eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Szydłów › Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Szydłów

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-05-28

Szydłów: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Szydłów
Numer ogłoszenia: 206226 - 2013; data zamieszczenia: 28.05.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Szydłów , ul. Rynek 2, 28-225 Szydłów, woj. świętokrzyskie, tel. 041 3545125, faks 041 3545125.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.szydlow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Szydłów.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1) Odbiór i przekazanie odpadów komunalnych zarówno zmieszanych jak i gromadzonych selektywnie (MOKRYCH I SUCHYCH), odbieranych z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych położonych na terenie gminy Szydłów, do miejsca ich zagospodarowania - Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych, wskazanej w Planie Gospodarki Odpadami Województwa Świętokrzyskiego, w ilości ok 500 Mg-rok, z częstotliwością: a) odpady zmieszane (MOKRE) w pojemnikach 120 l lub workach zabezpieczonych przez właściciela - 1 raz w miesiącu, b) segregowane (SUCHE) w workach dostarczanych przez wykonawcę - 1 raz w miesiącu, 2) Odbiór z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych, przedmiotów wielkogabarytowych, sprzętu elektrycznego i elektronicznego - wystawka dwa razy w roku (kwiecień/maj, październik/listopad), po wcześniejszym ogłoszeniu przez wykonawcę, 3) Odbiór odpadów segregowanych, wielkogabarytowych, sprzętu elektrycznego i elektronicznego z Punktu Składowania Odpadów wielkogabarytowych w Szydłowie - częstotliwość - w ciągu 3 dni po uprzednim powiadomieniu telefonicznym, 4) Odbiór odpadów z rozstawionych na terenie gminy gniazd (dzwonów) selektywnej zbiórki odpadów w ilości ok 10 szt (własność zamawiającego) - częstotliwość - w ciągu 3 dni po uprzednim powiadomieniu telefonicznym, Wykonawca otrzyma od zamawiającego w dniu podpisania umowy wykaz miejsc lokalizacji pojemników na terenie gminy. Wykonawca zobowiązany jest do każdorazowego uprzątnięcia terenu wokół odbieranych pojemników z odpadami komunalnymi, niezależnie od tego czy zostały one rozsypane przez wykonawcę czy przez użytkownika. 5) Odbiór odpadów gromadzonych przez zamawiającego w workach, po imprezach organizowanych przez zamawiającego, w ilości 3 razy-rok - w dniu określonym przez zamawiającego, po uprzednim powiadomieniu telefonicznym. 6) Odbiór z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych popiołów i żużla, odpadów budowlanych (pochodzących z prowadzenia drobnych prac niewymagających pozwolenia na budowę, zgłoszenia zamiaru budowy lub wykonywania robót), w pojemnikach lub workach zabezpieczonych przez właściciela nieruchomości - częstotliwość: a) popiołów i żużla - 1 raz w miesiącu od 01 października do 30 kwietnia, b) odpadów budowlanych - 1 raz w miesiącu od 01 maja do 30 września, w ilości do 100 kg jednorazowo, 7) Dostarczenie do nieruchomości zamieszkałych: a) gospodarstw domowych - pojemników na odpady zmieszane (MOKRE) o pojemności 120 l oraz worków na odpady segregowane (pierwszy raz - 3 szt) - wg wykazu dostarczonego przez zamawiającego - w terminie do 30-06-2013 r. (załącznik do umowy 1), Przy odbiorze odpadów segregowanych (SUCHYCH) wykonawca odbierający odpady zobowiązany jest do pozostawienia tej samej ilości worków na odpady segregowane, co ilość worków wystawiona. b) nieruchomości w zabudowie wielorodzinnej - pojemników na odpady zmieszane (MOKRE) oraz pojemników na odpady segregowane (SUCHE), wg wykazu dostarczonego przez zamawiającego - w terminie do 30-06-2013 r. (załącznik do umowy 1), 8) Dostarczanie do nieruchomości niezamieszkałych pojemników na odpady - wg wykazu dostarczonego przez zamawiającego - w terminie do 30-06-2013 r. (załącznik do umowy 2), Dopuszcza się wyposażenie nieruchomości niezamieszkałej w mniejszą ilość pojemników niż wskazana w wykazie nieruchomości niezamieszkałych (załącznik do umowy 2) pod warunkiem zwiększenia częstotliwości odbioru odpadów, na podstawie ustaleń z właścicielem nieruchomości niezamieszkałej. 