eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Czerniewice › Zakup nowego średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego z napędem 4 x 4

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2010-08-25

Czerniewice: Zakup nowego średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego z napędem 4 x 4
Numer ogłoszenia: 230143 - 2010; data zamieszczenia: 25.08.2010
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 120067 - 2010r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Ochotnicza Straż Pożarna, ul. Mazowiecka 39, 97-216 Czerniewice, woj. łódzkie, tel. 513 376 021, faks.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Stowarzyszenie.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zakup nowego średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego z napędem 4 x 4.

II.2) Rodzaj zamówienia: Dostawy.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: 1. Pojazd musi spełniać wymagania polskich przepisów o ruchu drogowym z uwzględnieniem wymagań dotyczących pojazdów uprzywilejowanych zgodnie z Ustawą Prawo o ruchu drogowym. Posiadać również świadectwo dopuszczenia do stosowania w ochronie przeciwpożarowej na terenie Polski zgodnie z Rozporządzeniem MSWiA z dnia 20 czerwca 2007r. (Dz. U. z 2007r. Nr 143. poz. 1002). Kompletne świadectwo dopuszczenia dołączone do oferty. Pojazd musi spełniać wymagania techniczno - użytkowe, określone w Rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 20 czerwca 2007r., w sprawie wykazu wyrobów służących zapewnieniu zasad bezpieczeństwa publicznego lub ochronie zdrowia i życia oraz mienia, a także zasad wydawania dopuszczenia tych wyrobów do użytkownika (Dz. U. z 2007r. Nr 143 poz. 1002). Samochód musi posiadać świadectwo homologacji dołączone do oferty. 2. Podwozie z kabiną - samochód fabrycznie nowy, rok produkcji 2010. Podwozie samochodu z napędem 4x4, z silnikiem o zapłonie samoczynnym o mocy min. 240 KM spełniającym wymagania normy Euro 5, kabiną załogową 6 osobową. Maksymalna wysokość samochodu z zainstalowanym wyposażeniem 3,25 m. 3. Pojazd wyposażony w urządzenia sygnalizacyjno-ostrzegawcze (akustyczne i świetlne-niebieskie) pojazdu uprzywilejowanego. Urządzenie akustyczne powinno umożliwiać podawanie komunikatów słownych z kabiny pojazdu. Lampa zespolona z napisem STRAŻ z lampami stroboskowymi lub LED umieszczona na dachu kabiny i jedna lampa stroboskopowa lub LED umieszczona na ścianie tylnej pojazdu lub na tylnej części dachu pojazdu. Lampy osiatkowane zabezpieczeniem ochronnym. Dodatkowe 2 lampy sygnalizacyjne LED z przemiennikiem z przodu pojazdu. Fala świetlna LED umieszczona w tylnej części nadwozia. Pojazd wyposażony w dodatkowy sygnał pneumatyczny włączany dodatkowym włącznikiem umieszczonym w kabinie z miejsca dostępnego dla kierowcy i dowódcy. 4. Silnik i podwozie pojazdu od jednego producenta, silnik z synchronizowaną skrzynią biegów. Skrzynia biegów manualna. 5. Napęd 4x4 z możliwością: - odłączania napędu osi przedniej, - blokady mechanizmu różnicowego przedniej i tylnej osi. Przekładnia rozdzielcza z przełożeniem terenowym i szosowym. Układ hamulcowy wyposażony w system przeciwblokujący ABS (możliwość odłączenia układu ABS podczas jazdy terenowej), układ kierowniczy samochodu ze wspomaganiem hydraulicznym. 