eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wisznia Mała › Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla zadania pn. "Budowa Szkoły Podstawowej w Wiszni Małej ETAP II"



Ogłoszenie z dnia 2024-05-16


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla zadania pn. "Budowa Szkoły Podstawowej w Wiszni Małej ETAP II"

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Wisznia Mała

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 931934897

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Wrocławska 9

1.5.2.) Miejscowość: Wisznia Mała

1.5.3.) Kod pocztowy: 55-114

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL518 - Wrocławski

1.5.7.) Numer telefonu: 71 3084800

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@wiszniamala.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.wiszniamala.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://e-propublico.pl/PostepowaniaZamawiajacego/Details?przetargId=718eaca3-3bc8-40e1-8e14-4f52556b15e9

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla zadania pn. "Budowa Szkoły Podstawowej w Wiszni Małej ETAP II"

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c1da4e13-0875-11ef-9b7e-467806a93518

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00327119

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-05-16

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00062347/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.2 Świadczenie usług inżyniera kontraktu nad realizacją ; "Budowa szkoły podstawowej w Wiszni Małej"

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00309779

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: RI.271.4.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu, tj. świadczenie usług związanych z przygotowaniem, zarządzaniem, kontrolą, nadzorem, rozliczeniem finansowym budowy i dofinansowania robót budowlanych oraz innych czynności mających na celu prawidłową realizację inwestycji pn. "Budowa Szkoły Podstawowej w Wiszni Małej ETAP II"", zwane dalej "Usługami
2. Inżynier Kontraktu obowiązany jest realizować zamówienie w sposób zgodny z przepisami prawa i umowy o dofinansowanie. Umowa na dofinansowanie została przekazana wraz warunkami jej wykonania wraz z zawarciem niniejszej umowy.
3. Zakres rzeczowy nadzorowanej inwestycji obejmuje m.in.: budowę budynku dydaktycznego (budynek dwukondygnacyjny niepodpiwniczony z dachem płaskim oraz akcentami w formie dachów spadzistych składający się z trzech segmentów połączonych ze sobą, o łącznej powierzchni całkowitej: 4 558,21m2), zagospodarowania terenu w tym: placu zabaw, placu apelowego, chodników, dróg dojazdowych, oświetlenia oraz instalacji: wodociągowej, kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej ze zbiornikiem retencyjnym, gazowej, elektrycznej, teletechnicznej oraz oświetleniowej.
W zakres zamówienia na roboty budowlane nie będzie wchodziło wyposażenie pomieszczeń budynku dydaktycznego, którego specyfikacja zawarta jest w Projekcie wykonawczym: Aranżacja wnętrz oraz Technologia kuchni. Etap dostawy wyposażenia będzie stanowił przedmiot odrębnego zamówienia w przyszłości i nie będzie objęty zakresem usług Inżyniera Kontraktu
4. Zakres inwestycji przewidzianej do wykonania opisuje szczegółowo Dokumentacja projektowa inwestycji pod nazwą: "Budowa kompleksu szkolno-sportowo-kulturalnego wraz z zagospodarowaniem terenu w miejscowości Wisznia Mała" na którą składają się:
A. Dokumentacja projektowa
a) Projekt budowlany (w zakresie Projektu Zagospodarowania Działki Lub Terenu i Projektu Architektoniczno-Budowlanego) zatwierdzony decyzją Starosty Trzebnickiego nr 5/24 z dnia 4.01.2024r. udzielającą pozwolenia na budowę
b) Projekt budowlany w zakresie Projektu Technicznego
c) Projekt wykonawczy - Architektura
d) Projekt wykonawczy - Konstrukcja
e) Projekt wykonawczy - Aranżacja wnętrz
f) Projekt wykonawczy - Zagospodarowanie terenu
g) Projekt wykonawczy - Instalacje sanitarne
h) Projekt wykonawczy - Instalacje elektryczne
i) Projekt wykonawczy - Technologia kuchni
j) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych
k) Przedmiar robót
l) Suplement do Projektu - opis zakresu robót budowlanych przeznaczonych do wykonania w ramach etapu 1 Robót
B. Specyfikacja Warunków zamówienia wraz z załącznikami
C. Regulaminem Naboru wniosków o dofinansowanie Edycja I w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych oraz uchwałą nr 87/2022 Rady Ministrów z 22 kwietnia 2022r. ze zm. w sprawie ustanowienia Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych dostępnymi na stronie internetowej https://www.bgk.pl/polski-lad.
Dokumentacja projektowa wskazana w ust. 4 pkt. A dostępna jest w wersji elektronicznej na stronie niniejszego postępowania.
5. Roboty budowlane w ramach zadania "Budowa Szkoły Podstawowej w Wiszni Małej ETAP II" będą realizowane w dwóch etapach: Etap 1 w zakresie określonym w suplemencie do projektu, Etap 2 - pozostałe roboty budowlane określone w dokumentacji projektowej.
Zamawiający informuje, ze Etap 1 realizowany będzie przy współfinansowaniu ze środków w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.
Zamawiający zamierza ubiegać się o dofinansowanie na pozostałą część zadania pn. "Budowa szkoły podstawowej w Wiszni Małej" (tj. na etap 2 Robót) ze środków zewnętrznych. W przypadku przyznania dofinansowania Inżynier będzie zobowiązany realizować zamówienie w sposób uwzględniający wszelkie uwarunkowania niezbędne dla dokonania wydatków przez Zamawiającego w sposób zgodny z przepisami prawa i umowy o dofinansowanie od momentu jej podpisania przez Zamawiającego.
6. Szczegółowy zakres zamówienia określono w Opisie Przedmiotu Zamówienia (OPZ) i we wzorze umowy stanowiące integralną część niniejszego IDW

