eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Ostrów Wielkopolski › Dostawa materiałów eksploatacyjnych dla Prokuratury Okręgowej w Ostrowie Wielkopolskim i podległych jej prokuratur rejonowych.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-08-04

Ostrów Wielkopolski: Dostawa materiałów eksploatacyjnych dla Prokuratury Okręgowej w Ostrowie Wielkopolskim i podległych jej prokuratur rejonowych.
Numer ogłoszenia: 211559 - 2011; data zamieszczenia: 04.08.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Prokuratura Okręgowa w Ostrowie Wielkopolskim , ul. Krotoszyńska 37, 63-400 Ostrów Wielkopolski, woj. wielkopolskie, tel. 062 5918415, faks 062 5928165.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ostrow.po.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa materiałów eksploatacyjnych dla Prokuratury Okręgowej w Ostrowie Wielkopolskim i podległych jej prokuratur rejonowych..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Prokuratura Okręgowa w Ostrowie Wielkopolskim, ul. Krotoszyńska 37, tel. 62 5918415, fax. 62 5928165, (mleraczyk@ostrow.po.gov.pl, bchachula@ostrow.po.gov.pl, www.ostrow.po.gov.pl) zwanym dalej Zamawiającym, zaprasza do udziału w przetargu na dostawę materiałów eksploatacyjnych dla Prokuratury Okręgowej w Ostrowie Wielkopolskim i podległych jej prokuratur rejonowych w: Jarocinie, Kaliszu, Kępnie, Krotoszynie, Ostrowie Wielkopolskim, Ostrzeszowie, Pleszewie; w miejscu wskazanym przez Zamawiającego. 1. Przedmiotem Zamówienia jest dostawa materiałów eksploatacyjnych do drukarek komputerowych (laserowych i atramentowych), kserokopiarek i urządzeń faksujących. 2. Dostawy realizowane będą na podstawie zamówień składanych przez Zamawiającego. Zamawiający zastrzega sobie, że w ciągu trwania całej umowy nie jest zobowiązany do zakupu całej opisanej ilości materiałów eksploatacyjnych, a zakupów będzie dokonywał w miarę swoich potrzeb. 3. Koszty transportu przedmiotu zamówienia do siedzib Zamawiającego ponosi Wykonawca . 4. Termin płatności wynosi 30 dni licząc od daty wykonania zamówienia i dostarczenia faktur do siedziby Zamawiającego. 5. Okres stałości ceny na dostawę będącą przedmiotem postępowania przetargowego jest równy okresowi na który została zawarta umowa. 6. Wykonawca zobowiązany jest do zachowania w tajemnicy wszystkich informacji dotyczących Prokuratur. 7. Wykonawca odpowiada w pełni materialnie za powstałe z jego winy szkody podczas wykonywania dostawy. 8. Wykonawca zobowiązany jest dostarczać do jednostek Zamawiającego wymienione materiały eksploatacyjne, rozładowywać dostawę, wnieść we wskazane przez Zamawiającego miejsce. 9. Termin realizacji dostaw - od momentu złożenia zamówienia - do siedziby Zamawiającego i podległych Zamawiającemu siedzib - nie może przekroczyć 48 godzin. 10. Termin realizacji umowy - 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy. 11. Tonery: materiały eksploatacyjne do drukarek laserowych winny być oryginalnymi materiałami eksploatacyjnymi, czyli pochodzącymi od producenta danego sprzętu drukującego lub materiałami równoważnymi. Za równoważne Zamawiający uznaje produkty, których wydajność mierzona zgodnie z normą określającą wydajność monochromatycznych kaset z tonerem ISO-IEC 19752 oraz normą określającą wydajność kolorowych kaset z tonerem ISO-IEC 19798, jest nie mniejsza niż kaset oryginalnych. Wydajność ta ma zostać potwierdzona deklaracją wydajności, wydaną przez producenta materiałów eksploatacyjnych oraz oświadczeniem producenta potwierdzającym, że testy zostały przeprowadzone w oparciu o podane normy ISO-IEC. W przypadku dostawy tonerów innych niż producenta sprzętu drukującego, wymaga się produktów fabrycznie nowych, wykonanych z nowych, nieużywanych elementów, tj. wałek optyczny, listwa zgarniająca, elementy uszczelniające, a jedynym elementem ponownie wykorzystanym może być plastikowa obudowa, która przed procesem produkcyjnym przeszła testy wykluczające jakiekolwiek uszkodzenia. 