eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Lipusz › Udzielenie i obsługa kredytu złotówkowego długoterminowego w kwocie 1 060 000,00 zł przeznaczonego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego w 2014 roku związanego z inwestycjami Gminy Lipusz oraz spłatą wcześniej zaciągniętych zobowiązań.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-09-22

Lipusz: Udzielenie i obsługa kredytu złotówkowego długoterminowego w kwocie 1 060 000,00 zł przeznaczonego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego w 2014 roku związanego z inwestycjami Gminy Lipusz oraz spłatą wcześniej zaciągniętych zobowiązań.
Numer ogłoszenia: 201235 - 2014; data zamieszczenia: 22.09.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Lipusz , ul. Wybickiego 27, 83-424 Lipusz, woj. pomorskie, tel. 58 6874515, 6874530, faks 58 6874591.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lipusz.pl
  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: www.pomorskie.eu/pl/bip/gminy/lipusz

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie i obsługa kredytu złotówkowego długoterminowego w kwocie 1 060 000,00 zł przeznaczonego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego w 2014 roku związanego z inwestycjami Gminy Lipusz oraz spłatą wcześniej zaciągniętych zobowiązań..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Opis przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 1 060 000,00 zł przeznaczonego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego w 2014 roku związanego z inwestycjami Gminy Lipusz oraz spłatą wcześniej zaciągniętych zobowiązań. 2. Oznaczenie przedmiotu zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień Kod CPV - 66113000-5 - usługi udzielania kredytu 3.Wykonawca zobowiązany jest do udzielenia kredytu w dwóch transzach: I transza w wysokości 460 000,00 zł - zostanie postawiona do dyspozycji Zamawiającego w pierwszym dniu roboczym po podpisaniu umowy II transza w wysokości 600 000,00 zł - zostanie postawiona do dyspozycji Zamawiającego do 31.10.2014 r. na wskazany przez Zamawiającego rachunek bankowy. 4. Spłata kredytu: a) spłata kredytu nastąpi w latach 2017 - 2021 z dochodów własnych budżetu gminy według poniższego harmonogramu: L. p. Termin spłaty Kwota kapitału 1. 30.03.2017 r. 35 000 zł 2. 30.06.2017 r. 35 000 zł 3. 30.09.2017 r. 35 000 zł 4. 30.12.2017 r. 35 000 zł 5. 30.03.2018 r. 35 000 zł 6. 30.06.2018 r. 35 000 zł 7. 30.09.2018 r. 35 000 zł 8. 30.12.2018 r. 35 000 zł 9. 30.03.2019 r. 35 000 zł 10. 30.06.2019 r. 35 000 zł 11. 30.09.2019 r. 35 000 zł 12. 30.12.2019 r. 35 000 zł 13. 30.03.2020 r. 80 000 zł 14. 30.06.2020 r. 80 000 zł 15. 30.09.2020 r. 80 000 zł 16. 30.12.2020 r. 80 000 zł 17. 30.03.2021 r. 80 000 zł 18. 30.06.2021 r. 80 000 zł 19. 30.09.2021 r. 80 000 zł 20. 30.12.2021 r. 80 000 zł Razem: 1 060 000 zł b) w przypadku, gdy termin spłaty rat kredytu przypadnie na dzień wolny od pracy, Zamawiający dokona spłat raty w pierwszym dniu roboczym następującym po wyznaczonej dacie spłaty, c) Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty większej kwoty kapitału bez dodatkowych prowizji i opłat .Strony ustalą nowy harmonogram spłaty kredytu w formie aneksu do umowy. d) Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z wykorzystania części kredytu bez ponoszenia kosztów, a Wykonawca obowiązany jest wyrazić na to zgodę. W przypadku nie wykorzystania przez Zamawiającego pełnej kwoty kredytu, wysokość odsetek będzie wynikała z wartości faktycznie wykorzystanego kredytu. Za niewykorzystanie kredytu w pełnej wysokości Zamawiający nie będzie ponosił żadnych opłat. e) W sytuacji , kiedy kredyt będzie spłacony wcześniej, odsetki liczone będą do dnia spłaty kredytu, a nie do końca okresu umowy. Kredyt nie będzie obciążony żadnymi innymi opłatami poza oprocentowaniem zaoferowanym w ofercie przez Wykonawcę. 5. Spłata odsetek: Termin spłaty odsetek: a) w okresie od dnia uruchomienia kredytu do dnia zakończenia spłaty-miesięcznie płatne do końca każdego miesiąca, b) w przypadku, gdy termin spłaty odsetek przypadnie na dzień wolny od pracy, Zamawiający dokona wpłaty odsetek w pierwszym dniu roboczym następującym po wyznaczonej dacie spłaty. 6. Oprocentowanie kredytu: a) według zmiennej stopy procentowej, ustalonej jako stopa bazowa powiększone o stałą marżę banku, gdzie: - stopa bazowa - WIBOR 3M dla trzymiesięcznych złotowych depozytów międzybankowych z ostatniego dnia notowań poprzedniego miesiąca spłaty kolejnej raty odsetkowej, - marża banku - stała dla całego okresu kredytowania , nie może ulec zwiększeniu w trakcie trwania umowy kredytowej, b) oprocentowanie naliczane będzie wyłącznie od kredytu rzeczywistego udzielonego, przyjmując rzeczywistą liczbę dni w miesiącu oraz założenie, że rok liczy 365 dni, a w roku przestępnym - 366 dni. Zmiana stawki WIBOR 3M w toku realizacji umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego nie stanowi zmiany warunków umowy i nie wymaga aneksu do umowy. 7. Dla przygotowania ofert Wykonawca zobowiązany jest przyjąć stopę procentową (bazową) - WIBOR 3M z dnia 29.08.2014 r. - 2,59 % 8. Zabezpieczenie kredytu stanowić będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową. 9. Kredyt będzie dostępny w dniu następnym po podpisaniu umowy. Zamawiający dopuszcza możliwość przesunięcia spłat poszczególnych rat kapitałowych, jak również spłatę rat w wysokości innej niż przedstawiona w harmonogramie (bez ponoszenia dodatkowych kosztów). Ostateczny termin spłaty nastąpi do dnia 30.12.2021 r. W przypadku spłaty kredytu we wcześniejszym terminie odsetki naliczane będą do dnia spłaty kredytu (zamawiający zastrzega możliwość przedterminowej spłaty kredytu bez ponoszenia kosztów). 10. Termin jednorazowego uruchomienia kredytu należy przyjąć do wyliczenia odsetek celem porównywalności ofert na dzień 29.08.2014 r. 11. W związku z udzieleniem kredytu wykonawca nie pobierze żadnych dodatkowych opłat i prowizji bankowych, w tym prowizji związanej z rozpatrzeniem wniosku i udzieleniem kredytu. 12. Karencja w spłacie kredytu do 29 marca 2017 roku, w trakcie której spłacane są jedynie odsetki od kwoty zaciągniętego kredytu. 13. Wymagania stawiane Wykonawcy: a) Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy, b) Zamawiający nie udziela żadnych ustnych i telefonicznych informacji, wyjaśnień czy odpowiedzi na zapytania w sprawach wymagających zachowania formy pisemnej. c) Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.12.2021.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Na podstawie oświadczenia wykonawcy stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ. Ponadto musi przedstawić zezwolenie Prezesa NBP lub inny dokument upoważniający do wykonywania czynności bankowych.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Na podstawie oświadczenia wykonawcy stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Na podstawie oświadczenia wykonawcy stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Na podstawie oświadczenia wykonawcy stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Na podstawie oświadczenia wykonawcy stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1.1. Pełnomocnictwo Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego - jeżeli dotyczy. 1.2 Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, jeżeli nie wynika to z przepisów prawa bądź dokumentów rejestrowych.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

