eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wrocław › Usługi utrzymania czystości i porządku w budynkach stanowiących własność Gminy Wrocław znak postępowaniaWM/NZ/PN/65/2011/B

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-07-19

Wrocław: Usługi utrzymania czystości i porządku w budynkach stanowiących własność Gminy Wrocław znak postępowania: WM/NZ/PN/65/2011/B
Numer ogłoszenia: 205446 - 2011; data zamieszczenia: 19.07.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Wrocławskie Mieszkania Sp. z o.o. , ul. Mikołaja Reja 53-55, 50-343 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 71 3235700, faks 71 3235750.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wm.wroc.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługi utrzymania czystości i porządku w budynkach stanowiących własność Gminy Wrocław znak postępowania: WM/NZ/PN/65/2011/B.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Rodzaj zamówienia: usługa. 2. Przedmiotem zamówienia są usługi utrzymania czystości i porządku w budynkach stanowiących własność Gminy Wrocław, zgodnie z nomenklaturą CPV (Wspólny Słownik Zamówień 90.60.00.00-3 usługi sprzątania oraz usługi sanitarne na obszarach miejskich lub wiejskich oraz usługi powiązane, 90.91.00.00-9 usługi sprzątania, 64.12.00.00-3 usługi kurierskie, 65.50.00.00-8 odczyty liczników. 3.Zakres zamówienia obejmuje świadczenie usług: - porządkowo - sanitarnych, sprzątania i podobnych na terenie budynków 100% gminnych - doręczania dokumentów rozliczeniowych, powiadomień, zawiadomień i faktur VAT dla najemców lokali gminnych, - odczytu wskazań wodomierzy w lokalach mieszkalnych i użytkowych stanowiących własność Gminy Wrocław, - usuwania gniazd owadów. 4.Zakres pojęć użytych w SIWZ: a) przez usługi porządkowo - sanitarne, sprzątania i podobne w budynkach gminnych Zamawiający rozumie wykonywanie czynności, określonych w opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ związanych z utrzymaniem czystości i porządku w częściach wspólnych budynków stanowiących własność Gminy Wrocław, objętych ewidencją zasobu prowadzoną przez Wrocławskie Mieszkania Sp. z o.o., które będą rozliczane na podstawie miesięcznych cen jednostkowych za sprzątanie 1 m2 powierzchni wspólnego użytku; b) przez usługi doręczania dokumentów rozliczeniowych, powiadomień, zawiadomień i faktur VAT dla najemców lokali gminnych Zamawiający rozumie wykonywanie czynności, określonych w opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ, dla najemców lokali gminnych, położonych w budynkach stanowiących własność Gminy Wrocław oraz w budynkach, w których Gmina posiada udziały w nieruchomości wspólnej, objętych ewidencją zasobu prowadzoną przez Wrocławskie Mieszkania Sp. z o.o., wykonywanych na zlecenie właściwego BOK. Dokumentem rozliczeniowym, powiadomieniem, zawiadomieniem, fakturą VAT jest dokument w formacie nie większym niż A4, niezakopetowany, zawierający od 1 do 5 stron; c) przez usługi odczytania wskazań wodomierzy Zamawiający rozumie wykonywanie czynności określonych w opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ, dwukrotnie w ciągu roku kalendarzowego, w lokalach gminnych, położonych w budynkach stanowiących własność Gminy Wrocław oraz w budynkach, w których Gmina posiada udziały w nieruchomości wspólnej, objętych ewidencją zasobu prowadzoną przez Wrocławskie Mieszkania Sp. z o.o, wykonywanych na zlecenie właściwego BOK. Przy czym Zamawiający informuje, że w jednym lokalu może znajdować się więcej niż jeden wodomierz; d) przez usługi usuwania gniazd owadów Zamawiający rozumie wykonywanie czynności usuwania gniazd owadów, np. os, szerszeni, według zasad określonych w opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ, na obszarze nieruchomości stanowiących własność Gminy Wrocław w danym zadaniu, wykonywanych na zlecenie właściwego BOK. 5. Zamówienie określa maksymalne potrzeby Zamawiającego. Zamawiający zastrzega sobie prawo do niezrealizowania całości zamówienia. Zamawiający dopuszcza możliwość wyłączenia poszczególnych budynków z wykonywania usług porządkowo - sanitarnych i sprzątania w następujących przypadkach: a) sprzedaży pierwszego lokalu w budynku stanowiącym własność Gminy Wrocław i utraty przez ten budynek statusu nieruchomości komunalnej, b) wyłączenia budynku z eksploatacji (np. rozbiórka, remont). Zamawiający powiadomi pisemnie Wykonawcę o terminie wyłączenia budynku z wykonywania usług porządkowo - sanitarnych i sprzątania. Wykonawca zrzeka się wszelkich roszczeń związanych ze zmniejszeniem zakresu umowy. 