12. Tusze: materiały eksploatacyjne do drukarek atramentowych winny być oryginalnymi materiałami, czyli pochodzącymi od producenta danego sprzętu drukującego lub materiałami równoważnymi. Za równoważne Zamawiający uznaje produkty, których wydajność mierzona zgodnie z normą określającą wydajność kolorowych i monochromatycznych kartridży do drukarek atramentowych ISO-IEC 24711 jest nie mniejsza niż kaset oryginalnych. Wydajność ta ma zostać potwierdzona deklaracją wydajności, wydaną przez producenta materiałów eksploatacyjnych oraz oświadczeniem producenta potwierdzającym, że testy zostały przeprowadzone w oparciu o podaną normę ISO-IEC. W przypadku dostawy tonerów innych niż producenta sprzętu drukującego, wymaga się produktów fabrycznie nowych, czyli takich, które przeszły pełny cykl produkcyjny. 13. W przypadku oferowania produktów równoważnych wymaga się dołączenia do oferty: a. certyfikatu ISO 9001 oraz ISO 14001 producenta materiałów eksploatacyjnych, b. raportów wydajnościowych: - tonery laserowe monochromatyczne 19752 - tonery laserowe kolorowe 19798 - tusze (atramenty) 24711 c. kart charakterystyki bezpieczeństwa preparatów niebezpiecznych - atramentów i tonerów wykorzystywanych do produkcji materiałów eksploatacyjnych, d. oświadczenie producenta materiałów eksploatacyjnych o rejestracji w systemie REACH, wraz z podaniem unikatowego numeru UUID. 14. Tonery, i tusze muszą być objęte gwarancją do czasu wyczerpania się środka barwiącego, nie krócej jednak niż 12 miesięcy. 15. W przypadku błędnej pracy lub uszkodzenia urządzenia drukującego, kopiującego, faksującego - przez zastosowane kompatybilne zastępcze materiały eksploatacyjne w urządzeniach Zamawiającego (i w urządzeniach, które występują w siedzibach Prokuratur Rejonowych - podlegających Zamawiającemu: PR- Ostrów Wielkopolski, Kalisz, Krotoszyn, Jarocin, Pleszew, Ostrzeszów, Kępno) - Wykonawca zobowiązany jest do zastąpienia uszkodzonego sprzętu urządzeniem o podobnych parametrach technicznych lecz nie gorszego od uszkodzonego urządzenia - i o swoim ściśle przeznaczonym celu - na czas trwania serwisu. Wykonawca zobowiązany jest do naprawienia wynikłej szkody w czasie do 21 dni od momentu zgłoszenia przez Zamawiającego zaistniałego faktu. Czas reakcji serwisu w przypadku zaistniałej sytuacji - dostarczenie sprzętu zastępczego do siedziby Zamawiającego lub podległych mu siedzib Prokuratur Rejonowych - wynosi maksymalnie do 24 godzin. 16. W przypadku dostarczenia w trakcie umowy produktu równoważnego nie spełniającego warunków specyfikacji istotnych warunków zamówienia, Zamawiający ma prawo zażądać dostarczenia w to miejsce produktów oryginalnych producenta sprzętu lub rozwiązać w trybie natychmiastowym umowę żądając zapłacenia kary umownej. 17. Zamawiający żąda aby żadna część zamówienia nie była powierzona podwykonawcom. Wykaz jednostek podlegających dostawie: 1. PROKURATURA OKRĘGOWA W OSTROWIE WIELKOPOLSKIM ul. Krotoszyńska 37, 63-400 Ostrów Wlkp. tel. (62) 591-84-15 2. PROKURATURA REJONOWA JAROCIN Al. Niepodległości 19 63-200 Jarocin tel. (62) 505-24-55 3. PROKURATURA REJONOWA KALISZ Pl. Św. Józefa 5 62-800 Kalisz tel. (62) 589-07-00 4. PROKURATURA REJONOWA KĘPNO Al. Marcinkowskiego 10 63-600 Kępno, tel. (62) 583-14-70 5. PROKURATURA REJONOWA KROTOSZYN ul. 56 Pułku Piechoty 10a 63 - 700 Krotoszyn tel. (62) 588-04-66 6. PROKURATURA REJONOWA OSTRÓW WIELKOPOLSKI ul. Sądowa 2 63-400 Ostrów Wielkopolski tel. (62) 592-81-66 7. PROKURATURA REJONOWA OSTRZESZÓW ul. Zamkowa 33 63 - 500 Ostrzeszów tel.(62) 586-10-37 8. PROKURATURA REJONOWA PLESZEW ul. Pl. Kościelny 1 63-300 Pleszew tel. (62) 508-14-77 lp. Modele DRUKAREK - KSEROKOPIAREK - FAKSÓW Oznaczenie I L O Ś Ć sztuki 1. 2. 3. 4. 