eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Sosnowiec › Wykonywanie usług opiekuńczych dla osób korzystających z pomocy Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej na terenie miasta Sosnowca (4 zadania)



Ogłoszenie z dnia 2007-10-25

Sosnowiec: Wykonywanie usług opiekuńczych dla osób korzystających z pomocy Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej na terenie miasta Sosnowca (4 zadania)
Numer ogłoszenia: 205253 - 2007; data zamieszczenia: 25.10.2007
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Sosnowcu, ul. Mościckiego 14, 41-200 Sosnowiec, woj. śląskie, tel. 032 36800601, fax 032 3680614.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mops.sosnowiec.bip.info.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: pomoc społeczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OPIS

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonywanie usług opiekuńczych dla osób korzystających z pomocy Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej na terenie miasta Sosnowca (4 zadania).

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie usług opiekuńczych w tym: Zadanie I - usługi opiekuńczo - pielęgnacyjne Zadanie II - usługi opiekuńczo - gospodarcze Zadanie III - usługi specjalistyczne dla osób z zaburzeniami psychicznymi Zadanie IV - usługi specjalistyczne Przewidywalna ilość godzin na: Zadanie I - usługi opiekuńczo - pielęgnacyjne - ok. 207 551 godzin Zadanie II - usługi opiekuńczo - gospodarcze - ok. 211 149 godzin Zadanie III - usługi specjalistyczne dla osób z zaburzeniami psychicznymi - ok. 30 406 godzin Zadanie IV - usługi specjalistyczne - ok. 3 034 godziny Opis poszczególnych Zadań: 1. Opis Zadania I Zakres usług opiekuńczo - pielęgnacyjnych obejmuje w szczególności następujące czynności: o ścielenie łóżka, o zmiana bielizny osobistej i pościelowej, o toaleta całego ciała (mycie, kąpanie, czesanie, ubieranie chorego), o układanie chorego w łóżku i pomaganie przy zmianie pozycji, o zapobieganie powstawania odleżyn i odparzeń - stosowanie do uzgodnień, o pomoc przy załatwianiu potrzeb fizjologicznych, o w szczególnie uzasadnionych przypadkach zmiana opatrunków, pomoc w użyciu środków pomocniczych i materiałów medycznych, przedmiotów ortopedycznych, o zakup artykułów spożywczych i niezbędnych do egzystencji art. przemysłowych w ramach przyznanych lub opłacanych godzin, o zabezpieczenie posiłku, w tym co najmniej raz dziennie posiłku gorącego, o karmienie chorego o ile stan zdrowia wymaga tej czynności, o wyprowadzanie chorego na spacer, o dokonywanie bieżących porządków w używanej części mieszkania przez chorego, o utrzymanie w czystości otoczenia w pokoju chorego, o utrzymywanie w czystości sprzętu sanitarnego i urządzeń sanitarnych (miednicy, basenu, wanny, nocnika), o dbanie o czystość odzieży oraz bielizny pościelowej chorego, o palenie w piecu, przynoszenie węgla i wody, o zamawianie wizyt lekarskich, o kontakt z pielęgniarką środowiskową, o realizacja recept i dawkowanie leków zgodnie z zaleceniem lekarskim, o pomoc przy podawaniu insuliny jeżeli osoba może dawkować ją sobie samodzielnie według zaleceń lekarza, o załatwianie innych spraw na życzenie chorego np. opłacanie czynszu, rachunków za światło, gaz, telefon itp. w ramach przyznanych lub opłacanych godzin, o prowadzenie zeszytu wydatków i rozliczanie się z chorym z wydanych pieniędzy codziennie lub w terminie wspólnie ustalonym. U chorych zamieszkałych wspólnie z rodziną wykonywane są w szczególności: o czynności pielęgnacyjne, o czynności opiekuńcze, które obejmują: przygotowanie posiłku wyłącznie dla chorego, karmienie chorego, utrzymanie w czystości sprzętu gospodarczego używanego w trakcie świadczenia usługi, utrzymywanie w czystości pokoju, w którym stale przebywa chory, zamawianie wizyt lekarskich w przypadkach nagłych, realizacja recept jeżeli lek jest do natychmiastowego podania chorego. 