6. Usługi określone w pkt 4 ppkt b - d niniejszego rozdziału SIWZ będą realizowane sukcesywnie w zależności od potrzeb i na zlecenie Zamawiającego. Podane w formularzu cenowym (załącznik nr 2 do SIWZ) ilości odczytów wskazań wodomierzy, dostarczanych dokumentów oraz gniazd owadów do usunięcia wskazują jedynie ilości orientacyjne niezbędne do obliczenia ceny oferty i porównania ofert. 7. Szczegółowy wykaz zasobów Gminy, na których realizowany będzie przedmiot zamówienia zawiera załącznik nr 6 do SIWZ. 8. Wykonawca jest zobowiązany do złożenia odpadów powstałych w trakcie realizacji umowy w miejscu prawnie dopuszczonym do odzysku, składowania lub unieszkodliwiania odpadów lub też przekazania odpadów do odzysku osobom wskazanym w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 21 kwietnia 2006 r. w sprawie listy rodzajów odpadów, które posiadacz odpadów może przekazywać osobom fizycznym lub jednostkom organizacyjnym nie będącym przedsiębiorcami, oraz dopuszczalnych metod ich odzysku (Dz. U. Nr 75, poz. 527 z późn. zm.)..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.60.00.00-3, 90.91.00.00-9, 64.12.00.00-3, 65.50.00.00-8.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 4.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: Zadanie nr 1: 2.200,00 zł (słownie: dwa tysiące dwieście złotych, 00/100) Zadanie nr 2: 1.300,00 zł (słownie: jeden tysiąc trzysta złotych, 00/100) Zadanie nr 3: 2.100,00 zł (słownie: dwa tysiące sto złotych, 00/100) Zadanie nr 4: 1.200,00 zł (słownie: jeden tysiąc dwieście złotych, 00/100) 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy BZ WBK S.A. I O Wrocław nr 67109023980000000109726425, tak aby kwota wadium znalazła się na wskazanym koncie nie później niż w dniu i godzinie przewidzianej na składanie ofert - podając w tytule na dowodzie wpłaty numer postępowania i lub nazwę postępowania. 4. Do oferty Wykonawca załącza potwierdzenie polecenia przelewu. 5. W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniądz, jego dowód wniesienia w formie oryginału należy dołączyć do oferty w taki sposób, by nie tworzył z nią całości tj. by nie był związany na stałe z ofertą, zaś jego kopię opatrzoną klauzulą (za zgodność z oryginałem) i poświadczoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę należy dołączyć do oferty. 6. Wadium wnoszone w innej formie niż pieniądz musi mieć postać oświadczenia Gwaranta, w którym Gwarant zobowiązuje się nieodwołalnie i bezwarunkowo, na pierwsze żądanie zapłacić Zamawiającemu kwotę gwarancji w przypadkach określonych ustawą Pzp tj. gdy Wykonawca: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, d) w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, lub pełnomocnictw chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. W przypadku gwarancji, to Zamawiający decyduje o uznaniu danych okoliczności, przyczyn, za udowodnione. 7. Zamawiający dokonuje zwrotu, a także zatrzymania wadium na zasadach określonych w art. 46 ustawy Pzp.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że warunek udziału w postępowaniu został spełniony na podstawie złożonego oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp (załącznik nr 3 do SIWZ). Ocena spełnienia tego warunku zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że warunek udziału w postępowaniu został spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed terminem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - wykonał należycie, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonuje należycie co najmniej jedną usługę polegającą na sprzątaniu nieruchomości mieszkalnych i lub użytkowych o wartości nie mniejszej niż 100.000,00 zł. brutto w ramach jednej umowy. Ocena spełnienia tego warunku zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że warunek udziału w postępowaniu został spełniony na podstawie złożonego oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp (załącznik nr 3 do SIWZ). Ocena spełnienia tego warunku zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że warunek udziału w postępowaniu został spełniony na podstawie złożonego oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp (załącznik nr 3 do SIWZ). Ocena spełnienia tego warunku zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że warunek udziału w postępowaniu został spełniony na podstawie złożonego oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp (załącznik nr 3 do SIWZ). Ocena spełnienia tego warunku zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia: a) składają wspólnie oświadczenie potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp i dokumenty wymienione w pkt 1 rozdz. X SIWZ, a ponadto b) każdy z Wykonawców składa oddzielnie oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 ustawy Pzp i dokumenty wymienione w pkt 2 rozdz. X SIWZ.