. Zgodnie z treścią art.144 ust.1 ustawy Zamawiający przewiduje zmianę postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy w przypadku : - nieprzewidzianego braku płynności finansowej u Zamawiającego, - utraty zdolności kredytowej prze Kredytobiorcę , - konieczności zmiany treści harmonogramu spłat kredytu, - konieczności wprowadzenia zmian wynikających z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, - zmiany są korzystne dla Zamawiającego - zmiany są konieczne w związku ze zmianami przepisów prawa, - możliwości nie wykorzystania części kredytu przez Zamawiającego bez ponoszenia kosztów, - możliwości wcześniejszej spłaty części kredytu przez Zamawiającego bez ponoszenia kosztów, - możliwości wydłużenia okresu kredytowania kredytu maksymalnie o kolejne 5 lat (tj. o 20 kolejnych rat kwartalnych), wraz ze zmianą harmonogramu spłaty kredytu w formie aneksu do umowy, bez pobierania dodatkowych opłat i prowizji z tego tytułu, poza kosztami obsługi kredytu przedstawionymi w ofercie Wykonawcy, - możliwości uruchomienia i spłaty kredytu w innej dacie. W/w warunki wprowadzenia zmian do umowy mogą spowodować następujące zmiany postanowień umowy w takich zagadnieniach jak; termin realizacji, przedstawicielstwo stron, płatności rat kapitału i kosztów związanych z udzieleniem kredytu.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pomorskie.eu/pl/bip/gminy.lipusz
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Lipusz, ul. Wybickiego 27, 83-424 Lipusz.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.10.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Lipusz, ul. Wybickiego 27, 83-424 Lipusz, sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.