eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Oborniki › Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-01-19

Oborniki: Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego.
Numer ogłoszenia: 21991 - 2011; data zamieszczenia: 19.01.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Oborniki, Urząd Miejski w Obornikach , ul. Piłsudskiego 76, 64-600 Oborniki, woj. wielkopolskie, tel. 061 6559100; 6559133, faks 061 6559101.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.oborniki.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Opis przedmiotu zamówienia: pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego. 2.Przedmiot zamówienia został podzielony na następujące części: a)Część I: branża wodno - kanalizacyjna. W zakresie branży wodno-kanalizacyjnej Zamawiający będzie realizował roboty budowlane polegające na budowie i remoncie: sieci wodociągowe, sieci kanalizacyjne, sieci melioracyjne, instalacje wod.-kan. i co. w budynkach o kubaturze do i pow. 1.000 m3. b)Część II: branża drogowa. W zakresie branży drogowej Zamawiający będzie realizował roboty budowlane polegające na budowie i remoncie: drogi publiczne. c)Część III: branża budowlana. W zakresie branży budowlanej Zamawiający będzie realizował roboty budowlane polegające na budowie i remoncie: budynki o kubaturze do i pow. 1.000 m3. d)Część IV: branża elektryczna. W zakresie branży elektrycznej Zamawiający będzie realizował roboty budowlane polegające na budowie i remoncie: oświetlenia ulicznego, instalacji elektroenergetycznej w budynkach o kubaturze do i pow. 1.000 m3. 3.Przedmiot umowy obejmuje swym zakresem: a)nadzór merytoryczny i jakościowo - ilościowy wykonywanych robót, b)sprawdzanie i zatwierdzanie kosztorysów ofertowych, powykonawczych lub zamiennych nadzorowanych robót, c)sprawdzanie, potwierdzanie i kontrolowanie rozliczeń finansowych nadzorowanych robót, w tym wykonanie szczegółowych obmiarów powykonawczych oraz przedmiarów i sprawdzenie kosztorysów ofertowych w przypadku wystąpienia robót dodatkowych i uzupełniających d)dokonywanie odbiorów częściowych i końcowych, e)dokonywanie po zakończeniu inwestycji przeglądu gwarancyjnego, f)w okresie gwarancyjnym sprawdzanie usunięcia wad lub usterek przez wykonawcę robót budowlanych, g)branie udziału w naradach koordynacyjnych związanych z realizacją nadzorowanych robót, h)ciągła współpraca z komórkami organizacyjnymi Zamawiającego..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp. Zamówienia uzupełniające będą mogły zostać udzielone, jeżeli: 1)polegają na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień co zamówienie podstawowe, 2)zamówienia uzupełniające są zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego, 3)wartość zamówień uzupełniających nie przekroczy 10 % wartości zamówienia podstawowego, 4)zostaną udzielone w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.24.70.00-1.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 4.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2011.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: nie dotyczy

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • nie dotyczy

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • nie dotyczy

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • nie dotyczy

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.: a)branża wodno - kanalizacyjna: dysponuje osobą posiadającą określone przepisami Prawa Budowlanego (t.j. Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 ze zm.) uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności wodno-kanalizacyjnej (lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane), w zakresie nadzorowania/kontrolowania robót wymienionych w Części II SIWZ (opis przedmiotu zamówienia) oraz mającą doświadczenie w zakresie nadzoru lub kontroli robót. Przez doświadczenie należy rozumieć co najmniej trzykrotne pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego lub kierownika budowy/robót nad robotami polegającymi na budowie sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej lub instalacji wod.-kan. w budynkach o kubaturze pow. 1.000 m3. b)branża drogowa: dysponuje osobą posiadającą określone przepisami Prawa Budowlanego (t.j. Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 ze zm.) uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności drogowej (lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane), w zakresie nadzorowania/kontrolowania robót wymienionych w Części II SIWZ (opis przedmiotu zamówienia) oraz mającą doświadczenie w zakresie nadzoru lub kontroli robót. Przez doświadczenie należy rozumieć co najmniej trzykrotne pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego lub kierownika budowy/robót nad robotami polegającymi na budowie drogi publicznej. c)branża budowlana: dysponuje osobą posiadającą określone przepisami Prawa Budowlanego (t.j. Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 ze zm.) uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności konstrukcyjno-budowlanej (lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane), w zakresie nadzorowania/kontrolowania robót wymienionych w Części II SIWZ (opis przedmiotu zamówienia) oraz mającą doświadczenie w zakresie nadzoru lub kontroli robót. Przez doświadczenie należy rozumieć co najmniej trzykrotne pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego lub kierownika budowy/robót nad robotami polegającymi na budowie budynku o kubaturze pow. 1.000 m3. d)branża elektryczna: dysponuje osobą posiadającą określone przepisami Prawa Budowlanego (t.j. Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 ze zm.) uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności instalacyjno-inżynieryjnej w zakresie instalacji elektroenergetycznych (lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane), w zakresie nadzorowania/kontrolowania robót wymienionych w Części II SIWZ (opis przedmiotu zamówienia) oraz mającą doświadczenie w zakresie nadzoru lub kontroli robót. Przez doświadczenie należy rozumieć co najmniej trzykrotne pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego lub kierownika budowy/robót nad robotami polegającymi na budowie oświetlenia ulicznego lub instalacji elektroenergetycznej w budynkach o kubaturze pow. 1.000 m3.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • nie dotyczy

