eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Żagań › Dostawa sprzętu diagnostyczno-leczniczego dla szpitala powiatowego w Żaganiu

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2009-12-02

Żagań: Dostawa sprzętu diagnostyczno-leczniczego dla szpitala powiatowego w Żaganiu
Numer ogłoszenia: 229619 - 2009; data zamieszczenia: 02.12.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Powiatu Żagańskiego , ul. Dworcowa 39, 68-100 Żagań, woj. lubuskie, tel. 068 4777901.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiatzaganski.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa sprzętu diagnostyczno-leczniczego dla szpitala powiatowego w Żaganiu.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest Dostawa sprzętu diagnostyczno-leczniczego dla szpitala powiatowego w Żaganiu z podziałem na następujące części: Część 1 - Dostawa aparatu Rtg z ramieniem C. Część 2 - Dostawa lasera holmowego z osprzętem. 2. Szczegółowe opisy przedmiotu zamówienia zawierają specyfikacje techniczne stanowiące odpowiednio załączniki nr 5, 6, do niniejszej specyfikacji. 3. Zaoferowane wyroby medyczne muszą być dopuszczone do obrotu i użytkowania na podstawie ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o wyrobach medycznych (Dz.U. z 2004 r. Nr 93 poz. 896 ze zmianami) lub innych aktualnie obowiązujących aktów prawnych dopuszczających do użytkowania przedmiot zamówienia w służbie zdrowia. 4. Miejscem dostawy będzie Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Żaganiu, ulica Żelazna 1a. Ustalenia i decyzje dotyczące wykonania zamówienia uzgadniane będą przez Zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy..