2. Opis Zadania II Zakres usług opiekuńczo - gospodarczych obejmuje w szczególności czynności: o zakup artykułów spożywczych i niezbędnych do egzystencji art. przemysłowych w ramach przyznanych lub opłacanych godzin, o zabezpieczenie posiłku, w tym co najmniej raz dziennie posiłku gorącego, o karmienie chorego o ile stan zdrowia wymaga tej czynności, o wyprowadzanie chorego na spacer, o dokonywanie bieżących porządków w używanej części mieszkania przez chorego, o utrzymanie w czystości otoczenia w pokoju chorego, o utrzymywanie w czystości sprzętu sanitarnego i urządzeń sanitarnych (miednicy, basenu, wanny, nocnika), o dbanie o czystość odzieży oraz bielizny pościelowej chorego, o palenie w piecu, przynoszenie węgla i wody, o zamawianie wizyt lekarskich, o kontakt z pielęgniarką środowiskową, o realizacja recept i dawkowanie leków zgodnie z zaleceniem lekarskim, o załatwianie innych spraw na życzenie chorego np. opłacanie czynszu, rachunków za światło, gaz, telefon itp. w ramach przyznanych lub opłacanych godzin, o prowadzenie zeszytu wydatków i rozliczanie się z chorym z wydanych pieniędzy codziennie lub w terminie wspólnie ustalonym. 3. Opis zadania III Zakres specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi przysługujących na podstawie przepisów o ochronie zdrowia psychicznego obejmuje w szczególności czynności: o ścielenie łóżka, o zmiana bielizny osobistej i pościelowej, o toaleta całego ciała (mycie, kąpanie, czesanie, ubieranie chorego), o układanie chorego w łóżku i pomaganie przy zmianie pozycji, o zapobieganie powstawania odleżyn i odparzeń - stosowanie do uzgodnień, o pomoc przy załatwianiu potrzeb fizjologicznych, o w szczególnie uzasadnionych przypadkach zmiana opatrunków, pomoc w użyciu środków pomocniczych i materiałów medycznych, przedmiotów ortopedycznych, o zakup artykułów spożywczych i niezbędnych do egzystencji art. przemysłowych w ramach przyznanych lub opłacanych godzin, o zabezpieczenie posiłku, w tym co najmniej raz dziennie posiłku gorącego, o karmienie chorego o ile stan zdrowia wymaga tej czynności, o wyprowadzanie chorego na spacer, o dokonywanie bieżących porządków w używanej części mieszkania przez chorego, o utrzymanie w czystości otoczenia w pokoju chorego, o utrzymywanie w czystości sprzętu sanitarnego i urządzeń sanitarnych (miednicy, basenu, wanny, nocnika), o dbanie o czystość odzieży oraz bielizny pościelowej chorego, o palenie w piecu, przynoszenie węgla i wody, o zamawianie wizyt lekarskich, o kontakt z pielęgniarką środowiskową, o realizacja recept i dawkowanie leków zgodnie z zaleceniem lekarskim, o załatwianie innych spraw na życzenie chorego np. opłacanie czynszu, rachunków za światło, gaz, telefon itp. w ramach przyznanych lub opłacanych godzin, o prowadzenie zeszytu wydatków i rozliczanie się z chorym z wydanych pieniędzy codziennie lub w terminie wspólnie ustalonym. 4. Opis zadania IV Zakres specjalistycznych usług dostosowanych do szczególnych potrzeb osób wymagających pomocy z uwagi na rodzaj schorzenia lub niepełnosprawności, świadczone przez osoby ze specjalistycznym przygotowaniem zawodowym według rodzajów: -uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia, w tym zwłaszcza: a) kształtowanie umiejętności zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych i umiejętności społecznego funkcjonowania, motywowanie do aktywności, leczenia i rehabilitacji, prowadzenie treningów umiejętności samoobsługi i umiejętności społecznych oraz wspierania także w formie asystowania w codziennych