eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Ząbkowice Śląskie › Dostawa wyposażenia pracowni multimedialnej w ramach realizacji projektu "miniPAKT - gminne pracownie komputerowe.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2023-12-15


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa wyposażenia pracowni multimedialnej w ramach realizacji projektu „miniPAKT - gminne pracownie komputerowe.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Ząbkowice Śląskie

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 890718461

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. 1 Maja 15

1.5.2.) Miejscowość: Ząbkowice Śląskie

1.5.3.) Kod pocztowy: 57-200

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@zabkowiceslaskie.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.zabkowiceslaskie.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://zabkowiceslaskie.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa wyposażenia pracowni multimedialnej w ramach realizacji projektu „miniPAKT - gminne pracownie komputerowe.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-638a57d3-852c-11ee-a60c-9ec5599dddc1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00554154

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-12-15

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00006870/10/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.1 Dostawa wyposażenia pracowni multimedialnej w ramach realizacji projektu „miniPAKT - gminne pracownie komputerowe

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Projekt finansowany z Konkursu „miniPAKT - gminne pracownie komputerowe”, który jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Program Operacyjny Polska Cyfrowa (POPC) na lata 2014 - 2020, pakiet REACT-EU.

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00500958

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.20.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1) Przedmiotem niniejszego zamówienia jest dostawa wyposażenia pracowni multimedialnej w ramach realizacji projektu „MINIPAKT” - gminne pracownie komputerowe. - Szczegółowy pis przedmiotu zamówienia zwarty został w SWZ

4.5.3.) Główny kod CPV: 42962300-0 - Graficzne stacje robocze

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 257 pkt 1 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie prawne:
Art. 257.
Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli środki publiczne, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane, a możliwość unieważnienia postępowania na tej podstawie została przewidziana w:
1) ogłoszeniu o zamówieniu – w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, przetargu ograniczonego, negocjacji z ogłoszeniem, dialogu konkurencyjnego, partnerstwa innowacyjnego

Unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie komentowanego przepisu jest uzależnione od uprzedniego zastrzeżenia takiej możliwości w ogłoszeniu o zamówieniu.

Uzasadnienie faktyczne
Zamawiający informuje, że unieważnia w/w postępowanie ze względu na fakt, iż środki finansowe, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia nie zostały mu przyznane. Warunkiem otrzymania dofinansowania jest pełne rozliczenie rzeczowo – finansowe projektu do 15 grudnia 2023 roku. Informację o dofinansowaniu projektu otrzymaliśmy w dniu 16.11.2023 roku. Opis przedmiotu zamówienia został przygotowany i zaakceptowany przez przyszłego użytkownika pracowni w dniu 17.11.2023 roku i jeszcze w tym samym dniu zostało wszczęte i opublikowane postępowanie o udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego. W celu umożliwienia rozliczenia rzeczowego i finansowego i przygotowania wniosku o płatność, Zamawiający musiał określić termin dostawy przedmiotu zamówienia do dnia 11.12.2023 roku i terminem związania ofertą do dnia 26.12.2023 roku.
W związku z faktem, iż przedmiotem zamówienia jest to dostawa, to ogłoszenie o zamówieniu, zgodnie z ustawą Pzp, winne się ukazać na minimum 7 dni kalendarzowych, nie licząc dnia ogłoszenia i dnia otwarcia. Ogłoszenie wraz z SWZ i załącznikami zostało opublikowane w dniu 17.11.2023 roku z terminem składania i otwarcia ofert do dnia 27.11.2023 roku. W dniu 28.11.2023 roku Zamawiający wezwał wykonawcę, którego oferta była najkorzystniejsza, do złożenia oświadczenia producenta, o którym mowa w Załączniku nr 1A do oferty. W dniu 4.12.2023 wykonawca przesłał wyjaśnienie dotyczące wezwania z dnia 28.11.2023 roku, które nie wyjaśnił należycie wątpliwości Zamawiającego. W związku z powyższym jeszcze w dniu 4.12.2023 roku Zamawiający ponownie wezwał do sprecyzowania nazwy producenta zestawów komputerowych, dając czas wykonawcy do złożenia wyjaśnień do dnia 5.12.2023 roku do godz. 1200.
Następnie w dniu 5.12.2023 roku Zamawiający wezwał Wykonawcę o podmiotowe środki dowodowe wyznaczając, zgodnie z ustawą Pzp, minimalny termin na dostarczenie podmiotowych środków dowodowych tj. do dnia 11.12.2023 roku – a termin dostawy został określony na dzień 11.12.2023 roku. Wykonawca przedłożył podmiotowe środki dowodowe na platformie przetargowej w dniu 7.12.2023 roku. Zamawiający po zweryfikowaniu dostarczonych dokumentów, chcąc rozstrzygnąć przedmiotowe postępowanie i publikując zawiadomienie o wyborze oferty w dniu 11.12.2023 roku, a więc w dniu kiedy mija termin dostawy – mógłby zawrzeć umowę z wykonawcą dopiero w dniu 18.12.2023 roku, a więc po termie rozliczenia dofinansowania przedmiotowego projektu, co bezpośrednio powoduje utratę dofinansowania.
Zamawiający przewidział w ogłoszeniu o zamówieniu możliwość unieważnienia postępowania w przypadku gdy środki publiczne, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane. Przesłanka ta dotycząca unieważnienia postępowania ma charakter fakultatywny. W razie nieotrzymania finansowania ze środków publicznych zamawiający może zdecydować o pokryciu kosztów związanych z realizacją zamówienia z własnych funduszy lub unieważnić postępowanie. Zamawiający nie dysponuje środkami własnymi aby w pełni sfinansować przedmiotowe zamówienie dlatego unieważnia przedmiotowe postępowanie.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 167280,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 200000,00 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.