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Strony dopuszczają możliwość zmiany w trakcie realizacji umowy: 1) kluczowego personelu wykonawcy lub zamawiającego, 2) zmiany podwykonawców *. 2. Powyższe zmiany mogą być dokonane za uprzednią zgodą Zamawiającego, akceptującego nowego kluczowego specjalistę lub podwykonawcę *. * pozostawić odpowiednio do rozstrzygnięcia postępowania

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.wm.wroc.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Wrocławskie Mieszkania Sp. z o.o. ul. M.Reja 53-55 we Wrocławiu, Sekcja Zamówień Publicznych pok. 115, I piętro..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 27.07.2011 godzina 09:00, miejsce: Wrocławskie Mieszkania Sp. z o.o. we Wrocławiu, ul. Mikołaja Reja 53-55, 50-343 Wrocław Kancelaria..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Spółka Wrocławskie Mieszkania Sp. z o.o. występuje w imieniu Gminy Wrocław na podstawie Pełnomocnictwa nr 9/III/Z/11 Prezydenta Miasta Wrocław z dnia 10.03.2011r..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Usługi utrzymania czystości i porządku w budynkach stanowiących własność Gminy Wrocław ZADANIE NR 1 - realizowane będzie na obszarze rejonu C, L.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: ZADANIE NR 1 - realizowane będzie na obszarze rejonu C, L: w ok. 116 budynkach 100% gminnych o przybliżonej, łącznej powierzchni przeznaczanej do sprzątania 42 149 m2 - w zakresie usług porządkowo - sanitarnych, sprzątania i podobnych; w zakresie odczytywania wskazań ok. 2560 wodomierzy; w ok. 4296 gminnych lokalach mieszkalnych i użytkowych w zakresie dostarczania dokumentów; na terenie nieruchomości gminnych w zakresie usuwania gniazd owadów..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.60.00.00-3, 90.91.00.00-9, 64.12.00.00-3, 65.50.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Usługi utrzymania czystości i porządku w budynkach stanowiących własność Gminy Wrocław ZADANIE NR 1 - realizowane będzie na obszarze rejonu D, E.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: ZADANIE NR 2 - realizowane będzie na obszarze rejonu D, E: w ok. 72 budynkach 100% gminnych o przybliżonej, łącznej powierzchni przeznaczanej do sprzątania 22 227 m2 - w zakresie usług porządkowo - sanitarnych, sprzątania i podobnych; w zakresie odczytywania wskazań ok. 3053 wodomierzy; w ok. 4780 gminnych lokalach mieszkalnych i użytkowych w zakresie dostarczania.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.60.00.00-3, 90.91.00.00-9, 64.12.00.00-3, 65.50.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Usługi utrzymania czystości i porządku w budynkach stanowiących własność Gminy Wrocław ZADANIE NR 1 - realizowane będzie na obszarze rejonu J, K.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: ZADANIE NR 3 - realizowane będzie na obszarze rejonu J, K: w ok. 283 budynkach 100% gminnych o przybliżonej, łącznej powierzchni przeznaczanej do sprzątania 38 538 m2 - w zakresie usług porządkowo - sanitarnych, sprzątania i podobnych; w zakresie odczytywania wskazań ok. 3507 wodomierzy; w ok. 4553 gminnych lokalach mieszkalnych i użytkowych w zakresie dostarczania dokumentów; na terenie nieruchomości gminnych w zakresie usuwania gniazd owadów..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.60.00.00-3, 90.91.00.00-9, 64.12.00.00-3, 65.50.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Usługi utrzymania czystości i porządku w budynkach stanowiących własność Gminy Wrocław ZADANIE NR 1 - realizowane będzie na obszarze rejonu M, N.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: ZADANIE NR 4 - realizowane będzie na obszarze rejonu M, N: w ok. 81 budynkach 100% gminnych o przybliżonej, łącznej powierzchni przeznaczanej do sprzątania 22 478 m2 - w zakresie usług porządkowo - sanitarnych, sprzątania i podobnych; w zakresie odczytywania wskazań ok. 2557 wodomierzy; w ok. 3220 gminnych lokalach mieszkalnych i użytkowych w zakresie dostarczania dokumentów; na terenie nieruchomości gminnych w zakresie usuwania gniazd owadów..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.60.00.00-3, 90.91.00.00-9, 64.12.00.00-3, 65.50.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.