czynnościach życiowych, w szczególności takich jak: - samoobsługa, zwłaszcza wykonywanie czynności gospodarczych i porządkowych, w tym umiejętność utrzymywania i prowadzenia domu, - dbałość o higienę i wygląd, - utrzymywanie kontaktów z domownikami, rówieśnikami, w miejscu nauki i pracy oraz społecznością lokalną, - wspólne organizowanie i spędzanie czasu wolnego, - korzystanie z usług różnych instytucji, b) interwencje i pomoc w życiu w rodzinie, w tym: - pomoc w radzeniu sobie w sytuacjach kryzysowych - poradnictwo specjalistyczne, interwencje kryzysowe, wsparcie psychologiczne, rozmowy terapeutyczne, - ułatwienie dostępu do edukacji i kultury, - doradztwo, koordynacja działań innych służb na rzecz rodziny, której członkiem jest osoba uzyskująca pomoc w formie specjalistycznych usług, - kształtowanie pozytywnych relacji osoby wspieranej z osobami bliskimi, - współpraca z rodziną - kształtowanie odpowiednich postaw wobec osoby chorującej, niepełnosprawnej, c) pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, w tym: - uzyskaniu świadczeń socjalnych, emerytalno-rentowych, - w wypełnianiu dokumentów urzędowych, d) wspieranie i pomoc w uzyskaniu zatrudnienia w tym zwłaszcza: w szukaniu informacji o pracy, pomoc w znalezieniu zatrudnienia lub alternatywnego zajęcia, w szczególności uczestnictwo w zajęciach warsztatów terapii zajęciowej, zakładach aktywności zawodowej, środowiskowych domach samopomocy, centrach i klubach integracji społecznej, klubach pracy, - w kompletowaniu dokumentów potrzebnych do zatrudnienia, - w przygotowaniu do rozmowy z pracodawcą, wspieranie i asystowanie w kontaktach z pracodawcą, - w rozwiązywaniu problemów psychicznych wynikających z pracy lub jej braku, e) pomoc w gospodarowaniu pieniędzmi, w tym: - nauka planowania budżetu, asystowanie przy ponoszeniu wydatków, - pomoc w uzyskaniu ulg w opłatach, - zwiększenie umiejętności gospodarowania własnym budżetem oraz usamodzielnianie finansowe; - pielęgnacja - jako wspieranie procesu leczenia, w tym: a) pomoc w dostępie do świadczeń zdrowotnych, b) uzgadnianie i pilnowanie terminów wizyt lekarskich, badań diagnostycznych, c) pomoc w wykupywaniu lub zamawianiu leków w aptece, d) pilnowanie przyjmowania leków oraz obserwowanie ewentualnych skutków ubocznych ich stosowania, e) w szczególnie uzasadnionych przypadkach zmiana opatrunków, pomoc w użyciu środków pomocniczych i materiałów medycznych, przedmiotów ortopedycznych, a także w utrzymaniu higieny, f) pomoc w dotarciu do placówek służby zdrowia, g) pomoc w dotarciu do placówek rehabilitacyjnych: - rehabilitacja fizyczna i usprawnianie zaburzonych funkcji organizmu w zakresie nieobjętym przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowania ze środków publicznych (Dz. U. Nr 210, poz. 2135, z późn. zm.): a) zgodnie z zaleceniami lekarskimi lub specjalisty z zakresu rehabilitacji ruchowej lub fizykoterapii, b) współpraca ze specjalistami w zakresie wspierania psychologiczno-pedagogicznego i edukacyjno-terapeutycznego zmierzającego do wielostronnej aktywizacji osoby korzystającej ze specjalistycznych usług; - pomoc mieszkaniowa, w tym: a) w uzyskaniu mieszkania, negocjowaniu i wnoszeniu opłat, b) w organizacji drobnych remontów, adaptacji, napraw, likwidacji barier architektonicznych c) kształtowanie właściwych relacji osoby uzyskującej pomocy z sąsiadami i gospodarzem domu; - zapewnienie dzieciom i młodzieży z zaburzeniami psychicznymi dostępu do zajęć rehabilitacyjnych i rewalidacyjno-wychowawczych, w wyjątkowych przypadkach, jeżeli nie mają możliwości uzyskania dostępu do zajęć, o których mowa w art. 7 ustawy z dnia 19 sierpnia 1994r. o ochronie zdrowia psychicznego (dz. U. Nr 111, poz. 535, z późn. zm.).