9) Wyposażenie punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych w Szydłowie w kontenery do zbiórki sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz odpadów wielkogabarytowych w zależności od potrzeb, 10) Wykonawca dostarczy odbiorcom harmonogram odbioru odpadów z uwzględnieniem odbioru odpadów wielkogabarytowych, sprzętu elektrycznego itp. w terminie do 15-07-2013 r. 11) Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania: a) obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych na podstawie Wykazu nieruchomości zamieszkałych (przekazanego przez zamawiającego). W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, wykonawca odbiera odpady, jako zmieszane odpady komunalne i jednocześnie jest zobowiązany do poinformowania o niewywiązywaniu się z obowiązków segregacji odpadów, pisemnie, najpóźniej w dniu składania faktury za miesiąc, którego dotyczyło wydarzenie wraz z fotografią identyfikującą nieruchomość i fakt braku segregacji, b) ilości przekazywanych odpadów przez właścicieli nieruchomości niezamieszkałych, na podstawie Wykazu nieruchomości niezamieszkałych (przekazanego przez zamawiającego), 12) Wykonawca ma obowiązek utrzymywania standardów sanitarnych oraz standardów ochrony środowiska zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013 poz.122), rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz.U. z 2009 r Nr 104, poz.868) i postanowieniami Regulaminu Utrzymania Czystości i Porządku na terenie Gminy Szydłów. 13) Wykonawca podczas realizacji zamówienia zapewni osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami: a) ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. 1996 Nr 132 poz. 622 z późn. zm.), zapisami uchwały sejmiku Województwa Świętokrzyskiego wprowadzonego uchwałą Nr XXI-360-12 z dnia 28 czerwca 2012 r. - w sprawie uchwalenia Planu Gospodarki Odpadami Dla Województwa Świętokrzyskiego, b) rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 roku w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz.U z 2012 r., poz. 645), c) rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 roku w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz.U. z 2012 r., poz. 676). 14) Wykonawca zobowiązany jest do: a) zagospodarowania (odbioru, transportu, poddanie odzyskowi lub unieszkodliwieniu) odebranych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy zmieszanych (MOKRYCH) odpadów zgodnie z Wojewódzkim Planem Gospodarki Odpadami tj. 5 regionu, co oznacza, że zebrane odpady komunalne mogą trafić do wskazanej w planie instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi 5 regionu, a po uruchomieniu - do RIPOK w Rzędowie, b) przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych (SUCHYCH) odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, określoną w obowiązujących przepisach prawa. Szczegółowe dane: 1) Liczba budynków jednorodzinnych (gospodarstw domowych) ~1150 szt, 2) Liczba budynków wielorodzinnych - 1 szt, 3) Liczb budynków związana z prowadzeniem działalności gospodarczej ~25 szt, 4) Szacunkowa ilość odpadów przewidzianych do zbiórki, transportu i zagospodarowania wynosi ok. 500Mg/rok. 5) Podane wyżej ilości odpadów należy traktować, jako orientacyjne i wykonawcy nie przysługuje prawo odszkodowania za osiągnięcie innych wielkości. 6) Zamawiający zastrzega, że podane wyżej ilości punktów odbioru odpadów oraz osób objętych systemem zbiórki odpadów są ilościami szacunkowymi i mogą ulec zmianie. 7) Zamawiający w przypadku zmiany ilości nieruchomości, na których powstają odpady lub zmiany deklaracji w sprawie ustalenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami, przekaże wykonawcy aktualny wykaz nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych. 8) Ilość właścicieli nieruchomości zamieszkałych (z podziałem na odbiór odpadów MOKRYCH i SUCHYCH) i niezamieszkałych (z wykazem pojemników), Ilość nieruchomości zamieszkałych z których złożono deklaracje Lp. Miejscowość Zmieszane Selektywne Razem 1 Kotuszów 6 53 59 2 Grabki Duże 11 75 86 3 Rudki 11 46 57 4 Osówka 10 48 58 5 Potok 9 69 78 6 Potok Rządowy 0 24 24 7 Wolica 5 25 30 8 Solec 6 64 70 9 Mokre 4 29 33 10 Brzeziny 14 72 86 11 Gacki 4 81 85 12 Szydłów 103 160 263 13 Wola Żyzna 8 41 49 14 Korytnica 4 51 55 15 Jabłonica 3 38 41 16 Wymysłów 1 7 8 Razem 199 883 1082 Ilość i rodzaj pojemników zadeklarowanych w nieruchomościach niezamieszkałych Pojemnik [l] Ilość sztuk 120 13 240 9 1100 10 2500 2 7000 4 9) Realizacja w-w usług powinna się