Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2015-08-24
Prabuty: Przetarg nieograniczony na dostawę produktów farmaceutycznych. ZP/10/15
Numer ogłoszenia: 217258 - 2015; data zamieszczenia: 24.08.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
V | zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej | |
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Szpital Specjalistyczny w Prabutach Sp. z o.o. , ul. Kuracyjna 30, 82-550 Prabuty, woj. pomorskie, tel. 55 262 43 28, faks 55 278 24 35.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpitalprabuty.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Szpital Specjalistyczny Sp. z o.o..
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przetarg nieograniczony na dostawę produktów farmaceutycznych. ZP/10/15.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest zakup i dostawa produktów farmaceutycznych. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w załączniku Nr 1 do SIWZ. 3. Produkty farmaceutyczne muszą mieć co najmniej 6 - miesięczny okres ważności licząc od momentu ich dostarczenia do siedziby zamawiającego. 4. Opakowania transportowe leków - wymagających przechowywania w temp. 2 - 8oC i 5 - 15oC - powinny być oznaczone. Zamawiający wymaga potwierdzenia właściwych warunków temperaturowych transportu dla leków termolabilnych - wydruk lub odczyt w momencie dostawy. 5. W przypadku braku oferowanego leku na rynku Wykonawca jest zobowiązany do zastąpienia go lekiem synonimowym w cenie nie wyższej niż cena określona w ofercie przetargowej (po konsultacji i zgodzie wyrażonej przez Kierownika Apteki). Jeżeli opakowanie leku synonimowego zawiera inną ilość jednostek (tabletek, ampułek itp.) należy przeliczyć jego cenę tak, aby cena jednej jednostki (tabletki, ampułki itp.) w opakowaniu była nie wyższa niż cena jednej jednostki według umowy przetargowej. Dla leków cytotoksycznych preparaty synonimowe muszą pochodzić z listy leków refundowanych. 6. Za preparat synonimowy uważa się lek zawierający tą samą substancję czynną, w tej samej dawce, mający te same wskazania do stosowania oraz tą samą postać farmaceutyczną. 7. Jeżeli dostarczenie preparatu synonimowego nie jest możliwe lub niemożliwe jest dostarczenie brakującego leku w ciągu 48 godz. Wykonawca jest zobowiązany do wystawienia pisemnej noty (która będzie podstawą do zakupu leku w innej hurtowni farmaceutycznej) oraz pokrycia różnicy w kosztach zakupu. 8. Oferowane produkty muszą spełniać wymogi: a) Ustawy z dnia 6 września 2001 r. Prawo Farmaceutyczne (Dz. U. z 2008 r. Nr 45, poz. 271 z późniejszymi zmianami). b) Ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych (Dz. U. 2011 r. Nr 122, poz. 696 z późniejszymi zmianami) - jeżeli dotyczy. 9. W przypadku zaoferowania produktu leczniczego figurującego na liście leków refundowanych na dzień złożenia oferty ich cena musi być wyliczona zgodnie z zapisami art. 9 ust 1 oraz ust. 2 powyższej ustawy o refundacji. 10. Wszędzie tam, gdzie użyto nazw własnych produktów, przyjmuje się, że mogą być zastosowane produkty równoważne. Za produkt równoważny uważa się produkt o identycznym składzie substancji czynnych, dawce oraz postaci leku (fiolka, ampułka, substancja sucha itp.). Produkt musi posiadać identyczne wskazania do zastosowania jak produkt opisany w SIWZ..