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Wykonawca ponadto przedkłada: 1)Formularz ofertowy (sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 IDW). 2)Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu o zamówienie publiczne albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego w przypadku składania oferty wspólnej lub gdy umocowanie takie nie wynika ze złożonego odpisu z właściwego rejestru.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1.Wszelkie zmiany postanowień niniejszej umowy mogą nastąpić pisemnie, za zgodą obu stron i w sytuacji określonej w art. 144. ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, z zastrzeżeniem ust. 2. 2.Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia: a)zmiana terminu realizacji umowy w przypadku działania siły wyższej (np. klęski żywiołowe, strajki generalne lub lokalne), mającej bezpośredni wpływ na terminowość wykonania usług, b)zmiana osoby Inspektora nadzoru na inną osobę posiadającą równorzędne uprawnienia budowlane - zmiana ta wymaga powiadomienia drugiej strony na piśmie wraz z załączeniem kopii dokumentów potwierdzających posiadanie przez nową osobę uprawnień budowlanych, c)przedmiot umowy - jeżeli konieczność wprowadzenia zmian jest skutkiem zmiany przepisów prawa, d)wynagrodzenie - w następstwie zmiany przepisów o podatku od towarów i usług (VAT). 3.Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Pzp: a)zmiana danych związanych z obsługą administracyjno - organizacyjną umowy, b)zmiana danych teleadresowych, osób reprezentujących strony lub oznaczenia stron umowy - wynikających ze zmiany stanu faktycznego albo prawnego.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.oborniki.pl (bip.oborniki.pl)
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Obornikach ul. Piłsudskiego 76, 64-600 Oborniki Wydział Zamówień Publicznych i Pozyskiwania Funduszy, pokój nr 219, II piętro..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 01.02.2011 godzina 13:00, miejsce: siedziba Zamawiającego - sekretariat I piętro.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Część I: pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego - branża wodno - kanalizacyjna..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Opis przedmiotu zamówienia: pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego. 2.Przedmiot zamówienia został podzielony na następujące części: Część I: branża wodno - kanalizacyjna. W zakresie branży wodno-kanalizacyjnej Zamawiający będzie realizował roboty budowlane polegające na budowie i remoncie: sieci wodociągowe, sieci kanalizacyjne, sieci melioracyjne, instalacje wod.-kan. i co. w budynkach o kubaturze do i pow. 1.000 m3. 3.Przedmiot umowy obejmuje swym zakresem: a)nadzór merytoryczny i jakościowo - ilościowy wykonywanych robót, b)sprawdzanie i zatwierdzanie kosztorysów ofertowych, powykonawczych lub zamiennych nadzorowanych robót, c)sprawdzanie, potwierdzanie i kontrolowanie rozliczeń finansowych nadzorowanych robót, w tym wykonanie szczegółowych obmiarów powykonawczych oraz przedmiarów i sprawdzenie kosztorysów ofertowych w przypadku wystąpienia robót dodatkowych i uzupełniających d)dokonywanie odbiorów częściowych i końcowych, e)dokonywanie po zakończeniu inwestycji przeglądu gwarancyjnego, f)w okresie gwarancyjnym sprawdzanie usunięcia wad lub usterek przez wykonawcę robót budowlanych, g)branie udziału w naradach koordynacyjnych związanych z realizacją nadzorowanych robót, h)ciągła współpraca z komórkami organizacyjnymi Zamawiającego..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.24.70.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2011.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Część II: pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego - branży drogowej..