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 85.31.24.00 - Usługi opieki społecznej nieświadczone przez ośrodki pobytowe Kod CPV wg słownika 2008: 85.31.24.00 - Usługi opieki społecznej nieświadczone przez ośrodki pobytowe .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Tak, ilość części: 4.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: data zakończenia: 31.05.2009.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: Zadanie I - 29 057,18 zł Zadanie II - 25 337,92 zł Zadanie III - 5 169,06 zł Zadania IV - 485,40 zł Każde zadanie na które składana jest oferta musi zabezpieczone odpowiednią kwotą wadium..

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy którzy spełnią wymagania określone w art. 22 i 24 ustawy oraz Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców będzie dokonana w oparciu o dokumenty złożone w ofercie wg formuły spełnia - nie spełnia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Nazwa (rodzaj) dokumentu i oświadczenia, jego cechy - potwierdzającego spełnianie warunków. Dokumenty i oświadczenia wymagane od Wykonawcy - Wypełniony formularz ofertowy; - Oświadczenie Wykonawcy na podstawie art. 22 ustawy; - Wykaz personelu odpowiedzialnego za realizację z każdego z rodzaju usług objętych zamówieniem wraz ze wskazaniem stażu pracy w miesiącach przy realizacji usług danego rodzaju i kwalifikacji do wykonywania danego rodzaju usług: - Dla Zadania I - usług opiekuńczo - pielęgnacyjnych - zaświadczenie o ukończonym kursie siostry PCK lub świadectwo ukończenia szkoły pielęgniarskiej lub inny dokument potwierdzający odpowiednie kwalifikacje do świadczenia usług opiekuńczo - pielegnacyjnych dla każdej z osób przedstawionych w wykazie personelu odpowiedzialnego za realizację Zadania I. - dokumenty (zaświadczenia, świadectwa pracy) stwierdzające staż pracy w zakresie świadczenia usług opiekuńczo - pielęgnacyjnych dla każdej z osób przedstawionych w wykazie personelu odpowiedzialnego za realizację Zadania I. - Dla Zadania II - usług opiekuńczo gospodarczych - zaświadczenie o ukończonym szkoleniu wewnętrznym w zakresie objętym przedmiotem zamówienia lub zaświadczenie o ukończonym kursie opiekunek domowych, lub zaświadczenie o ukończonym kursie siostry PCK lub inny dokument potwierdzający odpowiednie kwalifikacje do świadczenia usług opiekuńczo - gospodarczych dla każdej z osób przedstawionych w wykazie personelu odpowiedzialnego za realizację Zadania II. - dokumenty (zaświadczenia, świadectwa pracy) stwierdzające staż pracy w zakresie świadczenia usług opiekuńczo - gospodarczych dla każdej z osób przedstawionych w wykazie personelu odpowiedzialnego za realizację Zadania II. - Dla Zadania III - usług specjalistycznych dla osób z zaburzeniami psychicznymi - dokumenty (zaświadczenia, świadectwa pracy) stwierdzające staż pracy w zakresie świadczenia usług specjalistycznych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w jednej z następujących jednostek: szpitalu psychiatrycznym, jednostce organizacyjnej pomocy społecznej dla osób z zaburzeniami psychicznymi, placówce terapii lub placówce oświatowej, do której uczęszczają dzieci z zaburzeniami rozwoju lub upośledzeniem umysłowym, ośrodku terapeutyczno - edukacyjno - wychowawczym, zakładzie rehabilitacji, innej jednostce niż wymienione świadczącej specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi dla każdej z osób przedstawionych w wykazie personelu odpowiedzialnego za realizację Zadania III. - Dla Zadania IV - usług specjalistycznych - dokumenty (zaświadczenia, itp.) stwierdzające