II.1.5)
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.60.00.00 - Produkty farmaceutyczne 33.65.21.00 - Środki przeciwnowotworowe 33.69.22.00 - Produkty do żywienia pozajelitowego .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 31.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 22.08.2016.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada zezwolenie na prowadzenie hurtowni farmaceutycznej lub zezwolenie na wytwarzanie, jeżeli Wykonawca jest wytwórcą lub odpowiednio w przypadku wykonawcy prowadzącego skład konsygnacyjny - zezwolenie na prowadzenie składu zawierające uprawnienia w zakresie obrotu produktami leczniczymi. Ocena spełnienia tego warunku zostanie dokonana w oparciu o złożone oświadczenie, stanowiące załącznik Nr 2 do SIWZ oraz dokument określony w pkt. 6.1.2 SIWZ. W przypadku nie posiadania przez Wykonawcę powyższych zezwoleń Zamawiający wymaga złożenia przez Wykonawcę oświadczenia.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełnienia tego warunku zostanie dokonana w oparciu o złożone oświadczenie, stanowiące załącznik Nr 2 do SIWZ. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia (art. 26 ust. 2b ustawy). Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z ust. 2b, odpowiada solidarnie z wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy (art. 26 ust. 2e ustawy)
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełnienia tego warunku zostanie dokonana w oparciu o złożone oświadczenie, stanowiące załącznik Nr 2 do SIWZ. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia (art. 26 ust. 2b ustawy). Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z ust. 2b, odpowiada solidarnie z wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy (art. 26 ust. 2e ustawy)
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełnienia tego warunku zostanie dokonana w oparciu o złożone oświadczenie, stanowiące załącznik Nr 2 do SIWZ. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia (art. 26 ust. 2b ustawy). Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z ust. 2b, odpowiada solidarnie z wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy (art. 26 ust. 2e ustawy)
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełnienia tego warunku zostanie dokonana w oparciu o złożone oświadczenie, stanowiące załącznik Nr 2 do SIWZ. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia (art. 26 ust. 2b ustawy). Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z ust. 2b, odpowiada solidarnie z wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy (art. 26 ust. 2e ustawy)
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Oświadczenie, że Wykonawca posiada dokumenty dopuszczające oferowany towar do obrotu i stosowania w zakładach opieki zdrowotnej zgodnie z obowiązującymi przepisami na terytorium RP oraz zobowiązanie, że okaże je na każde żądanie Zamawiającego. 2. W przypadku produktów leczniczych oświadczenie, że oferowany asortyment znajduje się w aktualnym katalogu Wykonawcy i na każde żądanie Zamawiającego katalog ten zostanie niezwłocznie dostarczony. 3. W przypadku produktów leczniczych Zamawiający wymaga dostarczenia na żądanie Charakterystyki Produktu Leczniczego.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 95
- 2 - Termin płatności - 5
IV.2.2)
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zmiana umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności z zachowaniem przepisów ustawy Prawo Zamówień Publicznych. 2. W trakcie trwania niniejszej umowy nie jest możliwa zmiana cen liczonych bez podatku VAT w sposób niekorzystny dla Zamawiającego z zastrzeżeniem wyjątków wskazanych postanowieniami umowy poniżej, w tym ust. 5. 3. Zmiana umowy może być dokonana w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT), przy czym zmianie ulegną wyłącznie ceny jednostkowe brutto, natomiast ceny jednostkowe netto pozostaną bez zmian. 4. Zmiana cen w trakcie trwania umowy na podstawie ust. 3 nastąpi w dniu wejścia w życie stosownego rozporządzenia lub ustawy pod warunkiem wcześniejszego pisemnego zawiadomienia Zamawiającego przez Wykonawcę. 5. Strony dopuszczają zmianę treści umowy w trakcie jej obowiązywania pod warunkiem zmiany cen w wyniku decyzji refundacyjnej: a) w przypadku wprowadzenia leku na listę leków refundowanych, b) w przypadku zmiany urzędowej ceny zbytu leku, c) w przypadku zmiany urzędowej ceny zbytu leku stanowiącego podstawę limitu - nowa cena leku zawartego w tej grupie wyliczona będzie zgodnie z zapisami art. 9 ust. 1 oraz ust. 2 ustawy z dnia 12.05.2011 r o refundacji leków środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych (Dz. U. z 2011 r. Nr 122 poz.696 z późń. zm.), d) w przypadku zmiany leku stanowiącego podstawę limitu - nowa cena leku zawartego w tej grupie wyliczona będzie zgodnie z zapisami art. 9 ust. 1 oraz ust. 2 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych (Dz. U. z 2011 r. Nr 122 poz. 696 z późń. zm.). 