5. DRUKARKI - DOPUSZCZALNE tzw. ZAMIENNIKI : 1. HP 1022nw, HP 1020, HP 1018, HP 1010, HP 3030, HP 1022, HP 3055 Q2612A nr 12A, 250 2. HP 1000, HP 1005, HP 1200 C7115A nr 15A 30 3. HP 1320n Q5949A nr 49A 40 4. HP color 1600 czarny - Q6000A Q6000A Q6000A 10 żołty - Q6002A Q6002A Q6002A 5 niebieski - Q6001A Q6001A Q6001A 5 purpurowy- Q6003A Q6003A Q6003A 5 5. HP color 3600dn czarny - Q6470A Q6470A Q6470A 10 żołty - Q6472A Q6472A Q6472A 5 niebieski - Q6471A Q6471A Q6471A 5 purpurowy - Q6473A Q6473A Q6473A 5 6. HP 3005dn Q7551A nr 51A 50 8. HP Laser Jet P1006 CB435A nr 35A 100 7. Samsung ML 1510 ML 1510 ML 1510 5 8. HP Laser Jet 2025dn czarny - CC530A CC530A nr 530A 20 yellow - CC532A CC532A nr 532A 10 magneta - CC533A CC533A nr 533A 10 cyan - CC531A CC531A nr 531A 10 9. HP DJ 5550 tusz o pojemności 19ml - czarny C6656A nr 56A 5 tusz o pojemności 17ml - kolorowy C6657A nr 57A 5 10. HP DJ 9300 tusz o pojemności 42ml - czarny 51645AE nr 45 5 tusz o pojemności 38ml - kolorowy C6578A nr 78 5 11. HP DJ 460c tusz o pojemności 11ml - czarny C8765E nr 338 5 tusz o pojemności 14ml - kolorowy C8766E nr 344 5 12. HP Office Jet H470 DWUKAP: tusz o pojemności 11ml - czarny (ilość sztuk = liczba opakowań typu dwupak) CB331EE nr 338 20 tusz o pojemności 14ml - kolorowy C9363EE nr 344 20 13. HP LJ M2727 nf - uwaga: wymagany dwupak - XD (ilość sztuk = liczba opakowań typu dwupak) Q7553XD nr 53X 10 Urządzenia faksujące - DOPUSZCZALNE tzw. ZAMIENNIKI : 14. Rolka do faksu: Panasonic KX-FA57E, Panasonic KX-7P343 5 15. Rolka do faksu: Panasonic KX-FC195, Panasonic KX-FP153 10 16. Toner do faksu: Panasonic KX-FL613 10 DRUKARKI - WYMAGANE ORYGINAŁY: 17. Xerox Phaser 4500 - ORG 113R00656 113R00656 3 Lexmark Optra T634 ORG T634 T634 3 KSEROKOPIARKI - WYMAGANE ORYGINAŁY: 18. Nashuatec DSm 622, 725, 2205 50 19. Nashuatec DSm 645 5 20. Nashuatec Aficio D422 5 Nashuatec Aficio SP 8200dn 8 Nashuatec MP 4500 5 21. MPC Nashuatec 1500 SP - Tonery-żele: DT 1500 YLW (żółty) 6 DT1500 CYN (niebieski) 6 DT1500 MGT (czerwony) 6 DT1500 BLK (czarny) 10 22. Nashuatec MP 2500 DT2500Blk 15 23. Nashuatec MP 3350 BAD DT43Blk 15 24. Nashuatec MPC 2550 AD TONMPC2550Blk 10 TONMPC2550Cyn 7 TONMPC2550Mgt 7 TONMPC2550Ylw 7 Urządzenia faksujące - WYMAGANE ORYGINAŁY: 25. Toner do faksu : Panasonic KX MB 2025 PDW 20 UWAGA! Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą w swoich ofertach zaproponować materiały eksploatacyjne inne niż oryginalne (tzw. zamienniki) których parametry muszą jednak odpowiadać materiałom eksploatacyjnym tzw. oryginalnym (zamiennik musi wykonać przynajmniej tyle kopii ile oryginał produkowany przez producenta urządzenia), produkowanym przez producenta urządzenia - dotyczy to asortymentu opisu przedmiotu zamówienia, który zawarty został w w-w tabeli od pozycji 1 do pozycji 16 włącznie. W przypadku kiedy Wykonawca zaproponuje tzw. zamienniki musi przedstawić w ofercie dokumenty opisujące parametry techniczne takiego zamiennika oraz potwierdzenie wykonania ilości kopii..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.12.51.20 - Toner do fotokopiarek 30.12.51.10 - Toner do drukarek laserowych/faksów .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna iż posiadanie przez Wykonawcę opłaconej polisy a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 300 000,00 zł. spełnia warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej i finansowej Wykonawcy

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    Na potwierdzenie że oferowane dostawy odpowiadają określonym wymaganiom - w przypadku oferowania produktów równoważnych wymaga się dołączenia do oferty: a) certyfikatu ISO 9001 oraz ISO 14001 producenta materiałów eksploatacyjnych, b) raportów wydajnościowych: - tonery laserowe monochromatyczne 19752 - tonery laserowe kolorowe 19798 - tusze (atramenty) 24711 c) kart charakterystyki bezpieczeństwa preparatów niebezpiecznych - atramentów i tonerów wykorzystywanych do produkcji materiałów eksploatacyjnych, d) oświadczenie producenta materiałów eksploatacyjnych o rejestracji w systemie REACH, wraz z podaniem unikatowego numeru UUID.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ostrow.po.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Prokuratura Okręgowa w Ostrowie Wielkopolskim, ul. Krotoszyńska 37 63-400 Ostrów Wielkopolski.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 12.08.2011 godzina 08:00, miejsce: Prokuratura Okręgowa w Ostrowie Wielkopolskim, ul. Krotoszyńska 37 63-400 Ostrów Wielkopolski, bezwzględnie Biuro Podawcze.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.