kwalifikacje do wykonywania zawodu pracownika socjalnego, psychologa, pedagoga, logopedy, terapeuty zajęciowego, asystenta osoby niepełnosprawnej, opiekunki środowiskowej, specjalisty w zakresie rehabilitacji medycznej, fizjoterapeuty innego zawodu dającego wiedzę i umiejętności pozwalające świadczyć określone specjalistyczne usługi z zastrzeżeniem § 3 pkt. 3 rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. z 2005r. Nr 189, poz. 1598 z późn. zm. ). Zamawiający wymaga by osoby wskazane przez Wykonawcę posiadały różne wykształcenia np. pedagog - jedna osoba, fizjoterapeuta - druga osoba. - dokumenty (zaświadczenia, świadectwa pracy) stwierdzające przeszkolenie i doświadczenie w zakresie umiejętności kształtowania motywacji do akceptowanych przez otoczenie zachowań, kształtowania nawyków celowej aktywności prowadzenia treningu zachowań społecznych dla każdej z osób przedstawionych w wykazie personelu odpowiedzialnego za realizację Zadania IV. W celu potwierdzenia, iż Wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24, Zamawiający żąda: - Aktualnego odpisu z właściwego rejestru - wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; - Oświadczenia Wykonawcy o nie podleganiu wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 24 ustawy. - Aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt od 4-9 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert. - Aktualnego zaświadczenia właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub zaświadczeń że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed terminem składania ofert. - Wykazu wykonanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia (dla Zadania I - usług opiekuńczo - pielęgnacyjnych - świadczenia ok. 207 551 godzin w skali 17 miesięcy , dla Zadania II - usług opiekuńczo - gospodarczych - świadczenia ok. 211 149 godzin w skali 14 miesięcy, dla Zadania III - usług specjalistycznych dla osób z zaburzeniami psychicznymi - świadczenia ok. 30 406 godzin w skali 17 miesięcy, dla Zadania IV - usług specjalistycznych - świadczenia ok. 3 034 godzin w skali 14 miesięcy), z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców. - Dokumentów potwierdzających, że te usługi zostały wykonane należycie; - Dowodu wniesienia/wpłacenia wadium (każde zadanie musi być zabezpieczone odpowiednią kwotą wadium. - Oświadczenie w sprawie wykazu osób(y) upoważnionych(ej) do podpisywania dokumentów w postępowaniu; Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. powyżej składa dokument lub dokumenty, wystawione zgodnie z prawem kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: 1. nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości dokument winien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 2. nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie dokument winien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 3. nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu dokument winien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. - Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej oraz dokumentów wymienionych w pkt. 1-3 zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mops.sosnowiec.bip.info.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Mościckiego 14 41-200 Sosnowiec piętro IV, pok. 429..

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 30.11.2007 godzina 09:00, miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Mościckiego 14 41-200 Sosnowiec piętro IV, pok. 422.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 60 (od ostatecznego terminu składania ofert).