6. Strony dopuszczają zmianę umowy w zakresie obniżenia ceny przedmiotu zamówienia - promocje cenowe, obniżenie cen przez producenta (okresowe obniżki cen leków objętych umową niepodlegających ustawie o refundacji ) - obniżenie cen leków nie wymaga aneksu do umowy, z tym zastrzeżeniem, że za obniżenie ceny nie uznaje się omyłki w zakresie treści faktury w stosunku do ceny wynikającej z oferty Wykonawcy. 7. Strony przewidują możliwość przedłużenia okresu obowiązywania umowy w przypadku, gdy w okresie obowiązywania umowy określonego w § 5 ust. 1 nie zostanie wykorzystana wartość przedmiotu zamówienia określona w § 3. 8. Wszystkie postanowienia zawarte w § 6 stanowią katalog zmian postanowień umowy, na które Zamawiający może wyrazić zgodę i nie stanowią jednocześnie zobowiązania Zamawiającego do wyrażenia takiej zgody. 9. Dopuszcza się zmiany umowy w zakresie przedmiotowym polegające na zastąpieniu wyrobu objętego umową jego odpowiednikiem, w przypadku: a) zaprzestania wytwarzania leku objętego umową, b) przedłożenia przez Wykonawcę oferty korzystniejszej dla Zamawiającego. 10. Zmiana, o której mowa w ust. 9, jest możliwa wówczas, gdy odpowiednik znajduje zastosowanie w tych samych wskazaniach co produkt objęty umową i przy założeniu, że cena: a) w przypadkach określonych w ust. 9 pkt a) - nie jest wyższa niż cena produktu objętego umową, b) w przypadku określonym w ust. 9 pkt b - jest niższa od ceny produktu objętego umową. 11. Zmiany, o których mowa w tym paragrafie mogą dotyczyć także sposobu konfekcjonowania produktów. 12. Poza przypadkami określonymi wyżej zmiany umowy będą mogły nastąpić w następujących okolicznościach: a) zaistnienia, po zawarciu umowy, przypadku siły wyższej, przez którą, na potrzeby niniejszego warunku, rozumieć należy zdarzenie zewnętrzne wobec łączącej strony więzi prawnej, b) charakterze niezależnym od stron, c) którego strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem umowy, d) którego nie można uniknąć ani któremu strony nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej staranności, której nie można przypisać drugiej stronie. 13. Za siłę wyższą warunkującą zmianę umowy uważać się będzie w szczególności: a) powódź, pożar i inne klęski żywiołowe, zamieszki, strajk, ataki terrorystyczne, działania wojenne, nagłe załamania warunków atmosferycznych, promieniowanie lub skażenia, zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia lub świadczenia stron; b) gdy zaistnieje inna, niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania umowy, zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia - Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy, w szczególności terminu realizacji zamówienia.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.szpitalprabuty.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Szpital Specjalistyczny w Prabutach, 82-550 Prabuty, ul. Kuracyjna 30, Dział Zamówień Publicznych i Zaopatrzenia (II piętro).
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 01.09.2015 godzina 10:00, miejsce: Szpital Specjalistyczny w Prabutach, 82-550 Prabuty, ul. Kuracyjna 30, Sekretariat (II piętro).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI PRABUTY
- Dostawę artykułów do utrzymania czystości i worków foliowych dla Szpitala Specjalistycznego w Prabutach Sp. z o. o. przez okres 12 miesięcy
- Dostawę wyrobów medycznych jednorazowego i wielorazowego użytku dla Szpitala Specjalistycznego w Prabutach Sp. z o. o.
- Dowóz uczniów do placówek oświatowych na terenie miasta i gminy Prabuty
- Przebudowa ulic Zielnej, Warmińskiej, Kolejowej i Kiepury w Prabutach
- Remont dachu zabytkowego budynku remizy OSP w Obrzynowie, gm. Prabuty
więcej: przetargi PRABUTY »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Sukcesywna dostawa leków i wyrobów medycznych
- ZP-6-2024 - Dostawa produktów leczniczych, produktów farmaceutycznych i płynów dożylnych.
- Zakup i sukcesywne dostawy w okresie 24 miesięcy produktów farmaceutycznych wraz z mieszaninami do żywienia pozajelitowego dla UCZKIN. W podziale na 26 pakietów.
- Dostawa medycznych środków materiałowych i produktów farmaceutycznych w zakresie zabezpieczenia działalności bieżącej na rzecz 28 WOG oraz jednostek i instytucji będących na jego zaopatrzeniu w 2024r.
- 19a/LEKI/DCZP/2024/P Sukcesywna dostawa produktów leczniczych i wyrobów medycznych do apteki szpitalnej na potrzeby "Dolnośląskiego Centrum Zdrowia Psychicznego" sp. z o.o.
- DOSTAWA LEKÓW 19
więcej: Produkty farmaceutyczne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.