eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Tomaszów Mazowiecki › Przebudowa ul. Długiej w Tomaszowie Mazowieckim - etap I.



Ogłoszenie z dnia 2024-05-10


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Przebudowa ul. Długiej w Tomaszowie Mazowieckim - etap I.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA MIASTO TOMASZÓW MAZOWIECKI

1.3.) Oddział zamawiającego: URZĄD MIASTA TOMASZÓW MAZOWIECKI

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 590648310

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: POW 10/16

1.5.2.) Miejscowość: Tomaszów Mazowiecki

1.5.3.) Kod pocztowy: 97-200

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski

1.5.7.) Numer telefonu: +48447242311

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zam.pub@tomaszow-maz.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.tomaszow.miasta.pl/public/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-3f0fe7ed-b8f1-11ee-b628-1a85378e6c0a

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przebudowa ul. Długiej w Tomaszowie Mazowieckim - etap I.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3f0fe7ed-b8f1-11ee-b628-1a85378e6c0a

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00318183

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-05-10

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00070421

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: WI.271.1.3.2024.ZP

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 1434310,24 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa ulicy Długiej w Tomaszowie Mazowieckim na odcinku od ul. Grota Roweckiego do ul. Kołłątaja.
2. Podstawowe roboty budowlane wchodzące w zakres zamówienia.
1) Roboty przygotowawcze i rozbiórkowe.
2) Roboty ziemne.
3) Przebudowa konstrukcji jezdni o nawierzchni z betonu asfaltowego.
4) Budowa zatok postojowych.
5) Budowa zjazdów.
6) Budowa chodników.
7) Budowa chodników o wzmocnionej konstrukcji.
8) Budowa poboczy.
9) Urządzanie zieleńców.
10) Budowa kanału technologicznego.
11) Przebudowa odwodnienia.
12) Budowa odgałęzień kanalizacji sanitarnej.
13) Wykonanie poziomego i pionowego oznakowania drogowego.
14) Roboty wykończeniowe i porządkowe.
15) Sporządzenie inwentaryzacji powykonawczej.
16) Uzyskanie pozwoleń na użytkowanie/zaświadczeń o potwierdzeniu przyjęcia przez właściwe organa nadzoru bez sprzeciwu zawiadomienia o zakończeniu budowy kanalizacji deszczowej.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiono w dokumentacji projektowej oraz szczegółowych specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót opracowanych przez BIURO PROJEKTÓW DRÓG UNIPLAN MAŁGORZATA TURSKA z siedzibą w Bełchatowie.
4. W ramach niniejszego zamówienia Wykonawca winien uwzględnić ponadto prace oraz koszty niezbędne do wykonania zadania m. in.:
1) wykonanie projektu organizacji ruchu na czas wykonywania robót wraz z wymaganymi uzgodnieniami;
2) dostarczenie, wdrożenie i utrzymanie oznakowania na czas budowy;
3) zapewnienia obsługi ornitologa,
4) uzyskanie wszystkich niezbędnych dokumentów potwierdzających prawidłowość wykonanych robót;
5) urządzenie, utrzymanie i zabezpieczenie terenu budowy wraz z zapleczem budowy;
6) koszty doprowadzenia i zużycia energii i wody oraz innych niezbędnych mediów dla potrzeb technologicznych, zaplecza i terenu budowy;
7) koszt utrzymania w należytym porządku dróg dojazdowych na teren budowy, ze szczególnym uwzględnieniem utrzymania czystości na odcinkach związanych z transportem budowy (m.in. nie dopuszczanie do wynoszenia błota na kołach samochodów wyjeżdżających z budowy);
8) zapewnienie dozoru, a także właściwych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy;
9) ewentualne koszty związane z wyłączeniami prądu i innych mediów;
10) zorganizowanie i przeprowadzenie niezbędnych prób, badań i odbiorów oraz ewentualnego uzupełnienia dokumentacji odbiorowej dla zakresu robót objętych umową, jak również dokonywania odkrywek w przypadku nie zgłoszenia do odbioru robót zanikających lub ulegających zakryciu;
11) demontaż obiektów i urządzeń tymczasowych budowy, uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu robót i przekazanie uporządkowanego terenu Zamawiającemu najpóźniej w dniu odbioru;
12) usunięcie poza teren budowy na koszt wykonawcy ze szczególnym zachowaniem przepisów ustawy o odpadach materiałów z rozbiórki oraz nadmiaru mas ziemnych;
13) Materiały z rozbiórki nadające się do wykorzystania (kostka brukowa z kamienia naturalnego) stanowią własność Zamawiającego. Wykonawca odwiezie je na swój koszt na wskazane miejsce przez Zamawiającego – odległość transportu do 5 km (załadunek, transport, rozładunek).
14) koszty wykonania pomiarów i badań laboratoryjnych zgodnie ze STWiOR;
15) koszty opłat z tytułu zajęcia pasa drogowego dla zarządców dróg, których Gmina nie jest właścicielem;
16) koszt wykonania dokumentacji powykonawczej w 2 egzemplarzach (jeżeli będzie wymagana) oraz opracowanie operatu kolaudacyjnego w 2 egzemplarzach zawierającego m.in.: sprawozdanie techniczne, receptury i ustalenia technologiczne, wyniki badań kontrolnych oraz badań i oznaczeń laboratoryjnych, atesty jakościowe, aprobaty techniczne, gwarancje na wbudowane urządzenia, dziennik budowy, obmiar powykonawczy wykonanych robót (z uwzględnieniem elementów wykazanych w zestawieniu wartościowym zadania), oświadczenia, inne dokumenty wynikające z art. 57 ustawy Prawo Budowlane;
17) koszt wykonania w 3 egzemplarzach powykonawczej inwentaryzacji geodezyjnej wykonanych robót zatwierdzonej przez odpowiedni Urząd Geodezji i Kartografii (w tym w wersji analogowej i numerycznej w plikach dwg. lub dxf. - 1 egz. na płycie CD-R) wraz ze szkicami geodezyjnymi;
18) opracowania i czynności, które Wykonawca wykona we własnym zakresie: plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ), pozostałe niezbędne opracowania wynikające z obowiązujących przepisów, wydanych decyzji administracyjnych oraz przyjętych technologii wykonywania robót, wszelką inną dokumentację, którą Wykonawca uzna za niezbędną do właściwego wykonania robót.
5. Przedmiary i kosztorysy nakładcze stanowią jedynie dokumenty pomocnicze. Nie opisują wielkości i ilości poszczególnych elementów i rodzajów robót i nie stanowią podstawy wyceny zamówienia.
6. Hierarchia ważności dokumentów: Umowa z wykonawcą robót, SWZ, projekt budowlany, projekty techniczne, kosztorys nakładczy (przedmiar).
7. Wykonawca zobowiązany jest do informowania zamawiającego o wszelkich trudnościach związanych z realizacją inwestycji, co stanowi realizację obowiązku informacyjnego wykonawcy określonego w art. 651 k.c.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45233252-0 - Roboty w zakresie nawierzchni ulic