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Zadanie I - usługi opiekuńczo - pielęgnacyjne.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Opis Zadania I Zakres usług opiekuńczo - pielęgnacyjnych obejmuje w szczególności następujące czynności: o ścielenie łóżka, o zmiana bielizny osobistej i pościelowej, o toaleta całego ciała (mycie, kąpanie, czesanie, ubieranie chorego), o układanie chorego w łóżku i pomaganie przy zmianie pozycji, o zapobieganie powstawania odleżyn i odparzeń - stosowanie do uzgodnień, o pomoc przy załatwianiu potrzeb fizjologicznych, o w szczególnie uzasadnionych przypadkach zmiana opatrunków, pomoc w użyciu środków pomocniczych i materiałów medycznych, przedmiotów ortopedycznych, o zakup artykułów spożywczych i niezbędnych do egzystencji art. przemysłowych w ramach przyznanych lub opłacanych godzin, o zabezpieczenie posiłku, w tym co najmniej raz dziennie posiłku gorącego, o karmienie chorego o ile stan zdrowia wymaga tej czynności, o wyprowadzanie chorego na spacer, o dokonywanie bieżących porządków w używanej części mieszkania przez chorego, o utrzymanie w czystości otoczenia w pokoju chorego, o utrzymywanie w czystości sprzętu sanitarnego i urządzeń sanitarnych (miednicy, basenu, wanny, nocnika), o dbanie o czystość odzieży oraz bielizny pościelowej chorego, o palenie w piecu, przynoszenie węgla i wody, o zamawianie wizyt lekarskich, o kontakt z pielęgniarką środowiskową, o realizacja recept i dawkowanie leków zgodnie z zaleceniem lekarskim, o pomoc przy podawaniu insuliny jeżeli osoba może dawkować ją sobie samodzielnie według zaleceń lekarza, o załatwianie innych spraw na życzenie chorego np. opłacanie czynszu, rachunków za światło, gaz, telefon itp. w ramach przyznanych lub opłacanych godzin, o prowadzenie zeszytu wydatków i rozliczanie się z chorym z wydanych pieniędzy codziennie lub w terminie wspólnie ustalonym. U chorych zamieszkałych wspólnie z rodziną wykonywane są w szczególności: o czynności pielęgnacyjne, o czynności opiekuńcze, które obejmują: przygotowanie posiłku wyłącznie dla chorego, karmienie chorego, utrzymanie w czystości sprzętu gospodarczego używanego w trakcie świadczenia usługi, utrzymywanie w czystości pokoju, w którym stale przebywa chory, zamawianie wizyt lekarskich w przypadkach nagłych, realizacja recept jeżeli lek jest do natychmiastowego podania chorego. Zadanie I - usługi opiekuńczo - pielęgnacyjne - ok. 207 551 godzin.
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.31.24.00-3.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 01.01.2008.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Zadanie II usługi opiekuńczo - gospodarcze.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres usług opiekuńczo - gospodarczych obejmuje w szczególności czynności: o zakup artykułów spożywczych i niezbędnych do egzystencji art. przemysłowych w ramach przyznanych lub opłacanych godzin, o zabezpieczenie posiłku, w tym co najmniej raz dziennie posiłku gorącego, o karmienie chorego o ile stan zdrowia wymaga tej czynności, o wyprowadzanie chorego na spacer, o dokonywanie bieżących porządków w używanej części mieszkania przez chorego, o utrzymanie w czystości otoczenia w pokoju chorego, o utrzymywanie w czystości sprzętu sanitarnego i urządzeń sanitarnych (miednicy, basenu, wanny, nocnika), o dbanie o czystość odzieży oraz bielizny pościelowej chorego, o palenie w piecu, przynoszenie węgla i wody, o zamawianie wizyt lekarskich, o kontakt z pielęgniarką środowiskową, o realizacja recept i dawkowanie leków zgodnie z zaleceniem lekarskim, o załatwianie innych spraw na życzenie chorego np. opłacanie czynszu, rachunków za światło, gaz, telefon itp. w ramach przyznanych lub opłacanych godzin, o prowadzenie zeszytu wydatków i rozliczanie się z chorym z wydanych pieniędzy codziennie lub w terminie wspólnie ustalonym. Zadanie II - usługi opiekuńczo - gospodarcze - ok. 211 149 godzin.