6. Kabina czterodrzwiowa, jednomodułowa, zapewniająca dostęp do silnika wraz z usytuowaniem siedzeń - przodem do kierunku jazdy w układzie miejsc 1 + 1 + 4. Kabina wyposażona w : - indywidualne oświetlenie nad siedzeniem dowódcy, - niezależny układ ogrzewania i wentylacji, umożliwiający ogrzewanie kabiny przy wyłączonym silniku (ze sterowaniem), - reflektor ręczny do oświetlenia numerów budynków, - latarki elektryczne indywidualne w wykonaniu EX z ładowarkami podłączonymi do instalacji elektrycznej samochodu - 3 szt. (z możliwością ładowania napięciem 230 V poza pojazdem), - 2 szt. radiotelefonów nasobnych z ładowarkami, podłączonymi do instalacji elektrycznej samochodu, - reflektor pogorzeliskowy na zewnątrz kabiny, z dodatkowym mocowaniem i gniazdem na tylnej ścianie zabudowy, - elektryczne sterowanie szyb po stronie kierowcy i dowódcy, - elektryczne sterowanie lusterek po stronie kierowcy i dowódcy, - zewnętrzną osłonę przeciwsłoneczną z przodu dachu kabiny, - radio o odtwarzaczem CD, - lampy przeciwmgielne z przodu pojazdu, - podest do ładowania radiostacji przenośnych i latarek z dodatkowym wyłącznikiem dopływu prądu, 7. Fotele wyposażone w : - bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa, - siedzenia pokryte materiałem łatwo zmywalnym, odpornym na rozdarcie i ścieranie, - wszystkie fotele wyposażone w zagłówki, - fotel dla kierowcy z regulacją wysokości, odległości i pochylenia oparcia - aparaty powietrzne przewożone w kabinie, w oparciach siedzeń ławki tylnej mocowania dla 4 szt. jednobutlowych aparatów oddechowych, konstrukcja mocowań zgodna z wymaganiami CNBOP. 8. Instalacja elektryczna jednoprzewodowa 24V z biegunem ujemnym na masie lub dwuprzewodowa w przypadku zabudowy z tworzywa sztucznego. Moc alternatora i pojemność akumulatorów musi zapewniać pełne zapotrzebowanie na energię elektryczną przy jej maksymalnym obciążeniu. Montaż przetwornicy napięcia 24V-12V. 9. Instalacja elektryczna wyposażona w główny wyłącznik prądu 10. Pojazd wyposażony w gniazdo (z wtyczką) do ładowania akumulatorów ze źródła zewnętrznego umieszczone po lewej stronie (sygnalizacja podłączenia do zewnętrznego źródła w kabinie kierowcy lub złącze samorozłączalne - komplet). 11. W kabinie kierowcy zainstalowane urządzenia: - radiotelefon przewoźny (z instalacją antenową) Motorola GM 360 lub równoważny na pasmo radiowe VHF 136 - 174 MHz, moc 25 W, 255 kanałów, odstęp międzkanałowy 12.5 kHz, dodatkowy głośnik w kabinie 12. Pojazd wyposażony w sygnalizację świetlną i dźwiękową, włączonego biegu wstecznego (jako sygnalizację świetlną dopuszcza się światło cofania). 13. Kolorystyka: - samochód - czerwony RAL 3000 - błotniki i zderzaki - białe podwozie - czarne 14. Instalacja pneumatyczna pojazdu zapewniająca możliwość wyjazdu w ciągu 60 sek. od chwili uruchomienia silnika samochodu, równocześnie zapewniając prawidłowe funkcjonowanie hamulców. Pojazd wyposażony w zewnętrzne szybkozłącze do uzupełniania powietrza w układzie pneumatycznym z sieci stacjonarnej. 15. Wylot spalin nie może być skierowany na stanowisko obsługi poszczególnych urządzeń pojazdu oraz musi zapewniać ochronę przed oparzeniami podczas normalnej pracy załogi. 16. Wszelkie funkcje wszystkich układów i urządzeń pojazdu muszą zachować swoje właściwości pracy w temperaturach otoczenia od -25 °C do + 50 °C. 17. Podstawowa obsługa silnika możliwa bez podnoszenia kabiny. 18. Pojemność zbiornika paliwa powinna zapewniać przejazd minimum 250 km lub 4 godzinną pracę urządzeń 19. Silnik pojazdu powinien być przystosowany do ciągłej pracy bez uzupełniania cieczy chłodzącej, oleju oraz przekraczania dopuszczalnych parametrów pracy określonych przez producenta. 