45232310-8 - Roboty budowlane w zakresie linii telefonicznych

45232130-2 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 6

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 6

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 3

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1574400,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1834700,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 1574400,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Przedsiębiorstwo Robót Drogowych PEUK S.A.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7710008078

7.3.3) Ulica: Roosevelta 39

7.3.4) Miejscowość: Piotrków Trybunalski

7.3.5) Kod pocztowy: 97-300

7.3.6.) Województwo: łódzkie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak

7.4.1.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:

roboty elektryczne i teletechniczne, roboty sanitarne


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-05-08

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 1574400,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesiące

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Zamawiający w dniu 29.04.2024 r. mając na względzie art. 252 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz rozdział 11 ust. 9 SWZ, zwrócił się do wykonawcy:
Oferta nr 6
Przedsiębiorstwo Robót Drogowych
„PEUK” S.A.
Ul. Roosevelta 39
97-300 Piotrków Trybunalski
o wyrażenie w wyznaczonym przez zamawiającego terminie pisemnej zgody na wybór oferty wykonawcy, na warunkach określonych w ofercie. Wykonawca przesłał pisemną zgodę na wybór jego oferty.
Zamawiający nadmienia, iż przepisy ustawy pzp, nie wprowadzają wymogu zawarcia umowy w terminie związania ofertą. Tym samym, brak jest prawnych przeszkód, by taka umowę skutecznie podpisać również po upływie tego terminu. Upływ terminu związania ofertą nie powoduje utraty przez ofertę waloru stanowczości, czyli jej wygaśnięcia. Po upływie terminu związania ofertą jest ona nadal ważna, z tą różnicą, że działania zgodne z jej treścią (czyli zawarcie umowy na warunkach w ofercie oznaczonych) zależne jest wyłącznie od suwerennej decyzji wykonawcy, który nie może być już po terminie związania do zawarcia umowy skutecznie przymuszony. Tym samym nie ma przeszkód do dokonania wyboru takiej oferty, a następnie zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Należy nadmienić, że zgodnie z art. 252 ust. 1 pzp, zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertę w terminie związania ofertą określonym w dokumentach zamówienia. Jednocześnie na podstawie art. 252 ust. 2 pzp, jeżeli termin związania ofertą upłynął przed wyborem najkorzystniejszej oferty, zamawiający wzywa wykonawcę, którego oferta otrzymała najwyższą ocenę, do wyrażenia w wyznaczonym przez zamawiającego terminie pisemnej zgody na wybór jego oferty. Zatem po upływie terminu związania ofertą istnieje możliwość dokonania wyboru najkorzystniejszej oferty, uzależniona jest ona od woli wykonawcy i może nastąpić, jeżeli wykonawca, którego oferta otrzymała najwyższą ocenę, wyrazi pisemną zgodę na wybór jego oferty. Ustawa wyraźnie dopuszcza wybór wykonawcy po upływie terminu, oznacza to, że zawarcie umowy z wykonawcą po upływie terminu związania ofertą należy uznać za dopuszczalne, lecz z jednym zastrzeżeniem: wykonawca musi wyrazić na to zgodę. Jeżeli po upływie terminu związania ofertą istnieje zgodna wola stron zawarcia umowy, umowa może zostać podpisana. W uchwale z 11.08.2015 r. sygn. akt KIO/KD 43/15 Krajowa Izba Odwoławcza stwierdziła, że: "Pomimo upływu terminu związania ofertą można zawrzeć umowę w sprawie zamówienia publicznego. Upływ terminu związania ofertą powoduje jedynie, że wykonawca nie ma obowiązku zawarcia umowy, a co za tym idzie – nie ponosi negatywnych konsekwencji nie zawarcia umowy". Również w tej materii wypowiedział się także Trybunał Konstytucyjny w orzeczeniu z 24.02.2010 r. (sygn. akt SK 22/08), uznając, że „zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego nie wymaga ważności terminu związania ofertą - dopuszczalne jest zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego po upływie terminu związania ofertą”.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.