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.31.24.00-3.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 01.04.2008.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Zadanie III - usługi specjalistyczne dla osób z zaburzeniami psychicznymi.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Opis zadania III Zakres specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi przysługujących na podstawie przepisów o ochronie zdrowia psychicznego obejmuje w szczególności czynności: o ścielenie łóżka, o zmiana bielizny osobistej i pościelowej, o toaleta całego ciała (mycie, kąpanie, czesanie, ubieranie chorego), o układanie chorego w łóżku i pomaganie przy zmianie pozycji, o zapobieganie powstawania odleżyn i odparzeń - stosowanie do uzgodnień, o pomoc przy załatwianiu potrzeb fizjologicznych, o w szczególnie uzasadnionych przypadkach zmiana opatrunków, pomoc w użyciu środków pomocniczych i materiałów medycznych, przedmiotów ortopedycznych, o zakup artykułów spożywczych i niezbędnych do egzystencji art. przemysłowych w ramach przyznanych lub opłacanych godzin, o zabezpieczenie posiłku, w tym co najmniej raz dziennie posiłku gorącego, o karmienie chorego o ile stan zdrowia wymaga tej czynności, o wyprowadzanie chorego na spacer, o dokonywanie bieżących porządków w używanej części mieszkania przez chorego, o utrzymanie w czystości otoczenia w pokoju chorego, o utrzymywanie w czystości sprzętu sanitarnego i urządzeń sanitarnych (miednicy, basenu, wanny, nocnika), o dbanie o czystość odzieży oraz bielizny pościelowej chorego, o palenie w piecu, przynoszenie węgla i wody, o zamawianie wizyt lekarskich, o kontakt z pielęgniarką środowiskową, o realizacja recept i dawkowanie leków zgodnie z zaleceniem lekarskim, o załatwianie innych spraw na życzenie chorego np. opłacanie czynszu, rachunków za światło, gaz, telefon itp. w ramach przyznanych lub opłacanych godzin, o prowadzenie zeszytu wydatków i rozliczanie się z chorym z wydanych pieniędzy codziennie lub w terminie wspólnie ustalonym. Zadanie III - usługi specjalistyczne dla osób z zaburzeniami psychicznymi - ok. 30 406 godzin.
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.31.24.00-3.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 01.01.2008.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Zadanie IV - usługi specjalistyczne -.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Opis zadania IV Zakres specjalistycznych usług dostosowanych do szczególnych potrzeb osób wymagających pomocy z uwagi na rodzaj schorzenia lub niepełnosprawności, świadczone przez osoby ze specjalistycznym przygotowaniem zawodowym według rodzajów: - uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia, w tym zwłaszcza: a) kształtowanie umiejętności zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych i umiejętności społecznego funkcjonowania, motywowanie do aktywności, leczenia i rehabilitacji, prowadzenie treningów umiejętności samoobsługi i umiejętności społecznych oraz wspierania także w formie asystowania w codziennych czynnościach życiowych, w szczególności takich jak: - samoobsługa, zwłaszcza wykonywanie czynności gospodarczych i porządkowych, w tym umiejętność utrzymywania i prowadzenia domu, - dbałość o higienę i wygląd, - utrzymywanie kontaktów z domownikami, rówieśnikami, w miejscu nauki i pracy oraz społecznością lokalną, - wspólne organizowanie i spędzanie czasu wolnego, - korzystanie z usług różnych instytucji, b) interwencje i pomoc w życiu w rodzinie, w