20. Podwozie pojazdu o wzmocnionym zawieszeniu w związku ze stałym obciążeniem pojazdu. Zawieszenie osi przedniej mechaniczne: resory paraboliczne, amortyzatory teleskopowe, stabilizator przechyłów. Zawieszenie osi tylne mechaniczne: resory paraboliczne, amortyzatory teleskopowe, stabilizator przechyłów. Dopuszcza się zawieszenie tylne pneumatyczne. 21. Ogumienie uniwersalne, szosowo-terenowe z bieżnikiem dostosowanym do różnych warunków atmosferycznych - należy podać zastosowany typ, rozmiar i markę ogumienia 22. Pełnowymiarowe koło zapasowe bez konieczności przewożenia na pojeździe. 23. Pojazd wyposażony w: - zaczep do holowania z przodu. Przedni zaczep dostosowany do podłączenia holu sztywnego. Dodatkowo z przodu zamocowane 2 szekle umożliwiające holowanie, - zaczep holowniczy z tyłu pojazdu oraz łącza elektryczne i pneumatyczne do holowania przyczepy o DMC zgodnie z homologacją podwozia. 24. Pojazd wyposażony w wyciągarkę o napędzie elektrycznym i sile uciągu min. 5,0 t. z liną o długości co najmniej 30 m, wychodzącą z przodu pojazdu, której sterowanie realizowane ma być przewodowo z pulpitu przenośnego. Na wyjściu liny powinny znajdować się rolki umożliwiające odchylenie się liny podczas pracy, nie powodując jej zniszczenia. Zabudowa pożarnicza 1. Wykonana z materiałów odpornych na korozję. 2. Dach zabudowy w formie podestu roboczego w wykonaniu antypoślizgowym, umożliwiający pracę załogi oraz zamocowanie sprzętu ratowniczego. Barierka rurkowa wykonana z materiałów nierdzewnych o wysokości min. 80 mm spełniająca rolę bocznych balustrad ochronnych 3. Na dachu pojazdu zamontowana zamykana skrzynia aluminiowa na drobny sprzęt o wymiarach w przybliżeniu 1400 (długość) x 460 (szerokość) x 270 (wysokość) mm oraz uchwyty z rolkami na drabinę dwuprzęsłową wysuwaną z podporami, uchwyty na węże ssawne, bosak, mostki przejazdowe, tłumicę, drabinę nasadkową itp. 4. Powierzchnie platform, podestu roboczego i podłogi kabiny w wykonaniu antypoślizgowym. 5. Drabinka do wejścia na dach z tyłu samochodu wykonana z materiałów nierdzewnych, umieszczoną po prawej stronie pojazdu. W górnej części drabinki zamontowane poręcze ułatwiające wchodzenie. Odległość pierwszego stopnia od podłoża nie może przekroczyć 600 mm. 6. Skrytki na sprzęt oraz wyposażenie zamykane żaluzjami wodo i pyłoszczelnymi, wspomaganymi systemem sprężynowym, wykonane z materiałów odpornych na korozję, wyposażone w zamki zamykane na klucz, (jeden klucz powinien pasować do wszystkich zamków ). Wymagane dodatkowe zabezpieczenie przed samoczynnym otwieraniem skrytek. Dostęp do sprzętu z zachowaniem wymagań ergonomii. W kabinie zainstalowana sygnalizacja otwarcia skrytek. Skrytki i schowki wyposażone w uchwyty umożliwiające zamontowanie urządzeń i narzędzi pożarniczych. Jeżeli wysokość górnej krawędzi półki lub szuflady od poziomu gruntu przekracza 1800 mm konieczne jest zainstalowanie podestów umożliwiających łatwy dostęp do sprzętu, przy czym otwarcie lub wysunięcie podestów musi być sygnalizowane w kabinie kierowcy. 7. Półki sprzętowe wykonane w systemie z możliwością regulacji wysokości położenia w zależności od potrzeb. 8. Skrytki na sprzęt i przedział autopompy muszą być wyposażone w oświetlenie. Główny wyłącznik oświetlenia skrytek zainstalowany w kabinie kierowcy. 9. Pojazd wyposażony oświetlenie pola pracy wokół samochodu, zapewniające oświetlenie w warunkach słabej widoczności oraz w oświetlenie powierzchni dachu roboczego. 10. Szuflady, podesty i wysuwane tace muszą się automatycznie blokować w pozycji zamkniętej i posiadać zabezpieczenie przed całkowitym wyciągnięciem (wypadnięcie z prowadnic). 