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.10.00.00 - Urządzenia medyczne 33.11.10.00 - Aparatura rentgenowska 33.16.80.00 - Przyrządy do endoskopii, endochirurgii 33.16.91.00 - Lasery chirurgiczne .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 56.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: W niniejszym postępowaniu Zamawiający żąda zabezpieczenia składanej oferty wadium. 1. Wykonawca jest zobowiązany wraz ze złożeniem oferty do wniesienia wadium na wszystkie części przedmiotu zamówienia bądź na poszczególne części w następującej wysokości : Część I - 7.250,00 zł brutto (słownie : siedem tysięcy dwieście pięćdziesiąt złotych ) Cześć II - 5.250,00 zł brutto (słownie : pięć tysięcy dwieście pięćdziesiąt złotych ) Zgodnie z art. 45 ust 6 ustawy Wykonawca wnosi wadium w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.) 2. Wadium zgodnie z art. 45 ust. 3 ustawy musi zostać wniesione przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia 10 grudnia 2009 roku do godz. 09.00 3. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczenia, powinny one być sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i winny zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie udzielenia gwarancji lub poręczenia (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji lub poręczenia (Zamawiającego), gwaranta banku (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielanych gwarancji lub poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib; b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją lub poręczeniem; c) kwotę gwarancji lub poręczenia; d) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż: 1) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust 3 ustawy nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy lub pełnomocnictw, albo 2) Wykonawca, którego ofertę wybrano odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, albo 3) Wykonawca nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, albo 4) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 4. Wniesienie wadium w formie poręczenia lub gwarancji będzie skuteczne, jeżeli do podanego w ppkt 2 terminu zostanie ono zdeponowane w pokoju nr 5 siedziby Zamawiającego. 5. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli do podanego w ppkt 2 terminu znajdzie się ono na rachunku bankowym Zamawiającego. 6. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Starostwa Powiatowego w Żaganiu BZ WBK nr 81 1090 2558 0000 0001 0335 4896 z dopiskiem: a) Wadium dla części 1 - Oferta na dostawę aparatu Rtg z ramieniem C. b) Wadium dla części 2 - Oferta na dostawę lasera holmowego z osprzętem. 7. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium jeżeli: a) upłynął termin związania ofertą; b) zawarto umowę w sprawie zamówienia publicznego i wniesiono zabezpieczenie należytego wykonania tej umowy; c) zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia, a protesty zostały ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do ich wnoszenia; d) z zastrzeżeniem ppkt 11, Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy: 1) który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert; 2) który został wykluczony z postępowania; 3) którego oferta została odrzucona. 9. Zamawiający będzie żądał ponownego wniesienia wadium przez Wykonawców, którym zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 2 pkt 2 i 3 ustawy, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia protestu unieważniono czynność wykluczenia Wykonawcy lub odrzucenia oferty. W przypadku tym Wykonawcy wnoszą wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 10. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust.1 lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust.1 ustawy oraz niniejszej specyfikacji: 1. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. 2. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia. a) Wykonawca musi wykazać się zrealizowaniem - w ciągu ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej trzech dostaw odpowiadających swoim rodzajem dostawie stanowiącej przedmiot niniejszego zamówienia, na kwotę nie mniejszą niż 260.000,00 zł brutto każda potwierdzoną dokumentem stwierdzającym, że dostawa ta została wykonana należycie - warunek dotyczy części 1przedmiotu zamówienia. b) Wykonawca musi wykazać się zrealizowaniem - w ciągu ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej trzech dostaw odpowiadających swoim rodzajem dostawie stanowiącej przedmiot niniejszego zamówienia, na kwotę nie mniejszą niż 190.000,00 zł brutto każda potwierdzoną dokumentem stwierdzającym, że dostawa ta została wykonana należycie - warunek dotyczy części 2 przedmiotu zamówienia. 3. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. a) Wykonawca musi posiadać informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy na kwotę nie mniejszą 100 % ceny oferowanej brutto dla danej części przedmiotu zamówienia - warunek dotyczy części I, II przedmiotu zamówienia. b) Wykonawca musi posiadać polisę lub inny dokument ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż 100 % ceny oferowanej brutto dla danej części przedmiotu zamówienia - warunek dotyczy części I, II przedmiotu zamówienia. 4. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia. Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w pkt IX specyfikacji. Z treści załączonych dokumentów i oświadczeń musi wynikać jednoznacznie, iż wyżej wymienione warunki są przez Wykonawcę spełnione. Uzupełnienie wymaganych dokumentów i oświadczeń jest możliwe po upływie składania ofert zgodnie z art. 26 ust. 3 ustawy..