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Opis przedmiotu zamówienia: pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego. 2.Przedmiot zamówienia został podzielony na następujące części: Część II: branża drogowa. W zakresie branży drogowej Zamawiający będzie realizował roboty budowlane polegające na budowie i remoncie: drogi publiczne Przedmiot umowy obejmuje swym zakresem: a)nadzór merytoryczny i jakościowo - ilościowy wykonywanych robót, b)sprawdzanie i zatwierdzanie kosztorysów ofertowych, powykonawczych lub zamiennych nadzorowanych robót, c)sprawdzanie, potwierdzanie i kontrolowanie rozliczeń finansowych nadzorowanych robót, w tym wykonanie szczegółowych obmiarów powykonawczych oraz przedmiarów i sprawdzenie kosztorysów ofertowych w przypadku wystąpienia robót dodatkowych i uzupełniających d)dokonywanie odbiorów częściowych i końcowych, e)dokonywanie po zakończeniu inwestycji przeglądu gwarancyjnego, f)w okresie gwarancyjnym sprawdzanie usunięcia wad lub usterek przez wykonawcę robót budowlanych, g)branie udziału w naradach koordynacyjnych związanych z realizacją nadzorowanych robót, h)ciągła współpraca z komórkami organizacyjnymi Zamawiającego..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.24.70.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2011.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Część III: pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego - branża budowlana..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Opis przedmiotu zamówienia: pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego. 2.Przedmiot zamówienia został podzielony na następujące części: Część III: branża budowlana. W zakresie branży budowlanej Zamawiający będzie realizował roboty budowlane polegające na budowie i remoncie: budynki o kubaturze do i pow. 1.000 m3. 3.Przedmiot umowy obejmuje swym zakresem: a)nadzór merytoryczny i jakościowo - ilościowy wykonywanych robót, b)sprawdzanie i zatwierdzanie kosztorysów ofertowych, powykonawczych lub zamiennych nadzorowanych robót, c)sprawdzanie, potwierdzanie i kontrolowanie rozliczeń finansowych nadzorowanych robót, w tym wykonanie szczegółowych obmiarów powykonawczych oraz przedmiarów i sprawdzenie kosztorysów ofertowych w przypadku wystąpienia robót dodatkowych i uzupełniających d)dokonywanie odbiorów częściowych i końcowych, e)dokonywanie po zakończeniu inwestycji przeglądu gwarancyjnego, f)w okresie gwarancyjnym sprawdzanie usunięcia wad lub usterek przez wykonawcę robót budowlanych, g)branie udziału w naradach koordynacyjnych związanych z realizacją nadzorowanych robót, h)ciągła współpraca z komórkami organizacyjnymi Zamawiającego..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.24.70.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2011.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Część IV: pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego - branża elektryczna..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Opis przedmiotu zamówienia: pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego. 2.Przedmiot zamówienia został podzielony na następujące części: Część IV: branża elektryczna. W zakresie branży elektrycznej Zamawiający będzie realizował roboty budowlane polegające na budowie i remoncie: oświetlenia ulicznego, instalacji elektroenergetycznej w budynkach o kubaturze do i pow. 1.000 m3. 3.Przedmiot umowy obejmuje swym zakresem: a)nadzór merytoryczny i jakościowo - ilościowy wykonywanych robót, b)sprawdzanie i zatwierdzanie kosztorysów ofertowych, powykonawczych lub zamiennych nadzorowanych robót, c)sprawdzanie, potwierdzanie i kontrolowanie rozliczeń finansowych nadzorowanych robót, w tym wykonanie szczegółowych obmiarów powykonawczych oraz przedmiarów i sprawdzenie kosztorysów ofertowych w przypadku wystąpienia robót dodatkowych i uzupełniających d)dokonywanie odbiorów częściowych i końcowych, e)dokonywanie po zakończeniu inwestycji przeglądu gwarancyjnego, f)w okresie gwarancyjnym sprawdzanie usunięcia wad lub usterek przez wykonawcę robót budowlanych, g)branie udziału w naradach koordynacyjnych związanych z realizacją nadzorowanych robót, h)ciągła współpraca z komórkami organizacyjnymi Zamawiającego..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.24.70.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2011.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.