11. Szuflady, podesty i tace oraz inne elementy pojazdu wystające w pozycji otwartej powyżej 250 mm poza obrys pojazdu muszą posiadać oznakowanie ostrzegawcze. 12. Uchwyty, klamki wszystkich urządzeń samochodu, drzwi żaluzjowych, szuflad, podestów, tac, muszą być tak skonstruowane aby umożliwiały ich obsługę w rękawicach. 13. Konstrukcja skrytek zapewniająca odprowadzenie wody z ich wnętrza 14. Zbiornik wody o pojemności 2500 l wyposażony w oprzyrządowanie umożliwiające jego bezpieczną eksploatację, z układem zabezpieczającym przed wypływem wody w czasie jazdy. Zbiornik wyposażony we właz rewizyjny oraz dolny otwór umożliwiający czyszczenie zbiornika. 15. Zbiornik środka pianotwórczego o pojemności 250 l wykonany z materiałów odpornych na działanie dopuszczonych do stosowania środków pianotwórczych i modyfikatorów. Zbiornik wyposażony w oprzyrządowanie zapewniające jego bezpieczną eksploatację. Napełnianie zbiornika środkiem pianotwórczym z poziomu terenu i z dachu pojazdu. 16. Autopompa zlokalizowana z tyłu pojazdu w obudowanym przedziale, zamykanym drzwiami żaluzjowymi. 17. Autopompa dwuzakresowa o wydajności o wydajności 1600 dm 3 min. przy ciś. 0,8 Mpa i 250dm3 min. przy ciś. 4Mpa dla głębokości ssania 1,5m wraz z układem wodno - pianowym wyposażonym w układ utrzymywania stałego ciśnienia tłoczenia, umożliwiającym sterowanie z regulacją automatyczną i ręczną ciśnienia pracy. 18. Działko wodno - pianowe o regulowanej wydajności od 800 do 1600 dm3 min umieszczone na dachu pojazdu. Przy podstawie działka zamontowany zawór odcinający. Wydajność działka powinna być dobrana w taki sposób aby nie była większa od wydajności nominalnej pompy zasilającej działko. 19. Układ wodno - pianowy zabudowany w taki sposób aby parametry autopompy przy zasilaniu ze zbiornika samochodu były nie mniejsze niż przy zasilaniu ze zbiornika zewnętrznego dla głębokości ssania 1,5 m. 20. Autopompa musi umożliwiać podanie wody i wodnego roztworu środka pianotwórczego do minimum: - dwóch nasad tłocznych 75, zlokalizowanych z tyłu pojazdu po bokach, - linii szybkiego natarcia, - działka wodno - pianowego, - zraszaczy. 21. Samochód wyposażony w wysokociśnieniową linię szybkiego natarcia o długości węża min. 60 m na zwijadle, zakończoną prowadnicą wodno-pianową o regulowanej wydajności, umożliwiającą podawanie zwartego i rozproszonego strumienia wody lub piany. Linia szybkiego natarcia umożliwia podawanie wody lub piany bez względu na stopień rozwinięcia węża. Zwijadło wyposażone w regulowany hamulec bębna, napęd elektryczny zwijadła węża oraz korbę umożliwiającą awaryjne zwijanie węża. 22. Instalacja układu zraszaczy zasilanych od autopompy - min. 4 dysze do podawania wody w czasie jazdy: - dwa zraszacze zamontowane przed przednią osią, - dwa zraszacze zamontowane po bokach pojazdu. Instalacja wyposażona w zawory odcinające - jeden dla zraszaczy przednich, drugi dla zraszaczy bocznych. Sterowanie zraszaczami z kabiny kierowcy. 23. Autopompa musi umożliwiać podanie wody do zbiornika samochodu 24. Autopompa musi być wyposażona w urządzenie odpowietrzające i umożliwiające zassanie wody z głębokości 1,5 m w czasie do 30 sekund oraz z głębokości 7.5 m w czasie do 60 sekund. 