załącznik nr 8), Wykonawcy winni przedłożyć do oferty niżej wymienione dokumenty: 5.1.) Wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, jakie posiada Wy-konawca stanowiący informację o dysponowaniu sprzętem (Potencjał techniczny) oraz dokładny opis z podaniem nazwy handlowej środków chemii gospodarczej i środków higienicznych przewidzianych do wykorzystania dla wykonywania zamówienia. 1. W celu potwierdzenia spełnienia warunków ogólnych od Wykonawców składających wspólną ofertę dokumenty wymienione w niniejszym rozdziale w pkt. 1.1. - 1.2. i 1.5. - 1.8. składa, każdy Wykonawca, zaś dokumenty wymienione w pkt. 1.3. przedkłada-ne są w imieniu wszystkich wykonawców. 2. W celu potwierdzenia spełnienia warunków szczegółowych od Wykonawców składa-jących wspólną ofertę dokumenty wymienione w niniejszym rozdziale w punktach 2 - 6 winien przedłożyć do oferty w imieniu wszystkich, ten lub ci spośród Wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie, w stosunku, do których w Instrukcji dla Wy-konawców, o których mowa w pkt. 1.3 niniejszego rozdziału) wymaga potwierdzenia spełnienia warunku. 3. Dokumenty wymienione w niniejszym rozdziale w punktach 1 - 6 winny być złożone jako załączniki do oferty w terminie składania ofert. 4. Dokument wymieniony w niniejszym rozdziale objęte punktami: - 1 - pkt. 1.1, 1.3, 1.4, - 2 - pkt.. 3.1, - 3 - pkt. 4.1, - 4 - pkt. 5.1, - 5 - pkt. 6,1 ( z zastrzeżeniem wynikającym z pkt. 1.10 i 1.11) przedkłada się do oferty w formie oryginału. Pozostałe zaś dokumenty wymienione punktach 1-6 niniejszego rozdziału Wy?konawca winien złożyć do oferty do jako oryginały lub kopie poświadczonej przez Wyko?nawcę za zgodność z oryginałem..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.prokuratura.kielce.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Prokuratura Okręgowa w Kielcach ul. Mickiewicza 7 25-352 Kielce pok.nr 9.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.02.2009 godzina 10:00, miejsce: Prokuratura Okręgowa w Kielcach ul. Mickiewicza 7 25-352 Kielce pok. nr 9.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Sprzatanie Prokuratury Rejonowej w Ostrowcu Świętokrzyskim przy ul. Wardyńskiego 15 C.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Realizacja zamó?wienia w zakresie kompleksowego sprzątania polegać będzie na wy?konywaniu: Dla Prokuratury Rejonowej w Ostrowcu Świętokrzyskim: a. sprzątania codziennego w każdym dniu roboczym: - wszystkich pomieszczeń: biurowych, socjalnych, gościnnych, sanita?riatów, korytarzy, (wykła-dzina PCV 190 m2, wykładzina dywanowa 390 m2, glazura i terakota 120 m2) - zamiatanie i odśnieżanie chodnika, drogi dojazdowej i parkingu za budynkiem 300 m2 oraz trawnika (100 m2) wraz z jego koszeniem. b. sprzątanie wraz z myciem w miarę potrzeb, nie rzadziej niż: 1 raz w tygodniu: piwnica (gres 90 m2), garaż (gres 44 m2), 2 razy w tygodniu: drzwi wejściowe oszklone 13 m2 2 raz w miesiącu: drzwi (pełne 70szt.), parapetów zewnętrznych okien, archiwum 53 m2 4 razy w roku w terminach uzgodnionych z Zamawiającym: - okien z zewnątrz i wewnątrz (powierzchnia 116 m2), - czyszczenie ( pranie ) wykładzin dywanowych (390 m2), c. zabezpieczenie toalet w papier toaletowy (z wyłączeniem papieru w kolorze szarym), ręcz-niki papierowe i mydło w płynie oraz w środki dezynfekujące i zapachowe w tym także w pa-larni. Liczba pracowników: 30 osób..
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.91.92.00-2, 90.61.00.00-6, 77.31.41.00-5.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 24.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Sprzatanie Prokuratury Rejonowej w Pińczowie Ośrodek Zamiejscowy w Kazi-mierzy Wielkiej przy ul. Reja 17.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Realizacja zamó?wienia w zakresie kompleksowego sprzątania polegać będzie na wy?kony-waniu: Dla Prokuratury Rejonowej w Pińczowie Ośrodek Zamiejscowy w Kazimierzy Wielkiej: a. sprzątania codziennego w każdym dniu roboczym: - wszystkich pomieszczeń: biurowych, socjalnych, gościnnych, sanita?riatów, korytarzy, (wykła-dzina PCV 12 m2, wykładzina dywanowa 144 m2, glazura i terakota 26 m2) b. sprzątanie wraz z myciem w miarę potrzeb, nie rzadziej niż: 2 razy w tygodniu: drzwi wejściowe oszklone 4,40 m2 2 raz w miesiącu: drzwi (pełne 10szt.), parapetów zewnętrznych okien, archiwum 31,20 m2 4 razy w roku w terminach uzgodnionych z Zamawiającym: - okien z zewnątrz i wewnątrz (powierzchnia 44 m2), - czyszczenie ( pranie ) wykładzin dywanowych (144 m2), c. zabezpieczenie toalet w papier toaletowy (z wyłączeniem papieru w kolorze szarym), ręcz-niki papierowe i mydło w płynie oraz w środki dezynfekujące i zapachowe w tym także w pa-larni. Liczba pracowników: 10 osób..
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.91.92.00-2, 90.61.00.00-6.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 24.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.