odbywać zgodnie z zapisami: a) ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 1996 r. poz. 622 z późn.zm.), b) ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r o odpadach (Dz.U. z 2013r, poz.21), c) ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r Prawo ochrony środowiska (Dz.U. z 2008 r Nr 25 poz.150 z późn.zm), d) ustawy z dnia 29 lipca 2005r o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2005 r Nr 180 poz.1495 z późn.zm.), e) ustawy z dnia 24 kwietnia 2009 r o bateriach i akumulatorach (Dz.U. z 2009 r Nr 79 poz.666z późn.zm), f) rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 21 kwietnia 2006 r w sprawie listy odpadów, które posiadacz odpadów może przekazywać osobom fizycznym lub jednostkom organizacyjnym, nie będącym przedsiębiorcami, oraz dopuszczalnych metod ich odzysku (Dz .U. Nr 75 poz.527), g) rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013r poz.122), h) regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy www.szydlow.bip.jur.pl-artykuly-1245 i) Planu Gospodarki Odpadami Województwa Świętokrzyskiego http:--bip.sejmik.kielce.pl-237.

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zmówienia podstawowego, polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, zgodnie z zapisami art. 67 ust.1 pkt.6 Pzp.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.51.10.00 - Usługi wywozu odpadów 90.51.20.00 - Usługi transportu odpadów 90.51.31.00 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie spełniony, jeśli wykonawca: - posiada aktualne zezwolenie na transport odpadów - zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz.21). Zgodnie z zapisami cyt. ustawy (art. 233 ust. 1), zezwolenie na transport odpadów wydane na podstawie przepisów dotychczasowych zachowują ważność na czas, na jaki zostały wydane, nie dłużej jednak, niż do czasu upływu terminu do złożenia wniosku o wpis do rejestru, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. lub z dniem uzyskania wpisu do tego rejestru, w przypadku, gdy wpis nastąpił w terminie wcześniejszym. Utworzenie rejestru ma nastąpić do trzech lat od dnia wejścia w życie nowej ustawy o odpadach. Do wydawania zezwoleń na transport odpadów do czasu utworzenia rejestru, stosuje się przepisy dotychczasowej ustawy o odpadach tj. ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. (tj. Dz. U. z 2010 r. Nr 185, poz. 1243 z póź. zm.), - posiada wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, prowadzonego dla Gminy Szydłów, o którym mowa w art. 9b - 9c ustawy z dnia 13 wrzenia 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2012 r., poz. 391 z późn. zm.), w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia, Na potwierdzenie spełniania niniejszego warunku wykonawcy złożą określone w ogłoszeniu i SIWZ oświadczenia lub dokumenty. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, uwzględniając zapisy art. 26 ust. 3 ustawy oraz złożonych dokumentów, wg formuły spełnia lub nie spełnia.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W zakresie warunku dotyczącego posiadania wiedzy i doświadczenia zamawiający wymaga Warunek zostanie spełniony, jeśli wykonawca w ciągu ostatnich 3-ch lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał lub wykonuje, co najmniej 1 usługę odbioru odpadów komunalnych w sposób ciągły przez okres minimum 12 miesięcy o łącznej masie minimum - 300 Mg rocznie. Na potwierdzenie spełniania niniejszego warunku wykonawcy złożą określone w ogłoszeniu i SIWZ oświadczenia lub dokumenty.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie określa szczegółowo warunku w zakresie dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, uwzględniając zapisy art. 26 ust. 3 ustawy, wg formuły spełnia lub nie spełnia

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie określa szczegółowo warunku w zakresie dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, uwzględniając zapisy art. 26 ust. 3 ustawy, wg formuły spełnia lub nie spełnia