25. W przedziale autopompy muszą znajdować się co najmniej następujące urządzenia kontrolno - sterownicze pracy pompy: - wskaźnik poziomu wody w zbiorniku samochodu, - wskaźnik poziomu środka pianotwórczego w zbiorniku, - regulator prędkości obrotowej silnika pojazdu, - miernik prędkości obrotowej wału pompy, - wyłącznik silnika pojazdu, - włącznik do uruchamiania silnika pojazdu aktywny przy neutralnej pozycji skrzyni biegów, - kontrolka pracy silnika, - kontrolka włączenia autopompy, - schemat układu wodno - pianowego oraz oznaczenie zaworów, - manowakuometr, - manometr niskiego ciśnienia, - manometr wysokiego ciśnienia, - licznik motogodzin pracy autopompy, - głośnik z mikrofonem połączony z radiotelefonem samochodowym. W kabinie kierowcy powinny znajdować się następujące urządzenia kontrolno - pomiarowe: - manometr niskiego ciśnienia, - wskaźnik poziomu wody w zbiorniku, - wskaźnik poziomu środka pianotwórczego, - kontrolkę włączenia autopompy. 26. Zbiornik wody wyposażony w nasadę 75 z tyłu pojazdu z zaworem odcinającym oraz sitem do napełniania z hydrantu. Zbiornik wyposażony w urządzenie przelewowe zabezpieczające przed uszkodzeniem podczas napełniania. Konstrukcja instalacji napełniania zabezpieczająca przed swobodnym wypływem wody ze zbiornika. Wyposażona w automatyczny zawór napełniania hydrantowego z możliwością przełączenia na pracę ręczną. 27. Autopompa musi być wyposażona w dozownik środka pianotwórczego zapewniający uzyskiwanie minimum stężeń 3% i 6% (tolerancja ? 0,5%) w pełnym zakresie wydajności pompy. 28. Wszystkie elementy układu wodno - pianowego muszą być odporne na korozję i działanie dopuszczonych do stosowania środków pianotwórczych i modyfikatorów. 29. Konstrukcja układu wodno-pianowego umożliwiająca całkowite jego odwodnienie. 30. Przedział pracy autopompy ogrzewany niezależnie od ogrzewania kabiny. Przedział autopompy wyposażony w system ogrzewania tego samego producenta jak urządzenie w kabinie kierowcy, skutecznie zabezpieczający układ wodno - pianowy przed zamarzaniem w temperaturze do - 25oC, działające niezależnie od pracy silnika. Sterowanie ogrzewaniem z kabiny kierowcy. 31. Na wlocie ssawnym pompy musi być zamontowany element zabezpieczający przed przedostaniem się do pompy zanieczyszczeń stałych zarówno przy ssaniu ze zbiornika zewnętrznego jak i dla zbiornika własnego pojazdu, gwarantujący bezpieczną eksploatację autopompy 32. Samochód wyposażony w wysuwany maszt oświetleniowy z najaśnicami o mocy 2000 W (2 x 1000 W). Wysokość masztu po rozłożeniu minimum 4,5 m (od powierzchni gruntu do oprawy najaśnic). Sterowanie masztem z panelu sterowniczego - wysuw, obrót i pochylenie najaśnic. Maszt montowany w schowku. Zasilanie najaśnic z agregatu prądotwórczego o mocy min. 4,0 kVA, stopień ochrony IP 54, silnik benzynowy czterosuwowy. Sygnalizacja wysunięcia masztu w kabinie kierowcy. Ogólne 1. Wykonanie oznakowania (napisów) OSP + nazwa oraz numery operacyjne. 2. Parametry nie określone w niniejszej specyfikacji muszą być zgodne z Wymaganiami szczegółowymi dla samochodów ratowniczo-gaśniczych i samochodów ratownictwa technicznego przeznaczonych dla Ochotniczych Straży Pożarnych CNBOP, edycja druga marzec 2006 (z wyjątkiem elementów nie wchodzących w skład zamówienia)..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 34.14.42.10 - Wozy strażackie .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 11.06.2010.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 2.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Przedsiębiorstwo Specjalistyczne bocar Sp. z o. o., Wrzosowa, 42-263 Korwinów, ul. Okólna 15, kraj/woj. śląskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 530000,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 530000,00

  • Oferta z najniższą ceną: 530000,00 / Oferta z najwyższą ceną: 559000,00

  • Waluta: PLN.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.