4.5.3.) Główny kod CPV: 71540000-5 - Usługi zarządzania budową

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

71520000-9 - Usługi nadzoru budowlanego

71521000-6 - Usługi nadzorowania placu budowy

71530000-2 - Doradcze usługi budowlane

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych pod nr 2024/BZP 00309779/01 z dnia 2024-05-02 ze zm. Planowany termin składania ofert upływał w dniu 15.05.2024r o godz. 11:00. Otwarcie ofert nastąpić miało 15.05.2024r. o godz. 11:20.
W dniu 15.05.2024r. Zamawiający został poinformowany przez Wykonawców, o braku możliwości złożenia oferty poprzez platformę, na której prowadzone jest postępowanie. W trakcie weryfikacji informacji ustalono, że wystąpiła awaria przedmiotowej platformy. W związku z powyższym Zamawiający dokonał przesunięcia terminu składania i otwarcia ofert na dzień następny. Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało opublikowane pod nr 2024/BZP 00324092/01 z dnia 2024-05-15. Jednakże w wyniku awarii, brak było możliwości wprowadzenia przedmiotowych zmian na platformie przed terminem składania ofert. Tym samym po usunięciu awarii, doszło do technicznego otwarcia ofert znajdujących się w systemie w pierwotnie wyznaczonym terminie.
Zgodnie z treścią art. 68 ustawy pzp, przekazywanie ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub w konkursie, wniosków, o których mowa w art. 371 ust. 3 ustawy pzp, oraz prac konkursowych odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zapewniających zachowanie integralności, autentyczności, nienaruszalności danych i ich poufności w ramach wymiany i przechowywania informacji, w tym zapewniających możliwość zapoznania się z ich treścią wyłącznie po upływie terminu na ich składanie. Natomiast na podstawie art. 221 i art. 16 ustawy pzp., Zamawiający zobowiązany jest do zapewnia, aby z zawartością ofert nie można było zapoznać się przed upływem terminu ich otwarcia oraz do przeprowadzenia postepowania zapewniając zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie wykonawców. Z uwagi na awarię platformy nie tylko wystąpił brak możliwości złożenia ofert przez cześć wykonawców, co wpłynęło na ograniczenie konkurencyjności, ale również doszło do naruszenia poufności danych przed terminem otwarcia ofert. Zgodnie z wyrokiem Krajowej Izby Odwoławczej z 15.03.2023 r. (sygn. akt KIO 893/23), "uniemożliwienie - wskutek problemów technicznych związanych z platformą zakupową udostępnioną przez zamawiającego - złożenia oferty zainteresowanemu wykonawcy, którego oferta mogła potencjalnie zostać wybrana jako najkorzystniejsza, powoduje obarczenie postępowania niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niewątpliwie wykonawcy muszą mieć możliwość złożenia oferty do upływu terminu wyznaczonego przez zamawiającego, a w przedmiotowym postępowaniu takiej możliwości nie było, a tym samym zostały naruszone podstawowe zasady ustawy pzp.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.