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten będzie spełniony, jeżeli wykonawca posiada opłaconą polisę ubezpieczenia, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę min 200 000,00 PLN. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, uwzględniając zapisy art. 26 ust. 3 ustawy, wg formuły spełnia lub nie spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) Formularz oferty wg załącznika 1, 2) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy wg załącznika 2, 3) Oświadczenia oraz dokumenty w celu oceny spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy a) potwierdzające posiadanie uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesji, zezwolenia lub licencji, - aktualne zezwolenie na transport odpadów obejmujący gminę Szydłów, - wpis do rejestru działalności regulowanej gminy w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. b) wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz, których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, wg załącznika 3, Uwaga: Dowodami, o których mowa w ust. 3 lit b), są: 1) poświadczenie, z tym, że w odniesieniu do nadal wykonywanych dostaw lub usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo ofert, 2) w przypadku zamówień na dostawy lub usługi - oświadczenie wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w pkt 1. W przypadku, gdy zamawiający jest podmiotem, na rzecz, którego roboty budowlane, dostawy lub usługi wskazane w wykazie, o którym mowa w ust. 3 lit. b), zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa powyżej. Przepisy przejściowe W postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego wszczynanych w okresie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U. poz. 231 z dnia 19 lutego 2013 r.), tj. od dnia 20.02.2013 r, wykonawca, w miejsce poświadczeń, o których mowa w § 1 ust. 2 pkt 1 niniejszego rozporządzenia, może przedkładać dokumenty potwierdzające należyte wykonanie dostaw lub usług oraz wykonanie robót budowlanych zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i ich prawidłowe ukończenie, określone w § 1 ust. 1 pkt 2 i 3 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 226, poz. 1817). 4) Oświadczenia oraz dokumenty w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art.24 ust.1 ustawy: a) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, wg załącznika 4, b) aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, Uwaga Jeżeli, w przypadku wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania, dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, z tym, że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń - zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób lub przed notariuszem. 5) Jeżeli wykonawca należy do grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331 z późn. zm.), to w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania, w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 Pzp ustawy, składa wraz z ofertą listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej - wg załącznika 5. 6) Jeżeli wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy składa wraz z ofertą pisemne zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia - ewentualnie do wykorzystania wzór oświadczenia - wg załącznika 6. 7) Jeżeli podmioty, o których mowa w ppkt 5, będą brały udział w realizacji części zamówienia wykonawca złoży wraz ofertą, dokumenty wymienione w ppkt 4, dotyczące tych podmiotów. 8) Pełnomocnictwo, określające jego zakres w przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik. 9) Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego wykonawców występujących wspólnie (w tym: konsorcja, spółki cywilne) w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia. 10) Opłacona polisa ubezpieczeniowa, w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Dopuszczalne są następujące warunki zmiany umowy: a) w przypadku zajścia okoliczności (zdarzeń), na które strony nie miały wpływu, a dotyczyły działania lub zaniechania osób trzecich lub organów administracji, b) wystąpienia uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę, jeśli zmiany te są korzystne dla Zamawiającego, w stosunku do okoliczności towarzyszących zawarciu umowy, i czyniących niemożliwym spełnienie świadczeń stron umowy, w sposób określony pierwotnie w umowie.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.szydlow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Szydłów, ul. Rynek 2, 28-225 Szydłów.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 07.06.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Szydłów, ul. Rynek 2, 28-225 Szydłów.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.