tym: - pomoc w radzeniu sobie w sytuacjach kryzysowych - poradnictwo specjalistyczne, interwencje kryzysowe, wsparcie psychologiczne, rozmowy terapeutyczne, - ułatwienie dostępu do edukacji i kultury, - doradztwo, koordynacja działań innych służb na rzecz rodziny, której członkiem jest osoba uzyskująca pomoc w formie specjalistycznych usług, - kształtowanie pozytywnych relacji osoby wspieranej z osobami bliskimi, - współpraca z rodziną - kształtowanie odpowiednich postaw wobec osoby chorującej, niepełnosprawnej, c) pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, w tym: - uzyskaniu świadczeń socjalnych, emerytalno-rentowych, - w wypełnianiu dokumentów urzędowych, d) wspieranie i pomoc w uzyskaniu zatrudnienia w tym zwłaszcza: w szukaniu informacji o pracy, pomoc w znalezieniu zatrudnienia lub alternatywnego zajęcia, w szczególności uczestnictwo w zajęciach warsztatów terapii zajęciowej, zakładach aktywności zawodowej, środowiskowych domach samopomocy, centrach i klubach integracji społecznej, klubach pracy, - w kompletowaniu dokumentów potrzebnych do zatrudnienia, - w przygotowaniu do rozmowy z pracodawcą, wspieranie i asystowanie w kontaktach z pracodawcą, - w rozwiązywaniu problemów psychicznych wynikających z pracy lub jej braku, e) pomoc w gospodarowaniu pieniędzmi, w tym: - nauka planowania budżetu, asystowanie przy ponoszeniu wydatków, - pomoc w uzyskaniu ulg w opłatach, - zwiększenie umiejętności gospodarowania własnym budżetem oraz usamodzielnianie finansowe; - pielęgnacja - jako wspieranie procesu leczenia, w tym: a) pomoc w dostępie do świadczeń zdrowotnych, b) uzgadnianie i pilnowanie terminów wizyt lekarskich, badań diagnostycznych, c) pomoc w wykupywaniu lub zamawianiu leków w aptece, d) pilnowanie przyjmowania leków oraz obserwowanie ewentualnych skutków ubocznych ich stosowania, e) w szczególnie uzasadnionych przypadkach zmiana opatrunków, pomoc w użyciu środków pomocniczych i materiałów medycznych, przedmiotów ortopedycznych, a także w utrzymaniu higieny, f) pomoc w dotarciu do placówek służby zdrowia, g) pomoc w dotarciu do placówek rehabilitacyjnych: - rehabilitacja fizyczna i usprawnianie zaburzonych funkcji organizmu w zakresie nieobjętym przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowania ze środków publicznych (Dz. U. Nr 210, poz. 2135, z późn. zm.): a) zgodnie z zaleceniami lekarskimi lub specjalisty z zakresu rehabilitacji ruchowej lub fizykoterapii, b) współpraca ze specjalistami w zakresie wspierania psychologiczno-pedagogicznego i edukacyjno-terapeutycznego zmierzającego do wielostronnej aktywizacji osoby korzystającej ze specjalistycznych usług; - pomoc mieszkaniowa, w tym: a) w uzyskaniu mieszkania, negocjowaniu i wnoszeniu opłat, b) w organizacji drobnych remontów, adaptacji, napraw, likwidacji barier architektonicznych c) kształtowanie właściwych relacji osoby uzyskującej pomocy z sąsiadami i gospodarzem domu; - zapewnienie dzieciom i młodzieży z zaburzeniami psychicznymi dostępu do zajęć rehabilitacyjnych i rewalidacyjno-wychowawczych, w wyjątkowych przypadkach, jeżeli nie mają możliwości uzyskania dostępu do zajęć, o których mowa w art. 7 ustawy z dnia 19 sierpnia 1994r. o ochronie zdrowia psychicznego (dz. U. Nr 111, poz. 535, z późn. zm.). Zadanie IV - usługi specjalistyczne - ok. 3 034 godziny.
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.31.24.00-3.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 01.04.2008.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.