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Celem potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy Zamawiający żąda następujących dokumentów w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę: 1. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie, w/w dokument musi być złożony przez każdego wykonawcę. 2. Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie, w/w dokument musi być złożony przez każdego wykonawcę. Celem potwierdzenia, opisanego przez Zamawiającego warunku posiadania przez Wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia Zamawiający żąda następujących dokumentów: 3. Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenia zamówienia, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością dostawom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że te dostawy zostały wykonane należycie. a) Zamawiający uzna warunek określony w pkt VIII ppkt 2a) SIWZ za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże się zrealizowaniem w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenia zamówienia, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej trzech dostaw odpowiadających swoim rodzajem dostawie stanowiącej przedmiot niniejszego zamówienia, na kwotę nie mniejszą niż 260.000,00 zł brutto każda dostawa potwierdzoną dokumentem stwierdzającym, że dostawa ta została wykonana należycie - wg wzoru - zał. nr 3a. W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie warunek może być spełniony łącznie. b) Zamawiający uzna warunek określony w pkt VIII ppkt 2b) SIWZ za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże się zrealizowaniem w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenia zamówienia, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej trzech dostaw odpowiadających swoim rodzajem dostawie stanowiącej przedmiot niniejszego zamówienia, na kwotę nie mniejszą niż 190.000,00 zł brutto każda dostawa potwierdzoną dokumentem stwierdzającym, że dostawa ta została wykonana należycie - wg wzoru - zał. nr 3b. W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie warunek może być spełniony łącznie. Celem potwierdzenia opisanego przez Zamawiającego warunku znajdowania się Wykonawcy w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, Zamawiający żąda następujących dokumentów: 4. Informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający uzna warunek określony w pkt VIII ppkt 3a) SIWZ za spełniony jeżeli Wykonawca przedstawi informację z banku potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy na kwotę nie mniejszą niż 100 % ceny oferowanej brutto dla danej części przedmiotu zamówienia. W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie warunek może być spełniony łącznie. 5. Aktualną polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. Zamawiający uzna warunek określony w pkt VIII ppkt 3b) SIWZ za spełniony jeżeli Wykonawca przedstawi polisę lub inny dokument ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż 100 % ceny oferowanej brutto dla danej części przedmiotu zamówienia. W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie, w/w dokument musi być złożony przez każdego Wykonawcę. Warunek wysokości sumy ubezpieczenia zostanie uznany przez Zamawiającego za spełniony, jeżeli Wykonawcy składający ofertę wspólną będą spełniać go łącznie. Celem potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiający żąda następujących dokumentów: 6. Oświadczenie o spełnianiu warunków, o których mowa w art. 22 ust 1 - wg wzoru jak w załączniku nr 2 do SIWZ. W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie, w/w dokument musi być złożony przez każdego wykonawcę. W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie, w/w dokument musi być złożony przez każdego wykonawcę. W celu potwierdzenia, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego , Zamawiający żąda następujących dokumentów : 7. Aktualne świadectwa CE w zakresie zgodności systemu zarządzania jakością producenta z wymogami dyrektywy 93/42/EEC wraz z deklaracją zgodności urządzenia z odpowiednimi normami IEC oraz wymogami Dyrektywy 93/42/EEC z podaniem klasy. 8. Aktualny wpis lub zgłoszenie do rejestru Wyrobów Medycznych wg ustawy o Wyrobach Medycznych z dnia 20 kwietnia 2004 r. (Dz.U. z 2004 r. nr 93 poz. 896 ze zmianami.) dla urządzeń. Ponadto oferta powinna zawierać : 9. Pełnomocnictwo o którym mowa w pkt XVI ppkt 7 i 8, o ile ofertę składa pełnomocnik Wykonawcy lub pełnomocnik reprezentujący Wykonawców ubiegających się wspólnie..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.powiatzaganski.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Żaganiu, ul. Dworcowa 39, 68-100 Żagań, pok. 109.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.12.2009 godzina 09:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Żaganiu, ul. Dworcowa 39, 68-100 Żagań, pok. 5.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Dostawa aparatu Rtg z ramieniem C.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: - aparat Rtg z ramieniem C - 1szt Szczegółowe zestawienie parametrów technicznych wraz z opisem dla części 1 przedmiotu zamówienia stanowi załącznik Nr 5 SIWZ..
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.10.00.00-1, 33.11.10.00-1, 33.16.80.00-5, 33.16.91.00-3.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 56.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Dostawa lasera holmowego z osprzętem.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: - laser holmowy - 1szt - nóż diamentowy do cięcia włókna - 1 szt - okulary ochronne - 5 szt - włókna wielorazowe - 15 szt - ureterorenoskop 7,5 Charr - 1szt - ureterorenoskop 6,5 Charr- 1szt - kleszczyki 3-4 Charr typ zęby myszy - 1szt - kleszczyki 3-4 Charr giętkie, chwytające - 1szt - kleszczyki 3-4 Charr giętkie, biopsyjne - 1szt - koszyczek do wyciągania kamieni, czteroramienny - 1szt - światłowód - 1szt - pojemnik transportowy - 1szt - kleszczyki 3 Charr giętkie, typ aligator - 1szt - kleszczyki 3 Charr giętkie, biopsyjne - 1szt Szczegółowe zestawienie parametrów technicznych wraz z opisem dla części 2 przedmiotu zamówienia stanowi załącznik Nr 6 SIWZ..
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.10.00.00-1, 33.11.10.00-1, 33.16.80.00-5, 33.16.91.00-3.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 56.
  • 4) Kryteria oceny ofert:cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

    • 1. Cena - 0.70
    • 2. ocena techniczna - 0.30

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.